Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Det var lite andra tider när vi värvade Printz och Wesslau. Dessutom är skadan, så att säga, redan skedd i fallet med dem. För mig betyder det mycket att spelarna faktiskt har hjärta för den klubb de representerar. Helst ska de brinna för både sporten och klubben (Ölvestad, Totti, etc.). Fast jag håller med om att detta inte ska fälla avgörandet när det är dags för värvningar. För i så fall kunde man ju lika gärna slänga in mig på backen.
Metal Machine skrev:Det var lite andra tider när vi värvade Printz och Wesslau. Dessutom är skadan, så att säga, redan skedd i fallet med dem. För mig betyder det mycket att spelarna faktiskt har hjärta för den klubb de representerar. Helst ska de brinna för både sporten och klubben (Ölvestad, Totti, etc.). Fast jag håller med om att detta inte ska fälla avgörandet när det är dags för värvningar. För i så fall kunde man ju lika gärna slänga in mig på backen.
Herregud vilken katastrof.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hahahahaha, Totti?! Vad fan yrar du om?
LoskarN.
LoskarN.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Härligt att se det där i alla fallÄr det nån spelare i Modo som du skulle kunna tänka dig och ta med till DIF?
15:19 Charles Berglund
Nicke D borde väl hem till DIF

Även Engqvist verkar vara drömspelaren för Challe
Hejsan Challe ! Tack för en fantastisk karriär för Djurgården och alla SM Guld du var med och bidrog till. Min fråga är: Om du var sportchef för Djurgården, Vem skulle vara din absoluta drömvärvning till Djurgården då?
15:06 Charles Berglund
Patrik Hörnqvist och/eller Andreas Engqvist
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag: Träna Djurgården nästa säsong?
Challe: Det ska någon göra, ja.
Skratt
Polare: Skulle du vilja träna Djurgården nästa säsong?
Challe: Ja, det skulle jag vilja göra.
!
Skratt
!
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Det var ju det alla undrade jupulverapa skrev:Jag: Träna Djurgården nästa säsong?
Skratt
!

