Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av pulverapa »

Jepe skrev:
Kall-El skrev:Om man bortser från det uppenbara borde även frågan på vad som hämnde i derbyt tas upp samt varför inte DIF inte gått ut och försvarat sina fans och tagit ett rejält snack med både polis och sina egna OVs.

Frågan är ju om de vill ha kvar klacken eller om de vill ha ett nytt mörkt 90-tal?
Den absolut viktigaste frågan!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Antagligen sitter han väl inne på information som inte går att verifiera. Precis som jag vet att Benjamin Kibebe och Stefan Ishizaki växte upp som djurgårdare. Men det går aldrig att bevisa så varför ska man egentligen bry sig?
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
Jepe skrev:
Kall-El skrev:Om man bortser från det uppenbara borde även frågan på vad som hämnde i derbyt tas upp samt varför inte DIF inte gått ut och försvarat sina fans och tagit ett rejält snack med både polis och sina egna OVs.

Frågan är ju om de vill ha kvar klacken eller om de vill ha ett nytt mörkt 90-tal?
Den absolut viktigaste frågan!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Antagligen sitter han väl inne på information som inte går att verifiera. Precis som jag vet att Benjamin Kibebe och Stefan Ishizaki växte upp som djurgårdare. Men det går aldrig att bevisa så varför ska man egentligen bry sig?
Jag antar att det där skulle i Silly-tråden angående Möller (han har förövrigt själv gjort något uttalande om att han höll på Aik som grabb så det är nog mer eller mindre officiellt)
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Ni som har tillgång till bra inspelningsutrustning får gärna spela in delar av mötet, till exempel ni i "dokumentärgänget" :)
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

En viktig sak är ambitionen, klubbens ambition. Vad har man egentligen för ambition 2011/12?

Jag har bara hört Johansson och spelare säga att man ska ta sig till slutspel. Räcker det? Vad har man för ambitioner/mål senare? Slutspel? Säsongen 2012/13? 2013/14? Man måste väl ändå ha en ambition att komma på en viss plats i serien?

Vad är den kortsiktiga ambitionen?
Vad är målet 2011/12? Och 2012/13? Delmål?
Vad är visionen? (kan vara ta tre guld under 2010 talet)

Nej, detta vill vi ha svar på så Hardy och Järlan inte kan gömma sig bakom dunkla mål och saknade ambitioner.

Köper ledningen Hardys snack om den jämna ES. Jag menar om nu Hardy har bankat i ledningen att ES är så jämn att alla kan slå alla, Vad finns då att klaga? Eller att man bara ska komma på plats 1-8? Inget, ingen kan ställa Hardy till svars, ännu. Nej nu måste man förtydliga sina ambitioner/mål och visioner.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag saknar tiden då DIF alltid skulle vara ett topp 4-lag. Då ställde man krav på varandra, på organisationen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mäklaren skrev:Jag saknar tiden då DIF alltid skulle vara ett topp 4-lag. Då ställde man krav på varandra, på organisationen.
Att ha en annan målsättning än SM-Guld inför varje säsong är... jag vet inte, finner inga ord.
Tycker man ALLTID ska gå för guldet.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:
Mäklaren skrev:Jag saknar tiden då DIF alltid skulle vara ett topp 4-lag. Då ställde man krav på varandra, på organisationen.
Att ha en annan målsättning än SM-Guld inför varje säsong är... jag vet inte, finner inga ord.
Tycker man ALLTID ska gå för guldet.
Ja, verkligen. Elitserien är så pass jämnsvag nu att det räcker med 2-3 lyckade nyförvärv för att gå från botten till toppen.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Håller med i snacket här. Jag tycker det är för mesigt för en så anrik förening att ha som mål att nå slutspel "och sedan kan vad som helst hända", år efter år. En bedrövlig målsättning när jag tänker på det.

Skulle hellre se att man siktade mot stjärnorna (läs: SM-guld) och kanske kom halvvägs iaf? Såå jäkla bra är inte topplagen. Kan ju knappt ens se vilka som är bra i den här ligan.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fast SAIK har ju ändå stuckit ut den här säsongen. Ingen kan väl påstå något annat. Eller?
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Informationsmötet är endast skådebröd (precis som bytet av färg på matchtröjorna och kvällens tröjhissning). Inte ett skit kommer att hända. Hardy kommer att sitta kvar säsongen ut, laget kommer att vara lika ojämnt och oengagerat, och transferfönstret kommer att stänga utan att JJ presenterar några nyförvärv.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Någonstans längs vägen tappade klubben det här. Garanterat i samband med den hårt åtdragna ekonomiska handbromsen efter 04/05... 09/10 var en lyckoträff där mer eller mindre allt stämde och efter det verkar vi vara tillbaka med ständig nedgång åt den ack så dystra epoken i DIF Hockeys historia igen. Har man inte ens ambitionen att kontinuerligt vara ett topplag kommer man ej heller aldrig bli det igen. Jag tycker faktiskt just det här som "Tänkaren" reflekterar över är helt avgörande och antagligen den enskilt viktigaste frågan för framtiden.

Jag är så oerhört besviken att man inte förvaltat situationen med publiktillströmningen och med det ökade intäkter på ett vettigare sätt...det om något är faktiskt riktigt rejält skandalöst.
sleepy

Inlägg av sleepy »

Anmäld, även om det mest känns som ett spel för galleriet. De har sin version av verkligheten klar för sig..
11433 - Sektion 210
Fubar

Inlägg av Fubar »

Enda stället man ställer krav på är sin publik. Internt med hemsida, kommunikation och bemötande verkar det ju vara sådär minst sagt. Amatörmässigt är bara förnamnet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag kan inte komma på mötet men är såklart nyfiken på vad som sägs. Ta gärna notes, ni som är där och rapportera lite här i tråden sen.

Tyvärr har de väl en massa "smarta" svar på allt och även om mötet är ett bra initiativ så undrar man ju om det kommer ta föreningen framåt.

"-Varför använder ni inte timeouter bättre?"
"-Vi bedömde att det inte behövdes i just det läget av matchen."

Blablabla, vad ska man kontra på det? Joho. Nähä. Joho.

"-Varför värvade ni inte under vintern?"
"-Vi bedömde att det inte fanns någon spelare som passade in i lagbygget."

Jaja, jag ska inte gå händelserna i förväg. Intressant blir det iaf. :)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tror tyvärr huvuddelen av mötet kommer handla om polisen och säkerhetsorganisationen. Hoppas de delar upp mötet i två delar och kör lagbygget först så man kan gå efter att den biten är avklarad.
Skriv svar