Japp, den helt naturliga utvecklingen när de drivande inom klacken inte driver den längre. Sen kan man ju bara spekulera i varför deras engagemang för tillfället är i botten...Salas skrev:Jag orkar egentligen inte klaga idag, men jag vill bara påpeka att det förmodligen slogs ett rekord idag i klacken. Flest antal sittandes personer någonsin var nog ett faktum. Helt sjukt många satt ner matchen igenom. Sjukt tråkigt att se utvecklingen i vår klack. Folk sjunger ju inte ens längre.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
11433 - Sektion 210
För det första heter det inte "DIFanatics" längre, kastat undan det för ett länge sen , enda anledningen för folk nog har hört det är för sidan "DIFanatics" fortf finns kvar på FB o antagligen finns några som kände igen några av oss, försökt radera sidan men det gick inte så jag gick ur den bara. sen så har kompisgänget legat på is, dels för att det har vart lite missförstånd och lite agg från vissa från första början ang syftet o upplägget och det gjort vissa av mina polare nervös att folk ska starta bråk med dem om detta.
För det andra: Så vare bara jag där o en polare, och vi var inte där som kompisgänget nu, bara som polare.
För det tredje: Det enda jag kommer ihåg när jag försökte starta "den som inte hoppar" var när vi tog ledningen och när vi precis hade vunnit, har alltid gillat när spelarna hoppade den med oss fans- annars tyckte jag inte jag starta den så mycket. Sen kändes som vi höll på normalt, som bara ett par vanliga supportrar som försökte starta lite sång, annars vare tyst o vi börja sjunga på när nån annan starta..o så kanske vi fortsatte sjunga en smula mer när ramsorna börja fadea ner lite.
Upplägget blev fel och förhastat, det tar jag på mig, men det har alltid vart bara ett kompisgäng, inget annat...som "DIF Nynäs" typ,
Sammanfattningsvis så äre bara vanliga supportrar, inget annat. Om vi tajmat ramsor fel, ber jag om ursäkt för detta...
För det andra: Så vare bara jag där o en polare, och vi var inte där som kompisgänget nu, bara som polare.
För det tredje: Det enda jag kommer ihåg när jag försökte starta "den som inte hoppar" var när vi tog ledningen och när vi precis hade vunnit, har alltid gillat när spelarna hoppade den med oss fans- annars tyckte jag inte jag starta den så mycket. Sen kändes som vi höll på normalt, som bara ett par vanliga supportrar som försökte starta lite sång, annars vare tyst o vi börja sjunga på när nån annan starta..o så kanske vi fortsatte sjunga en smula mer när ramsorna börja fadea ner lite.
Upplägget blev fel och förhastat, det tar jag på mig, men det har alltid vart bara ett kompisgäng, inget annat...som "DIF Nynäs" typ,
Sammanfattningsvis så äre bara vanliga supportrar, inget annat. Om vi tajmat ramsor fel, ber jag om ursäkt för detta...
DjurgårdsFanatiker- Allt för DIF!
Trots att DIFanatic inte existerar sedan en lång tid tillbaka så representerar ni gruppen med banderollen och era egna halsdukar. Ja, jag vet vilka ni är.TyresöDIF skrev:text
Kan du göra mig en tjänst? Lägg ner "den som inte hoppar" oavsett om vi gjort mål eller vunnit. Jag skäms, bokstavligen, när jag ser spelarna stelt hoppa med. Tack för det.
AVGÅ ABBE!
Tycker du verkligen det är relevant att starta den skiten när vi inte möter aik?TyresöDIF skrev: För det tredje: Det enda jag kommer ihåg när jag försökte starta "den som inte hoppar" var när vi tog ledningen och när vi precis hade vunnit, har alltid gillat när spelarna hoppade den med oss fans- annars tyckte jag inte jag starta den så mycket.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ni kommer vara kända som "DIFanatics" varesig ni säger att ni lagt ner gruppen eller inte.TyresöDIF skrev:För det första heter det inte "DIFanatics" längre, kastat undan det för ett länge sen , enda anledningen för folk nog har hört det är för sidan "DIFanatics" fortf finns kvar på FB o antagligen finns några som kände igen några av oss, försökt radera sidan men det gick inte så jag gick ur den bara. sen så har kompisgänget legat på is, dels för att det har vart lite missförstånd och lite agg från vissa från första början ang syftet o upplägget och det gjort vissa av mina polare nervös att folk ska starta bråk med dem om detta.
