DIF i Media
Re: DIF i Media
Nu bet jag inte riktigt hur det funkar men att söka spelare via mail känns väl lite udda, eller?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4266560.ab
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Proffsigt, Djurgården!! Speciellt snällt mot Sandberg (även fast jag tycker det är helt rätt).
I vilket fall; avdelning "När kvällen kommer får den late (ben)brott".
EDIT: Too late.

Proffsigt, Djurgården!! Speciellt snällt mot Sandberg (även fast jag tycker det är helt rätt).
I vilket fall; avdelning "När kvällen kommer får den late (ben)brott".
EDIT: Too late.
-
sthlm1891 skrev:Nu bet jag inte riktigt hur det funkar men att söka spelare via mail känns väl lite udda, eller?

Bekvämt vettu, kan jobba från skithuset med sin laptop. Snart behöver Järlan inte ens ta på sig kallingar för att gå till jobbet!
Kanske ska kolla på Arbetsförmedlingen?
100% DJURGÅRDSJ***L
hehe eller hur, känns lite som detta blir järlan i framtiden,Jockmaniac skrev:sthlm1891 skrev:Nu bet jag inte riktigt hur det funkar men att söka spelare via mail känns väl lite udda, eller?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4266560.ab![]()
Bekvämt vettu, kan jobba från skithuset med sin laptop. Snart behöver Järlan inte ens ta på sig kallingar för att gå till jobbet!
Kanske ska kolla på Arbetsförmedlingen?
Visst, oproffsigt agerande, men jag tycker det är bra att de fattat läget.
Dock 30 omgångar för sent.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Det är ju det som är själva grejen, man hade chansen att trappa upp letandet av spelare till den här nivån redan i december när Printz var borta och JVM igång. Men av någon outgrundlig anledning trodde man envist att nuvarande lag minsann skulle helt plötsligt lyfta sig och bli nya SM-guld aspiranter... jo, tjena.Mäklaren skrev:Visst, oproffsigt agerande, men jag tycker det är bra att de fattat läget.
Lycka till att hitta något med mindre än en vecka kvar, nu om någon gång lär det bara finnas risk för chansvärvningar. Så jävla oproffsig den här föreningen att man på allvar undrar vad fan som hänt.
Haha, nu har inte ens JJ råd att ta pendeln till Södertälje.
Losing all hope was freedom.
Kan bara hålla med.-daniel- skrev:Det är ju det som är själva grejen, man hade chansen att trappa upp letandet av spelare till den här nivån redan i december när Printz var borta och JVM igång. Men av någon outgrundlig anledning trodde man envist att nuvarande lag minsann skulle helt plötsligt lyfta sig och bli nya SM-guld aspiranter... jo, tjena.Mäklaren skrev:Visst, oproffsigt agerande, men jag tycker det är bra att de fattat läget.
Lycka till att hitta något med mindre än en vecka kvar, nu om någon gång lär det bara finnas risk för chansvärvningar. Så jävla oproffsig den här föreningen att man på allvar undrar vad fan som hänt.
Mycket märkligt att "amatörer" som vi på forumet insett detta redan i ineldningen av säsongen. Men för Djurgårdens sportchef ska det ta nästan en hel säsong innan han fattar vad som är på gång. Nu stämmer nog hans uttalande bättre, att det inte finns ngn på marknaden som passar DIF.
Utan blir som Daniel säger... panikvärvningar och som kommer kosta mer än det smakar i slutet.
There is no I in TEAM!!!!
- SkönaDjurgårn
"-Erik, du borde ha ditt namn på ryggen så Hardy vet vad du heter. Lycka till nu, jag drar tillbaka till Aruba. Ses i oktober!"Jockmaniac skrev:Låt oss leka, vad viskar Järlan till spelaren? Jag tror på antingen:Stulle skrev:https://twitter.com/#!/Rosenrasande/sta ... 48/photo/1
Man kan ju hoppas att det hjälper
"Capricciosa, Vesuvio eller Hawaii?"
"Gissa vem jag låg med igår?"
Eller....
"Hur gör jag för att få Xbox live?"
"-Sillen, du blandar ihop begreppen. Det ska vara låg tyngdpunkt, trampa runt, skjut... inte böj, vinkla ut, trampa runt, vila..."
"-Vänd skutan för i helvete!"
"-Filmtips, grabben? Titanic."
haha satan vad jag garvade när jag läste artikeln om järlans mail.
Men det kan inte vara sant. Om det vore det så är det ett sjukt patetiskt mail. Men det är för "bra" för att vara sant. Skulle dock bli en rolig humorserie om en sportchef som agerar på det sättet. Nej detta kan inte folk svälja med hull och hår för att aftonbladet skriver det. De vet att folk här törstar efter en värvning och att folk är kritiska mot järlan.
Men det kan inte vara sant. Om det vore det så är det ett sjukt patetiskt mail. Men det är för "bra" för att vara sant. Skulle dock bli en rolig humorserie om en sportchef som agerar på det sättet. Nej detta kan inte folk svälja med hull och hår för att aftonbladet skriver det. De vet att folk här törstar efter en värvning och att folk är kritiska mot järlan.
- Jim Morrison
Vilket jävla skämt. Så otroligt patetiskt mail. Snacka om att krypa till korset på det mest förnedrande sättet.
Och sen så ljuger han oss rätt upp i ansiktet igen genom att säga;
Patrick Yetman
John Klingberg
Vladimir Mihalik
Jozef Stümpel
Juraj Mikus
Michael Nylander
David Petrasek
Förutom kanske Klingberg så är ALLA kvalitetsspelare som hade kunnat hjälpa Djurgården enormt under dessa tider. David Petrasek är väl den enda som bara hade HV71 i sikte dessutom. Vad är det för jävla skitsnack om att INGEN av dom hade höjt vårat lag? Yetman, Stümpel och Nylander??? Juraj Mikus har 27 poäng på 43 matcher i KHL denna säsongen och blev UTLÅNAD till ett finskt jävla lag. För någon säsong sedan gjorde han 90 poäng på 56 matcher i den slovakiska ligan och du snackar skit om att ingen skulle höja vårat lag just nu. Han skulle vara bästa forwarden i laget.
Fy fan vad patetiskt.
Och sen så ljuger han oss rätt upp i ansiktet igen genom att säga;
Ähum? Följande spelare har NYSS bytt klubbar efter ditt uttalande till Marie Hallman att det inte fanns NÅGON på marknaden;Det är väldigt dåligt med spelare, de som är lediga kan man säga att det finns en anledning till att de är just det, ingen ledig spelare skulle kunna höja vårt lag just nu
Patrick Yetman
John Klingberg
Vladimir Mihalik
Jozef Stümpel
Juraj Mikus
Michael Nylander
David Petrasek
Förutom kanske Klingberg så är ALLA kvalitetsspelare som hade kunnat hjälpa Djurgården enormt under dessa tider. David Petrasek är väl den enda som bara hade HV71 i sikte dessutom. Vad är det för jävla skitsnack om att INGEN av dom hade höjt vårat lag? Yetman, Stümpel och Nylander??? Juraj Mikus har 27 poäng på 43 matcher i KHL denna säsongen och blev UTLÅNAD till ett finskt jävla lag. För någon säsong sedan gjorde han 90 poäng på 56 matcher i den slovakiska ligan och du snackar skit om att ingen skulle höja vårat lag just nu. Han skulle vara bästa forwarden i laget.
Fy fan vad patetiskt.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-01-25 15:48:55, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Nummer19
Järlefelt borde ta mig fan skämmas! Nu är ju alla hyfsade spelare som var kvar på marknaden redan borta. Varför har han inte gjort detta tidigare!?
(Även om detta mail är riktigt pinsamt och oproffsigt gjort)
I artikeln stod det att han sökte en center. Jozef Stumpel hade väl inte varit helt fel?
Det stod även att han sökte en back. Vladimir Mihalik?
Dessa två spelare har NHL rutin, men som nu är borta från marknaden (Mihalik lär väl hamna i tik). Men Järlan söker väl efter spelare med ssk rutin antar jag.
(Även om detta mail är riktigt pinsamt och oproffsigt gjort)
I artikeln stod det att han sökte en center. Jozef Stumpel hade väl inte varit helt fel?
Det stod även att han sökte en back. Vladimir Mihalik?
Dessa två spelare har NHL rutin, men som nu är borta från marknaden (Mihalik lär väl hamna i tik). Men Järlan söker väl efter spelare med ssk rutin antar jag.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det amatörmässiga är väl egentligen inte att han har skickat mejl till alla agenter. Jag tror att få sportchefer har sett de spelare som ansluter till klubbarna nu, med undantag för de svenska spelarna. Det finns inte tid att kuska runt i europa för att spena in aktuella spelare. Inte ens säkert att det går att se dem spela eftersom många av dem är klubblösa. Fast Janne J kanske kan ordna en try-out på allmänhetens istid? Mycket lotteri att värva spelare nu.
Det amatörmässiga tycker jag är att mejlet läckt ut till pressen och att det skickas nu och inte för en månad sedan.
Det amatörmässiga tycker jag är att mejlet läckt ut till pressen och att det skickas nu och inte för en månad sedan.
- -daniel-
Jag delar din uppfattning. Som jag skrivit ett flertal gånger tidigare är det mycket märkligt att man inte trappade upp letandet till samma nivå redan i december. Envist, tjurigt och med en usel analytisk förmåga kallar jag det tilltaget.antti-pekka skrev:Det amatörmässiga är väl egentligen inte att han har skickat mejl till alla agenter. Jag tror att få sportchefer har sett de spelare som ansluter till klubbarna nu, med undantag för de svenska spelarna. Det finns inte tid att kuska runt i europa för att spena in aktuella spelare. Inte ens säkert att det går att se dem spela eftersom många av dem är klubblösa. Fast Janne J kanske kan ordna en try-out på allmänhetens istid? Mycket lotteri att värva spelare nu.
- Nummer19
Klockan 17:00 drar 08 hockey igång med Fredrik Claesson! Kan bli ett roligt program.
http://www.svenskafans.com/svenskafans/live.aspx

http://www.svenskafans.com/svenskafans/live.aspx
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams