"Djurgårdens spelare var livrädda att förlora.
Hur kan de vara det?"
Ja du Nyström, hur kan det vara så?
Har väl aldrig inträffat i idrottsliga sammanhang att de som måste vinna och har allt att förlora har svårt att prestera?
Tyvärr finns inga skickliga ishockeykröönikörer. Inom fotbollen finns ett flertal seriösa journalister.
DIF har varit livrädda för att förlora i praktiken hela säsongen, eftersom det relativt ofta sett lika krampaktigt ut.
Matchen i går var ett rent & skärt skämt, mellan två bottenlag som presterande en rent ut sagt bedrövlig ishockey. Jag förstår inte hur någon som såg matchen kan försvara insatsen...
Ante har berättat att Hardy under en periodpaus mot Timrå år 2009 frågade laget vad de var rädda för. Han sa: " Grabbar ni är inte Afghanistan.... ni riskerar inte att dö när ni gör misstag." Enligt Ante tände det laget. Det är dags att Hardy säger någonting liknade så laget vaknar till liv.
Haha, "Mongo-Peter".
Hata är ett starkt ord, men som back i MIF när dom var "äckligt disciplinerade" mot framför allt DIF så låg hatet nära till hands, mest för att han var bra & stabil i ett äckligt lag.
Har inte följt hans tränarkarriär alls...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Haha, "Mongo-Peter".
Hata är ett starkt ord, men som back i MIF när dom var "äckligt disciplinerade" mot framför allt DIF så låg hatet nära till hands, mest för att han var bra & stabil i ett äckligt lag.
Haha, ja jag ska utveckla lite mer sen men är fan upprörd så jag skakar just nu - av att läsa namnet!!
Nu pratar vi om tränare. 20 år senare (har faktiskt inga minnen från honom alls som spelare, var nog lite för liten då...skyller på bortsupet minne).
Nåväl, Örebro-fansen verkar mer än nöjda med vad han åstadkommit i klubben i varje fall. Lite förvånad blir jag dock för jag trodde inte DIF skulle tänka sig delat ledarskap mellan Challe och en tränare till (att Challe kommer träna DIF nästa säsong tror jag verkligen är ett faktum).
Haha, "Mongo-Peter".
Haha, ja jag ska utveckla lite mer sen men är fan upprörd så jag skakar just nu - av att läsa namnet!!
Haha härligt. Vill gärna höra, nostalgi är alltid lika kul.
Denna jävla tv-profil/clown, jag har hört att han håller på med Gladiatorerna, det är ett perfekt forum för en som har misslyckats med allt, käften Wikegård.
Denna jävla tv-profil/clown, jag har hört att han håller på med Gladiatorerna, det är ett perfekt forum för en som har misslyckats med allt, käften Wikegård.
Han må ha misslyckats , ha må vara jävligt ful , han må bo i Sigtuna.
Mycket väl talat. Han har så rätt i precis allt han säger. Haha, det låter precis som något som en av alla forumskribenter hade kunnat säga.
Klart att du tycker att han har rätt i allt han säger... Wikegård hade INTE ett jävla rätt när han själv coachade, han hade DIF senast det var strejk i NHL, det måste vara den sämsta coachingen som har gjorts i DIF, pajas.
Mycket väl talat. Han har så rätt i precis allt han säger. Haha, det låter precis som något som en av alla forumskribenter hade kunnat säga.
Klart att du tycker att han har rätt i allt han säger... Wikegård hade INTE ett jävla rätt när han själv coachade, han hade DIF senast det var strejk i NHL, det måste vara den sämsta coachingen som har gjorts i DIF, pajas.