Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
någon som vet hur ramsan "Vi e galna å mentala" ?
Djurgårns grabbar vi är här - ooh ooh, ooh oohFFFHTB skrev:någon som vet hur ramsan "Vi e galna å mentala" ?
Vi är galna och mentala - ooh ooh, ooh ooh
Hata? gnaget hata bajen - ooh ooh, ooh ooh
Den sjungs vid 0:05 ungefär.
No Rules In The Animal Kingdom
Ramsan är så kort alltså? Hade fått en uppfattning att den var längre men hade tydligen fel.
Tack för hjälpen Carne.
Tack för hjälpen Carne.
Är du dum i huvudet?Hompa1891 skrev:Palla att ni hackar på snubbar som försöker bidra med stämmning. Vem e du/vilka är ni att säga vilka som får starta ramsor och inte? Om det är tyst så är det väl bara bra om någon visar initiativ. Gnagetnivå på den här diskussionen.
Jag tar mig rätten att på ett konkret sätt säga att det vissa individer gör på vår läktare bidrar till att stämningen bli sämre. Kritiken som riktats mot DIFanatics är helt befogad. Ramsorna som dem (m fl) startar upp stjälper mer än de hjälper.
Om du tycker att det är gnagarnivå att diskutera hur vi ska bevara/utveckla vår supporterkultur förstår jag faktiskt inte vad du har i den här tråden att göra.
-
Hur tror ni det blir på torsdag, kommer många gå? Vet att flera "aktiva" inte kommer dyka upp. Vet inte själv om jag har någon lust, blir det stryk eller pissprov utan anledning så stannar jag hellre hemma och tittar på tv.
http://www.11433.net/ läs översta nyheten, DIF-säk verkar ju inte ha brytt sig om kritiken.
http://www.11433.net/ läs översta nyheten, DIF-säk verkar ju inte ha brytt sig om kritiken.
Är det bara jag som får känslan av att berättelsen i den nyheten inte är 100% sann. Alla hade tappat/slängt sina biljetter just den dagen en publikvärd gjorde stickprovskontroll.... Tycker man blir kollad ungefär varannan match att man har rätt biljett. Man slänger den när man kommer hem om man vill undvika onödigt tjafs.Foreveryoung skrev:Hur tror ni det blir på torsdag, kommer många gå? Vet att flera "aktiva" inte kommer dyka upp. Vet inte själv om jag har någon lust, blir det stryk eller pissprov utan anledning så stannar jag hellre hemma och tittar på tv.
Gå på mötet den 1 Februari så får vi förhoppningsvis många bra svar på detta.
Måste bara säga vad jag tycker just nu. På dom 4 senaste hemmamatcherna har det vart extremt dåligt tryck på klacken. Dom kan stå helt tysta i kanske 3-5 min innan dom börjar sjunga igen. Och när dom väl gör det så är det väldigt dåligt tryck! Vad händer?
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ett märkligt sammanträffande med att laget hamnat i ett dåligt läge i tabellen eller?Inteno skrev:Måste bara säga vad jag tycker just nu. På dom 4 senaste hemmamatcherna har det vart extremt dåligt tryck på klacken. Dom kan stå helt tysta i kanske 3-5 min innan dom börjar sjunga igen. Och när dom väl gör det så är det väldigt dåligt tryck! Vad händer?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Igår satt jag på A10 och det var sjuuuuukt dåligt drag på aktiv sittplats och resterande sittandes.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ett märkligt sammanträffande med att laget hamnat i ett dåligt läge i tabellen eller?Inteno skrev:Måste bara säga vad jag tycker just nu. På dom 4 senaste hemmamatcherna har det vart extremt dåligt tryck på klacken. Dom kan stå helt tysta i kanske 3-5 min innan dom börjar sjunga igen. Och när dom väl gör det så är det väldigt dåligt tryck! Vad händer?
Visst kan klacken bättre men när laget spelar bra och även sittplats hakar på så blir det bättre per automatik. Synd att det finns massa muppar i klacken som sitter ner och som inte sjunger men är ändå glad att det finns en kärna som försöker hålla igång. Men visst, det är ju ingenting jämfört med hur det brukar och hur det ska vara.
Efter den senaste tidens bråk med organisationen och DIF Säk har många av de drivande bakom att upprätthålla läktarkulturen känt hur lågan för hockeyn inte brinner lika intensivt längre. Det har inte att göra med att kärleken har minskat, snarare att det inte är lika kul att gå på hockey längre. När en majoritet av de som står i klacken snarare är där för att checka in på Facebook, lattja i övrigt med mobilen och kunna berätta för klasskompisarna hur häftigt det var på matchen igår istället för att sjunga och se på matchen är det klart att stämningen blir sämre.gurra skrev:Igår satt jag på A10 och det var sjuuuuukt dåligt drag på aktiv sittplats och resterande sittandes.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ett märkligt sammanträffande med att laget hamnat i ett dåligt läge i tabellen eller?Inteno skrev:Måste bara säga vad jag tycker just nu. På dom 4 senaste hemmamatcherna har det vart extremt dåligt tryck på klacken. Dom kan stå helt tysta i kanske 3-5 min innan dom börjar sjunga igen. Och när dom väl gör det så är det väldigt dåligt tryck! Vad händer?
