DIF-säk

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF-säk

Inlägg av AMMC »

pulverapa skrev:Min fråga till de här personerna som råkade ut för avvisningen, har ni någonsin varit inblandade i incidenter med ordningsvakter/polis förut? Det är ganska viktigt att veta för att kunna bedöma huruvida ordningvakterna har agerat korrekt eller inte. Är det så att detta är "återfallsförbrytare" så ser jag inget fel med att avvisa någon utan biljett/tvinga någon att göra ett pissprov.
Hur menar du då? Om det finns personer som någon gång gjort snedsteg skall dem framöver kontinuerligt avvisas och åläggas att göra pissprov?

Även om det skulle vara så är det ju helt orimligt och åt helvete.

Det handlar om det Millwall talar om. Behovsprincipen. Det finns inga ursäkter för den strategi DIF Hockey och polisen nu använder sig av där man uppsöker konflikter och skapar situationer när de inte föranleds av störande förseelser. Det är helt ointressant att diskutera hur klantigt/dumt det är att folk glömmer biljetter, sitter på fel plats eller någon gång tidigare gjort något dumt. Så länge de facto inte stör andras upplevelse eller arrangemanget så är det helt uppåt väggarna av vakter, publikvärdar och polis att agera på detta sätt.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

AMMC skrev:
pulverapa skrev:Min fråga till de här personerna som råkade ut för avvisningen, har ni någonsin varit inblandade i incidenter med ordningsvakter/polis förut? Det är ganska viktigt att veta för att kunna bedöma huruvida ordningvakterna har agerat korrekt eller inte. Är det så att detta är "återfallsförbrytare" så ser jag inget fel med att avvisa någon utan biljett/tvinga någon att göra ett pissprov.
Hur menar du då? Om det finns personer som någon gång gjort snedsteg skall dem framöver kontinuerligt avvisas och åläggas att göra pissprov?

Det handlar om det Millwall talar om. Behovsprincipen. Det finns inga ursäkter för den strategi DIF Hockey och polisen nu använder sig av där man uppsöker konflikter och skapar situationer när de inte föranleds av störande förseelser. Det är helt ointressant att diskutera hur klantigt/dumt det är att folk glömmer biljetter, sitter på fel plats eller någon gång tidigare gjort något dumt. Så länge de facto inte stör andras upplevelse eller arrangemanget så är det helt uppåt väggarna av vakter, publikvärdar och polis att agera på detta sätt.
Varför är det fel att avvisa någon som sitter på en plats han/hon inte kan styrka är betald?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag tycker det är bra att man har koll på folk som man vet potentiellt kan ställa till problem. Huruvida dessa killar faller inom den kategorin vet jag inte. Skulle vara intressant att veta deras tidigare erfarenheter av DIF-säk.
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

Helt seriöst, "ställa till problem", det är nästan inga över 20 år kvar i klacken, det känns som folk har tröttnat. DIFhockey går ner sig mer och mer. Jag såg grabbarna som blev utskickade. Det stod 10 OV/poliser i 3 uppgångar som omringade dem. Och hur man kan se dem som problemmakare en tisdagkväll mot Timrå...

Det här har gått alldeles för långt...
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Don66-2 skrev:
AMMC skrev:

Varför är det fel att avvisa någon som sitter på en plats han/hon inte kan styrka är betald?
Ska vi göra så då att vi går från plats till plats och tvingar alla att visa sin biljett. Så skickar vi ut det 10-15% som helt enkelt inte har kvar sin biljett efter att de gått in. Det lär få alla där att känna sig välkomna. När DIF-säk försöker undersöka varenda möjlighet som finns till att avvisa folk.
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Don66-2 skrev:
AMMC skrev:

För att det är ett jävligt dåligt bemötande mot sina kunder.

Är du ok med att det kommer in vakter i biosalongen och avhyser dig om du tappat/slängt biljetten efter att du släppts in i salongen? Sen lämnar dem av dig till snuten utanför som hotar att ta in dig till stationen om du inte går med dem till toan och ger dem urinprov, sen slutar det med att de skjutsar ut dig till Flemingsberg och lämnar dig där.

