DIF-säk

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Millwall
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF-säk

Inlägg av Millwall »

Här berättar vi för andra Djurgårdare om övergrepp från DIF-säk:s sida fr.o.m. dagens datum (2011-12-29) och framåt...
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: DIF-säk

Inlägg av pulverapa »

Jag har en jättebra "dialog" med DIF-säk. Känner en av "topparna" där, skitschysst kille. Han håller dock på Aik så det brukar bli en härlig jargong på derbyn, hehe.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Hittade ett intressant inlägg på JK-Forum. Sjukt om det stämmer.

http://www.jarnkaminerna.se/forum/viewt ... 214#p28204
UnicoGrandeAmore skrev:Då har man varit och bevittnat en rätt sömnig tillställning mellan DIF och Timrå. Som tur var har vi en eminent säkerhetsorganisation som lyckades liva upp det hela lite i slutet av matchen. Nåväl, till saken...

Dagen till ära hade jag lånat ut mitt säsongskort i klacken och istället valt att köpa biljett på långsidan. Sitter på min plats och tittar på den rätt bedrövliga och underhållningsmässigt urusla hockeymatchen under de första två perioderna och inledningen av den tredje. När sedan fem minuter är spelat av den tredje perioden händer det äntligen lite grejer.

Har tidigare noterat hur en publikvärd med orange väst och svart keps som verkar ansvara för A8 stått och stirrat på mig och mina vänner under en längre tid. Så till slut gör han slag i saken och går fram och kräver att få se min biljett. Obetänksam som jag var hade jag tyvärr råkat slänga/tappa den någon gång under matchens gång, varför jag inte kunde visa den för honom. Det som då händer är att han ber mig och mina vänner att lämna långsidan. Hans argument var att han "vet att jag står i klacken" (något som jag för övrigt inte gjort på nästan en månad, men det var snällt av honom att upplysa mig). Alternativet som gavs mig och mina vänner var att antingen gå och ställa oss i klacken (i klacken får man tydligen stå utan biljett?!), eller att bli utkörda från Hovet. Efter argumentation och vänligt ifrågasättande av hans agerande hade vi efter en stund inget annat val än att med svansen mellan benen gå ut från läktaren. Precis utanför läktaren möts vi sedan av en alldeles fantastisk syn. Där står inte mindre än 15-20 OV/snutar (utan att överdriva) uppradade redo att ingripa.

Vi väljer istället att ställa oss i en annan ingång och därifrån kolla på matchen. När det sedan är futtiga fem minuter kvar av matchen uppmärksammar vi hur två av våra vänner som även dem dagen till ära placerat sig på sittplats blir utkörda av DIFs säkerhetsorganisation som i ett fantastiskt samarbete med polisen lämnar över dessa, där snuten sedermera kör en PL19 på dem. Inga konstigheter.

Min reflektion: Tråkigt att inte få kolla klart på matchen från en plats som man betalat för. Även tråkigt att DIF Hockey inte är mer måna om sina engagerade supportrar. Själv har jag knappt missat en hemmamatch på flera säsonger och dessutom åkt på en hel del borta. När man blir behandlad så här kan nog vem som helst förstå att man börjar tappa sugen. Sköna prioriteringar Abbe i synnerhet och DIF Hockey i allmänhet verkar ha när de behandlar några av sina mest aktiva supportrar (eller kunder kanske jag ska skriva...) som boskap.

Härliga Djurgår'n Hockey!
Senast redigerad av Daniel942 den 2012-01-18 00:54:22, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

UnicoGrandeAmore skrev:Obetänksam som jag var hade jag tyvärr råkat slänga/tappa den någon gång under matchens gång, varför jag inte kunde visa den för honom.
Den där meningen gör ju hela inlägget aningen mystiskt. Tappade han bort biljetten, eller slängde han den? Om han inte ens vet om han slängt sin biljett under matchens gång så verkar ju inte allt stå rätt till direkt. Man brukar ju minnas sådana saker som om man slänger sin biljett eller ej, såvida man inte är kraftigt alkoholberusad eller hög då förstås (inte för att jag tror att han var det, utan påpekar bara att det hela är aningen konstigt formulerat om han vill bli betrodd). Som sagt, märkligt.

