-daniel- skrev:Jag tycker ärligt talat att Tim - Fimpen - Kempe är den enda av våra linor som har visat någon slags jämnhet sett över hela säsongen... Välkomponerad lina som skapar tryck i motståndarzonen, sen får folk gnälla bäst fan de vill på att "de snurrar ju bara i hörnen" men bättre det än resterande 3 formationer som befinner sig tillbakatryckta i egen zon 95% av speltiden och tävlar i Lapdance-SM i Wesslaus knä...
Fattar inte heller varför man gått tillbaka till att starta med Nilson - Otto - Ölve i början av perioderna. Ska vara en kedja som kan erövra pucken och sätta lite fart. Såg ju hur det gick i tredje.
-daniel- skrev:Jag tycker ärligt talat att Tim - Fimpen - Kempe är den enda av våra linor som har visat någon slags jämnhet sett över hela säsongen... Välkomponerad lina som skapar tryck i motståndarzonen, sen får folk gnälla bäst fan de vill på att "de snurrar ju bara i hörnen" men bättre det än resterande 3 formationer som befinner sig tillbakatryckta i egen zon 95% av speltiden och tävlar i Lapdance-SM i Wesslaus knä...
Fattar inte heller varför man gått tillbaka till att starta med Nilson - Otto - Ölve i början av perioderna. Ska vara en kedja som kan erövra pucken och sätta lite fart. Såg ju hur det gick i tredje.
Mäklaren skrev:
Men i övrigt är det så fasansfullt dåligt att man vill kräkas på skiten.
Ja, det är sammanfattningsvis riktigt jävla illa. Herregud hur skall det här sluta egentligen...? Vi har inte tillstymmelse till spel överhuvudtaget. Stora delar av laget ser ut som ett gäng sparris-med-skridskor, den mentala kolossen på axlarna verkar gigantisk. Släpp på tyglarna och börja spela hockey!
Jag tror hela tiden det blir något slags momen-22 i det här laget... när vi spelar med mindre marginaler gör vi en 0-5 match och blir utskrattade, då sägs det garanterat inför nästa match "Spela med större säkerhet och chansa mindre!" vilket får till följd att inte en jävel ens vågar sig på att försöka slå en passning... Bläh.
Vi behöver få in Challe som tränare så att han kan banka in i spelarna vad Djurgårdsandan innebär. De som har vetat det förut, framförallt Mattias Tjärnqvist, har glömt bort det och de yngre verkar aldrig ha lärt sig det. De enda som visar någon form av anda just nu är väl Tim Eriksson som fortsätter snurra på tillsammans med Kempe och möjligtvis Nilsson och Jimmie. De andra har ingen som helst känsla för skölden på bröstet. De åker runt med dåligt självförtroende och väntar på att säsongen ska ta slut. Det är i alla fall vad det ser ut som.
Hyll till Challes tal för övrigt. Det var en fröjd att höra det.
Att vi lyckas kamma hem två poäng är extremt konstigt, tackar Wesslau för två poäng och ingen annan.
Säsongens sämsta insats, fan värre än förra ''borta''derbyt och då är det allvarligt. Att man kan åka runt på isen och slå passningar som stannar efter några meter, kommer till en motspelare eller helt enkelt är för dålig så att den ska kunna tas emot av sin lagspelare är extremt jävla patetiskt. Ni har betalt för att lira hockey, men ni kan inte slå en ordentligt pass? Ni kan heller inte skjuta och ni visar inga tecken på samarbete eller någon kämparglöd överhuvudtaget.
Katastrofala insatser match efter match, när ska det ta stopp? Ska det kräva att få spela i kvalserien för att ni ska inse allvaret eller vad fan handlar det om egentligen? Börja spela hockey tillsammans eller sätt er på läktaren. Det är en lagsport, laget vinner, laget förlorar - Just nu är det individuella misstag som gör så vi inte vinner efter 60 minuter, patetiskt tamefan...
Att Hardy inte är speciellt aktiv i båset har vi nog alla skådat men det är inte tränartrion som står på skridskorna ute på isen. Att skylla på enbart på Hardy är det dummaste man kan göra - Ansvaret ligger i både tränartrions och spelarnas händer. Vill ni inte stå upp för skölden och försvara den med blod, svett och tårar så vill jag inte se er bära den heller. Stå upp för föreningen, stå upp för supportrarna och visa hjärta för sporten vi alla älskar.
