Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Har funderat hela dagen och vet inte hur jag ska beskriva mitt agg mot Peter Andersson. Men för de som inte vet så var han stor ledare för Malmö för tjugo år sedan. Bataljerna vi hade med dem då var stentuffa.

Jag har klurat men kan verkligen inte hitta någon spelare eller något lag nuförtiden som liksom gör att känslorna svallar så mycket. Hockeyn verkar inte betyda lika mycket för spelarna kanske? Då var det blod, svett och tårar. Visst, Svedberg och Tolsa kan göra någon dum grej ibland, men vadå? Andersson var ju galjonsfigur för ett plastigt och fult MIF.

Att vi då kan välja på en legendarisk topp-10-DIF-Gud som Challe Berglund som tränare, eller en topp-10-avskydd j-vel som Peter Andersson, och att vi ens hugger på honom får mig att vilja hoppa från en bro. Varför skulle han ens vara bättre än Challe?! Det finns NOLL belägg för det. Jag tror snarare att Challe är bättre som tränare - och speicellt i DIF.

Och visst, det var tjugo år sedan jag grinade och svor över Anderssons triumfer men jag kommer känna likadant om tjugo år från nu, om t.ex. Martin Thörnberg och Teemu Laine ska ta över DIF. Då tar det hus i helvete igen kan jag lova!

Och jag är ingen som ens brukar bry mig speciellt mycket om Tuoma-övergångar hit eller dit. Men det här var uppenbarligen j-ligt känsligt. Snälla DIF, lägga ner planerna på Andersson, jag blir uppriktigt oroad. Är vi helt historielösa eller är det total panik som råder just nu? Förmodligen Järlan som vill toppa sig själv och göra föreningen ännu en björntjänst.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Så, nu ska jag lugna ner mig. Han är säkert en go kille, den där Andersson. Men som tränare för DIF?! Nej, jag kan bara inte tänka tanken. Det är så fel.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SkönaDjurgårn skrev:Har funderat hela dagen och vet inte hur jag ska beskriva mitt agg mot Peter Andersson. Men för de som inte vet så var han stor ledare för Malmö för tjugo år sedan. Bataljerna vi hade med dem då var stentuffa.

Jag har klurat men kan verkligen inte hitta någon spelare eller något lag nuförtiden som liksom gör att känslorna svallar så mycket. Hockeyn verkar inte betyda lika mycket för spelarna kanske? Då var det blod, svett och tårar. Visst, Svedberg och Tolsa kan göra någon dum grej ibland, men vadå? Andersson var ju galjonsfigur för ett plastigt och fult MIF.

Att vi då kan välja på en legendarisk topp-10-DIF-Gud som Challe Berglund som tränare, eller en topp-10-avskydd j-vel som Peter Andersson, och att vi ens hugger på honom får mig att vilja hoppa från en bro. Varför skulle han ens vara bättre än Challe?! Det finns NOLL belägg för det. Jag tror snarare att Challe är bättre som tränare - och speicellt i DIF.

Och visst, det var tjugo år sedan jag grinade och svor över Anderssons triumfer men jag kommer känna likadant om tjugo år från nu, om t.ex. Martin Thörnberg och Teemu Laine ska ta över DIF. Då tar det hus i helvete igen kan jag lova!

Och jag är ingen som ens brukar bry mig speciellt mycket om Tuoma-övergångar hit eller dit. Men det här var uppenbarligen j-ligt känsligt. Snälla DIF, lägga ner planerna på Andersson, jag blir uppriktigt oroad. Är vi helt historielösa eller är det total panik som råder just nu? Förmodligen Järlan som vill toppa sig själv och göra föreningen ännu en björntjänst.
Så om du fick välja mellan Babcock och Gretzky så skulle du ta Gretzky för han var en bättre spelare?
Men Babcock har vunnit det bästa man kan vinna plus os guld
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Första inlägget uppdaterat med de senaste ryktena.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Frasse skrev:Första inlägget uppdaterat med de senaste ryktena.
På tal om rykten, sitter du själv på något? Längesen vi hörde från Frasse...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Plocka in Gynge
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Tycker att Peter Andersson låter som ett spännande namn. Lite nytänk för en gångs skull. Jag skulle aldrig vilja se Tolsa i DIF-sammanhang, men om R. Wallin eller Mårtensson någon gång skulle få för sig att involvera sig i DIF:s verksamhet skulle jag inte ha något emot det (av princip, alltså). Därför undrar jag: På vilket sätt störde du dig på Peter? För att han var bra eller för att han var ett svin? Skillnaden är högst väsentlig.