Och det behöver ju inte handla om biljetten, kan lika gärna vara så att din polare tappat sin biljett och du frågar varför de skickar ut honom, eller för att du har fel märke på tröjan.

Det faller på sin egen orimlighet att detta ska vara ett hållbart agerande gentemot sina medlemmar, kunder och besökare. Ni som visar stora mått förståelse eller till och med hejar på detta kommer antingen få se hela situationen explodera, eller så kommer den utarmning av hockeyklacken som inletts bli än värre. Snart är det slut på det roliga.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

SirDIFalot skrev:
Don66-2 skrev:
AMMC skrev:

Ska vi göra så då att vi går från plats till plats och tvingar alla att visa sin biljett. Så skickar vi ut det 10-15% som helt enkelt inte har kvar sin biljett efter att de gått in. Det lär få alla där att känna sig välkomna. När DIF-säk försöker undersöka varenda möjlighet som finns till att avvisa folk.
Jag förstår bara inte varför det skulle vara annorlunda på hockey gentemot alla andra evenemang? Kan jag inte visa upp giltig biljett på nåt annat evenemang så blir jag garanterat utskickad.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

AMMC skrev:1. Jag har redan skrivit att jag inte tycker att vakterna ska SÖKA upp konfrontationer. 160, 60, 330 kr spelar ingen roll, det är inte värt konflikterna som uppstår av det. Det skapar bara bad-will att gå ur sin väg för att tjafsa med sina kunder.
Det du säger med andra ord är att du anser att det är helt ok om hela klacken sprider ut sig på långsidan när det är dåligt med publik, som det var igår?
Även om du inte tycker det, så är det precis så som du får det att låta. Ordningsvakten gick fram och bad om biljett, och killen kunde inte visa upp någon. Det är eget ansvar och att hålla koll på en biljett är inte särskilt svårt.
Sedan så måste man ju fråga sig om alla hans polare också hade slängt sina biljetter? För att jag har mycket svårt att se att dom skulle bli utkastade om dom visar upp biljetter. Var det nu så att ett helt kompisgäng slängde sina biljetter, ja, då kan jag inte mycket annat än säga: skyll er själva. Någon jävla måtta får det vara. Behåll biljetten så slipper man tjafs, svårare än så är det inte.

Den andra incidenten som det skrevs om verkar ju minst sagt häpnadsväckande ändå. Att få göra pissprov mot Timrå är helt absurt, och stämmer deras story så är det fullkomligt bedrövligt agerat av de ansvariga poliserna.
Sedan så kan jag dock inte låta bli att rycka lite lätt på axlarna, för att seriöst, vilken vakt ignorerar en åskådare, om denna först försöker smita in utan biljett vid entrén, och sedan går runt på läktarna? Om samma vakt upptäcker supportern så är det givetvis rätt av honom att avvisa dom från deras platser. Ursäkten att hans polare var trött är väl bland den sämsta jag hört. Är man för trött för att vara i klacken, då finns det andra biljetter att köpa.
Men som sagt, inget ursäktar polisernas krav på pissprov. Stämmer det så är det en rejäl skandal och jag hoppas att de drabbade tar kontakt med DIF Hockey och framför klagomål om så är fallet.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Salas skrev:
AMMC skrev:Hur menar du då? Om det finns personer som någon gång gjort snedsteg skall dem framöver kontinuerligt avvisas och åläggas att göra pissprov?
Det du säger med andra ord är att du anser att det är helt ok om hela klacken sprider ut sig på långsidan när det är dåligt med publik, som det var igår?
Även om du inte tycker det, så är det precis så som du får det att låta. Ordningsvakten gick fram och bad om biljett, och killen kunde inte visa upp någon. Det är eget ansvar och att hålla koll på en biljett är inte särskilt svårt.
Sedan så måste man ju fråga sig om alla hans polare också hade slängt sina biljetter? För att jag har mycket svårt att se att dom skulle bli utkastade om dom visar upp biljetter. Var det nu så att ett helt kompisgäng slängde sina biljetter, ja, då kan jag inte mycket annat än säga: skyll er själva. Någon jävla måtta får det vara. Behåll biljetten så slipper man tjafs, svårare än så är det inte.

