DIF-säk

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stockholmare

Re: DIF-säk

Inlägg av Stockholmare »

Men för helvete, ni tvivlar på att attitydförändring har skett hos DIF Hockey. Istället är det element i personligheten eller beteendet hos de som behandlas dåligt? Detta på grund av att Ni inte behandlats dåligt. Detta betyder i förlängningen att om inte alla behandlats dåligt så ska man inte tro på någon.

OT: jag är en långsidare på företagssektionen och har följande att berätta:

Mail från mig till Jan Ednertz och en del andra inom organisationen:

/start mail
Hej,
jag försökte gå från dagens match(2011-12-30) efter det att en utvisning av en lhf-spelare tog slut och vi inte lyckats göra mål. Detta är trivialt i sammanhanget. Det var ett flertal åskådare invid sektion A24 som ville göra samma sak. När jag kommer ut i korridoren söker jag efter öppna utgångar...inga finns. Jag ser flera andra människor som står och pratar med match"värdarna"(jag använder situationstecken därför att värdar ska se till gästernas behov, mer om det senare) vid vipdörren. Jag går fram till dem och får höra slutet på deras diskusion som uttalas av match"värden": "man får endast passera om man har speciella brickor(pekar på något runt halsen)" väldigt aggressivt. Jag förstår att man inte får gå ut där men att man säger det på ett aggresivt sätt är oförlåtligt. När jag frågar om man kan gå ut från de ingångar vi kom in genom(4 meter bort) så pekar damen med hela handen mot andra sidan arenan på ett aggressivt sätt. Jag är oförsående till det också. Jag säger: "du måste skämta!". Hon säger: "näe". Vi detta tillfälle har det tillkommit ett antal människor som vill ut från arenan så en lätt skäggbelags man, något knubbig, kommer fram och säger: "utgången ligger däråt!" igen på ett aggressivt sätt och pekar mot samma håll som kvinnan tidigare gjort. 2-5 sekunder senare säger han: "titta, vilken tur du har, det finns en utgång öppen. Skynda dig!", denna gång sarkastiskt och uppmanande som om det vore sista chansen. Jag väljer att inte skynda mig och precis innan jag kommer fram till dörren så stängs den. Jag försöker öppna dörren och...det går.

1. Hur kan man kalla dessa människor som ljuger gäster rätt upp i ansiktet för match"värdar"?
2. Varför talar man inte sanningen till människorna som behövs för att de över huvud taget ska ha ett jobb?
3. Vet DIF Hockey om att detta sker?

På grund av denna incident och det jag läst mig till på diverse supporterforum kommer jag inte på JK-dagen och funderar på att inte komma på någon hemmamatch för resten av säsongen. Om inte någon förändring sker kommer jag inte att förlänga mitt säsongskort.
/end mail

Svaret jag fick var:
/begin mail
Jag tar upp detta med den aktuella värden och hoppas att hon kommer uppträda på ett trevligare sätt nästa gång. Du får gärna kontakta mig efter 7/1 så ska jag ge er vår bild av vad som hände under derbyt och vad vi på Djurgården Hockey kan ta ansvar för och förbättra och vad vi tillsammans kan göra för att myndigheter och politiker ska ge oss större ansvar att arrangera våra matcher.
/end mail

Jag gillar speciellt 'vår bild av vad som hände under derbyt'. Existerar den ens? Det verkar som den nya devisen är 'lite fulare, lite sämre'. Till och med match'värdarnas' beteenden har försämrats och ni sitter här och snackar om att 'ööööööööööööh, det har inte drabbat mig juh så det måste bero på Dig'. Vilket jävla BS. Skäms på er.

Men, jag har väl en problematiskt personlighet, beteende, var full eller hög. De som tror att det beror på de drabbade har inte greppat vad som håller på att ske inom hockeyn. Jag skulle säga att ni är lite efter.
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF-säk

Inlägg av Jepe »

Stockholmare skrev:...