För alla som inte var och lyssnade på intervjun med Challe så var det först en intervju med Johansson.
De hade ingen mikrofon till honom (men magiskt dykte det upp en till Challe senare)
Johansson flackade med blicken, mumlade bortförklaringar gällande Linkebodaförlusten senast, vågade inte se folk i ögonen och eftersom man inte hörde något dränktes hans svepskäl till slut i diverse sorl - well executed DIF Hockey, nu kan ingen säga att ni inte tar ansvar gällande info..
- SkönaDjurgårn
Klättrar upp i klacken, hänger mig på ett räcke och: "-Challe är klaaaar, Challe är klaar!"pulverapa skrev:Jag: Träna Djurgården nästa säsong?
Skratt
!
Haha nädå, men nog fick man såna vibbar alltid efter Canal+-intervjun...
- Jim Morrison
Mina drömtränare till nästa säsong är nog Hallam/Challe/Zabel. Känns som att alla där skulle ha grym kontakt med spelarna och skapa väldigt bra harmoni. Ha en ständig kontakt och fråga hur spelarna mår och känner sig. Att komma närmare spelarna och ta bort tränare - spelare gränsen tror jag är viktigt i dagens hockey.
Men dom har ju inte bara det i sig, utan dom är även riktigt kompetenta tränare. Se bara vad dom har gjort med lag som har mycket lägre budget. Bofors ligger tvåa i Allsvenskan och Challe tog Timrå till slutspel under alla sina år där.
Om inte Hallam så gärna Peter Andersson som vi tydligen har scoutat.
Men dom har ju inte bara det i sig, utan dom är även riktigt kompetenta tränare. Se bara vad dom har gjort med lag som har mycket lägre budget. Bofors ligger tvåa i Allsvenskan och Challe tog Timrå till slutspel under alla sina år där.
Om inte Hallam så gärna Peter Andersson som vi tydligen har scoutat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Blir grymt besviken om vi inte förlänger med Kempe. Tror att han, om möjlighet ges, kan bli en riktig trotjänare
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Håller med. Oerhört viktigt att ha kvar sånna spelare i klubben. Spelare med hjärta för klubben växer inte på träd om man säger så.Hildi skrev:Blir grymt besviken om vi inte förlänger med Kempe. Tror att han, om möjlighet ges, kan bli en riktig trotjänare
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Så här skulle jag vilja att DIF 2012-2013 ser ut
Gustaf Wesslau- Utgående Bör förlängas
Tim Sandberg- Utgående Bör förlängas
Niklas Danielsson- Ny från MODO
Andreas Engqvist- Ny Utgående med Montréal Canadiens
Marcus Weinstock- Ny från Örebro
Kempe- Utgående Bör förlängas
Ölestad- 2012-2013
Patrik Lundh- Ny från Färjestad ex DIF:are
Nilsson- 2013-2014
Zibanejad- Utgående Bör förlängas
Ottosson- Utgående Bör förlängas
Almtorp- 2012-2013
Brodin- 2012-2013
Carlsson- 2012-2013
Åberg- 2013-2014
Weigel- 2013-2014
Patrick Cehlin- Utgående Bör förlängas
D Tjärnqvist- 2012 +1
Ilkka Heikkinen- Ny från Wäxjö
Printz- Utgående Bör förlängas
Freddy Meyer- ny Från MODO
Kyle- 2012-2013
Gustavsson- 2013-2014
Claesson- Utgående Bör förlängas
Holm- 2012-2013
J Norman- Ej förlängt
T Eriksson- Ej förlängt
Holmqvist- Ej förlängt ”För dyr”
M Tjärnqvist- Ej förlängt ”För dyr”
Bom Bom- Ej förlängt ”För dyr”
Det fanns ytterligare 2 spelare som jag ville byta ut men deras kontrakt löper till 2012-2013
så det får vi leva med
De 3 sista spelara tycker jag inte att vi skall förlänga med, främst för att de inte motsvarat de förväntningar som man utan tvivel kan ställa. Dessutom är alla 3 dyra spelare, så med det lag som jag presenterar kommer det att finnas pengar i reserv utifall att !!!
Av de nya så behöver Ante-Nicke och Ilka ingen presentation
Weinstock och Lundh båda är två klart intressanta spelare och dessutom mycket billigare
På backsidan har jag också valt Freddy Meyer från MODO dels för att han är en bra tvåvägsback och men också för att jag sett honom och Printz spela ihop så skulle man spela dom ihop så får vi ett riktigt bra 2:a backpar.
Ja vem vet hur nästa lag kommer att se ut
Andreas Engqvist- Ny Utgående med Montréal Canadiens
Ölestad- 2012-2013
Nilsson- 2013-2014
Almtorp- 2012-2013
Brodin- 2012-2013
Carlsson- 2012-2013
Åberg- 2013-2014
Weigel- 2013-2014
D Tjärnqvist- 2012 +1
Kyle- 2012-2013
Gustavsson- 2013-2014
Holm- 2012-2013
J Norman- Ej förlängt
T Eriksson- Ej förlängt
Det fanns ytterligare 2 spelare som jag ville byta ut men deras kontrakt löper till 2012-2013
så det får vi leva med
De 3 sista spelara tycker jag inte att vi skall förlänga med, främst för att de inte motsvarat de förväntningar som man utan tvivel kan ställa. Dessutom är alla 3 dyra spelare, så med det lag som jag presenterar kommer det att finnas pengar i reserv utifall att !!!
Weinstock och Lundh båda är två klart intressanta spelare och dessutom mycket billigare
På backsidan har jag också valt Freddy Meyer från MODO dels för att han är en bra tvåvägsback och men också för att jag sett honom och Printz spela ihop så skulle man spela dom ihop så får vi ett riktigt bra 2:a backpar.

Senast redigerad av janne08 den 2012-01-25 22:00:56, redigerad totalt 1 gånger.
- swallat
Byt ut Carlson mot Norman, grabben är fortfarande ung och jag tycker att han hela tiden utvecklas. Och för det andra så pelar Engqvist i Montreal inte Avsjanne08 skrev:Så här skulle jag vilja att DIF 2012-2013 ser ut
Andreas Engqvist- Ny Utgående med Colorado
Ölestad- 2012-2013
Nilsson- 2013-2014
Almtorp- 2012-2013
Brodin- 2012-2013
Carlsson- 2012-2013
Åberg- 2013-2014
Weigel- 2013-2014
D Tjärnqvist- 2012 +1
Kyle- 2012-2013
Gustavsson- 2013-2014
Holm- 2012-2013
J Norman- Ej förlängt
T Eriksson- Ej förlängt
så det får vi leva med
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Jag är ganska bra vän med Engqvist. Min känsla är att han kommer stanna på andra sidan atlanten några år till nu när det äntligen har börjar släppa för honom.
Man lever bara en gång...
o jag är bra vän med sidney crosby...
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Sid har nog ändå spelat färdigt. End of his story vilket är riktigt tragiskt.Mårten_ skrev:o jag är bra vän med sidney crosby...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.