Ska erkänna att jag faktiskt tror att, OM... ett stort OM, vi skulle nå slutspel. Så tror jag att vi skulle kunna bli en obehaglig överraskning för många lag där, det inbillar jag mig i alla fall..-daniel- skrev:Föredrar (naturligtvis) ingemansland framför en löjligt läskig kvalserie... men just nu ser det riktigt tungt ut. Jag räknar kallt med 0 pinnar imorgon (allt annat är fullständigt ologiskt) och då blir det liksom en sjukt äcklig nästa vecka...
Säsongen 2011/2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2011/2012
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men det är ungefär samma känsla jag haft hela säsongen under grundserien, "OM vi kommer igång så blir vi svårstoppade" men det där "om" kommer liksom aldrig...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Snälla sluta prata om kvalserien, får ont i magen bara av att läsa ordet. Kvalserien existerar inte. Jag vill bara höra ordet slutspel.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Äh. Ska vi verkligen lura oss själva det? I helvete heller. Bara inse vilken situation vi är i.Mattias_87 skrev:Snälla sluta prata om kvalserien, får ont i magen bara av att läsa ordet. Kvalserien existerar inte. Jag vill bara höra ordet slutspel.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag lever hellre i min bubbla än att gå runt i en klump i magen tills sista omgången.SirDIFalot skrev:Äh. Ska vi verkligen lura oss själva det? I helvete heller. Bara inse vilken situation vi är i.Mattias_87 skrev:Snälla sluta prata om kvalserien, får ont i magen bara av att läsa ordet. Kvalserien existerar inte. Jag vill bara höra ordet slutspel.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
Med alla friska ser det väl egentligen inte så jävla pjåkigt ut anfallsmässigt (om vi ska vända det till nåt positivt)? Vi har 3 rätt hyfsade linor.
Jimmie - Otto - Mackan
Cehlin - Norman - Zibanejad
Tim - Fimpen - Kempe
Tjärnqvist - Almtorp - Carlsson (här vill jag egentligen hellre se juniorer bredvid Almtorp)
Jimmie - Otto - Mackan
Tim - Fimpen - Kempe
Tjärnqvist - Almtorp - Carlsson (här vill jag egentligen hellre se juniorer bredvid Almtorp)
- DIF_Soldier
Pontus? Brodin?-daniel- skrev:Med alla friska ser det väl egentligen inte så jävla pjåkigt ut anfallsmässigt (om vi ska vända det till nåt positivt)? Vi har 3 rätt hyfsade linor.
Jimmie - Otto - Mackan
Tim - Fimpen - Kempe
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Det här fenomenet dyker alltid upp så fort spelare är borta/blir skadade. Man tror att man har så mycket mer än vad man egentligen har. The grass is always greener-tänket.-daniel- skrev:Med alla friska ser det väl egentligen inte så jävla pjåkigt ut anfallsmässigt (om vi ska vända det till nåt positivt)? Vi har 3 rätt hyfsade linor.
Jimmie - Otto - Mackan
Tim - Fimpen - Kempe
Men både du och jag vet hur dåligt det där är egentligen, Daniel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Haha tänk att det tog så lång tid (flera minuter ju) innan någon kommenterade faktumet att jag valde sirapslinan framför Åberg & Brodin...DIF_Soldier skrev:Pontus? Brodin?-daniel- skrev:Med alla friska ser det väl egentligen inte så jävla pjåkigt ut anfallsmässigt (om vi ska vända det till nåt positivt)? Vi har 3 rätt hyfsade linor.
Jimmie - Otto - Mackan
Tim - Fimpen - Kempe
SKall jag vara ärlig så glömde jag faktiskt Åberg. Skämshatten är på.

Tänk om DIF kunnat göra något liknande i nästa match mot Fisklunda ?
http://hockey.expressen.se/nhl/1.268372 ... tacklingen
http://hockey.expressen.se/nhl/1.268372 ... tacklingen
Är trist att älta saker men jag blir förbannad jag bara tänker på det som DIFs ledning (tränarstab) tolererar. Finns det något annat lag i ES som har en kedja där spelarna i snitt spelar 15,3 min/match och totalt har gjort endast 28p? 5 av deras 16 mål tillsammans har kommit i PP och då ska man ha klart för sig att dom haft en jäkla massa PP-tid under året.