Mail från mig till Jan Ednertz och en del andra inom organisationen:

/start mail
Hej,
jag försökte gå från dagens match(2011-12-30) efter det att en utvisning av en lhf-spelare tog slut och vi inte lyckats göra mål. Detta är trivialt i sammanhanget. Det var ett flertal åskådare invid sektion A24 som ville göra samma sak. När jag kommer ut i korridoren söker jag efter öppna utgångar...inga finns. Jag ser flera andra människor som står och pratar med match"värdarna"(jag använder situationstecken därför att värdar ska se till gästernas behov, mer om det senare) vid vipdörren. Jag går fram till dem och får höra slutet på deras diskusion som uttalas av match"värden": "man får endast passera om man har speciella brickor(pekar på något runt halsen)" väldigt aggressivt. Jag förstår att man inte får gå ut där men att man säger det på ett aggresivt sätt är oförlåtligt. När jag frågar om man kan gå ut från de ingångar vi kom in genom(4 meter bort) så pekar damen med hela handen mot andra sidan arenan på ett aggressivt sätt. Jag är oförsående till det också. Jag säger: "du måste skämta!". Hon säger: "näe". Vi detta tillfälle har det tillkommit ett antal människor som vill ut från arenan så en lätt skäggbelags man, något knubbig, kommer fram och säger: "utgången ligger däråt!" igen på ett aggressivt sätt och pekar mot samma håll som kvinnan tidigare gjort. 2-5 sekunder senare säger han: "titta, vilken tur du har, det finns en utgång öppen. Skynda dig!", denna gång sarkastiskt och uppmanande som om det vore sista chansen. Jag väljer att inte skynda mig och precis innan jag kommer fram till dörren så stängs den. Jag försöker öppna dörren och...det går.

1. Hur kan man kalla dessa människor som ljuger gäster rätt upp i ansiktet för match"värdar"?
2. Varför talar man inte sanningen till människorna som behövs för att de över huvud taget ska ha ett jobb?
3. Vet DIF Hockey om att detta sker?

På grund av denna incident och det jag läst mig till på diverse supporterforum kommer jag inte på JK-dagen och funderar på att inte komma på någon hemmamatch för resten av säsongen. Om inte någon förändring sker kommer jag inte att förlänga mitt säsongskort.
/end mail

Svaret jag fick var:
/begin mail
Jag tar upp detta med den aktuella värden och hoppas att hon kommer uppträda på ett trevligare sätt nästa gång. Du får gärna kontakta mig efter 7/1 så ska jag ge er vår bild av vad som hände under derbyt och vad vi på Djurgården Hockey kan ta ansvar för och förbättra och vad vi tillsammans kan göra för att myndigheter och politiker ska ge oss större ansvar att arrangera våra matcher.
/end mail
....
Och vad var DIF Hockeys bild av det som hände? 7/1 är ju nu passerad. Skulle vara väldigt intressant att höra.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Senast redigerad av Jepe den 2012-01-18 10:04:29, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
gurra

Inlägg av gurra »

Stockholmare skrev: text

Om värdar varit otrevlig mot dig så är det givetvis inte bra. Jag skulle också bli förbannad. Men det är svårt att ta till sig detta när folk skriver så på forumen men jag själv har enbart positiva upplevelser från matcher. Jag tjaffsar aldrig med dem och de tjaffsar aldrig med mig. BEr de mig visa biljetten så gör jag det. Värdarna har varit trevliga. En del är ju dock unga och kanske inte klarar av press om folk är otrevliga och det är dålig stämning runt om dem.

Men jag tycker ändå för det första att man inte ska gå hem mitt under en match. Det tycker jag personligen är bland det värsta man kan göra. Det har iofs inte med saken att göra.

Men för det andra, om värden nu måste upprepa samma svar flera gånger till alla men att besökarna tjaffsar emot så skulle iaf jag personligen ha svårt att vara trevlig konstant. Kanske därför jag inte har tänkt tanken på att själv vara matchvärd.
Stadion

Inlägg av Stadion »

gurra skrev:
Stadion skrev: Såklart att folk VILL bli behandlad som en påse med skit. Jag har då aldrig under alla år fått visa min biljett när jag redan suttit ner på min plats.
Nehe? Är det sant? Intressant. Berätta mer saker som inte hänt dig när du är på hovet. Har du aldrig fått gratis korv? Har du aldrig sett en gris inne på hovet? Berätta gärna om flera intressanta saker som inte hänt dig på hovet.

