Skadetråden
Re: Skadetråden
Mika är de stora matchernas spelare. Han är bäst när det gäller mest. Att förvänta sig att han skulle leverera en hög nivå i serielunken efter att ha pelat med Ottawa är/var inte rimligt. Om DIF går till slutspel har DIF potential. Mackan är en slutspelsspelare. Mika är spelare som avgör viktiga matcher.
Att laget saknar en andrakedja, där Calsson, Almtorp och Tjärnqvist inte håller, samt att Bom-Bom och Klubertanz defensiv lämnar mycket att önska är inget som ska skyllas på lagets juniorer.
Att laget saknar en andrakedja, där Calsson, Almtorp och Tjärnqvist inte håller, samt att Bom-Bom och Klubertanz defensiv lämnar mycket att önska är inget som ska skyllas på lagets juniorer.
Där har du helt rätt, man börjar ju fundera när vi kallar våra juniorer för snorungar. Jag var en av dom som hoppades på Mika och tror fortfarande att han kan skapa en hel del om han får vara frisk o hel.-daniel- skrev:Men det var inte du som tog upp det från början, Soldaten sågade Mika hyfsat hårt tidigare och det var nog hans post de flesta hänvisade till.Mäklaren skrev:Ingen har dömt ut Mika?
Det enda jag personligen har hävdat är att han är överreklamerad.
Jag ber om ursäkt ska försöka vara tydligare nästa gång, får skylla på att man är ny i detta.Mäklaren skrev:Ingen har dömt ut Mika?
Saken är den att vi redan visste att han skulle missa MINST 8? matcher pga JVM, samt att han missade inledningen av säsongen. Därför hade det varit bättre att släppa Mika till Ottawa redan i höstas så att vi istället hade kunnat ta in en producerande forward som vill stanna några säsonger. Mika är ju i vilket fall som helst körd efter säsongen (Om han nu platsar i Ottawa när dom har fått in Kyle Turris).emilin skrev:Jag var en av dom som hoppades på Mika och tror fortfarande att han kan skapa en hel del om han får vara frisk o hel.
Där håller jag med dig helt, men eftersom ledningen sitter o sover och tror på vad som skrevs i tidningen, så är det tyvärr bara att inse läget och att det sen blev som det blev så känns det fel att gå på Mika o anklaga han för dåligt spel. känns jävigt fel han är fortfarande bara en junior. Sen kunde ju förfan dom ha tagit in en spelare i alla fall, o använt Mika som en bonus spelare. Jag tycker att det är fel att man kallar vår egna spelare för snorunge o andra glåpord, för hur roligt skulle det vara om våra egna spelare läser detta och ser att fansen som dom förhoppnings vis spelar för kallar dom både det ena o andra.Sjöwall skrev:Saken är den att vi redan visste att han skulle missa MINST 8? matcher pga JVM, samt att han missade inledningen av säsongen. Därför hade det varit bättre att släppa Mika till Ottawa redan i höstas så att vi istället hade kunnat ta in en producerande forward som vill stanna några säsonger. Mika är ju i vilket fall som helst körd efter säsongen (Om han nu platsar i Ottawa när dom har fått in Kyle Turris).emilin skrev:Jag var en av dom som hoppades på Mika och tror fortfarande att han kan skapa en hel del om han får vara frisk o hel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med all rätt också.-daniel- skrev:Men det var inte du som tog upp det från början, Soldaten sågade Mika hyfsat hårt tidigare och det var nog hans post de flesta hänvisade till.Mäklaren skrev:Ingen har dömt ut Mika?
Säg den glädje som varar
Problemet med Mikas säsong sofar är att han mestadels spelat med Zombies. Tänker i första hand på spelare som Carlsson och Tjärnqvist Jr. Om Hardy hade haft någon som helst fingertoppskänsla och det har han inte längre så borde Mika parats ihop med någon mer speedigare och kreativ spelare som Tim eller Kempe. Men icke sa nicke Mika har oftast tvingats agera ensam i en kedja med våra två sämsta spelare denna säsong.
Undrar hur nöjda Ottawa är över hur sengångaren Hardy agerat och tänkt!