Gör oss alla en tjänst och starta inga ramsor.
DIF!
Den där "DIFanatics" banderollen har inte vart med sen gais matchen ifjol på stadion, och den där "allt för den enda sanna skölden" banderollen äre väl inget fel på...den har inget med kompisgänget att göra. Sen anledningen till jag bytte var att det tydligen redan fanns nåt som hette "DIFanatics" http://jarnkaminerna.se/bilder/media/6c ... adea2d.jpg
Nu kan vi diskutera hur länge som helst vad vi båda tycker om "den som inte hoppar" ramsan, faktumet är jag gillar den och fler verkar göra det med, vi har sjungit den (flera gånger inte startad av mig) på flera matcher när vi inte möt ajk, så tror inte vi har startat den. Sen kan vi (dem andra gångerna ni klagat på feltajmade ramsor) vi druckit lite grann, men senaste tycker jag förutom "den som inte hoppar" anpassade vi till klacken eller den som än startar.
Plus så har vi inte haft dem där halsdukarna på oss på flera månader, bara vanliga halsdukar, tror ni mig inte, kolla hockeyligans matchklipp DIF timrå.
Sen behöver ni inte hetsa upp er allt för mycket, vi är på samma lag ju. Faktumet är att visa av mina polare har blivit nervösa i tanken att vissa ska börja klå upp oss o shit för hela den här grejen, torts att jag ursäktat och tagit på mig och förklarat, så tare lungt.
Jag försöker bara bidra i klacken som alla andra, om jag feltajmat ramsor , ursäkta. brukar följa den som än startar, sen försöker jag bara visa iniativ, men igen..om jag råkat feltajmat...det är lungt. är för det mesta en templayer liksom...
Nu kan vi diskutera hur länge som helst vad vi båda tycker om "den som inte hoppar" ramsan, faktumet är jag gillar den och fler verkar göra det med, vi har sjungit den (flera gånger inte startad av mig) på flera matcher när vi inte möt ajk, så tror inte vi har startat den. Sen kan vi (dem andra gångerna ni klagat på feltajmade ramsor) vi druckit lite grann, men senaste tycker jag förutom "den som inte hoppar" anpassade vi till klacken eller den som än startar.
Plus så har vi inte haft dem där halsdukarna på oss på flera månader, bara vanliga halsdukar, tror ni mig inte, kolla hockeyligans matchklipp DIF timrå.
Sen behöver ni inte hetsa upp er allt för mycket, vi är på samma lag ju. Faktumet är att visa av mina polare har blivit nervösa i tanken att vissa ska börja klå upp oss o shit för hela den här grejen, torts att jag ursäktat och tagit på mig och förklarat, så tare lungt.
Jag försöker bara bidra i klacken som alla andra, om jag feltajmat ramsor , ursäkta. brukar följa den som än startar, sen försöker jag bara visa iniativ, men igen..om jag råkat feltajmat...det är lungt. är för det mesta en templayer liksom...
DjurgårdsFanatiker- Allt för DIF!
Sluta be om ursäkt för dina feltajmade ramsor och sluta upp med att starta dem (full farm framåt Djurgårn, den som inte hoppar, sittplats ställ er upp etc.) istället.TyresöDIF skrev:Återigen massa text
Räknar med att du tar åt dig av kritiken och säger därför redan nu; tack för att du lyssnade.
TyresöDIF skrev:Jag försöker bara bidra i klacken som alla andra, om jag feltajmat ramsor , ursäkta.

Ge fan i att dra igång "den som inte hoppar". 99% av alla inbitna supportrar tycker INTE om den. Däremot älskas den av klackturisterna, men likaså gillar 99% av alla inbitna supportrar INTE klackturisterna heller.TyresöDIF skrev:massa text...
