DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Baggso

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Baggso »

Fan att man är helt upptagen denna lördag.. hade varit riktigt roligt att se detta nybygge. Känslan är iaf att det går bättre iår jämfört med förra säsongen

Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan ... nya-arenan

Djurgården hotar nu att hoppa av flytten till den nya Stockholmsarenan.
Anledningen är att klubben ännu inte garanterats att behandlas likadant som Hammarby av arenaägaren Anschutz Entertainment Group (AEG).
- Det kan äventyra hela flytten, säger Djurgårdens ordförande Tommy Jacobson.

Fast det kommer nog att gå bra. DIF vet att Stockholmsarenan är det enda alternativet inför nästa säsong.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2012-01-24 17:58:58, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:http://fotboll.expressen.se/allsvenskan ... nya-arenan

jurgården hotar nu att hoppa av flytten till den nya Stockholmsarenan.
Anledningen är att klubben ännu inte garanterats att behandlas likadant som Hammarby av arenaägaren Anschutz Entertainment Group (AEG).
- Det kan äventyra hela flytten, säger Djurgårdens ordförande Tommy Jacobson.

Fast det kommer nog att gå bra. DIF vet att Stockholmsarenan är det enda alternativet inför nästa säsong.
TJ sätter press på AEG inför flytten för att få samma villkor som Bajen, och använder media som hjälp.

Inga konstigheter.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Jensen
Nymann - x - Toivio - Dahlén

X kan vara Bergström, Kebba, Jarl, Lyyski eller Sparris. Vem har bäst chans tror ni?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Jensen

X kan vara Bergström, Kebba, Jarl, Lyyski eller Sparris. Vem har bäst chans tror ni?
Verkar bli Kebba. Men i min bok går Bergström före när det handlar om en mittbacksposition.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Riktigt bra silly hittills trots att vi missade några namn i början. Är det åtta nya spelare? Hoppas hockeyn gör en liknande makeover till nästa säsong.

Fotbollen har varit bedrövlig de senaste åren men nu känner man sig väldigt förväntansfull!
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Lyyski kommer inte fortsätta spela i DIF, iallafall vad jag har läst och hört, så han lär det ju knappast bli.

Hoppas verkligen Bergström tar platsen bredvid Toivio! Kan med tiden bli ett tryggt mittbackspar!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Nummer19 skrev:

Lyyski kommer inte fortsätta spela i DIF, iallafall vad jag har läst och hört, så han lär det ju knappast bli.

Hoppas verkligen Bergström tar platsen bredvid Toivio! Kan med tiden bli ett tryggt mittbackspar!
Lyyski tränar fortfarande med DIF, och han pratar inte med en ny klubb. Klart att han kommer att finnas med i truppen.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Enbom skrev:
Nummer19 skrev:

Lyyski tränar fortfarande med DIF, och han pratar inte med en ny klubb. Klart att han kommer att finnas med i truppen.
Jag vet att han fortfarande tränar med DIF. MP sa ju dessutom för någon månad sen att Lyyski är en av flera spelare som inte längre är önskvärda i klubben.

Dessutom har inte transferfönstret stängt ännu, så jag räknar iallafall inte med Lyyski säsongen 2012.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Det där sved.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Är det bara jag som tycker att Mikkelsen gör sig bäst på mittfältet?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Han är bra mycket bättre som ytterback än vad Kebba är. Och så har vi redan så vansinnigt många som kan spela yttermittfältare att det känns som slöseri att inte spela han på backen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Är det bara jag som tycker att Mikkelsen gör sig bäst på mittfältet?
Nymann? Han använder tydligen inte Mikkelsen.

Jo, det gör han nog. Men MP föredrar modernare yttrar. Så kallad "inverted". Med rätt fot inåt i banan som främst väljer att driva inåt centralt och inte gå utsida och slå inlägg. Den biten är ju Nymann bra på och den biten är således upp till de överlappande ytterbackarna att sköta nu. Jag gillar det moderna tänket.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Han är bra mycket bättre som ytterback än vad Kebba är. Och så har vi redan så vansinnigt många som kan spela yttermittfältare att det känns som slöseri att inte spela han på backen.
Jag tycker vi har ruskigt svag ytterbesättning. Svagast i Allsvenskan förmodligen. Youssef och Raja är i min mening hyfsade. Sedan har vi en oprövad college-kille från USA och en kille som mest suttit bänk i Syrianska. Känns inte kanon på förhand.
Expert.
Skriv svar