Djurgårdens IF - HV71, 30/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

diffarn1 skrev:Har skrivit på insamlingen, håller fullständigt med om att han inte ska döma några mer dif matcher.
Kan man inte få tag på nån statistik om hur det har gåt för Dif när lärking har dömt de senaste åren?

Testa och läs i tråden... Frasse har redan skrivet det och ni har fel. Han är en av de bättre när det gäller hur mycket poäng vi tar.
Med start säsongen 2000/2001 (någon annan får gärna ta fram statistiken längre tillbaka) så har vi spelat 21 matcher med Lärking som domare och av dessa så har vi vunnit 12 matcher och förlorat 9 (anmärkningsvärt är att ingen match slutat oavgjort).

En snabb överblick sade att vi helst skall undvika Rådbjer och Thomas Andersson som domare för med dessa två herrar på isen så har vi ett betydligt sämre poängsnitt.
Berra

Inlägg av Berra »

Gripen skrev:En domare kan ju anmäla / stänga av en spelare, ledare och förmodligen ett helt lag... publik som inte sköter sig blir avstängda osv osv... men var när och hur kan man få en domare avstängd ? Lärking i går var så jävla pissdålig att man kan misstänka att han hade några hundra på en tvåa på oddset. Att han har korta jeans och rullad mössa till sina gula vridna tänder gör saken inte bättre.

Jag tror att om domaren kunde bli avstängd eller att en match fick spelas om med ny domare så skulle domar-kåren ta sitt jobb på allvar. Samt att klubbarna ska kunna bötfälla domare. Två domar-system bör vi testa redan till nästa omgång för det med proffs-domare blev väl inte så lyckat.
Jag tror nog att det skulle bli cirkus om klubbarna fick bötfälla domarna. Isåfall ska det vara hockeyligan som ska göra det, och det är ju ett bra förslag.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Ni som ser detta och känner många djurgårdare,kan ni kopiera det under och skicka det till dem? Ni känner nog fler djurgårdare än vad jag gör som bor i Lidköping:

Hej.

Jag vill tipsa dig om den här namninsamlingen.

-----
Efter Christer Lärkings insats i matchen DIF-HV är det många som är upprörda hur domaren agerat under vissa tillfällen under den tredje och avgörande perioden. Nu vill vi hindra Lärking från att få döma mer DIF-matcher.
-----

Skriv under och läs mer på adressen:
http://www.namninsamling.com/mackan__14
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Strömberg=power skrev:Ni som ser detta och känner många djurgårdare,kan ni kopiera det under och skicka det till dem? Ni känner nog fler djurgårdare än vad jag gör som bor i Lidköping:

Hej.

-----
Efter Christer Lärkings insats i matchen DIF-HV är det många som är upprörda hur domaren agerat under vissa tillfällen under den tredje och avgörande perioden. Nu vill vi hindra Lärking från att få döma mer DIF-matcher.
-----

Är du dum i huvudet eller? Lägg ner... Du skämmer ut DIF och deras riktiga fans. Alla domare gör misstag ibland. Köp läget. Sen så har vi mer poäng per match med lärking än de flesta andra domare.
Användarvisningsbild
SjuFemman
Kontakt:

Inlägg av SjuFemman »

Strömberg=power skrev:Hej.

-----
-----

http://www.namninsamling.com/site/searc ... nsamlingar
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje skrev:
Strömberg=power skrev:Ni som ser detta och känner många djurgårdare,kan ni kopiera det under och skicka det till dem? Ni känner nog fler djurgårdare än vad jag gör som bor i Lidköping:

Hej.

-----
-----

Är du dum i huvudet eller? Lägg ner... Du skämmer ut DIF och deras riktiga fans. Alla domare gör misstag ibland. Köp läget. Sen så har vi mer poäng per match med lärking än de flesta andra domare.
Du är för jävla skön Jojje! Du drar dig inte för att såga dina egna spelare, när du själv inte är på plats eller sett matchen.

Men när en domare och hans kollega till linjedomare gör två matchavgörande misstag (som du för övrigt heller inte har sett) så försvarar du honom?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Jojje skrev:

Hej.

-----
-----

Dum i huvudet? Hmmm,nej... Det är snarare du som inte är ett "riktigt fan" utan du klagar på både spelare och tränare och allt. Sen om den domare har gjort två grova misstag som gjorde att vårat DIF missade minst 1 pinne så kan ju inte den domaren komma undan med det. Sen vet jag inte om det är sant, men vissa säger att han spelade på en 2:a på Oddset.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Så du menar alltså att med din logik så ska en tränare sparkas om han gör ett misstag? T ex så att vi åker på en utvisning med för många spelare på planen. Den femman som släppte in en massa mål i PP då, de kan väl inte få vara kvar?! De kostade oss 3 poäng! Det är med än vad lärking gjorde. Lassila som släppt in en hel del tveksamma mål, han måste få sparken!

Allvarligt nu, vi pratar om människor. Människor är inte perfekta. Det blir fel ibland. Precis som de flesta av er vill att en förstemålvakt ska kunna misslyckas ibland och får chansen igen så gäller samma sak för domarna. De är inte perfekta, de kommer aldrig att bli det heller. Men det jämnar ut sig i det långa loppet.

Snälla lägg ner dessa pinsamheter, ni skämmer ut DIF och oss andra. Sen kan man alltid fråga sig hur många pluspoäng ni tror att vi får hos domarkåren om vi lyckas få en av deras kollegor sparkade.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

DIF skulle få respekt. Om domaren dömer fel så vet han att vi direkt startar en betydelsefull namninsamling med 69 påskrifter! Oja..
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Jojje skrev:Så du menar alltså att med din logik så ska en tränare sparkas om han gör ett misstag? T ex så att vi åker på en utvisning med för många spelare på planen. Den femman som släppte in en massa mål i PP då, de kan väl inte få vara kvar?! De kostade oss 3 poäng! Det är med än vad lärking gjorde. Lassila som släppt in en hel del tveksamma mål, han måste få sparken!

Allvarligt nu, vi pratar om människor. Människor är inte perfekta. Det blir fel ibland. Precis som de flesta av er vill att en förstemålvakt ska kunna misslyckas ibland och får chansen igen så gäller samma sak för domarna. De är inte perfekta, de kommer aldrig att bli det heller. Men det jämnar ut sig i det långa loppet.

Snälla lägg ner dessa pinsamheter, ni skämmer ut DIF och oss andra. Sen kan man alltid fråga sig hur många pluspoäng ni tror att vi får hos domarkåren om vi lyckas få en av deras kollegor sparkade.
Du har nog inte fattat vad namninsamlingen går ut på. Inte för att vi ska få tre pinnar utan för att domaren gjorde ett två misstag som var direkt avgörande. Visst, människor är inte helt perfekta. Men den utvisningen då en hv-spelare crosscheckade och sedan en armbåge i ansiktet,och domaren ser det men ger den utvisning till DIF-spelaren istället.
Och detta är inte heller för att få respekt,respekt skiter jag fullständigt i.
Sen vet ni nog själva att sådant här får inte förekomma. Sen tror jag nog att han som skrev om matchen här på hemsidan såg mer än vad ni gjorde. Tror ni verkligen att han skulle ljuga kanske??!! Och sen de som var där och såg matchen har även sagt sina åsikter. Sen tycker inte jag att någon som inte sett eller hört live på radion ska försvara nåt som inte den vet någonting om.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Har tagit bort namninsamlingen pga vissa dumma kommentarer.
Skriv svar