Trött på detta skit, botten är nådd - När ska ni göra något åt det?
Alltså, är det verkligen så svårt att få till ett ordnat power play-spel? Hur svårt ska det vara att ta fart i egen zon med 3 man och passa i sidled till varandra och komma in i zon...
Ja, vad fan ska man säga. Åter igen en fullkomligt bedrövlig insats av DIF. I synnerhet i tredje perioden.
Gustaf Wesslau är totaldominant och världsklass idag. Utan honom hade det kanske blivit 1-6. Makalösa räddningar i parti och minut. Kanske kan Wesslau rädda oss från Kvalserien.
I övrigt är väl allt kasst. Kempe och Tim blixtrade till nån gång då och då. Mackan och Jimmie blixtrade till en (1) gång. Backspelet och samtliga uppspel är fortsatt uselt. Allt och alla är stillastående och rör sig i slow motion. Fimpens utvisning med tre minuter kvar är groteskt onödig och han är förtjänt av en redig avhyvling med anledning av denna. Starten på tredje perioden gjorde att mina ögon började blöda. Så urbota uselt av förstafemman att hamna under en sån massiv press direkt. Hardys time-out var också märklig och lär väl mest ha gynnat kaffekokarna.
Sist men inte minst. PP? HAHAHA. Idag gör vi ett mål i PP, det första på 28 försök, och det kändes som ett mirakel. Vi skapar annars INGENTING i power play. Vi kommer knappt in i zon, vi avlossar knappt ett skott. Att inte signa Linkan när vi hade chansen är ett av de största felbesluten som någonsin gjorts i DIF Hockey.
Bra straff av Kempe.
Ses nästa säsong sir Charles. Ja, det verkar ju klart.
Plus idag till;
+ Challehyllningen och inte minst CHALLE!!
+ Wesslau
+ Kempe
+ Fimpen
+ i viss mån Ölvestad som ändå är tillbaka från en hjärnskakning.
+ TIME OUT! Sjukt sen men den togs, och Kempe var inte långt ifrån att sätta pucken med 1 sek kvar av tredje! Glipan fanns mellan Schulmans ben!
Minus:
- PP spelet. första pp målet på hur länge som helst. Vågar knappt gissa men måste nästan vara över 20PPn sen vi gjorde mål sist i den spelformen
- Alla jävla förbannade bakåtpass i egen zon!! Vi spelar inte enligt Rugbyregler killar man får passa pucken framåt i ishockey!
- Kuben, jäklar vad jag hatar den domaren!
- Spelet i övrigt!
Sen måste jag bra fråga, är jag den enda som tyckte att publiksiffran på 7170 lät lite låg? Kändes som om att det var närmare 7600 7700 nånting. Kanske såg helt fel från tjockafetasittplats?
Ja ni va ska man säga. Kan skriva det positiva först, fick en förbannat bra plats på aktiv sittplats trots min sena bokning. På rad 13 brevid väldigt trevliga herrar och vi fick ju åtminstone ett gott skratt under matchens gång. Det absolut bästa är när han redan innan Otto ska teka i anfallszon säger: "Flytta på dig Kyle, han kommer ju teka precis där du står, då kommer ju inte allt gå åt helvete", varpå Kyle bestämt flyttar sig till andra sidan. Mycket riktigt tekar Otto är Kyle stod första gången och pucken far ner i egen zon. Ett gott skratt fick vi i alla fall! Sen så när man stått och gastat i en hel jävla match om att Hardy ska ta timeout, sen när han väl får tummen ur röven så säger han ingenting. Han bara dricker ur sin nappflaska och pillar sig i naveln medan spelarna tittar lite förvirrat på varandra. Återigen, ett gott skratt fick vi, det är den enda DIF kan erbjuda oss för närvarande.
Sen är ju Wesslau smått heroisk. Makalös människa som förtjänar bragdmedalj, utan honom hade vi varit sämre än Timrå utan tvivel. Sen framåt, våran fjärdekedja som är den enda som utstrålar någon form av talang för det de sysslar med. Bör uppgraderas basta till första lina och få spela PP så länge de orkar. Allt annat är tjänstefel, men eftersom vi redan vet att Hardy absolut inte kan sitt jobb så kan vi alla räkna ut vad hans agerande kommer bli: Nada!