Folk får gärna kasta sina biljetter men då kan man inte gnälla sen om det blir problem att någon av värdarna vill se din biljett eller om någon annan sitter på din plats och du inte kan visa att platsen är din.
Men snälla du lugna ner dig ett par hekto nu, jag reagerade bara på det du skrev om att har man gått på en mer än en match i sitt liv så vet man att man ganska ofta får visa värdarna sin biljett, vilket jag har aldrig behövt gjort när jag suttit på min plats. Så det finns ingen anledning för dig att vara nedlåtande mot mig eller andra för den delen heller.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Kanske lite offtopic nu jag vet inte men det värsta tycker jag är känsla av rättslöshet i samband med match och då framförallt derby. Jag har sett oskyldiga människor både bli slagna med batonger, utkastade och allt möjligt på derbyn framförallt då i fotbollen men inget händer. Det går ju inte att anmäla på något sätt. Det är ju inte så att om man knallade runt vid skanstull en sommardag med en glass i munnen och plötsligt så blir man påkörd av en polisbuss varpå det hoppar det fram 10 poliser och slår en på låren med batongerna, att man skulle bli ignorerad om man anmälde det vilket man blir i samband med derbyn. Vad som helst kan ske men man kan inte ens pipa att man blivit felbehandlad.
gurra

Inlägg av gurra »

Stadion skrev: Men snälla du lugna ner dig ett par hekto nu, jag reagerade bara på det du skrev om att har man gått på en mer än en match i sitt liv så vet man att man ganska ofta får visa värdarna sin biljett, vilket jag har aldrig behövt gjort när jag suttit på min plats. Så det finns ingen anledning för dig att vara nedlåtande mot mig eller andra för den delen heller.
Ok ja nej jag ska inte skriva nedlåtande. Men om du nu har varit på matcher så måste väl även du om du går ut och köper en öl eller om du går på muggen fått visa biljett igen när du kommer tillbaka? Det är inte alltid de står där efter att första perioden är över men det händer.

Jag kan egenligen bara berätta hur jag tänker men jag listade iaf snabbt ut i min karriär som matchbesökare att "Biljetten, den sparar man".

Så om någon här inne inte känner till det så skriver jag det som ett tips: Behåll matchbiljetten matchen igenom. Det kan nämligen förekomma att en matchvärd vill se biljetten och om man inte visar den så kan man bli avvisad från sektionen. Helt rätt!
Stadion

Inlägg av Stadion »

gurra skrev:
Stadion skrev: Men snälla du lugna ner dig ett par hekto nu, jag reagerade bara på det du skrev om att har man gått på en mer än en match i sitt liv så vet man att man ganska ofta får visa värdarna sin biljett, vilket jag har aldrig behövt gjort när jag suttit på min plats. Så det finns ingen anledning för dig att vara nedlåtande mot mig eller andra för den delen heller.
Ok ja nej jag ska inte skriva nedlåtande. Men om du nu har varit på matcher så måste väl även du om du går ut och köper en öl eller om du går på muggen fått visa biljett igen när du kommer tillbaka? Det är inte alltid de står där efter att första perioden är över men det händer.

Jag kan egenligen bara berätta hur jag tänker men jag listade iaf snabbt ut i min karriär som matchbesökare att "Biljetten, den sparar man".

Så om någon här inne inte känner till det så skriver jag det som ett tips: Behåll matchbiljetten matchen igenom. Det kan nämligen förekomma att en matchvärd vill se biljetten och om man inte visar den så kan man bli avvisad från sektionen. Helt rätt!

Men nu var det ju inte så att det gällde när man ska in till sin sektion utan när man redan satt ner, och det har man ju såklart fått göra det är ju ingenting konstigt med det. Men jag har aldrig råkat ut för att man har frågat efter biljett när man redan sitter på sin plats.
gurra

Inlägg av gurra »

Stadion skrev: Men nu var det ju inte så att det gällde när man ska in till sin sektion utan när man redan satt ner, och det har man ju såklart fått göra det är ju ingenting konstigt med det. Men jag har aldrig råkat ut för att man har frågat efter biljett när man redan sitter på sin plats.