Och om han nu slängde den, seriöst, hur dum kan man vara? Biljetten är beviset för att du är berättigad till din plats, så har man slängt denna så får man ju skylla sig själv om man blir ifrågasatt. Det är ju lite som att gå innanför säkerhetskontrollen på en flygplats, slänga biljetter och pass, och sedan klaga över att man inte blir släppt ombord på planet vid gaten.
Lägg biljetten i plånboken, svårare än så är det inte. Kan man inte hålla koll på en papperslapp i lite mer än två timmar så får man faktiskt skylla sig själv.

Och åter igen, oväntat att samma personer än en gång drabbas. Jag börjar få det svårare för var dag som går att tro att det är slumpen och otur som avgör vilka som blir illa behandlade.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Salas skrev:
UnicoGrandeAmore skrev:Obetänksam som jag var hade jag tyvärr råkat slänga/tappa den någon gång under matchens gång, varför jag inte kunde visa den för honom.
Den där meningen gör ju hela inlägget aningen mystiskt. Tappade han bort biljetten, eller slängde han den? Om han inte ens vet om han slängt sin biljett under matchens gång så verkar ju inte allt stå rätt till direkt. Man brukar ju minnas sådana saker som om man slänger sin biljett eller ej, såvida man inte är kraftigt alkoholberusad eller hög då förstås (inte för att jag tror att han var det, utan påpekar bara att det hela är aningen konstigt formulerat om han vill bli betrodd). Som sagt, märkligt.

Och om han nu slängde den, seriöst, hur dum kan man vara? Biljetten är beviset för att du är berättigad till din plats, så har man slängt denna så får man ju skylla sig själv om man blir ifrågasatt. Det är ju lite som att gå innanför säkerhetskontrollen på en flygplats, slänga biljetter och pass, och sedan klaga över att man inte blir släppt ombord på planet vid gaten.
Lägg biljetten i plånboken, svårare än så är det inte. Kan man inte hålla koll på en papperslapp i lite mer än två timmar så får man faktiskt skylla sig själv.

Och åter igen, oväntat att samma personer än en gång drabbas. Jag börjar få det svårare för var dag som går att tro att det är slumpen och otur som avgör vilka som blir illa behandlade.
Mm det luktar minst sagt om den här historien. Mycket välformulerat klokt inlägg, skriver under på rubbet!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Salas skrev:

Vad är ditt problem?

Nej, att man tappat/slängt sin biljett befogar inte att DIF-personal beter sig otrevligt mot sina kunder. Inte heller att man är "samma personer", om något är det ju ännu värre om det visar sig att man aktivt söker konfrontationer och trakasserar vissa grupper på våra läktare.

DIF-säkerhet borde arbeta för ett säkert arrangemang där åskådarna får en så bra och trivsam upplevelse som möjligt. Det finns ingen rim och reson i att söka upp och ifrågasätta besökare på eget bevåg.

Att du har svårt att förstå att en person är osäker på om han kastat eller tappat sin biljett... Där vet jag inte ens vad jag ska säga. Är det så otänkbart att en människa kan vara tankspridd eller oaktsam att du ifrågasätter intelligens eller nykterhet? Och om en person nu är så "dum" att han kastat sin biljett, ska han då slängas ut och skylla sig själv även om han inte stört andra åskådare eller arrangemanget?

Det är ju fullständigt makabert, dumt, konfliktskapande och onödigt.

Till sist vill jag bara säga att ditt och vissa andras ifrågasättande av varenda detalj kring klagomål på DIF-säkerhet skapar långt större klyftor och mer irritation än ni förhoppningsvis förstår. Ni hjälper inte, det kan jag säga rakt av.
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

AMMC skrev:
Salas skrev:
Precis, vad skulle den ideelt arbetande publikvärden tjäna på att snacka skit om en besökare? Vad skulle en vanlig supporter tjäna på att snacka skit om en publikvärd en vanlig tisdagsmatch mot Timrå med under 6000? Svaret är enkelt, ingen skulle tjäna något alls på det. Den enda som skulle tjäna på det är publikvärden som skulle kunna lisma för OV eller poliser. Det finns (för gott) om poliser att fjäska för, samtidigt som det finns många alternativa biljetter för "Unico..." att köpa.

För mig är Djurgården en familj, vi är alla del av en större samhörighet. Oavsett om det är spelare, ledare eller supportrar. Det gäller att ta ett steg tillbaka och se vilka uttalanden som har någon slags vikt bakom dem. Varför skulle "Unico Grande Amore" snacka skit? Ni som lider av en total brist på empati gentemot era bröder och systrar är pinsamma.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

AMMC skrev:Vad är ditt problem?

Nej, att man tappat/slängt sin biljett befogar inte att DIF-personal beter sig otrevligt mot sina kunder. Inte heller att man är "samma personer", om något är det ju ännu värre om det visar sig att man aktivt söker konfrontationer och trakasserar vissa grupper på våra läktare.

DIF-säkerhet borde arbeta för ett säkert arrangemang där åskådarna får en så bra och trivsam upplevelse som möjligt. Det finns ingen rim och reson i att söka upp och ifrågasätta besökare på eget bevåg.

Att du har svårt att förstå att en person är osäker på om han kastat eller tappat sin biljett... Där vet jag inte ens vad jag ska säga. Är det så otänkbart att en människa kan vara tankspridd eller oaktsam att du ifrågasätter intelligens eller nykterhet? Och om en person nu är så "dum" att han kastat sin biljett, ska han då slängas ut och skylla sig själv även om han inte stört andra åskådare eller arrangemanget?

Till sist vill jag bara säga att ditt och vissa andras ifrågasättande av varenda detalj kring klagomål på DIF-säkerhet skapar långt större klyftor och mer irritation än ni förhoppningsvis förstår. Ni hjälper inte, det kan jag säga rakt av.
Mitt problem? Ja du, det är att vissa personer är så insnöade på att kasta så mycket skit som bara möjligt på DIF Hockey, poliser, ordningsvakter och DIF-säkerhet.

Och jo, har man slängt sin biljett så har ordningsvakter rätten att kasta ut dig från sektionen, det är ju ganska självklart. Vad tycker du att vakten ska göra? Ska han säga något i stil med detta?
  • "Jaha, så du har ingen biljett att visa? Jag har sett dig i klacken flera gånger, men det är ju sak samma om man betalar 160 kr (eller ca 60kr som varje match med säsongskort kostar) eller 330 kr för att sitta på långsidan! Du är varmt välkommen, hälsa gärna dina polare också i klacken att det är fritt fram att sätta sig vart man vill i arenan med klackbiljett!".
För att ärligt talat, om du vore ordningsvakt, och du ser någon på långsidan (som du mer eller mindre vet har säsongskort i klacken) och ber denna att visa sin biljett, varav personen i fråga inte har någon, vad hade du trott? Hade du valt att tro på hans ord, eller hade du tagit sunt förnuft till fånga och antagit att han förmodligen promenerat till långsidan? Hur fan ska vakten kunna veta det, att personen i fråga har köpt en långsidebiljett, det vill jag gärna veta. Lite eget ansvar får man ju för fan ta, är det för mycket begärt? Jag har inte slarvat bort en enda biljett de fyra senaste säsongerna då jag mer eller mindre har sett varje hemmamatch.

