Linköpings HC - Djurgårdens IF. 19/1, 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF. 19/1, 2012.

Inlägg av Mash »

Berglund skrev:Det va då fan va vissa gnäller på den här sidan, fan stöd vårat kära Djurgården i ställe dom behöver vårat stöd mer en någonsin nu. Kämpa Djurgårn Kämpa.
Så du är inte nöjd att vi fortfarande är runt 6000 personer på Hovet?
Gnället är fullt befogat och med denna pissinställning som man visar upp så ska dom ha gnäll.
Vi stöttar Djurgår'n men dom spelar inte bra och inställningen från ledarstaben är under all kritik, vi gnäller för vi anser att det är F-E-L.

Förstå någon gång, vi gnäller inte obefogat. Gnälls det inte och påpekar vi inte problemen fortsätter det i samma takt, vi vill ha ändring - Då uttrycker vi det också.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Som sagt, folk har haft för höga förväntningar på det här brödgänget sen 09/10. Nu gäller det att mobilisera och till varje pris undvika Kvalserien. Det måste vara det enda målet med resterande del av säsongen.
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Det känns väldigt befogat att "gnälla" just nu. Det här pissgänget med spelare och ledare styr skutan rakt mot en kvalserie där vi åker på däng mot pissgäng som Örebro och Bofors. Allsvenskan skulle vara sportslig och framförallt en ekonomisk katastrof. Inga elitseriepengar, kraftigt minskade publiksiffror och förmodligen mindre från sponsorer.

Agera!
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Färjestad har sparkat sin tränare läste jag imorse.. Så jävla sjukt att DIF inte har agerat än. Avgå Hardy!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
DIFwishes

Linköpings HC - Djurgårdens IF. 19/1, 2012.

Inlägg av DIFwishes »

Vad är det för likhet mellan Hardy och Juholt? Vad är det för likhet mellan Juholt och Bagdad-Bob?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Som sagt, folk har haft för höga förväntningar på det här brödgänget sen 09/10. Nu gäller det att mobilisera och till varje pris undvika Kvalserien. Det måste vara det enda målet med resterande del av säsongen.
Som jag sagt förut:
Vi har rätt att ställa krav när publiksiffrorna och lönerna ser ut som de gör.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Som sagt, folk har haft för höga förväntningar på det här brödgänget sen 09/10. Nu gäller det att mobilisera och till varje pris undvika Kvalserien. Det måste vara det enda målet med resterande del av säsongen.
Som jag sagt förut:
Självklart, det står jag bakom också. Men det ändrar inte faktumet att det uppenbarligen har varit för höga förväntningar eftersom det ser ut som det gör. Problemet fanns redan innan säsongen. Nu gäller det från fans att sänka förväntningarna om vi själva skall överleva den här vintern / våren....

Jag tycker framförallt att det måste finnas folk med stake i föreningen som vågar fatta obekväma beslut, vart är de människorna? Vilka i vårt lag skall leda spelarna och pusha på ute på isen? Hur kan man fortsätta låta Hardy strutta runt utan att vara intresserad?

Det vore rättvist om det här sopgänget med dess inkompetenta ledning hamnade i kvalserien, men jag orkar inte ens tänka på ordet "Kvalserie" - det ger mig extremt olustiga vibbar.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:
Som jag sagt förut:
Självklart, det står jag bakom också. Men det ändrar inte faktumet att det uppenbarligen har varit för höga förväntningar eftersom det ser ut som det gör. Problemet fanns redan innan säsongen. Nu gäller det från fans att sänka förväntningarna om vi själva skall överleva den här vintern / våren....

Jag tycker framförallt att det måste finnas folk med stake i föreningen som vågar fatta obekväma beslut, vart är de människorna? Vilka i vårt lag skall leda spelarna och pusha på ute på isen? Hur kan man fortsätta låta Hardy strutta runt utan att vara intresserad?

Det vore rättvist om det här sopgänget med dess inkompetenta ledning hamnade i kvalserien, men jag orkar inte ens tänka på ordet "Kvalserie" - det ger mig extremt olustiga vibbar.
Någon med stake verkar det inte finnas. Nog för att DIF aldrig har varit en förening som sparkar tränare till höger och vänster, men de senaste åren har det gått överstyr.