Visst kan klacken bättre men när laget spelar bra och även sittplats hakar på så blir det bättre per automatik. Synd att det finns massa muppar i klacken som sitter ner och som inte sjunger men är ändå glad att det finns en kärna som försöker hålla igång. Men visst, det är ju ingenting jämfört med hur det brukar och hur det ska vara.
Jag har fan så mycket hellre 500 i klacken som verkligen bryr sig än tre gånger så många där mer än hälften ger blanka fan i vad som faktiskt händer på läktaren och på isen. De enda gångbara lösningarna är förmodligen att antingen införa något slags mentalitetstest eller (i värsta fall) en åldersgräns för att få köpa säsongskort i klacken. Något måste förändras till nästa säsong.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
-
Så går det när man behandlar de aktiva som skit. Derbyt imorgon kommer vara de sämsta, stämningsmässigt, sen aik gick upp. Bara det att man måste slänga upp erbjudanden och lyfta upp nyheten dagen innan ett derby säger rätt mycket.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kanske är både laget och klacken tagna av stundens allvar. Får hoppas att en derbyvinst kan hjälpa laget och klacken i rätt riktning.gurra skrev:Igår satt jag på A10 och det var sjuuuuukt dåligt drag på aktiv sittplats och resterande sittandes.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ett märkligt sammanträffande med att laget hamnat i ett dåligt läge i tabellen eller?Inteno skrev:Måste bara säga vad jag tycker just nu. På dom 4 senaste hemmamatcherna har det vart extremt dåligt tryck på klacken. Dom kan stå helt tysta i kanske 3-5 min innan dom börjar sjunga igen. Och när dom väl gör det så är det väldigt dåligt tryck! Vad händer?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Eloge till paret på AS som nötte ut ''Challe Berglunds Järnkaminer'' och ''Kämpa - Djurgården'' totalt igår.
Personen som drog igång ''Den som inte hoppar...'' kan avgå, ge er för fan...
I övrigt så var det ett tryck jag förväntar mig. Vi ger, får inget tillbaka så det är klart det är lite lågt tryck just nu. Man kan inte vara tacksam en helsäsong när man bjuds på pisshockey.
Derby imorgon, SJUNG!
Personen som drog igång ''Den som inte hoppar...'' kan avgå, ge er för fan...
I övrigt så var det ett tryck jag förväntar mig. Vi ger, får inget tillbaka så det är klart det är lite lågt tryck just nu. Man kan inte vara tacksam en helsäsong när man bjuds på pisshockey.
Derby imorgon, SJUNG!
En kort liten uppmaning till er som står i klacken och sköter er uppgift:
Börja försöka ta tag i problemen själva nu. Folk sitter ner överallt, och ingen säger till. Idag skrek jag på fyra personer i mitt närområde, men i övrigt så sitter folk ner utan att folk reagerar. Allt som ni behöver göra är att skrika i fem sekunder, det gör en större nytta än vad ni tror. Det är fan dags att visa att det inte är accepterat att sitta ner i klacken, och jag själv kan inte få 50-60 pers att ställa sig upp såvida jag inte står på räcket förstås i 60 minuter, vilket känns tämligen oaktuellt, även om jag börjar överväga att ge räcket en chans om inget händer. Alla bara väntar på att någon ska ta tag i det, så det är väl kanske värt att ge det en chans. Men jag ber er alla som bryr er om klacken och fortfarande ser matcherna, börja säga till folk som sitter ner. Det räcker fan nu!
Börja försöka ta tag i problemen själva nu. Folk sitter ner överallt, och ingen säger till. Idag skrek jag på fyra personer i mitt närområde, men i övrigt så sitter folk ner utan att folk reagerar. Allt som ni behöver göra är att skrika i fem sekunder, det gör en större nytta än vad ni tror. Det är fan dags att visa att det inte är accepterat att sitta ner i klacken, och jag själv kan inte få 50-60 pers att ställa sig upp såvida jag inte står på räcket förstås i 60 minuter, vilket känns tämligen oaktuellt, även om jag börjar överväga att ge räcket en chans om inget händer. Alla bara väntar på att någon ska ta tag i det, så det är väl kanske värt att ge det en chans. Men jag ber er alla som bryr er om klacken och fortfarande ser matcherna, börja säga till folk som sitter ner. Det räcker fan nu!
nånting som var jävligt positivt var att "den som inte hoppar" INTE kördes idag! Annars var SM-Guld sjukt roligSalas skrev:En kort liten uppmaning till er som står i klacken och sköter er uppgift: