DIF i Media
Re: DIF i Media
Järlan skickade ut ett mejl i vetskap om att media skulle få nys om det, därmed också fans. Påtryckningarna från oss blev för stora. Jag tror vi kan plocka en bra spelare. Hoppas det dyker upp nåt.
Glöm inte bort att detta kan vara ett påhitt från ljugarbladet glöm inte det.
Om det är sant är det nästan för roligt och kan bara tolkas som ett sätt att försöka försvara uteblivna värvningar senare under säsongen. "Vi gick ut och sa attt vi behövde spelare, men vi hittade inga då".
Att vi sedan sedan alla andra insett detta redan i oktober är en annan historia.
Om det är sant är det nästan för roligt och kan bara tolkas som ett sätt att försöka försvara uteblivna värvningar senare under säsongen. "Vi gick ut och sa attt vi behövde spelare, men vi hittade inga då".
Att vi sedan sedan alla andra insett detta redan i oktober är en annan historia.
http://www.svd.se/sport/hardy-slar-till ... 798591.svd
Uppenbarligen finns det folk som tror att passion är en fråga om hur mycket man viftar med armarna i båset. De begriper inte vad det handlar om. Efter alla år är jag fortfarande i himmelriket efter en seger och i helvetet efter en förlust. Det har blivit värre med åren; mäter man hur illa jag mår efter en förlust så är jag nog jävligt passionerad.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DIF i Media
Håller med Hardy i den frågan. Passion behöver inte yttra sig på italienskt vis. Däremot är Hardys problem att laget inte presterar, konstiga laguttagningar och risigt coachande. Kanske har han en plan med detta. Antagligen inte.
Född till sportchef.
Men det kanske är just vad det här trötta laget behöver... lite armviftande, gapande och skrikande, sparkar i båsdörren, lite action helt enkelt.
Jag tycker att Hardy är helt ute och cyklar. Han har ingen som helst självinsikt och vägrar förstå att både hans ledarfilosofi och spelsätt är föråldrat, sönderläst och helt enkelt bedrövligt. Nog för att han har ett halvdåligt lag på pappret, men att inte prestera mer än två-tre riktigt bra matcher på en hel säsong är för mig skandal.
Jag tycker att Hardy är helt ute och cyklar. Han har ingen som helst självinsikt och vägrar förstå att både hans ledarfilosofi och spelsätt är föråldrat, sönderläst och helt enkelt bedrövligt. Nog för att han har ett halvdåligt lag på pappret, men att inte prestera mer än två-tre riktigt bra matcher på en hel säsong är för mig skandal.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Håller inte med dig. Vi har haft ett antal matcher + derbyn med bra tryck på läktaren. Då ska fan inte något armviftande behövas för att tända spelarna.Mäklaren skrev:Men det kanske är just vad det här trötta laget behöver... lite armviftande, gapande och skrikande, sparkar i båsdörren, lite action helt enkelt.
Problemet enligt mig är att vi inte vet vad vi ska göra när vi har pucken. Vi vet inte hur vi ska spela oss ur egen zon. Vi vet inte hur vi ska ta oss in i anfallszon. Vi vet inte hur vi ska få snurr på vårat PP. Vi vet inte hur vi ska få snurr i anfallszon fem mot fem. Vi saknar linjer i anfallsspelet vilket hämmar kreativiteten.
Född till sportchef.
Vilket till stor del bör tillskrivas på Hardys minuskonto?android skrev:Håller inte med dig. Vi har haft ett antal matcher + derbyn med bra tryck på läktaren. Då ska fan inte något armviftande behövas för att tända spelarna.Mäklaren skrev:Men det kanske är just vad det här trötta laget behöver... lite armviftande, gapande och skrikande, sparkar i båsdörren, lite action helt enkelt.
Problemet enligt mig är att vi inte vet vad vi ska göra när vi har pucken. Vi vet inte hur vi ska spela oss ur egen zon. Vi vet inte hur vi ska ta oss in i anfallszon. Vi vet inte hur vi ska få snurr på vårat PP. Vi vet inte hur vi ska få snurr i anfallszon fem mot fem. Vi saknar linjer i anfallsspelet vilket hämmar kreativiteten.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror det ligger mycket djupare än så, jag är helt övertygad om att det finns en splittring i DIF den här säsongen som inte alls är bra för moralen och kämpaandan. Det är en tränares ansvar att få en grupp att fungera tillsammans, och jag får känslan att så inte riktigt är fallet. Sen kan man naturligtvis tycka att spelarna skall veta vad heder är och i alla lägen göra allt för klubben man spelar i, och ärligt talat tycker jag nog laget har gjort det på senare tid. Åtminstone efter 15-20 omgångar in i serien, nu är det helt enkelt brist på en tydlig och rak spelidé,på kompetens, men kanske framförallt en mental fråga då spelarna börjar inse att "Oj fan, vi ligger rätt skrynkligt till!".
