Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Skuggan

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Skuggan »

Ny tränare skulle nog kunna göra susen, se på Linköping
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Mitt hopp är att alla lag, oavsett hur jävla kassa dom än må vara, brukar få en formtopp/medstuds-period någon gång varje säsong som gör att man vinner 3-5 raka matcher. Nu skulle vara riktigt lägligt för DIF att få sin period.

Tänk att ta fyra raka treor mot följande lag:
24/1 Färjestads BK (h) Hovet, 19:00
26/1 AIK (b) Ericsson Globe, 19:00
29/1 Färjestads BK (b) Löfbergs Lila Arena, 16:00
31/1 MODO Hockey (b) Fjällräven Center, 19:00

Fyra lag vi slåss i botten mot och som är riktigt äckliga.

Samtidigt har laget visat gång efter annan att man inte är benägna att tända till. Challe-dagen med i princip fullsatt hovet, derby mot gnaget, Färjestad och MODO borta. Alla dessa matcher borde kunna tända vilken sömnig spelare som helst.

Samtidigt finns det ju knappt några intentioner i spelet längre.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Ingen idé att byta tränare nu. Det finns ingen chans att någon kan komma in och rätta till läget i det här skedet. Att genomföra ett tränarbyte nu skulle bara dra ett löjets skimmer över föreningen. Har vi inte redan skämt ut oss tillräckligt?
I kvalserien startar alla på noll poäng...
Expert.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Ingen idé att byta tränare nu. Det finns ingen chans att någon kan komma in och rätta till läget i det här skedet. Att genomföra ett tränarbyte nu skulle bara dra ett löjets skimmer över föreningen. Har vi inte redan skämt ut oss tillräckligt?
Well spoken Sir! Så även i ett slutspel.

Men, eftersom det främsta målet just nu är att slippa kvalserien så förespråkar jag ett tränarbyte omgående. Vad har vi att förlora?
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Buford skrev:
SirDIFalot skrev:
Well spoken Sir! Så även i ett slutspel.

Men, eftersom det främsta målet just nu är att slippa kvalserien så förespråkar jag ett tränarbyte omgående. Vad har vi att förlora?
It aint over until the fat lady sings....Håller med vad har vi o förlora. Behövs ny energi o vilja i laget.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Mitt hopp är att alla lag, oavsett hur jävla kassa dom än må vara, brukar få en formtopp/medstuds-period någon gång varje säsong som gör att man vinner 3-5 raka matcher. Nu skulle vara riktigt lägligt för DIF att få sin period.

Samtidigt har laget visat gång efter annan att man inte är benägna att tända till. Challe-dagen med i princip fullsatt hovet, derby mot gnaget, Färjestad och MODO borta. Alla dessa matcher borde kunna tända vilken sömnig spelare som helst.

Tror faktiskt inte det primärt kommer vara inställningen som fäller oss framöver (om man nu skall vara något realistisk), utan det blir nog snarare en mental fråga... spelarna är nog alldeles för tyngda av stundens allvar. Det är då de rutinerade herrarna bör visa att de förtjänar sitt lönekuvert och leda laget ute på isen. Vi får se vad som händer...
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

-daniel- skrev:
android skrev:Mitt hopp är att alla lag, oavsett hur jävla kassa dom än må vara, brukar få en formtopp/medstuds-period någon gång varje säsong som gör att man vinner 3-5 raka matcher. Nu skulle vara riktigt lägligt för DIF att få sin period.

Tror faktiskt inte det primärt kommer vara inställningen som fäller oss framöver (om man nu skall vara något realistisk), utan det blir nog snarare en mental fråga... spelarna är nog alldeles för tyngda av stundens allvar. Det är då de rutinerade herrarna bör visa att de förtjänar sitt lönekuvert och leda laget ute på isen. Vi får se vad som händer...
Iställningen tror inte jag heller är något problem.

Det största problemet är avsaknaden av konstruktiva ishockeyspelare.
Ett enormt misslyckat lagbygge.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
JohanPez

Säsongen 2011/2012

Inlägg av JohanPez »

Hela grejen med "spelare sökes - hellre nära än bra" har jag svårt att förstå.
Fine om man värvar djurgårdare som brinner lite extra för klubben men att söka stockholmskillar i allmänhet, vad ska det göra för skillnad? En snubbe som lirat för ssk, hammarby, gnaget eller någon utav de mindre föreningarna, varför skulle han spela mer passionerat för oss än en spelare från Mora eller Rögle?