Nej det har inte jag heller. Ingen har kommit när jag sitter på själva platsen. Det tror jag inte händer ofta alls. Men de kan gärna komma fram till mig och fråga om jag har biljett eftersom jag sedan många år tillbaka vet att den kan komma att behöva visas. En gång i globen för många år sedan när jag var yngre så smet jag över till en annan sektion för att få bättre platser. Då kom de fram till mig och skickade tillbaka mig till min riktiga plats. Tycker det är helt rätt. Då var jag 15.

Jag förstår problematiken med att polisen kastar ut fel folk och att det inte går att kommunicera med dem på ett konstuktivt sätt. Den attityden spyr jag på. Man är maktlös som medborgare och det är enligt mig en kränkning att bli utkastad utan vettig anledning. Men exemplet som postades tidigare om killen utan biljett är bara löjligt. Och det är det jag menar. Folk vill bli martyrer. Men det blir bara tramsigt. Det är bättre om de få som faktiskt blivit illa behandlade berättar om detta. Men nu börjar folk gnälla hit och dit och då blir hela grunddebatten urvattnat och förlöjligad.
lilleman

Inlägg av lilleman »

http://www.11433.net/2012/01/pa-dif-sak ... ntet-nytt/

Då har det hänt igen verkar det som.

Vad håller DIF hockey på med?!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Alltså problemet med den senaste händelsen är att han "råkat" tappa bort sin biljett. Det säger ju sig själv att det var det dummaste som kunde ske för att få till en argumentation. Hade han haft biljetten kvar och då på något sätt blivit felbehandlad så hade ställningen varit annorlunda.
Sen vet väl inte vi som läser en text huruvida känd han var eller inte, enligt texten vet ju värden att han brukar stå i klacken. Med andra ord kanske han är en av de personer i klacken man som värd blir informerad om att ha ett litet extra öga åt, kanske en sådan som inte viker sig när något ska markeras. Man vet så otroligt lite om bakgrunderna när sådana här texter dyker upp. För allt jag vet kan det ju vara en riktig idiot men å andra sidan kan han vara en bra person. Texten säger egentligen inget förutom att han tappat biljetten och blir ombedd att visa upp den, vilket han inte kan. Tappar jag biljetten när jag är och köper en korv så får jag väl skylla mig själv om jag inte blir insläppt till min plats igen sen.

Den nedersta texten är i stort sett samma sak dock med tvisten om polisen och pissprovet där. Även det kan tolkas på så många olika sätt. Antingen gör polisen sitt jobb helt korrekt eller så försöker han spela allan. Jag tippar på det första alternativet. Att lägga in en massa förklaringar som polare som flugit 14 timmar är som att försöka tala spanska till en polis om man blir stoppad för fortkörning, det hjälper inte. Om polisen skulle lyssna och värdera allt en person säger så skulle väl världen vara så fin, men nu är den inte det. Dom har ett jobb att sköta och ibland gör dom fel men oftast gör dom rätt, tro't eller ej.

Nedersta situationen kan väl nästan jämföras med den där barnprogramledaren som åkte dit för knarkinnehav. Där hade polis sett tendenser till något och tagit in honom, han hade inte varit stökig eller annat utan bara sett lite konstig ut, precis som personen i nedersta texten antagligen gjort för polisen i samma ärende.

Det man behöver i detta ärende är riktigt bevisning från derbyt och väl samlad dokumentation av felbehandling. Detta är bara fullt naturliga ingripanden (sett från innehållet i texterna) och med lite snyftaranledningar som gör det än mer hjärtskärande för dom som läser texterna. Jag är helt övertygad att folk blir felbehandlade och att säkerheten har höjts för mycket, det är inte därför jag skriver denna wall of text, utan för att det måste komma fram riktig bevisning för detta och inte såna här texter som helt saknar substans och verklighetsförankring i bevis eller liknande. Finns ju ingen som kan ta en sån här sak på allvar om man är i en beslutsfattande position. Jag jobbar själv på ungefär med sådana här saker och får höra skit och annat varje dag på jobbet, men jag försöker vara förstående och även kritisk mot mina chefer och andra beslutsfattare när jag anser att vi gör övertramp helt i onödan. Men mina ord står inte heller de högt i kurs om jag inte har mer kraft bakom dom.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