Skulle kunna vara LHC som gjort förbaskat få mål kanske, deras tredjekedja i senaste matchen (Petterström, Karlsson och Figren) har bara gjort 22p tillsammans. Dock har dom bara 1 mål i PP vilket tyder på desto mindre speltid i den formen. Dom snittar 14,5 min/match men Karlsson har också bara spelat 28 matcher.
Är så trött på MT-, Almtorp- och Carlssonformationen. I en annan tråd nämner någon Kjellberg, Bremberg och Knutsen. Jag är säker på att deras skitkorvar hade gjort ett bättre jobb tillsammans på isen än vad nuvarande spelare gör, dom hade inte varit lika osynliga iaf.
Jag vill se en förändring!
Skulle kunna vara LHC som gjort förbaskat få mål kanske, deras tredjekedja i senaste matchen (Petterström, Karlsson och Figren) har bara gjort 22p tillsammans. Dock har dom bara 1 mål i PP vilket tyder på desto mindre speltid i den formen. Dom snittar 14,5 min/match men Karlsson har också bara spelat 28 matcher.
Är så trött på MT-, Almtorp- och Carlssonformationen. I en annan tråd nämner någon Kjellberg, Bremberg och Knutsen. Jag är säker på att deras skitkorvar hade gjort ett bättre jobb tillsammans på isen än vad nuvarande spelare gör, dom hade inte varit lika osynliga iaf.
- -daniel-
Jag tror faktiskt i praktiken alla fans skriver under på det här.... synd bara att Hardy verkar se det med helt andra (envisa) ögon.crike skrev:Är trist att älta saker men jag blir förbannad jag bara tänker på det som DIFs ledning (tränarstab) tolererar. Finns det något annat lag i ES som har en kedja där spelarna i snitt spelar 15,3 min/match och totalt har gjort endast 28p? 5 av deras 16 mål tillsammans har kommit i PP och då ska man ha klart för sig att dom haft en jäkla massa PP-tid under året.
- -daniel-
Alltså, helt ärligt talat. SAIK har släppt in 12 mål i boxplay under hela säsongen, och gjort 7 i samma spelform. Borde inte det vara något slags rekord i ES sammanhang att bara ha -5 i BP efter 39 omgångar? Vi har dock varit duktiga i att göra mål i den spelformen också (6 gjorda), men släppt in "ett par" fler (26).
Borde nästan vara det faktiskt.-daniel- skrev:Alltså, helt ärligt talat. SAIK har släppt in 12 mål i boxplay under hela säsongen, och gjort 7 i samma spelform. Borde inte det vara något slags rekord i ES sammanhang att bara ha -5 i BP efter 39 omgångar? Vi har dock varit duktiga i att göra mål i den spelformen också (6 gjorda), men släppt in "ett par" fler (26).
Kollade på tabellen då jag gillar att plåga mig själv, seriöst vi har 5p upp till HV på plats 4. FEM! Det är helt sjukt vad jäkla tight det är i år.
Om vi klarar oss kvar i elitserien så ska faktiskt Wesslans tröja upp i taket. Linkans också. Dessa två har på egen hand hållt kvar djurgården i högsta serien varsin säsong. Nu är det såklart inte klart ännu att vi klarar oss men jag säger bara OM det nu blir så att vi är kvar i elitserien nästa år så ska fan hans tröja upp. Linkans ska också upp av samma anledning.
Ett par andra i föreningen kanske ska tänka över sin situation och se sig om efter nya jobb. Detta bör de göra för föreningens bästa. Om man är Djurgårdare och känner att man inte bidrar till att laget blir bättre så bör man ställa sin plats till förfogande. Annars är de inte riktiga Djurgårdare, utan de kommer in som professionella och anställda som ska driva en hockeyförening.
Där har vi ett av problemen. De i styrelsen känner inget ansvar. De anser att de gör OSS en tjänst som har dessa jobb. Medans en riktig Djurgårdare ser det som ett privilegie att få jobba för Djurgårn. Janne E är en sån, han ska sluta
Undra varför?
Ett par andra i föreningen kanske ska tänka över sin situation och se sig om efter nya jobb. Detta bör de göra för föreningens bästa. Om man är Djurgårdare och känner att man inte bidrar till att laget blir bättre så bör man ställa sin plats till förfogande. Annars är de inte riktiga Djurgårdare, utan de kommer in som professionella och anställda som ska driva en hockeyförening.
Där har vi ett av problemen. De i styrelsen känner inget ansvar. De anser att de gör OSS en tjänst som har dessa jobb. Medans en riktig Djurgårdare ser det som ett privilegie att få jobba för Djurgårn. Janne E är en sån, han ska sluta