Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Saik förstärker med jvm-spelaren John Klingberg.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lugn! Jag förstår din upprördhet och ilska. Men behärska dig! Det värsta som kan hända nu, när laget spelar uruselt, det är att det blir "inbördeskrig" mellan oss fans. Vi är en familj. Fienden finns inte bland oss...Metal Machine skrev:gurra: Ditt jävla riksmongo! Gå och göm dig bakom en sten eller nåt, jävla pucko! Läs innantill. FÖR HELVETE!
Koppla gärna på intellektet också. Om du har något...
Och så att alla idioter ska förstå: Jag försökte skämta lite (nej, ingen har påstått att det var ett roligt sådant). Dessutom skrev jag, klart och förbannat jävla övertydligt, att jag inte skulle glädja mig åt att se DIF spela allsvensk hockey. Tala om för mig på vilket jävla sätt detta gör mig till medgångare. Om du inte kan ge mig en bra motivering kan du dra åt helvete och knipa igen din feta trut nästa gång! Okej?
Sköt ditt eget tråkiga jävla pissliv och ge fan i att hoppa på fans, vars familj stöder DIF-hockey med tiotusentals kronor varje år i utbyte mot en hink med skit. AS = ingen glädje. Och för dig, som tycks sakna allt vad förnuft och intelligens heter, JA, jag skulle fortfarande följa och stödja DIF, men det är inte DIN ensak.
Senast redigerad av minalman den 2012-01-20 14:19:58, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BaronVonDif
Good for them. Tydligen går det bara att ringa 08 nummer från Järlans lur när han värvar och SSK verkar inte ha nåt på marknaden, annars kanske det hänt nåt.Magnutz skrev:Saik förstärker med jvm-spelaren John Klingberg.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Märkligt att alla andra lag kan kicka en spelare. En tid efter det har deras sportchef hittat en ersättare.Magnutz skrev:Saik förstärker med jvm-soelaren John Klingberg.
Ännu mer märkligt blir det när våran säger att det inte finns. Alltså letar inte Järlan ens.
Som jag skrev igår i matchtråden för Lhc. Jag tror det handlar om ekonomin. Tror den är körd i botten. DIF har köpt in eller förlängt med dyra kontrakt, är väl bara det som fattas efter denna usla ssäong.
Varför annars skulle inte DIF plocka in ngn ersättare för de skadade eller extra spelare då spelet är knackigt. Hjärnskakningar är lömska saker, där ingen vet när man kommer tillbaka. Kan känna sig bra efter 1-2 veckor som jag gjorde, för att sen när jag ansträngde mig, så kändes det som ett blixtnedslag i huvudet, och det va slut med löpningen på ett bra tag framöver...
There is no I in TEAM!!!!
Jag tror att man kör stenhårt på den bana vi gick in på för ett gäng år sen. Man ska värva lokalt, man ska i första hand titta på vilka juniorer som finns. Och där måste man ändå ge Hardy credd att han sular in juniorer i hetluften och fyller upp med dessa när vi saknar spelare. Andra föreningar gör inte riktigt så utan "säjfar" med lite dyrare etablerade spelare. Om hardy hade varit lite mer rädd om sitt jobb så hade han väl kanske krävt inköp av bättre spelare men han låter ändå våra juniorer lira och det gillar jag. Vi har andra förutsättningar och har valt en strategi där vi kör på egna produkter och om man har valt en strategi så kan jag tänka mig att det tar emot att gå ifrån originalstrategin. Klart det känns tungt just nu men att försöka värva sig ifrån detta och sätta ekonomin på spel är inte det bästa alternativet. Långsiktigt så tjänar vi som förening på att köra vidare på det material vi har och hålla våran budget för i år. Kortsiktigt så måste vi dock lyckas hålla oss kvar och allra helst komma till slutspel.Bigge skrev: Tror den är körd i botten. DIF har köpt in eller förlängt med dyra kontrakt, är väl bara det som fattas efter denna usla ssäong.
Varför annars skulle inte DIF plocka in ngn ersättare för de skadade eller extra spelare då spelet är knackigt. .
gurra skrev:Jag tror att man kör stenhårt på den bana vi gick in på för ett gäng år sen. Man ska värva lokalt, man ska i första hand titta på vilka juniorer som finns. Och där måste man ändå ge Hardy credd att han sular in juniorer i hetluften och fyller upp med dessa när vi saknar spelare. Andra föreningar gör inte riktigt så utan "säjfar" med lite dyrare etablerade spelare. Om hardy hade varit lite mer rädd om sitt jobb så hade han väl kanske krävt inköp av bättre spelare men han låter ändå våra juniorer lira och det gillar jag. Vi har andra förutsättningar och har valt en strategi där vi kör på egna produkter och om man har valt en strategi så kan jag tänka mig att det tar emot att gå ifrån originalstrategin. Klart det känns tungt just nu men att försöka värva sig ifrån detta och sätta ekonomin på spel är inte det bästa alternativet. Långsiktigt så tjänar vi som förening på att köra vidare på det material vi har och hålla våran budget för i år. Kortsiktigt så måste vi dock lyckas hålla oss kvar och allra helst komma till slutspel.Bigge skrev: Tror den är körd i botten. DIF har köpt in eller förlängt med dyra kontrakt, är väl bara det som fattas efter denna usla ssäong.