Sen är jag helt enig med Mäklaren om att det skulle behövas någon i båset som KAN ryta till vid behov, som KAN förändra i laget under en match, som HAR EN PLAN B med sitt sätt att tänka hockey och inte bara slänga in MT - Almtorp - MC "för att någongång skall det lossna".
Sen är jag helt enig med Mäklaren om att det skulle behövas någon i båset som KAN ryta till vid behov, som KAN förändra i laget under en match, som HAR EN PLAN B med sitt sätt att tänka hockey och inte bara slänga in MT - Almtorp - MC "för att någongång skall det lossna".
Läs vad jag skrev från början. Jag skrev att Hardy har misslyckats med att få laget att prestera, coachat dåligt och haft dåliga laguttagningar. Det enda jag höll med Hardy om att passion kan ge te sig på olika sätt.Mäklaren skrev:Vilket till stor del bör tillskrivas på Hardys minuskonto?android skrev:Håller inte med dig. Vi har haft ett antal matcher + derbyn med bra tryck på läktaren. Då ska fan inte något armviftande behövas för att tända spelarna.Mäklaren skrev:Men det kanske är just vad det här trötta laget behöver... lite armviftande, gapande och skrikande, sparkar i båsdörren, lite action helt enkelt.
Sedan skrev jag att om inte ett derby kan väcka spelarna, hur ska då armviftande kunna väcka dom?
Du blir förblindad av din uppgift i att vara största kritikern på forumet. Läs igen, vi är överens.
Född till sportchef.
Missade det. Ber om ursäkt.android skrev:Läs vad jag skrev från början. Jag skrev att Hardy har misslyckats med att få laget att prestera, coachat dåligt och haft dåliga laguttagningar. Det enda jag höll med Hardy om att passion kan ge te sig på olika sätt.Mäklaren skrev:Vilket till stor del bör tillskrivas på Hardys minuskonto?android skrev:Håller inte med dig. Vi har haft ett antal matcher + derbyn med bra tryck på läktaren. Då ska fan inte något armviftande behövas för att tända spelarna.Mäklaren skrev:Men det kanske är just vad det här trötta laget behöver... lite armviftande, gapande och skrikande, sparkar i båsdörren, lite action helt enkelt.
Sedan skrev jag att om inte ett derby kan väcka spelarna, hur ska då armviftande kunna väcka dom?
Du blir förblindad av din uppgift i att vara största kritikern på forumet. Läs igen, vi är överens.
Den största kritikern håller jag dock inte med om att jag är. Finns andra som enbart tar upp det negativa. Jag tycker ofta att jag berömmer och även kommer med konstruktiva förslag för att förbättra det jag har dömt ut.
Men det kanske sitter i min självinsikt, vad vet man...

Det sista var till största delen ett skämt. Inte så roligt kanske.Mäklaren skrev:Missade det. Ber om ursäkt.android skrev:Läs vad jag skrev från början. Jag skrev att Hardy har misslyckats med att få laget att prestera, coachat dåligt och haft dåliga laguttagningar. Det enda jag höll med Hardy om att passion kan ge te sig på olika sätt.Mäklaren skrev:Vilket till stor del bör tillskrivas på Hardys minuskonto?android skrev:Håller inte med dig. Vi har haft ett antal matcher + derbyn med bra tryck på läktaren. Då ska fan inte något armviftande behövas för att tända spelarna.Mäklaren skrev:Men det kanske är just vad det här trötta laget behöver... lite armviftande, gapande och skrikande, sparkar i båsdörren, lite action helt enkelt.
Den största kritikern håller jag dock inte med om att jag är. Finns andra som enbart tar upp det negativa. Jag tycker ofta att jag berömmer och även kommer med konstruktiva förslag för att förbättra det jag har dömt ut.
Men det kanske sitter i min självinsikt, vad vet man...
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Inte en enda intervju med någon av tränarna efter gårdagens skandalinsats. Inte heller något avståndstagande mot polisens fruktansvärda uppträdande.
Härliga DIF hockey!
Härliga DIF hockey!
- SirDIFalot
Gozzi gick ut och backade deras supportrar...Mäklaren skrev:Inte en enda intervju med någon av tränarna efter gårdagens skandalinsats. Inte heller något avståndstagande mot polisens fruktansvärda uppträdande.
Härliga DIF hockey!
Expert.
Jag sitter och väntar uttalande från inte minst Mats som var på plats och alldeles invid polisens agerande. Vart eller hur han gör det skiter jag fullständigt i men ett uttalande emot snutens agerande är ett måste.SirDIFalot skrev:Gozzi gick ut och backade deras supportrar...Mäklaren skrev:Inte en enda intervju med någon av tränarna efter gårdagens skandalinsats. Inte heller något avståndstagande mot polisens fruktansvärda uppträdande.
Härliga DIF hockey!