Ge fan i att dra igång "och det är full fart framåt". Ja, det är en skön låt med skönt gung, men den är otroligt jävla uttjatatad.
Din polare som var rädd för stryk: Ja, han kan nog ha lite rätt. Om ni fortsätter som ni gör nu skulle jag absolut inte bli förvånad om ni råkar illa ut av någon/några som fått nog. (mod, observera att det inte är ett hot eller uppmaning till våld)
Tips för att förbättra ert ryckte: Stå i klacken, sjung med så mycket ni vill, men undvik att dra igång nya sånger själva. För att de ska bli bra när man dra igång själv krävs det att man har liiite känsla iallafall.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lagom är bäst.TyresöDIF skrev:Den där "DIFanatics" banderollen har inte vart med sen gais matchen ifjol på stadion, och den där "allt för den enda sanna skölden" banderollen äre väl inget fel på...den har inget med kompisgänget att göra. Sen anledningen till jag bytte var att det tydligen redan fanns nåt som hette "DIFanatics" http://jarnkaminerna.se/bilder/media/6c ... adea2d.jpg
DIF!
Palla att ni hackar på snubbar som försöker bidra med stämmning. Vem e du/vilka är ni att säga vilka som får starta ramsor och inte? Om det är tyst så är det väl bara bra om någon visar initiativ. Gnagetnivå på den här diskussionen.
Jag tycker det är kul att nya människor hittar till kortsidan men mot timrå så hamnade jag brevid en kille som bara gått på fotboll i sitt liv. Skrek helkorkade grejer och man märkte verkligen att snubben inte någon som helst spelkänsla eller spelförståelse. Personer som inte är så vana är välkomna dem också men man kanske inte ska skrika sådär jätte mycket första 3 gångerna innan man förstått vad Ishockey är.
Jag tycker det är kul att nya människor hittar till kortsidan men mot timrå så hamnade jag brevid en kille som bara gått på fotboll i sitt liv. Skrek helkorkade grejer och man märkte verkligen att snubben inte någon som helst spelkänsla eller spelförståelse. Personer som inte är så vana är välkomna dem också men man kanske inte ska skrika sådär jätte mycket första 3 gångerna innan man förstått vad Ishockey är.
LETS ALL DO THE CHIBSA
Hellre total tystnad i 10 minuter än att "den som inte hoppar..." sjungs. Det borde seriöst vara nackskott på alla dom som ens överväger att starta ramsan.Hompa1891 skrev:Om det är tyst så är det väl bara bra om någon visar initiativ. Gnagetnivå på den här diskussionen.
Jag var med i DIFanatics förut, men jag går fortfarande på matcher med dom. Jag ska prata med de alla. Vi alla ska sluta starta ramsor och endast sjunga med de som redan är startade. Vi tar åt oss det ni alla skrivit!
Det var skönt att "den som inte hoppar" inte tog fart när igår när det var 2 minuter kvar. Sen var det skönt att det inte var så mycket bankade på skyltarna till sångerna. Det är fan det värsta som finns när folk försöker använda skyltarna som någon jävla trumma.
Jag tycker inte att ni behöver sluta just med att starta ramsor, däremot så gäller det att ni slutar sjunga samma ramsor om igen och igen.fos skrev:Jag var med i DIFanatics förut, men jag går fortfarande på matcher med dom. Jag ska prata med de alla. Vi alla ska sluta starta ramsor och endast sjunga med de som redan är startade. Vi tar åt oss det ni alla skrivit!
Är väl bara två saker ni ska tänka på:
- "Den som inte hoppar" låter vi vara om det inte är derby.
- Vi säger inte åt sittplats att resa sig om det inte passar eller inte finns någon plan för vilken sång som ska sjungas. Ska sittplats ställa sig upp tycker jag att det ska vara när DIF har ett fantastiskt tryck (på isen). Då är hela publiken i positiv stämning och vill mana på sitt lag. Att ställa sig upp då känns inte "lika jobbigt" som när spelet hackar sig fram.
Läs gärna lite på Järnkaminernas sångarkiv och försök börja med ramsor som försvunnit. Jag skulle gärna uppleva lite äldre takter.