Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Varför inte pröva något nytt?
Ta in en transatlant som tränare för DIF, typ kanadensare eller så.
Ok, kanske inte världens mest lättaste uppgift, men är det något de är bra på så är det att se till att laget banne mig gör allt för att vinna. De har dessutom MYCKET lägre toleransnivå mot klumpedunsar som t.ex Boumedienne. Han hade varit bänkad från puckat misstag 1 tills han skärpte till sitt spel, istället för att låta honom göra misstag efter misstag utan påkänning och kosta laget massa poäng.
De är också mer "skills" tänkade än vad många svenska coacher är, vilket gör att folk vi faktiskt har i laget kanske skulle få en chans att blomma ut på rätt plats i rätt situationer, något de inte får nu med det uddlösa spelsystem vi har nu.
Ta in en transatlant som tränare för DIF, typ kanadensare eller så.
Ok, kanske inte världens mest lättaste uppgift, men är det något de är bra på så är det att se till att laget banne mig gör allt för att vinna. De har dessutom MYCKET lägre toleransnivå mot klumpedunsar som t.ex Boumedienne. Han hade varit bänkad från puckat misstag 1 tills han skärpte till sitt spel, istället för att låta honom göra misstag efter misstag utan påkänning och kosta laget massa poäng.
De är också mer "skills" tänkade än vad många svenska coacher är, vilket gör att folk vi faktiskt har i laget kanske skulle få en chans att blomma ut på rätt plats i rätt situationer, något de inte får nu med det uddlösa spelsystem vi har nu.
Alltid Oavsett.
Ärligt nu, vad ska vi med en 18-årig brunkare från Södertälje till? Vi har ju för fan bara brunkare i laget.
In med erfarna lirare och målskyttar!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Håller med dig, även om han inte endast är brunkare. Spelartypen har vi i juniorleden och i befintligt lag.Mäklaren skrev:Ärligt nu, vad ska vi med en 18-årig brunkare från Södertälje till? Vi har ju för fan bara brunkare i laget.
Född till sportchef.
-
David Åslin http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6555 är en spelare som jag tror kan passa mycket väl in. Tror på den här killen och att han med stor sannolikhet lirar elitserien nästa säsong..
Ja i allsvenskan kanske de klarar det!Bjurre skrev:Sillen och Norman drar till partykungen (Ridderwall) i Sundsvall och gör 40+ var nästa säsong
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ryktena om Petrasek i HV71 har intensifierats men även prat om en forward på väg in... Men i Djurgården händer som vanligt inte ett skit. För det finns ju ingenting på marknaden (....)!
Bättre dom säger att pengarna är slut eller nått i den stilen, eller väntar dom kanske på att en Stockholms profil ska bli ledig....*fniss* ?-daniel- skrev:Ryktena om Petrasek i HV71 har intensifierats men även prat om en forward på väg in... Men i Djurgården händer som vanligt inte ett skit. För det finns ju ingenting på marknaden (....)!
JJ väntar på att se hur det går för SSK, missar dom playoff så har dom nog inget emot att släppa några Slovener till oss resten av säsongen för en liten peng.Stocky skrev:Bättre dom säger att pengarna är slut eller nått i den stilen, eller väntar dom kanske på att en Stockholms profil ska bli ledig....*fniss* ?-daniel- skrev:Ryktena om Petrasek i HV71 har intensifierats men även prat om en forward på väg in... Men i Djurgården händer som vanligt inte ett skit. För det finns ju ingenting på marknaden (....)!
Marie Hallman snackar med Järlan
Men vad gör ni då? Det har varit snack om hur andra klubbar försökt agera men inget om Djurgården?
– Jo men alltså. Det är många som säger att ”Djurgården gör inget” Men det gör vi. Det är klart att vi bevakar marknaden. Men en del klubbar går ut offentlig och säger att, vi har missat den spelare eller missat den spelaren. Och det gör inte vi/Järlan
Och det kan jag väl köpa som han säger. MEN att säga att det inte finns spelare på marknaden för DIF är en ren och skär lögn.Klubbar som till exempel Brynäs…?
– Ja de har sagt Kim Hirschovits. Att de försökte få honom men inte fick honom. Men vi kollade också på Hirschovits. Det var ju en jättebra spelare. Men sedan fick vi reda på att han valde KHL (Torpedo Nizhny Novgorod). Och varför skulle vi då ha gått ut och sagt att… det inte blir något? Att vi gjort något men att det inte blev något? Det är ju bara ett störningsmoment, konstaterar Järlefelt och fortsätter:
There is no I in TEAM!!!!
Tränarfrågan blir viktig att lösa till nästa säsong. Jag tänker så här. Utse Challe Berglund till sportchef. Han är en person med många kontakter, som kommer att lyckas övertyga spelare att utvecklas hos oss. Han har dessutom en skarp tunga och kommer att våga sparka spelare/ledare som inte gör sitt jobb. Han fungerar dessutom som backup ifall nya coachen inte skulle fungera. Det skulle skapa stabilitet, som att ha en bra andramålvakt.
Som ny coach skulle jag vilja se någon med en spelidé kombinerat med en pådrivare + en ungdomsutvecklare. Zabel fungerar antagligen bra i den senare positionen. De två andra låter jag vara osagt. Jag tror inte på en före detta NHL-spelare med meriter enbart som andretränare. Är inte imponerad av Dahlén, Samuelsson etc. Och har svårt att se att Albelin kommer att fungera speciellt väl. I varje fall inte som ensam huvudtränare. Peter Andersson verkar lyckas bra i Örebro. Skulle kunna vara ett tänkbart namn. Drömmen är Anders Forsberg, han har dock kontrakt. Hursomhelst är det viktigt att vi verkligen satsar på bra ledare!
Som ny coach skulle jag vilja se någon med en spelidé kombinerat med en pådrivare + en ungdomsutvecklare. Zabel fungerar antagligen bra i den senare positionen. De två andra låter jag vara osagt. Jag tror inte på en före detta NHL-spelare med meriter enbart som andretränare. Är inte imponerad av Dahlén, Samuelsson etc. Och har svårt att se att Albelin kommer att fungera speciellt väl. I varje fall inte som ensam huvudtränare. Peter Andersson verkar lyckas bra i Örebro. Skulle kunna vara ett tänkbart namn. Drömmen är Anders Forsberg, han har dock kontrakt. Hursomhelst är det viktigt att vi verkligen satsar på bra ledare!
-
Det viktigaste i mitt tycke är att ha någon som ser till att grabbarna "är på jobbet" varje dag. En pådrivare i såväl bås, som omklädningsrum. Både vid matcher och träningar. Han ska ha huvudansvaret. Om han sedan saknar vettig spelidé bör den assisterande tränaren väljas ut för att kunna bistå med detta.
Kentta skrev:Om man får drömma lite...
Nilsson-Engqvist-Nordgren
Tjärnqvist-Fernholm
Ölvestad-Ottosson-Nilson
Printz-Klubertanz
Brodin-Almtorp-Åberg
Pettersson-Claesson
Eriksson-Eklund-Kempe
Wesslau
Dahlberg
Tränare:
Peter Andersson
Tony Zabel
Både Robban Nilsson och Niklas Nordgren är ju egentligen bara att glömma, i alla fall till nästa säsong. Men vilken förstafemma vi skulle ha.. Kanske att Honken ska ha förlängt, men jag tycker att han har varit alldeles för dålig hittills, hoppas på en uppryckning där. Undra om N. Dahlberg är intresserad av att tävla om förstaplatsen med Wesslau, han har ju varit stekhet i Allsvenskan så här långt.
Skulle vilja ha Skellefteås andra målvakt i DIF nästa säsong.
Joacim Eriksson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9784) 21 år och gör det bra i skellefteå.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Varför länkar du till Joacim Eriksson när du i raden ovanför skriver att du vill se Andreas Hadelöv i Djurgården igen? :=)difnytt skrev:Kentta skrev:Om man får drömma lite...
Nilsson-Engqvist-Nordgren
Tjärnqvist-Fernholm
Ölvestad-Ottosson-Nilson
Printz-Klubertanz
Brodin-Almtorp-Åberg
Pettersson-Claesson
Eriksson-Eklund-Kempe
Wesslau
Dahlberg
Tränare:
Peter Andersson
Tony Zabel
Både Robban Nilsson och Niklas Nordgren är ju egentligen bara att glömma, i alla fall till nästa säsong. Men vilken förstafemma vi skulle ha.. Kanske att Honken ska ha förlängt, men jag tycker att han har varit alldeles för dålig hittills, hoppas på en uppryckning där. Undra om N. Dahlberg är intresserad av att tävla om förstaplatsen med Wesslau, han har ju varit stekhet i Allsvenskan så här långt.
Skulle vilja ha Skellefteås andra målvakt i DIF nästa säsong.
Joacim Eriksson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9784) 21 år och gör det bra i skellefteå.
Vårt senaste framgångssäsong byggde på att vi vågade satsa på en mix av unga spelskickliga egna produkter kombinerat med några äldre stomspelare. Vi måste gå tillbaka till den strategin till nästa säsong för att vara konkurrenskraftiga igen. Årets upplaga bygger på äldre trötta spelare på väg ner och unga powerforwards. Jag föreslår att vi skapar ett samarbete med en allsvensk klubb. Skapar gemensamma avtal med flera av juniorer, där de får möjlighet att utvecklas i Allsvenskan och plockas upp till Elitserien när de är mogna. Vi bör även försöka att återvärva våra förlorade egna produkter. Greger hanson från SSK är free agent. Wlliam Wallén (10 mål på 12 matcher i almtuna ifjol) spelar div. 1. Där går det att erbjuda liknande kontrakt som våra övriga juniorer. Dessutom borde vi satsa på att värva Möller (tror att SAIK är villiga att göra sig av med honom efter säsongen, då han kostat mer än han smakat) och Patrik Lundh. Vi måste våga satsa på offensiva talanger. Vissa kommer att blomma ut, medan andra faller bort. Så som det är nu är vi alldeles för förutsägbara och uddlösa.
-
Inte Möller. Jag vill inte ha några gnagare i min fina förening. Uttrycker man sympatier för aih har man förverkat sin möjlighet att spela för DIF.