Det viktigaste, som jag ser det, är dock att vi förstärker laget. En tvåvägsback och en riktigt bra offensiv forward/center borde ligga högt på prioriteringslistan.

Fast näe. Janne har ju bokat enkelbiljett till Bahamas så några nyförvärv lär vi inte få se.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nä, det kommer garanterat inte hända någonting på värvningsfronten...det är jag fullständigt övertygad om.

Nu rättfärdigar man urusla spelet med att så många borta, är alla på plats och vi förlorar så skyller man på "oflyt med studsarna"...

Jag vill höra någon i DIF som uttalar sig och säger att "Nej, det här duger inte alls. Vi är för helvete dåliga och måste göra X för att bli bättre på Y". Just informationskanalen till oss fans är just det som skrämmer mig mest... tror vääääldigt många nyfunna fans som skaffat säsongskort inte ens tänkt tanken att förlänga nästa säsong så som saker & ting sköts. Förstår ingen det?
Peter

Inlägg av Peter »

odburt skrev:Sen på årsmötet är det ett riktigt bra tillfälle att ta upp såna här grejer.
Tanken är god men årsmötet ligger åt helvete för sent för att det ska fungera. Årsmötet brukar ju ligga kring den 10 Augusti +- några dagar. Då är ju både lagbygget och lagledningen i det närmaste färdiga. Det som behövs är en storstädning och det måste börja snarast! Annars blir det ju samma klåpare som sitter där idag som bygger laget inför 12/13.

Börja utgallringen vid Tommy Engström och sen är det bara jobba sig neråt.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

isolerad skrev:Jag hade tippat 5-1. Jag var för positiv.
Caveman skrev:Bara så att alla Djurgårdare vet, har det inte hänt pajasen från Nyköping något, så har det inte hänt.
Han/hon har t.o.m vart på fotboll, men då han smög hon ut via bakvägen, då brydde sig polisen inte, händer det inte mig så händer det ingen.

Jag förstår inte hur folk på detta forum kan lyssna på en 20 åring från Nyköping, han är ju allt som vi hatar...
Du är ta mig fan den mest tragiska personen på hela forumet. Du spyr galla i varenda tråd och hånar andra användare. Få personer på internet stämmer så väl överens med sitt nick som dig.

Var finns ignorera-knappen? Jag är trött på eländet.
Allt "vi" hatar? Kan ju undra vilka han menar med det. Hobbyhuliganer och forumtroll :lol:

Står fast vid vad jag sa, ignorera honom inte. Han är lite som Leif Boork, kan ingenting, har mest idiotiska synpunkter och ingen vill beblanda sig med honom. Men likförbannat är det underhållning. Man saknar inte kossan förrän ladan är tom! Låt honom få komma till tals ett par gånger i månaden så vi andra får ha lite roligt emellanåt. Kan behövas när laget spelar som ett gäng påtända skolflickor.
100% DJURGÅRDSJ***L
Bigge

Inlägg av Bigge »

Peter skrev:
odburt skrev:Sen på årsmötet är det ett riktigt bra tillfälle att ta upp såna här grejer.
Tanken är god men årsmötet ligger åt helvete för sent för att det ska fungera. Årsmötet brukar ju ligga kring den 10 Augusti +- några dagar. Då är ju både lagbygget och lagledningen i det närmaste färdiga. Det som behövs är en storstädning och det måste börja snarast! Annars blir det ju samma klåpare som sitter där idag som bygger laget inför 12/13.

Börja utgallringen vid Tommy Engström och sen är det bara jobba sig neråt.
Isåfall är det väl "bara" att åka ner till kontoret/Hovet och ställa ledarna mot väggen, för att få svar på varför de gör som de gör? eller rättare sagt det de inte gör.
Som du skriver, i augusti är det för sent.
Tror ju inte spelare eller ledare läser vad vi skriver här. Så allt missnöje som finns bland fansen stannar just här inne. Och ledningen tror att allt är frid och fröjd.
There is no I in TEAM!!!!
Skriv svar