BOMBOM BOUCHARD skrev:
Att jag tycker det är fel att bua åt laget en kväll som denna. Förutsättningarna för att kunna prestera var minst sagt dåliga.
Förstår om en del inte orkar stötta med en massa ramsor. Men att bua åt laget är ett lågvattenmärke och något som verkligen inte något som hjälper, tvärtom.
Vad förväntar man egentligen sig av att vissla ut sitt eget lag?
Är det någon som på fullaste allvar tror att spelarna "skärper" sig då?
Har ni egna erfarenheter av att ha blivit utbuad som stärkt er?
Tja, vi har helt enkelt vitt skiljda åsikter.
Vi kanske kan enas om att resultatet var underbart i varje fall.
"Förutsättningarna för att kunna prestera var minst sagt dåliga"
Herregud. Herre-jävla-gud.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mycket intressant diskussion. Men seriöst vad har Boork för problem? Han är ju för dåligt påläst och helt enkelt för korkad för att ens få delta i en sån här debatt. Blir pinsamt som fan när alla i studion måste vänta in honom hela tiden. Ta bort honom och plocka in nån intressant typ istället. Helst av alla Johan Tornberg, men om det ska vara nån från Canal+ så föredrar jag både Arto och Johansson före.
Mycket intressant diskussion. Men seriöst vad har Boork för problem? Han är ju för dåligt påläst och helt enkelt för korkad för att ens få delta i en sån här debatt. Blir pinsamt som fan när alla i studion måste vänta in honom hela tiden. Ta bort honom och plocka in nån intressant typ istället. Helst av alla Johan Tornberg, men om det ska vara nån från Canal+ så föredrar jag både Arto och Johansson före.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Laget i mitt hjärta är i en mindre kris och sladdar i tabellen. Man vinner en måstematch trots avsaknad av en handfull riktigt tongivande spelare.
Då buas man ut av en del på hemmaplan. Man mår illa.
Du var inte på plats märker jag? Var inte en jävel som buade när matchen var slut...utan folk buade lite lätt med all rätt åt det icke-spel som stundtals visades upp under matchen.
Har aldrig påstått att det buats efter matchen.
Att spelet hackade och var uselt stundtals hade kanske sina orsaker, eller?
Nähä, så din mening där du skriver att "man vinner en måstematch men buas ut av publiken" skall tolkas hur?
Att jag tycker det är fel att bua åt laget en kväll som denna. Förutsättningarna för att kunna prestera var minst sagt dåliga.
Förstår om en del inte orkar stötta med en massa ramsor. Men att bua åt laget är ett lågvattenmärke och något som verkligen inte något som hjälper, tvärtom.
Generellt gillar jag inte att bua heller, men det har liksom ackumulerats under hela säsongen... alla vill få ut sitt missnöje för det bedrövliga spel vi presterar. Dessutom verkar det liksom saknas självinsikt på vissa spelare, eftersom tränarna knappast får dem att leva i verkligheten kanske fansens missnöje kan få någon att vakna?
Dessutom betalar man pengar för att se sitt lag göra sitt yttersta, som sensei skrev tidigare delades det knappt ut en enda synbar tackling på hela matchen...är spelet så krampaktigt som det var igår måste man åtminstone kunna gå in, köra i 200 knyck och tackla på allt som rör sig.
3 poängen var så klart livsviktiga, men det var o andra sidan det enda positiva igår som jag kunde hitta. Att Wesslau fortsätter att storspela är en annan.
Jo, men det är inte konstigt att det blir en extremt tråkig och dålig hockey när de två sämsta lagen i serien möts. Jag tycker, till och med, att Timrå är snäppet vassare än oss i anfallsspelet. De har fler skickliga passningsspelare och är bättre på att skapa chanser nära målburen. De har ju dock svårt att göra mål, vilket avgjorde till vår fördel igår. Med normal utdelning för båda lagen tror jag att Timrå hade gått därifrån med en seger.
BOMBOM BOUCHARD skrev:
"Förutsättningarna för att kunna prestera var minst sagt dåliga"
Herregud. Herre-jävla-gud.
Ja, vad vill du?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
"Djurgårdens spelare var livrädda att förlora.
Hur kan de vara det?"
Ja du Nyström, hur kan det vara så?
Har väl aldrig inträffat i idrottsliga sammanhang att de som måste vinna och har allt att förlora har svårt att prestera?
Tyvärr finns inga skickliga ishockeykröönikörer. Inom fotbollen finns ett flertal seriösa journalister.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Känsla för spelet är det ingen krönikör som har. Att matchen igår blev tillknäppt var ju inte så jävla förvånande.
Ett lag under press med flertalet spelare borta, har även pressen på sig att detta är en måste match. Mot ett lag som inte har någonting som helst att förlora. Klart som fan att detta är en av de absolut svåraste matcherna att spela. Den som tror nått annat är ju... ja ni vet.
"Djurgårdens spelare var livrädda att förlora.
Hur kan de vara det?"
Ja du Nyström, hur kan det vara så?
Har väl aldrig inträffat i idrottsliga sammanhang att de som måste vinna och har allt att förlora har svårt att prestera?
Tyvärr finns inga skickliga ishockeykröönikörer. Inom fotbollen finns ett flertal seriösa journalister.
DIF har varit livrädda för att förlora i praktiken hela säsongen, eftersom det relativt ofta sett lika krampaktigt ut.
Matchen i går var ett rent & skärt skämt, mellan två bottenlag som presterande en rent ut sagt bedrövlig ishockey. Jag förstår inte hur någon som såg matchen kan försvara insatsen...
Stroken förändrade livet
Det är ett drygt år sedan Nils Ekman drabbades av den stroke som ändade hans hockeykarriär. Han plågas ännu i sviterna av stroken.