Salas skrev:
soundboy skrev:Ni som lider av en total brist på empati gentemot era bröder och systrar är pinsamma.
Jaha, så för att man ifrågasätter andra personers historier så är man pinsam? Lite jävla källkritisk får man vara, och jag kommer alltid att ifrågasätta ett inlägg som genomsyras av osäkerhet, för att vet man inte om man tappat bort sin biljett eller om man medvetet har slängt den, då är man rätt så osäker, och inte en allt för pålitlig källa i mitt tycke.

Sedan så står jag för att man får skylla sig själv om man inte kan hålla koll på en papperslapp i två timmar. Det hela stavas EGET ANSVAR. Vakter ska inte behöva gå och leta efter biljetter som vi supportrar slarvat bort.
Källkritik? Kul att du tog upp just det ordet. Läs texten en gång till.

För det första är den välskriven och fri från stavfel, alltså kan man i princip utesluta att personen var alltför alkohol- och/eller drogpåverkad.

För det andra, även den bäste gör misstag ibland. Hur pass allvarligt misstaget är varierar givetvis, men att maniskt hävda eget ansvar i en sådan situation tyder på en önskan om ett översittarsamhälle där en känslokall byråkrati styr. I stort måste både individer och organisationer kunna acceptera att andra individer och organisationer gör fel. Att kasta ut en trogen "kund" (jag antar att du ser alla som går på fotboll och hockey som kunder snarare än supportrar) från sittplats när det inte ens är 6000 på Hovet är INTE acceptabelt.

För det tredje är det i min mening alldeles för naivt att så förutsättningslöst anta att polisen och ordningsvakterna sällan (eller aldrig) gör fel, framförallt med alla historier som kommit på den senaste tiden. Inte fan blir de historierna färre heller.

Vilka har "mest" rätt? Är det å ena sidan polisen som har kvoter i antalet supportrar att avvisa att fylla, ordningsvakter som är bannlysta både från Hammarbys och DIF Fotbolls arrangemang samt publikvärdar som ibland hamnar i situationer som de varken har utbildning eller mognad att hantera eller är det några få ensamma "kunder" som enbart vill se DIF försöka spela hockey?
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Alltså, om dessa händelser stämmer (vilket jag absolut inte betvivlar), så är det tamigfan helt sjukt. Speciellt den där andra berättelsen på 114. Poliser och ordningsvakter har väl inget stöd av lagen att bara gå in och gripa personer som man känner för att gripa? Detta är en stor skandal!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

Mäklaren skrev:Alltså, om dessa händelser stämmer (vilket jag absolut inte betvivlar), så är det tamigfan helt sjukt. Speciellt den där andra berättelsen på 114. Poliser och ordningsvakter har väl inget stöd av lagen att bara gå in och gripa personer som man känner för att gripa? Detta är en stor skandal!
Poliser har rätt stora befogenheter, se främst PL13 och PL19 https://lagen.nu/1984:387

Polismakten har kvoter i antalet supportrar att stänga av och de har påtryckningar att fylla den kvoten.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

A och O för Ordningsmakten är Behovsprincipen

Finns det något verkligt behov att ingripa. Är det ordningsstörningar som påfordrar åtgärd så ska i sådana fall Proportionalitetsprincipen används, dvs. åtgärderna ska vara just proportionella mot störningen.

Båda dessa principer misslyckas DIF-säk med om och om igen...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Min fråga till de här personerna som råkade ut för avvisningen, har ni någonsin varit inblandade i incidenter med ordningsvakter/polis förut? Det är ganska viktigt att veta för att kunna bedöma huruvida ordningvakterna har agerat korrekt eller inte. Är det så att detta är "återfallsförbrytare" så ser jag inget fel med att avvisa någon utan biljett/tvinga någon att göra ett pissprov.
Skriv svar