Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

Färjestad, som ändå presterar rätt bra, sparkar tränaren. De anser väl helt enkelt inte att de har någon chans att vinna GULD med Czarnecki. Kanske något att titta på, DIF?

Man kan faktiskt agera, även under säsong.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Brutus

Inlägg av Brutus »

Ja, man kan ju också se och lära av den handlingskraftiga klubben Malmö... Många spelare som skyllde allt på den helt inkompetente Leif Strömberg. Kicka tränaren så löser det allt!

Sen påstår jag absolut inte att Strömberg är nån demontränare, men det är svårt att gå in och rädda ett lag mitt under säsong.

Nej lite arbetsro och långsiktighet är vad som brukar betala sig i längden. Panikaktioner under säsong är inte alltid så lyckat.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:http://translate.google.com/translate?s ... 93&act=url

Yetman klar för LHC.
Varför i helvete blir inte Yetman klar för oss? LHC är i samma situation som oss och DOM är först på bollen. JJ säger att det inte finns några spelare på marknaden men hoppsan, det fanns visst det? Dessutom någon som varit ledig länge och vi visat intresse för. Varför ljuger JJ oss rätt upp i ansiktet för?

Patetiska jävla as.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Yetman klar för LHC.
Han ryktades ju var på G till DIF tidigare. Alltså, Järlans snack om att det inte finns nån på marknaden gör mig så trött. Järlan gör mig så trött, hela han. SNARK. FAAAN. Kanske har vi varit med och budat på Yetman... Det lät ju som att vi högg lite på Hirschovits i alla fall. Likväl måste vi ha seriens sämsta sportchef alla kategorier. Alla andra lag värvar och sparkar för att få till förändring. Här sitter Järlan och serverar oss äggmök.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Ibland undrar man om JJ ens tar sitt jobb seriöst...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kan inte den där vidriga byfånen till bajare avgå snart? Det är ju uppenbart att han inte är kompetent nog för att vara på den positionen han är.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-01-19 16:33:46, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
gurra

Inlägg av gurra »

Inga nyförvärv tack. Iaf inga allavara och allt vad de heter. Vill inte bli som köpköping, köplunda och köpv71 men massa konstiga namn i truppen.

Är det något som är fel så är det snarare tränarna, taktiken eller stämningen i truppen men att bränna pengar på nåt importnamn som kostar pengar och förmodligen inte kommer lösa våra problem känns meningslöst. Var rädd om våran sköra ekonomi.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

kaminor skrev:

Yetman klar för LHC.
Han ryktades ju var på G till DIF tidigare. Alltså, Järlans snack om att det inte finns nån på marknaden gör mig så trött. Järlan gör mig så trött, hela han.
SSK ville inte släppa någon i nuläget, finns ingen marknad då.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Som jag skrev tidigare i ett inlägg; Järlan måste bort. Är otroligt trött på honom och hans agerande (eller ja, ickeagerande).
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

lajjnus skrev:Som jag skrev tidigare i ett inlägg; Järlan måste bort. Är otroligt trött på honom och hans agerande (eller ja, ickeagerande).
Han har satt sin sista potatis, det håller jag med om, men jag vill inte se någon värvning i år. Även om vi skulle ha värvat Bergfors eller vilken annan namnkunnig spelare som helst så kommer vi inte vinna någonting i år, om ens gå till slutspel. Som Dif ser ut nu får vi inte ut någonting av dessa spetsspelare, de blir snarare en börda.

Det krävs en storstädning på flera håll i föreningen med Järlan som affischnamn, för att sedan succesivt bygga upp föreningen på nytt. Ny sportchef, ny tränarstab, bort med onödiga spelare (utgående kontrakt eller inte spelar ingen roll). Det vi hade 09/10 som vi inte haft sedan dess är Kemi i kedjorna. Det får man nödvändigtvis inte för pengar (malmö) utan snarare genom att ha arbetskompetens.

Ge mig 2012/2013
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

LHC får Musse Håkansson skadad. Vad händer? Jo, två dagar senare är Patrick Yetman (bra spelare för övrigt) klar för klubben. Cluben har offensiv kompetens så det räcker och blir över, ändå signar man ännu en bra elitseriespelare till anfallssidan. Lägg där till en mycket erfaren backsida. De kan bli ruggigt farliga.

DIF däremot. Det finns verkligen ingen botten i den här satans skitföreningen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:LHC får Musse Håkansson skadad. Vad händer? Jo, två dagar senare är Patrick Yetman (bra spelare för övrigt) klar för klubben. Cluben har offensiv kompetens så det räcker och blir över, ändå signar man ännu en bra elitseriespelare till anfallssidan. Lägg där till en mycket erfaren backsida. De kan bli ruggigt farliga.

DIF däremot. Det finns verkligen ingen botten i den här satans skitföreningen.
Förstår vad du menar men Musse har varit skadad ett tag.
Expert.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Vill i och med detta be om ursäkt till alla jag har anklagat för att ha överdrivit situationen den här föreningen befinner sig i.

Det är helt otroligt hur uddlöst ett lag kan vara. Att presentera Challe på tisdag istället för Hardy vore det bästa.

Mattias Carlsson
Andreas Holmqvist
Jonas Almtorp
Mathias Tjärnqvist

Har vi inte pengar? ser gärna ett lån för att lösa dessa spelare direkt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Harold Camping skrev:Vill i och med detta be om ursäkt till alla jag har anklagat för att ha överdrivit situationen den här föreningen befinner sig i.

Det är helt otroligt hur uddlöst ett lag kan vara. Att presentera Challe på tisdag istället för Hardy vore det bästa.

Mattias Carlsson
Andreas Holmqvist
Jonas Almtorp
Mathias Tjärnqvist

Har vi inte pengar? ser gärna ett lån för att lösa dessa spelare direkt.
Andreas Holmqvist? Hmm. Den var lite oväntad.
Expert.
Låst