Varför annars skulle inte DIF plocka in ngn ersättare för de skadade eller extra spelare då spelet är knackigt. .
Dags att Hardy lämnar det här uppdraget nu. Ser ingen annan utväg längre. En kortsiktig lösning ger oss bättre förutsättningar att klara oss långsiktigt. Om vi inte kickar Hardy, Carlsson och M. Tjärnqvist samt tar in två nya spelare och en ny huvudtränare finns det stor risk att det blir kvalserien. Jag tycker vi bör investera i 2 miljoner kr (eller vad det nu kan tänkas kosta) för att ge oss bättre förutsättningar att undvika kvalserien. Åker vi ur så snackar vi mångmiljonbelopp i förlust och stora nedskärningar bland personal.
Visst det finns inga pengar! Men gör ett byte. Hyning får ingen speltid i Saik, byt honom rakt av mot Carlsson. Båda behöver byta miljö - Enkelt!
Dogge
Jag har den senaste tiden försökt se opartiskt på vår situation i Djurgården.Bigge skrev:Märkligt att alla andra lag kan kicka en spelare. En tid efter det har deras sportchef hittat en ersättare.Magnutz skrev:Saik förstärker med jvm-soelaren John Klingberg.
Ännu mer märkligt blir det när våran säger att det inte finns. Alltså letar inte Järlan ens.
Som jag skrev igår i matchtråden för Lhc. Jag tror det handlar om ekonomin. Tror den är körd i botten. DIF har köpt in eller förlängt med dyra kontrakt, är väl bara det som fattas efter denna usla ssäong.
Varför annars skulle inte DIF plocka in ngn ersättare för de skadade eller extra spelare då spelet är knackigt. Hjärnskakningar är lömska saker, där ingen vet när man kommer tillbaka. Kan känna sig bra efter 1-2 veckor som jag gjorde, för att sen när jag ansträngde mig, så kändes det som ett blixtnedslag i huvudet, och det va slut med löpningen på ett bra tag framöver...
Nära inpå samtliga elitserielag har varit aktiva på spelarmarknaden med en viss variation men ändå de försöker agera på något vis.
En del lag har sparkat sina tränare (som jag oftast inte tror på), till och med Färjestad som inte ligger så dåligt till, de spelar okej men långt ifrån lika bra som de borde med sitt lag, men ändå ryker Czarnecki för att risken finns att de inte tar GULD.
En del har sagt upp kontraktet med sina spelare och sett till så att de kan gå vidare, trots att de presterade bra året där innan och var en av deras viktigare spelare.
Solna Aik har förvisso fått göra sig av med spelare som ett resultat av sina otrogna fans.
Men även om Djurgården har gått utanför sin budget kan väl ändå inte ekonomin se så illa ut som den verkar i media. Visst jr. Tjärna, Carlsson och Klubertanz sitter säkert på ganska höga löneposter relaterat med vad de presterar likså de yngre som är dyrare än normalfallet. Nilson tjänar säkerligen en fin slant tillsammans med BomBom och sr. Tjärna.
Men jämför vi med andra lag så har vi ju inget sensationellt dyrt lag på pappret jämfört med andra ES-klubbar. Vi har ett ok snitt på publik, vi lever fortfarande kvar lite på vågen från 09/10 och borde inte ha så lite pengar som vi har.
Jag kan inte få ihop att alls om det just nu är ekonomin som sätter gränserna.
Sedan har väl Järlan bevisat att han är ganska inkompetent och han bryr sig inte om i någon större grad om hur spelarmarknaden ser ut. Men vafan, allt känns bara så fruktansvärt frustrerande och jag väntar varje dag på att trenden ska ändras till det positiva, men helvete vad allt är väderlöst i DIF just nu. Omotiverade tränare och ledningen verkar inte bry sig ett skvatt om vad som försigår.
Det som är riktigt tragiskt är att vårat lag har förmodligen kostat en hel del. Nuvarande spel och tabellplacering hade kanske gått att försvara om vi hade elitseriens billigaste lag för att bygga upp en starkare ekonomi till kommande säsong men jag tror inte Järlan hållt i slantarna. Så nu närmar vi oss kvalserien med en tom plånbok då det förmodligen var budgeterat med slutspel.
Det är också anmärkningsvärt att man bränt alla pengar från start och inte har någon buffert för nyförvärv vid underpresterande eller skadade spelare.
Det är också anmärkningsvärt att man bränt alla pengar från start och inte har någon buffert för nyförvärv vid underpresterande eller skadade spelare.
Missförstå mig inte, tycker det är bra att man satsar på egna produkter och juniorer.gurra skrev:Jag tror att man kör stenhårt på den bana vi gick in på för ett gäng år sen. Man ska värva lokalt, man ska i första hand titta på vilka juniorer som finns. Och där måste man ändå ge Hardy credd att han sular in juniorer i hetluften och fyller upp med dessa när vi saknar spelare. Andra föreningar gör inte riktigt så utan "säjfar" med lite dyrare etablerade spelare. Om hardy hade varit lite mer rädd om sitt jobb så hade han väl kanske krävt inköp av bättre spelare men han låter ändå våra juniorer lira och det gillar jag. Vi har andra förutsättningar och har valt en strategi där vi kör på egna produkter och om man har valt en strategi så kan jag tänka mig att det tar emot att gå ifrån originalstrategin. Klart det känns tungt just nu men att försöka värva sig ifrån detta och sätta ekonomin på spel är inte det bästa alternativet. Långsiktigt så tjänar vi som förening på att köra vidare på det material vi har och hålla våran budget för i år. Kortsiktigt så måste vi dock lyckas hålla oss kvar och allra helst komma till slutspel.Bigge skrev: Tror den är körd i botten. DIF har köpt in eller förlängt med dyra kontrakt, är väl bara det som fattas efter denna usla ssäong.
Men var har det tagit oss? EN enda Sm-final på tio år ungefär.
Men man kan inte värva från Sthlms trakten bara för sakens skull, Almtorp,Carlsson känns som enbart värvningar för att de kommer från Sthlm, sen suger de duktigt på isen.
Nej värva spelare från hela landet/världen och släng in några av våra juniorer så inte den biten går åt helvete, och att juniorer känner att de får chansen i vårat lag jämfört med andra klubbar.
Ingen av de andra "topp" klubbarna har samma filosofi som oss.
Och de senste tio åren har de lagen tagit sig längre i ett slutspel än vi har gjort(förutom då finalen förr förra året)
Alla andra lag värvar BRA spelare oavsett var de bor och fyller ut med juniorer eller bredd spelare. I år har vi endast breddspelare och juniorer.
Senast redigerad av Bigge den 2012-01-20 17:04:01, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
- Nummer19
Gårdagen gick tydligen obemärkt förbi ledningen i DIF. Inga spelare ut, inga spelare in. Inga ledare ut, inga ledare in. Det här året är ett stort skämt där ingen inom DIF verkar inse allvaret att kvalserien bara närmar sig och närmar sig. Amatörer hela bunten!
FAN va man mår illa!
FAN va man mår illa!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kan inte stämma då han blev inzoomad på läktaren igår.-daniel- skrev:Jag väntar bara på nästa nyhet:
UPPGIFTER TILL SPORTBLADET "Sportchefen tar klivet ner till båset i Dif"
På grund av de skrala resultaten tar Djurgården Hockey till reservplanen; Jan Järlefelt - sen många år tillbaka sportchef i klubben, tar klivet ner i båset för att stötta och avlasta Hardy Nilsson. SPORTBLADET försökte i natt nå Jan men utan framgång, hans automatiska telefonsvar förkunnar dock följande vilket får oss att tvivla på uppgiftslämnaren:
"Hej. Jag befinner mig på semester i Bahamas, återkommer lagom till slutspelet. Ha en bra vinter!"
Han stod tillsammans med lite andra dignitärer inom svensk hockey.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- SirDIFalot
Men Frasse...Frasse skrev:Kan inte stämma då han blev inzoomad på läktaren igår.-daniel- skrev:Jag väntar bara på nästa nyhet:
På grund av de skrala resultaten tar Djurgården Hockey till reservplanen; Jan Järlefelt - sen många år tillbaka sportchef i klubben, tar klivet ner i båset för att stötta och avlasta Hardy Nilsson. SPORTBLADET försökte i natt nå Jan men utan framgång, hans automatiska telefonsvar förkunnar dock följande vilket får oss att tvivla på uppgiftslämnaren:
"Hej. Jag befinner mig på semester i Bahamas, återkommer lagom till slutspelet. Ha en bra vinter!"
Han stod tillsammans med lite andra dignitärer inom svensk hockey.

Expert.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
För trött och uppgiven för att förstå ironi idag....SirDIFalot skrev:Men Frasse...Frasse skrev:Kan inte stämma då han blev inzoomad på läktaren igår.-daniel- skrev:Jag väntar bara på nästa nyhet:
Han stod tillsammans med lite andra dignitärer inom svensk hockey.Nu skämtade ju Daniel.

Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF