Jag har redan de flesta spelarnas autografer, nåja inte de som är nya för denna säsong.
Men min farmor har lyckats fixa många autografer, vissa handstilar kan jag inte tyda men de är ytterst få.
Hehe för typ kanske sju år sen eller nåt skickade jag in ett brev och frågade efter Tommy Söderströms autograf.
Jag fick tillbaka en idolbild med Söderström och hans autograf.
Självklart betalade jag portat för båda breven.
Apropå Tommy Söderströms autograf. För länge länge sedan när jag var liten, det vill säga 1993, skickade jag ett brev till Söderström i Philadelphia och bad om en autograf. Någon sådan såg jag inte skymten av.
Han bytte klubb till NY Islanders, spelade lite i farmarlagen för att sedermera återvända till Stockholm och Djurgården. Och tidigt 1998 damp det ner ett kuvert i brevlådan från Djurgårdens IF. Kuvertet innehöll Tommy Söderström autograf.
Med andra ord, får ni inget svar så håll ut ett tag. Fem år eller så...
Wilhelm Arwe skrev:Apropå Tommy Söderströms autograf. För länge länge sedan när jag var liten, det vill säga 1993, skickade jag ett brev till Söderström i Philadelphia och bad om en autograf. Någon sådan såg jag inte skymten av.
Han bytte klubb till NY Islanders, spelade lite i farmarlagen för att sedermera återvända till Stockholm och Djurgården. Och tidigt 1998 damp det ner ett kuvert i brevlådan från Djurgårdens IF. Kuvertet innehöll Tommy Söderström autograf.
Med andra ord, får ni inget svar så håll ut ett tag. Fem år eller så...
Haha, jag kan tillägga att jag inte fick vänta så länge. =)
För oss som inte bor i sthlm är alternativet att man skickar iväg ett brev till DIF Hockey med ett kuvert i med porto som de skickar tillbaka.
Man skriver ett litet brev av vilka spelar man vill ha och inom en vecka eller två ligger det massor av autografer i brevlådan på idolkort.
Fick hem 14 stycken från förra årets spelartrupp...!
Men jag bor i Gamleby så det blir långt att åka till Stockholm på träning!!! Tex. frölunda o timrå o linköping har så att man kan skicka efter deras autografer... Tror ni att jag kanske kan skriva till dom o be om autograf??
_hockey_ skrev:Men jag bor i Gamleby så det blir långt att åka till Stockholm på träning!!! Tex. frölunda o timrå o linköping har så att man kan skicka efter deras autografer... Tror ni att jag kanske kan skriva till dom o be om autograf??
Tror inte alla i Stockholm vet var Gamleby ligger. Det bor mindre i Gamleby än vad det bor i min stadsdel i Norrköping. För dom som vill veta vart han bor så är det i närheten av Västervik. I urskogarna i småland..
[quote="Boråsaren"]För oss som inte bor i sthlm är alternativet att man skickar iväg ett brev till DIF Hockey med ett kuvert i med porto som de skickar tillbaka.
Man skriver ett litet brev av vilka spelar man vill ha och inom en vecka eller två ligger det massor av autografer i brevlådan på idolkort.
Fick hem 14 stycken från förra årets spelartrupp...![/quote]