Den andra incidenten som det skrevs om verkar ju minst sagt häpnadsväckande ändå. Att få göra pissprov mot Timrå är helt absurt, och stämmer deras story så är det fullkomligt bedrövligt agerat av de ansvariga poliserna.
Sedan så kan jag dock inte låta bli att rycka lite lätt på axlarna, för att seriöst, vilken vakt ignorerar en åskådare, om denna först försöker smita in utan biljett vid entrén, och sedan går runt på läktarna? Om samma vakt upptäcker supportern så är det givetvis rätt av honom att avvisa dom från deras platser. Ursäkten att hans polare var trött är väl bland den sämsta jag hört. Är man för trött för att vara i klacken, då finns det andra biljetter att köpa.
Men som sagt, inget ursäktar polisernas krav på pissprov. Stämmer det så är det en rejäl skandal och jag hoppas att de drabbade tar kontakt med DIF Hockey och framför klagomål om så är fallet.
AAMC: Nej, man ska naturligtvis inte kontinuerligt avvisa personer som är kända sedan tidigare. Men saknar de biljett så ser jag inget problem med att avvisa en sådan person. Sätt inte ord i mun på mig.

Om den här killen nu är känd sedan tidigare så tycker jag att det kan vara befogat att man får göra narkotikatest. Om så inte var fallet så kanske man kan ifrågasätta det.

Killen har skrivit en lång och välskriven text men det känns som att han lämnar ute en del fakta. Varför blev alla utslängda när bara en person saknade biljett? Har han tidigare varit i problem med säkerhetspersonal? Hur låg profil höll grabbarna under matchen? Hur aggressivt bemötte han och hans polare polisen?

En gång misstänkte en vakt att jag gömde en ölburk i jackfickan. Jag tog inte illa vid mig för det. Naturligtvis hade jag ingen ölburk i fickan. Det gäller bara att bemöta dem positivt, då blir man positivt behandlad. Hade jag ställt mig och börjat tjafsa om hur viktig min integritet är och hur fel det var att han begärde ny visitation så är det klart att man hamnar i ännu mer trubbel.

Spontant känns det som att grabbarna inte var lugna och började tjafsa emot. Ingen rök utan eld...
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

pulverapa skrev:
Salas skrev:
AMMC skrev:Hur menar du då? Om det finns personer som någon gång gjort snedsteg skall dem framöver kontinuerligt avvisas och åläggas att göra pissprov?

AAMC: Nej, man ska naturligtvis inte kontinuerligt avvisa personer som är kända sedan tidigare. Men saknar de biljett så ser jag inget problem med att avvisa en sådan person. Sätt inte ord i mun på mig.

Om den här killen nu är känd sedan tidigare så tycker jag att det kan vara befogat att man får göra narkotikatest. Om så inte var fallet så kanske man kan ifrågasätta det.

Killen har skrivit en lång och välskriven text men det känns som att han lämnar ute en del fakta. Varför blev alla utslängda när bara en person saknade biljett? Har han tidigare varit i problem med säkerhetspersonal? Hur låg profil höll grabbarna under matchen? Hur aggressivt bemötte han och hans polare polisen?

En gång misstänkte en vakt att jag gömde en ölburk i jackfickan. Jag tog inte illa vid mig för det. Naturligtvis hade jag ingen ölburk i fickan. Det gäller bara att bemöta dem positivt, då blir man positivt behandlad. Hade jag ställt mig och börjat tjafsa om hur viktig min integritet är och hur fel det var att han begärde ny visitation så är det klart att man hamnar i ännu mer trubbel.

Spontant känns det som att grabbarna inte var lugna och började tjafsa emot. Ingen rök utan eld...
Var du ens där igår? Det var låg profil på varenda en under hela matchen. DIF har lyckats om dem ville få oss tysta. Jag såg två stycken som blev utkastade en bit in på långsidan på vänster sida om klacken. Det var inget tjafs. Men väl 30 poliser/OV som bevakade händelseförloppet nedanför 3 sektionsingångar.
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Ragge1 skrev:Var du ens där igår? Det var låg profil på varenda en under hela matchen. DIF har lyckats om dem ville få oss tysta. Jag såg två stycken som blev utkastade en bit in på långsidan på vänster sida om klacken. Det var inget tjafs. Men väl 30 poliser/OV som bevakade händelseförloppet nedanför 3 sektionsingångar.
Jora, nog var jag där. Jag försöker bara vara lite källkritisk. Är det så att DIF-säk går ner och plockar folk på måfå så är det naturligtvis en oerhörd skandal men det kan vara bra att få se båda sidor av myntet innan man bestämmer sig för en åsikt. Det kanske var helt rätt att kasta ut de där två personerna? Det lär vi aldrig få veta, vi ser ju bara ena sidan av myntet.

Jag brukar byta plats på Aktiv sittplats lite då och då. Har aldrig märkt av något tjafs kring det...

Missförstå mig inte. Jag tycker bara man bör ha mer information innan man "väljer en sida".
Apfan

Inlägg av Apfan »

Är det ingen som reagerar på att även om publikvärden juridiskt hade rätt, så är beteendet väldigt konstigt från DIFs sida.

Varför lägga energi på att avvisa några killar som möjligtvis sitter på fel sektion under den sämsta, folktommaste och tröttaste serielunksmatchen den här säsongen? Speciellt nu, efter händelserna vid förra derbyt som skapat ordentlig irritation bland oss supportrar.

Det här är ju som att hälla bensin på elden. Oavsett om det är rätt eller fel så är det extremt dumt av DIF att agera på det här sättet rent allmänt, och i synnerlighet vid den rådande spänningen mellan DIFsäk och supportrar.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Apfan skrev:Är det ingen som reagerar på att även om publikvärden juridiskt hade rätt, så är beteendet väldigt konstigt från DIFs sida.

Varför lägga energi på att avvisa några killar som möjligtvis sitter på fel sektion under den sämsta, folktommaste och tröttaste serielunksmatchen den här säsongen? Speciellt nu, efter händelserna vid förra derbyt som skapat ordentlig irritation bland oss supportrar.

Det här är ju som att hälla bensin på elden. Oavsett om det är rätt eller fel så är det extremt dumt av DIF att agera på det här sättet rent allmänt, och i synnerlighet vid den rådande spänningen mellan DIFsäk och supportrar.
Eller så håller man sig där man ska för att undvika att provocera?
Menar bara att det alltid finns två sidor av samma mynt.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Apfan skrev:Är det ingen som reagerar på att även om publikvärden juridiskt hade rätt, så är beteendet väldigt konstigt från DIFs sida.
Det är väl det enda det finns att reagera på. Om h*n hade rätt juridiskt eller inte är ointressant. Det är DIF som är problemet i det här. Det är när vi besöker DIF matcher som vi bli utskickade, tvingas åka på piss och får ett odugligt bemötande.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Vi vet för lite om omständigheterna för att spekulera kring detta.

Som kuriosa kan jag nämna att dom är stenhårda på rätt biljetter / sektion när man går på NHL-matcher. Så det är inte frågan om dålig service eller dåligt behandlade av kunder ty är det något dom kan därborta, så är det service. Tanken är sannolikt att man inte skall missbruka billiga biljetter.

När det gäller pissprov etc, så håller jag dock med till fullo, det är oerhört skrämmande att höra dessa berättelser. Denna fascism är nog skäl att emigrera faktiskt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar