Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Caveman »

Raus skrev:Har en dålig känsla av att det kommer sluta riktigt,riktigt illa om vi förlorar mot aik nästa derby..

Avd. julderbyt förra året
Ja......
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Vi har alltså inte gjort mål i Powerplay sedan matchen mot Timrå den 28:e.. Säger en hel del om vårt fantastiska PP. Dock har jag ingen aning om hur man kan vända på det, Linkan passar ju inte in.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag väntar bara på nästa nyhet:

UPPGIFTER TILL SPORTBLADET "Sportchefen tar klivet ner till båset i Dif"
På grund av de skrala resultaten tar Djurgården Hockey till reservplanen; Jan Järlefelt - sen många år tillbaka sportchef i klubben, tar klivet ner i båset för att stötta och avlasta Hardy Nilsson. SPORTBLADET försökte i natt nå Jan men utan framgång, hans automatiska telefonsvar förkunnar dock följande vilket får oss att tvivla på uppgiftslämnaren:

"Hej. Jag befinner mig på semester i Bahamas, återkommer lagom till slutspelet. Ha en bra vinter!"
gurra

Re: Ännu mer straff för Marcus Nilson?

Inlägg av gurra »

Metal Machine skrev: Om det sker har jag i så fall bara ett AS att glädja mig åt säsongen 12/13, nämligen AS Roma!
herregud. Du är själva definitionen på medgångssupporter.

Om du inte tänker stötta laget i en eventuell allsvensk säsong så behöver du inte vara med nu heller.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Tror ni Mackan och grabbarna kommer stanna i DIF under en allsvensk säsong?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Nästa fyra matcherna är otroligt viktiga, 2*FBK, aiH och MoDo.
Undra vad oddset är på 4 raka vinster? Kanske kan bli miljonär på en satsad 10:a.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Andra lag värvar när det går dåligt, vi tar upp juniorer. Vilket jag alltid tyckt varit en bra lösning. Men håller den i längden? Känns som om vi förlitar oss för mycket på leden bakom oss. Vi kanske borde försöka värva oss ur krisen, för det är väl ändå en kris?
Av dom lag som är inblandade i slutspelskampen ( Frölunda, Växjö, AIK, Modo, LHC och DIF ) så känns vi utan tvekan som svagast!
Kan vi lyckas?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Sjöwall skrev:Tror ni Mackan och grabbarna kommer stanna i DIF under en allsvensk säsong?
Det är onekligen lite "kittlande" att tänka på.

Otto, Jimmie och Fimpen skulle stanna.

Sen beror ju allt på vilka löner vi skulle klara av att betala i Allsvenskan. Det optimistiska sättet att se på saken är ju att stjärnorna visar moral och går med på att sänka sina löner för att man spelat ner laget i skiten. Tyvärr tveksam till att t.ex. Mackan Nilson skulle gå med på det.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

kaminor skrev:
Sjöwall skrev:Tror ni Mackan och grabbarna kommer stanna i DIF under en allsvensk säsong?
Det är onekligen lite "kittlande" att tänka på.

Otto, Jimmie och Fimpen skulle stanna.

Sen beror ju allt på vilka löner vi skulle klara av att betala i Allsvenskan. Det optimistiska sättet att se på saken är ju att stjärnorna visar moral och går med på att sänka sina löner för att man spelat ner laget i skiten. Tyvärr tveksam till att t.ex. Mackan Nilson skulle gå med på det.
Har dom rätt att bryta kontraktet?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Har man, som sirapsseg trött lagkapten med saftig lön, spelat ner klubben i Allsvenskan, borde det tamigfan vara lag på att man även ska spela med klubben efter degradering.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev:Det är så jävla synd att man helt sabbat relationen med supportrarna... Hade verkligen behövts nu. Att ha ett jävla ös på Hovet och se till att kämpa oss till säker mark. Tillsammans.

Den hjälpen kommer ni inte få nu.
08/09 och säsongerna innan dess säger jag bara. Det var vi mot dem. Laget presterade inte på isen, men känslan som byggdes upp där och som nådde sin kulmen 09/10 var underbar. Sen efter det dalade allt och det känns som att DIF Hockey glömt bort hur det kunde se ut i Globen innan...
Jag har sjukt svårt att köpa det där. Både under 07/08 och 08/09 var det så dåligt att publiksiffran var under 4000 ett par gånger och draget kring DIF hockey kom egentligen inte igång förrän efter 08/09 på sommaren när folk hetsades att köpa säsongskort. Jag tycker det känns som att folk bara inbillar sig att det var någon fantastisk mentalitet på läktarna under 08/09 när de egentligen var sjukt trött. Och globen-matcherna 07/08, fyfan..
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fimpen berättade ju i 08 hockey att ingen i DIF har såna där klausuler att man får bryta om man åker ur, inte ens under åren när det gick som tyngst.

Sedan kanske DIF vill bryta vissa högavlönade kontrakt som de helt enkelt inte kommer ha råd med i AS.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev:Det är så jävla synd att man helt sabbat relationen med supportrarna... Hade verkligen behövts nu. Att ha ett jävla ös på Hovet och se till att kämpa oss till säker mark. Tillsammans.

08/09 och säsongerna innan dess säger jag bara. Det var vi mot dem. Laget presterade inte på isen, men känslan som byggdes upp där och som nådde sin kulmen 09/10 var underbar. Sen efter det dalade allt och det känns som att DIF Hockey glömt bort hur det kunde se ut i Globen innan...
Jag har sjukt svårt att köpa det där. Både under 07/08 och 08/09 var det så dåligt att publiksiffran var under 4000 ett par gånger och draget kring DIF hockey kom egentligen inte igång förrän efter 08/09 på sommaren när folk hetsades att köpa säsongskort. Jag tycker det känns som att folk bara inbillar sig att det var någon fantastisk mentalitet på läktarna under 08/09 när de egentligen var sjukt trött. Och globen-matcherna 07/08, fyfan..
08/09 var det ett jävla drag, på nästan alla matcher. Det var väl egentligen första säsongen på länge där vi hade en riktigt stor klack under varje match.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:

08/09 var det ett jävla drag, på nästan alla matcher. Det var väl egentligen första säsongen på länge där vi hade en riktigt stor klack under varje match.
Där har du ju fel..allvarligt, inte faaaan var det "ett jävla drag på nästan alla matcher" den säsongen. Att det var bättre än året innan är inget jävla snack, men det var väldigt många sömniga tillställningar vill jag minnas. Visst var det inte samma missnöje på läktarna som det är nu den säsongen, men då var det som sagt klart lägre förväntningar på laget.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

gurra: Ditt jävla riksmongo! Gå och göm dig bakom en sten eller nåt, jävla pucko! Läs innantill. FÖR HELVETE!

Koppla gärna på intellektet också. Om du har något...

Och så att alla idioter ska förstå: Jag försökte skämta lite (nej, ingen har påstått att det var ett roligt sådant). Dessutom skrev jag, klart och förbannat jävla övertydligt, att jag inte skulle glädja mig åt att se DIF spela allsvensk hockey. Tala om för mig på vilket jävla sätt detta gör mig till medgångare. Om du inte kan ge mig en bra motivering kan du dra åt helvete och knipa igen din feta trut nästa gång! Okej?

Sköt ditt eget tråkiga jävla pissliv och ge fan i att hoppa på fans, vars familj stöder DIF-hockey med tiotusentals kronor varje år i utbyte mot en hink med skit. AS = ingen glädje. Och för dig, som tycks sakna allt vad förnuft och intelligens heter, JA, jag skulle fortfarande följa och stödja DIF, men det är inte DIN ensak.
Skriv svar