När det gäller tränarfrågan vore det grymt skönt att få in en frisk fläkt och uppnå en MP-effekt med ett par trepoängare i rad.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

JohanPez skrev:Hela grejen med "spelare sökes - hellre nära än bra" har jag svårt att förstå.
Fine om man värvar djurgårdare som brinner lite extra för klubben men att söka stockholmskillar i allmänhet, vad ska det göra för skillnad? En snubbe som lirat för ssk, hammarby, gnaget eller någon utav de mindre föreningarna, varför skulle han spela mer passionerat för oss än en spelare från Mora eller Rögle?

När det gäller tränarfrågan vore det grymt skönt att få in en frisk fläkt och uppnå en MP-effekt med ett par trepoängare i rad.
Det roliga är att minst tre BRA "stockholmare" har varit på marknaden när vi har behövt spelare. Nämligen Fredrik Bremberg, Michael Nylander och till viss del Niclas Bergfors.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Erik I

Inlägg av Erik I »

...slits mellan hopp och förtvivlan precis som de flesta. Väldigt kluven i tränarfrågan eftersom jag är en stor fan av Hardy Nilsson. Dock kan man sett till inte bara denna utan även föregående säsong inte säga annat än att han misslyckats med att uppnå det han vill spelmässigt, att gneta på i tron och ambitionen att "det vänder snart" känns rätt urvattnat nu. Frågan om han skall träda tillbaka eller få kicken - DIF har inte kickat sedan 1986, mig veterligen - beror enligt mig HELT på om skvallret om sämja i truppen vs. Hary stämmer eller inte samt vem som i så fall skulle ersätta honom. Stämmer skvallret, byt ut honom nu så den nye får tid på sig, oavsett hur grundserien slutar; har spelarna förtroende så kör på, mirakelkurer i form av nya tränare har en tendens att vara rätt kortsiktiga, det är AB m.fl. som gärna drar till snack om ex. "Lücknereffekt"; minns att det inte var ett spår av något sådant de första två matcherna.

V.g. kvalserien, ingen jävel vill hamna där, samtidigt finns det lite att skylla på efter en fullföljd grundserie. Tabellen har dock blivit jämnare och jämnare delse de senaste åren, men också under denna säsong (typ 5-6p mellan plats 5 och 11, det är helt sjukt). Sålänge DIF därför gör sitt jobb finns alla chanser till slutspel kval, men det duger inte att bara titta på de andra resultaten och hoppas på det bästa, man måste göra jobbet själva! Enkelt uttryckt skulle jag hellre se säkerhet med droppass framåt och Ölve som tatuerar in backen i sargen och att vi jobbar därifrån, det kanske kan råda bot på månget eget försvarsmisstag också.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Skuggan skrev:Ny tränare skulle nog kunna göra susen, se på Linköping
Ja, eller Malmö.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Ang tränarbytet så är jag kluven, både bra och dåligt att byta tränare så här i slutet.

Men samtidigt, så har jag svårt att se vad Hardy skulle göra annorlunda under en kvalserie som han inte lyckats med under 40 omgångar.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Fan, är det inte på tiden att vi får lite vind i seglen nu. Lite medvind som gör att vi kan ta en 4-5 matcher på rad och komma upp lite i tabellen. Det känns som att motgångarna har spottat oss i ansiktet tillräkligt länge nu. Nästan så att man funderar på att bli religös, om man visste att det skulle hjälpa.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Metal Machine skrev:
Skuggan skrev:Ny tränare skulle nog kunna göra susen, se på Linköping
Ja, eller Malmö.
Ingen ny tränare i Malmö. Taavola stod redan där.

Mora har ryckt upp sig sedan de kicka Lückner. Linköping har ryckt upp sig med Lückner.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Challe tycker tydligen inte heller att många i DIF presterar just nu. Grymt skönt svar om han inte bara missuppfattade frågan! :D

Leffe:
Vilken utespelare tycker du har varit bästa hitills idagens DIF?

Charles Berglund:
Wesslau
Skriv svar