Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Mäklaren »

Som jag har hävdat hela tiden: Zibanejad är en otroligt överskattad spelare (med det inte sagt att han är dålig). En mer erfaren andracenter, för en något dyrare peng, hade gjort oss oerhört gott i jämförelse.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Sjöwall skrev:Jävla Zibanejad. Fyfan va onödigt att vi väntade på honom. Han har spelat 15 jävla matcher och varit i princip helt oduglig.
Men han platsade ju i NHL under 9 raka matcher. Då måste man vara skitbra alltså. :shock:

(ja, jag är uppväxt under killinggängets storhetstid.)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Sjöwall skrev:Jävla Zibanejad. Fyfan va onödigt att vi väntade på honom. Han har spelat 15 jävla matcher och varit i princip helt oduglig.
Men han platsade ju i NHL under 9 raka matcher. Då måste man vara skitbra alltså. :shock:

Nio fler än någon annan i vårt lag skulle platsat, glöm inte det Glenn! ;)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

SkönaDjurgårn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Nio fler än någon annan i vårt lag skulle platsat, glöm inte det Glenn! ;)
:D
Tänkte inte på det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bigge

Inlägg av Bigge »

Mäklaren skrev:Som jag har hävdat hela tiden: Zibanejad är en otroligt överskattad spelare (med det inte sagt att han är dålig). En mer erfaren andracenter, för en något dyrare peng, hade gjort oss oerhört gott i jämförelse.
Så sa jag också i silly tråden i oktober, att man inte skulle tro att han skulle dominera i DIF bara för han spelade hyffsat förra året och spelat 9 matcher med Ottawa.

Men fick en jädra avhyvling, och tillrättavisning att Mika skulle utan problem gå in och dominera och va DIF´s bästa forward om han kom tillbaka...
There is no I in TEAM!!!!
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

Men så bra då att Mika är borta i morgon eftersom han bara är en utfyllnadspelare enligt vissa notoriska gnällspikar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Re: Skadetråden

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Donkels skrev:Men så bra då att Mika är borta i morgon eftersom han bara är en utfyllnadspelare enligt vissa notoriska gnällspikar
Håller med. Mika har ju knappt hunnit spela några matcher för oss under hans kaosartade säsong. Jag tycker att han är grym och har bäst högstanivå av alla typ. Synd allt blivit skit bara men det finns ju några matcher kvar att bevisa sig i.
Bigge

Inlägg av Bigge »

SkönaDjurgårn skrev:Håller med. Mika har ju knappt hunnit spela några matcher för oss under hans kaosartade säsong. Jag tycker att han är grym och har bäst högstanivå av alla typ. Synd allt blivit skit bara men det finns ju några matcher kvar att bevisa sig i.
Precis, han har knappt spelat några matcher för oss, var det då lönt att rata allt som fanns på marknaden då för att vänta på en 18-åring som kanske kanske kunde hjälpa vår offensiv??
Anser inte att han är kass och skriver då som nu att jag menade att man ska inte tro att Mika räddar vår offensiv.
Lägg därtill att Järlan och c.o visste ju om att han skulle bli uttagen till jvm.
Sen att han blev sjuk och skadade sig är bara otur och tråkigt.

Men ska inte gnälla på Mika, inte hans fel att vårat lag ser ut som det gör. Finns andra värvningar som man aldrig borde ha gjort...
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bigge skrev:
Men ska inte gnälla på Mika, inte hans fel att vårat lag ser ut som det gör. Finns andra värvningar som man aldrig borde ha gjort...
Håller helt med. Tror dessutom att Mika kommer komma igång lite i slutet mot säsongen här om han får vara frisk, inte direkt vart en rolig säsong för honom.... kan ju inte vara någon som på allvar tror han tycker det är skoj att vara sjuk / ha hjärnskakning. Som sagt knappast hans fel heller att han var med i JVM; det visste man om redan från början. Finns så många andra i den här organisationen som man kan kasta skit på med all rätt, men enbart löjligt att ta ut det på en fjunig 18-åring.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag tycker att det var en jäkla tur att han kom hem. Med facit i hand, alltså. Vem hade annars avgjort JVM-finalen? Kuznetzov?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

SkönaDjurgårn skrev:
Donkels skrev:Men så bra då att Mika är borta i morgon eftersom han bara är en utfyllnadspelare enligt vissa notoriska gnällspikar
Håller med. Mika har ju knappt hunnit spela några matcher för oss under hans kaosartade säsong. Jag tycker att han är grym och har bäst högstanivå av alla typ. Synd allt blivit skit bara men det finns ju några matcher kvar att bevisa sig i.
Äh, finns ingen som tycker det är bra att han blev skadad. Mika behöver vara frisk och spela fler matcher för att få en chans att komma igång.

Men tittar vi på kvällens match och den form Mika uppvisat ser jag ingen större förlust i att han är borta. Cehlin gör det knappast sämre.

För framtida matcher är det däremot en annan sak och synd att han saknas. Jag tror också att Mika har mer potential än övriga juniorer. Frågan är hur mycket han kommer visa prov på det denna säsong?
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Äh, finns ingen som tycker det är bra att han blev skadad. Mika behöver vara frisk och spela fler matcher för att få en chans att komma igång.

Men tittar vi på kvällens match och den form Mika uppvisat ser jag ingen större förlust i att han är borta. Cehlin gör det knappast sämre.

För framtida matcher är det däremot en annan sak och synd att han saknas. Jag tror också att Mika har mer potential än övriga juniorer. Frågan är hur mycket han kommer visa prov på det denna säsong?
Det känns väldigt hårt att döma ut en 18-åring som i mina ögon har haft en jävla otur säsong, mot fbk så såg han väldigt sugen ut tills han sopade i huvudet, tror att får han vara frisk o hel kan han med rätt folk runt sig skapa en hel del. Det är faktiskt inte våra juniorer som ska ta tag i detta, det behövs att det finns rejäl ledare i laget, som gamla järnkaminen Tomas Eriksson som visade var fan skåpet ska stå och visar våra juniorer att en djurgårdare aldrig viker ner sig. Mitt första inlägg, har suttit o läst varje dag, tänkt att det kan vara kul att vara med i diskussionerna.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ingen har dömt ut Mika?

Det enda jag personligen har hävdat är att han är överreklamerad.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Ingen har dömt ut Mika?

Men det var inte du som tog upp det från början, Soldaten sågade Mika hyfsat hårt tidigare och det var nog hans post de flesta hänvisade till.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Ingen har dömt ut Mika?

Men det var inte du som tog upp det från början, Soldaten sågade Mika hyfsat hårt tidigare och det var nog hans post de flesta hänvisade till.
Aha.
Skriv svar