När det gäller laget. Bort med Carlsson, Almtorp och Tjärnqvist. Förläng med de av Tim, Kempe och Fimpen som saknar kontrakt. Förläng med Printz och Honken. Ge Kyle en chans till. Förläng (om nödvändigt) med Tjärna Sr. Bort med Bombom. In med bra offensiva spelare.
Berglund

Inlägg av Berglund »

Varför inte förstärka med Jan-Axel Alavaara, vi behöver en bra defensiv back ?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Berglund skrev:Varför inte förstärka med Jan-Axel Alavaara, vi behöver en bra defensiv back ?
Han är ju redan klar för Linz, som spelar i den Österrikiska ligan.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Mitt förslag till en, i mitt tycke, realistisk laguppställning till nästa säsong, förutsatt att vi fortfarande spelar i Elitserien vid det laget:

Förstafemma
Robert Nilsson/Spelare av nyss nämndas kaliber - Andreas Engqvist - Pontus Åberg
Daniel Tjärnqvist - Andreas Holmqvist

Andrafemma
Marcus Nilson - Kristofer Ottosson - Jimmie Ölvestad
Daniel Fernholm/Petr Caslava/El dyl. - Kyle Klubertanz

Tredjefemma
Tim Eriksson - Fimpen Eklund - Mario Kempe
David Printz - Fredrik Claesson

Fjärdekedja
Henrik Eriksson/Mikael Ahlén (som är härifrån, för övrigt ;)) - John Norman - Daniel Brodin

Extra:
Erik Gustafsson, Philip Holm, Linus Arnesson
Ludwig Blomstrand, Fredric Weigel

Jared Aulin eller Broc Little vore naturligtvis inte helt fel att få in istället för Ante, om det nu skulle vara så att den sistnämnda inte har för avsikt att vända hem i år. Men Ante måste vara prio ett. Han har karaktär. Potentiell lagkapten kanske?
Användarvisningsbild
Nummer19
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Bjurre skrev:Plocka in Gynge
Aldrig i livet!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Över min döda kropp bokstavligt talat...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Jockmaniac skrev:
Anger var nått grymt hyllad Mika är det lika med Wesslau alla är ex gnagare. Gynge är fostrad i Bajen.

Och ni kan ju inte säga Gynge är dålig heller. Skulle dominera i dagens DIF.
Så utveckla gärna varför ni hatar han så!
Magnutz

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Magnutz »

Bjurre skrev:
Jockmaniac skrev:
Anger var nått grymt hyllad Mika är det lika med Wesslau alla är ex gnagare. Gynge är fostrad i Bajen.

Och ni kan ju inte säga Gynge är dålig heller. Skulle dominera i dagens DIF.
Så utveckla gärna varför ni hatar han så!
Enkel matematik broder. DIF ska inte förstärka från ajk. Det är principiellt omöjligt. För många Djurgårdare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
StorStark

Inlägg av StorStark »

jospi skrev:Intervju med Peppe Lundh -

- Sam är en jäkligt bra tränare och som har en av sina styrkor i att alla ska trivas i omklädningsrummet. Han får upp en jäkligt bra stämning i gruppen och är väldigt ärlig oavsett om det är positiv eller negativ kritik. Sådant uppskattar jag.

- Jag var ju djurgårdare i första hand när jag spelade i Stockholm så det skulle inte alls vara fel om vi slår AIK i kväll ha ha…

http://hockeysverige.se/article/1275492 ... framgangen

Värva Sam så får vi peppe "på köpet"

Sams själ är kolsäckssvart....
Låst