Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Mäklaren »

Renberg har så oerhört mycket rätt i det han säger. Att vi, med en annan målvakt, hade tampats med Timrå om tolfteplatsen, att spelet är mycket sämre än (den usla) poängskörden, att vi står still och spelar ishockey.

Men nä just det. Järlan är nöjd.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag har börjat med ett trick som starkt kan rekommenderas. Det kallas "att göra en Järlan":

Vänd på skärmen när ni beskådar tabellen. Ser faktiskt inte så jävla pjåkigt ut!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

crike skrev:Är trist att älta saker men jag blir förbannad jag bara tänker på det som DIFs ledning (tränarstab) tolererar. Finns det något annat lag i ES som har en kedja där spelarna i snitt spelar 15,3 min/match och totalt har gjort endast 28p? 5 av deras 16 mål tillsammans har kommit i PP och då ska man ha klart för sig att dom haft en jäkla massa PP-tid under året.

Skulle kunna vara LHC som gjort förbaskat få mål kanske, deras tredjekedja i senaste matchen (Petterström, Karlsson och Figren) har bara gjort 22p tillsammans. Dock har dom bara 1 mål i PP vilket tyder på desto mindre speltid i den formen. Dom snittar 14,5 min/match men Karlsson har också bara spelat 28 matcher.

Är så trött på MT-, Almtorp- och Carlssonformationen. I en annan tråd nämner någon Kjellberg, Bremberg och Knutsen. Jag är säker på att deras skitkorvar hade gjort ett bättre jobb tillsammans på isen än vad nuvarande spelare gör, dom hade inte varit lika osynliga iaf.

Jag vill se en förändring!
Visst, Carlsson, Tjärna och Almtorp har inte hållit måttet denna säsong. Almtorp har enligt mig varit minst dålig.

Tyvärr har inte många av juniorerna och förstaårsseniorerna övertygat heller.
Cehlin och Brodin har varit riktigt svaga.
Det blir ingen riktig kamp om platserna.

Kan fortsätta nämna flertalet spelare som underpresterat och jag kommer hela tiden tillbaka till att mycket i detta lagbygge är fel. Det såg jag redan innan säsongen.

Men helt klart är att Tjärna och Carlsson får för mycket istid. Jag ser hellre en junior som spelar mindre bra än en dyr äldre spelare.

Viktigast nu är att vi får tillbaka ett flertal nyckelspelare och att vi går till slutspel för ekonomins skull.
Att förvänta sig några framgångar i ett slutspel kan vi glömma. Vi har ett alldeles för dålig spelarmaterial till det.

Jag fortsätter envist tro på att vi kommer att hamna 6-8.
Att vi kom ut med 3 av 6 poäng under detta jävla frånvaroelände är klart godkänt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Nåt som skulle röra om i grytan är ju att Jiri Marusak kliver in som Head Coach.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Skrev nyss ett jättelångt inlägg men suddade ut allt eftersom att jag helt enkelt inte orkar engagera mig mer. Undra om jag är medgångsforumanvändare nu?

God natt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sjöwall skrev:Skrev nyss ett jättelångt inlägg men suddade ut allt eftersom att jag helt enkelt inte orkar engagera mig mer.
God natt.
Sådär brukade jag oxå säga till min svensklärare vid uppsatsinlämningar i skolan, tyvärr fungerade det inge vidare...
Användarvisningsbild
18DIF91

Ännu mer straff för Marcus Nilson?

Inlägg av 18DIF91 »

Jag satt och skådade den inte så muntra tillställningen mot Plastköping idag. Marcus Nilsons påstådda slag mot linjedomaren kom upp, och den ene kommentatorn säger att Marcus Nilson nu sitter av sitt straff denna matchen, varav den andra kommentatorn säger "Ja, men det är inte säkert att det är över än, det kan komma ytterligare anmälningar." Är det någon som har någon koll på vad han syftar på med detta? Han har ju fått sitt straff, så inte kan de väl komma in med ytterligare anmälningar flera dagar EFTER incidenten och öka på tiden han är borta? Tycker det är fullkomligt absurt att han ens fick matchstraff till att börja med.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det är så jävla synd att man helt sabbat relationen med supportrarna... Hade verkligen behövts nu. Att ha ett jävla ös på Hovet och se till att kämpa oss till säker mark. Tillsammans.

Den hjälpen kommer ni inte få nu.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Det är så jävla synd att man helt sabbat relationen med supportrarna... Hade verkligen behövts nu. Att ha ett jävla ös på Hovet och se till att kämpa oss till säker mark. Tillsammans.

Det är nog fan det tråkigaste av allt. Vafan håller de på med... :(
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Det är så jävla synd att man helt sabbat relationen med supportrarna... Hade verkligen behövts nu. Att ha ett jävla ös på Hovet och se till att kämpa oss till säker mark. Tillsammans.

08/09 och säsongerna innan dess säger jag bara. Det var vi mot dem. Laget presterade inte på isen, men känslan som byggdes upp där och som nådde sin kulmen 09/10 var underbar. Sen efter det dalade allt och det känns som att DIF Hockey glömt bort hur det kunde se ut i Globen innan...
DIF!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Har en dålig känsla av att det kommer sluta riktigt,riktigt illa om vi förlorar mot aik nästa derby..

Avd. julderbyt förra året
Losing all hope was freedom.
Metal Machine

Re: Ännu mer straff för Marcus Nilson?

Inlägg av Metal Machine »

18DIF91 skrev:Jag satt och skådade den inte så muntra tillställningen mot Plastköping idag. Marcus Nilsons påstådda slag mot linjedomaren kom upp, och den ene kommentatorn säger att Marcus Nilson nu sitter av sitt straff denna matchen, varav den andra kommentatorn säger "Ja, men det är inte säkert att det är över än, det kan komma ytterligare anmälningar." Är det någon som har någon koll på vad han syftar på med detta? Han har ju fått sitt straff, så inte kan de väl komma in med ytterligare anmälningar flera dagar EFTER incidenten och öka på tiden han är borta? Tycker det är fullkomligt absurt att han ens fick matchstraff till att börja med.
Jag tror att han syftar på incidenten med Figge, som var en liknande situation, med undantaget att domaren i det här fallet valde att prata med vederbörande istället för att ta utvisning.

Personligen är jag för första gången uppriktigt orolig över hur det här ska sluta. Jag har hela tiden varit bombsäker på att vi åtminstone ska klara oss till slutspel. Nu tror jag däremot på allvar att det kan bli AS nästa säsong. Om det sker har jag i så fall bara ett AS att glädja mig åt säsongen 12/13, nämligen AS Roma!
Difiale

Inlägg av Difiale »

”Då har man varit och bevittnat en rätt sömnig tillställning mellan DIF och Timrå. Som tur var har vi en eminent säkerhetsorganisation som lyckades liva upp det hela lite i slutet av matchen. Nåväl, till saken…

Dagen till ära hade jag lånat ut mitt säsongskort i klacken och istället valt att köpa biljett på långsidan. Sitter på min plats och tittar på den rätt bedrövliga och underhållningsmässigt urusla hockeymatchen under de första två perioderna och inledningen av den tredje. När sedan fem minuter är spelat av den tredje perioden händer det äntligen lite grejer.

Har tidigare noterat hur en publikvärd med orange väst och svart keps som verkar ansvara för A8 stått och stirrat på mig och mina vänner under en längre tid. Så till slut gör han slag i saken och går fram och kräver att få se min biljett. Obetänksam som jag var hade jag tyvärr råkat slänga/tappa den någon gång under matchens gång, varför jag inte kunde visa den för honom. Det som då händer är att han ber mig och mina vänner att lämna långsidan. Hans argument var att han ”vet att jag står i klacken” (något som jag för övrigt inte gjort på nästan en månad, men det var snällt av honom att upplysa mig). Alternativet som gavs mig och mina vänner var att antingen gå och ställa oss i klacken (i klacken får man tydligen stå utan biljett?!), eller att bli utkörda från Hovet. Efter argumentation och vänligt ifrågasättande av hans agerande hade vi efter en stund inget annat val än att med svansen mellan benen gå ut från läktaren. Precis utanför läktaren möts vi sedan av en alldeles fantastisk syn. Där står inte mindre än 15-20 OV/snutar (utan att överdriva) uppradade redo att ingripa.

Vi väljer istället att ställa oss i en annan ingång och därifrån kolla på matchen. När det sedan är futtiga fem minuter kvar av matchen uppmärksammar vi hur två av våra vänner som även dem dagen till ära placerat sig på sittplats blir utkörda av DIFs säkerhetsorganisation som i ett fantastiskt samarbete med polisen lämnar över dessa, där snuten sedermera kör en PL19 på dem. Inga konstigheter.

Min reflektion: Tråkigt att inte få kolla klart på matchen från en plats som man betalat för. Även tråkigt att DIF Hockey inte är mer måna om sina engagerade supportrar. Själv har jag knappt missat en hemmamatch på flera säsonger och dessutom åkt på en hel del borta. När man blir behandlad så här kan nog vem som helst förstå att man börjar tappa sugen. Sköna prioriteringar Abbe i synnerhet och DIF Hockey i allmänhet verkar ha när de behandlar några av sina mest aktiva supportrar (eller kunder kanske jag ska skriva…) som boskap.

HATA DIF-SÄK! EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN PÅ DERBYT OM EN VECKA! DIF ger väl fan i detta så då kanske fler inte vill komma om det blir kaos på torsdag. Skyll er själva! Skit i oss passionerade supportrar så blir det ett nytt slippsgloben ala säsongerna innan 2005. Ingen klack, ingen passion. Allt som byggts upp dör. Frihet för supportrar!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, vi får väl se vad som händer på torsdag. Det är viktigt att vi står upp för varann hur som helst.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Bild

Bild

Vad än passar dig.
Säg den glädje som varar
Skriv svar