Nu till allt dåligt, lite beklämmande att vi vann, detta kommer ge våran ledning sömn på nätterna och det är inte bra. Så länge Hardy är kvar kommer spelet vara en parodi så enkelt är det. Har faktiskt aldrig någonsin sett ett så fantasilöst och tabbningsfullt lag stå på en is. Fan man undrar ju vad som är pausunderhållning, knattarna eller DIF Hockey. Pricken över i:et är ju ändå när Gustafsson med en väldigt hög svansföring tar en genvägen i stort sett över mållinjen när han ska byta kant. Kaxigt beteende för någon som inte ens har talang och IQ nog att knyta grillorna.
Var några sorgliga rackare som skrek håll käften åt oss som buade där under tredje perioden, åt er kan jag bara säga: känn er blåsta. Precis som oss dödliga, så blir ni rånade på era pengar. Precis allt som Challe sa i sitt vackra tal, allt om vinnare, Djurgårdsanda, och lärdomen om hur man ska vara som Djurgårdare, allt det kanske vi supportrar har. De riktiga Djurgårdslirarna som hänger där i taket, spelarna för 11 år sen, spelarna 09-10 tamefan till och med dem som var här under Säckens tid levde efter de reglerna. Inte dagens spelare! De skämmer ut sig, de försöker räkmacka sig igenom säsongen utan att det kostar dem något. I helvete att jag tänker stå snällt och se på när Stockholms gamla stolthet begravs i skiten. Jag ger inte upp! Jag står för det Challe sa, och många med mig. Det är exakt dessa kriterier man ska ha om man är en Djurgårdare. Fimpen, Ölvestad, Kempe, Wesslau, Otto, ni kan ha huvudet högt. Ni andra, och då räknar jag med ledning, tränare, allt, är klubbslampor som den här säsongen bevisat att ni inte har dessa kriterier och förmodligen aldrig lär få det. Talk is cheap!
Kände ni hur motiverad man blev när Challe pratade? Tänk om Hardy hade haft den förmågan i omklädningsrummet...
Det tål att upprepas. Oavsett hur mycket spelarna vet hur de ska spela innan de går ut på isen och spelar av 3x20 minuter så M Å S T E de peppas när det går tungt, de måste pushas när det går bra och när det går OK. Det måste göras något när laget hamnar i brygga och när Time-Out tas ska inte Head Coach stå och suga på en vattenflaska. Han ska vara nere i gröten och se varje spelare i ögonen och visa att det krigas där ute och att de måste jobba tillsammans för att vinna och det ena och det andra.
Att inte göra detta sårar mig som medlem/supporter. Jag blir illamående i TV-soffan, knäsvag på Hovet, bedrövad. Det är tjänstefel och vederstyggligt att inte ta hand om sina spelare och visa dem vägen. Fan ta detta vänterhänta jävla sängväteri som pågår.
Krisen är fan inte över. Någon har bara snoozat skiten.
Magnutz skrev:Krisen är fan inte över. Någon har bara snoozat skiten.
För övrigt en urusel match, som vanligt när DIF Hockey 11/12 lirar. På kommande hemmamatcher kommer det märkas att publiken ledsnat på DIF Hockeys många felaktiga ageranden på den senaste tiden. Idag var många där enbart för Challes skull.
Det är kanske inte helt rätt tråd för att dryfta saken men jag börjar bli mer och mer övertygad om att Hardy inte mår riktigt bra. Jag tänker inte försöka mig på att ställa en diagnos men ofta, ofta nu om sistone när han intervjuas känns han så frånvarande och distanserad på ett rent sjukligt sätt. Antingen lider han av någon form av depression eller så är det någon åldersrelaterad åkomma som långsamt börjat påverka honom.
För övrigt var det sån nostalgiporr att under kvällens sändning få se min barndomshjälte, Jens Öhling, i TV-rutan igen. Ingen idrottspersonlighet har jag beundrat så som jag beundrade Jens och vi bodde grannar ett tag då Shitkicker var en liten parvel. Underbara barndom.