Huvudet på spiken. Helt rätt, kunde inte beskriva det bättre.Donkels skrev:Problemet med Mikas säsong sofar är att han mestadels spelat med Zombies. Tänker i första hand på spelare som Carlsson och Tjärnqvist Jr. Om Hardy hade haft någon som helst fingertoppskänsla och det har han inte längre så borde Mika parats ihop med någon mer speedigare och kreativ spelare som Tim eller Kempe. Men icke sa nicke Mika har oftast tvingats agera ensam i en kedja med våra två sämsta spelare denna säsong.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Som sagt, inte Mikas fel att ledningen satte allt sitt hopp till en fjunig 18-åring som redan hade missat halva säsongen och snart skulle iväg på Jvm.DIF_Soldier skrev:Med all rätt också.-daniel- skrev:Men det var inte du som tog upp det från början, Soldaten sågade Mika hyfsat hårt tidigare och det var nog hans post de flesta hänvisade till.Mäklaren skrev:Ingen har dömt ut Mika?
Zibas kvaliteter och bidrag till årets lag åsido.. hur fan gikc hans hjärnskakningstest igår egentligen? Känns som både dålig journalistik från drakarna att inte följa upp det och onödigt hemligth av DIF att inte meddela det.
- DIF_Soldier
Näpp, men det är hans fel att han behandlar oss som skit. Till råga på det super han ned sig och nu har han varit sjuk. Har noll respekt för honom.-daniel- skrev:Som sagt, inte Mikas fel att ledningen satte allt sitt hopp till en fjunig 18-åring som redan hade missat halva säsongen och snart skulle iväg på Jvm.DIF_Soldier skrev:Med all rätt också.-daniel- skrev:Men det var inte du som tog upp det från början, Soldaten sågade Mika hyfsat hårt tidigare och det var nog hans post de flesta hänvisade till.Mäklaren skrev:Ingen har dömt ut Mika?
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Du får naturligtvis tycka vad du vill, men "super ner sig" tror jag faktiskt inte på och hur fan skall man rå för att man blir sjuk & sen får en hjärnskakning?DIF_Soldier skrev:Näpp, men det är hans fel att han behandlar oss som skit. Till råga på det super han ned sig och nu har han varit sjuk. Har noll respekt för honom.-daniel- skrev:Som sagt, inte Mikas fel att ledningen satte allt sitt hopp till en fjunig 18-åring som redan hade missat halva säsongen och snart skulle iväg på Jvm.DIF_Soldier skrev:Med all rätt också.-daniel- skrev:Men det var inte du som tog upp det från början, Soldaten sågade Mika hyfsat hårt tidigare och det var nog hans post de flesta hänvisade till.Mäklaren skrev:Ingen har dömt ut Mika?
-
DIF_Soldier skrev:Näpp, men det är hans fel att han behandlar oss som skit. Till råga på det super han ned sig och nu har han varit sjuk. Har noll respekt för honom.-daniel- skrev:Som sagt, inte Mikas fel att ledningen satte allt sitt hopp till en fjunig 18-åring som redan hade missat halva säsongen och snart skulle iväg på Jvm.DIF_Soldier skrev:Med all rätt också.-daniel- skrev:Men det var inte du som tog upp det från början, Soldaten sågade Mika hyfsat hårt tidigare och det var nog hans post de flesta hänvisade till.Mäklaren skrev:Ingen har dömt ut Mika?
Lust att förklara hur du menar att han behandlat oss som skit?
Helt klart en överskattad spelare är han enligt mig.
Sjukdomen han drabbats är troligen hjärnblödning efter att ha spelat med John Blund Carlsson och en narkolepsimarinerad #17.
- SkönaDjurgårn
När Soldaten bestämmer sig för något så är det så. Man får läsa och låta bli att hugga emot, det är lönlöst. Jag tycker Daniel sammanfattade situationen väldigt bra på endast en mening. Ledningen har schabblat igen med andra ord. Självklart skulle man värvat en kanoncenter och hoppats på Mika som en fin bonus om han kom hem.
- DIF_Soldier
Fel. Om jag blir motbevisad erkänner jag det.SkönaDjurgårn skrev:När Soldaten bestämmer sig för något så är det så. Man får läsa och låta bli att hugga emot, det är lönlöst. Jag tycker Daniel sammanfattade situationen väldigt bra på endast en mening. Ledningen har schabblat igen med andra ord. Självklart skulle man värvat en kanoncenter och hoppats på Mika som en fin bonus om han kom hem.
Och ja, största kängan skit ska ledningen ha, det har jag inte sagt nåt om.
HC: Jag tycker att det är en hederssak att man håller sig till det kontrakt man skrivit på, oavsett vad reglerna säger.
Säg den glädje som varar