Sen är jag väl medveten om att mitt skrivande inte gör alla de "drabbade" överlyckliga och hockeysugna, men någon måtta får det fan vara på smutskastandet mot Djurgården Hockey. Är Djurgården Hockey så jävla hemska, stanna då hemma. Det är ingen som tvingar någon att besöka Hovet där "djävulens mannar går bärsärkagång på Hovets läkare dag in och dag ut". Är det så otroligt hemskt och katastrofalt att se Djurgården Hockey, då bör man kanske överväga att stanna hemma, alternativt behålla sin biljett så att man inte riskerar att hamna i någon diskussion.
soundboy skrev:Ni som lider av en total brist på empati gentemot era bröder och systrar är pinsamma.
Jaha, så för att man ifrågasätter andra personers historier så är man pinsam? Lite jävla källkritisk får man vara, och jag kommer alltid att ifrågasätta ett inlägg som genomsyras av osäkerhet, för att vet man inte om man tappat bort sin biljett eller om man medvetet har slängt den, då är man rätt så osäker, och inte en allt för pålitlig källa i mitt tycke.

Sedan så står jag för att man får skylla sig själv om man inte kan hålla koll på en papperslapp i två timmar. Det hela stavas EGET ANSVAR. Vakter ska inte behöva gå och leta efter biljetter som vi supportrar slarvat bort.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Salas skrev:
AMMC skrev:Vad är ditt problem?

Mitt problem? Ja du, det är att vissa personer är så insnöade på att kasta så mycket skit som bara möjligt på DIF Hockey, poliser, ordningsvakter och DIF-säkerhet.

Och jo, har man slängt sin biljett så har ordningsvakter rätten att kasta ut dig från sektionen, det är ju ganska självklart. Vad tycker du att vakten ska göra? Ska han säga något i stil med detta?
  • "Jaha, så du har ingen biljett att visa? Jag har sett dig i klacken flera gånger, men det är ju sak samma om man betalar 160 kr (eller ca 60kr som varje match med säsongskort kostar) eller 330 kr för att sitta på långsidan! Du är varmt välkommen, hälsa gärna dina polare också i klacken att det är fritt fram att sätta sig vart man vill i arenan med klackbiljett!".
För att ärligt talat, om du vore ordningsvakt, och du ser någon på långsidan (som du mer eller mindre vet har säsongskort i klacken) och ber denna att visa sin biljett, varav personen i fråga inte har någon, vad hade du trott? Hade du valt att tro på hans ord, eller hade du tagit sunt förnuft till fånga och antagit att han förmodligen promenerat till långsidan? Hur fan ska vakten kunna veta det, att personen i fråga har köpt en långsidebiljett, det vill jag gärna veta. Lite eget ansvar får man ju för fan ta, är det för mycket begärt? Jag har inte slarvat bort en enda biljett de fyra senaste säsongerna då jag mer eller mindre har sett varje hemmamatch.

Sen är jag väl medveten om att mitt skrivande inte gör alla de "drabbade" överlyckliga och hockeysugna, men någon måtta får det fan vara på smutskastandet mot Djurgården Hockey. Är Djurgården Hockey så jävla hemska, stanna då hemma. Det är ingen som tvingar någon att besöka Hovet där "djävulens mannar går bärsärkagång på Hovets läkare dag in och dag ut". Är det så otroligt hemskt och katastrofalt att se Djurgården Hockey, då bör man kanske överväga att stanna hemma, alternativt behålla sin biljett så att man inte riskerar att hamna i någon diskussion.
1. Jag har redan skrivit att jag inte tycker att vakterna ska SÖKA upp konfrontationer. 160, 60, 330 kr spelar ingen roll, det är inte värt konflikterna som uppstår av det. Det skapar bara bad-will att gå ur sin väg för att tjafsa med sina kunder. Att du drar det till sin spets förvånar mig inte, lika lite som du implicit beskyller dessa personer för att ljuga.

Att du inte tappat bort en biljett på 4 år bevisar ingenting överhuvudtaget. Uruselt argument.

2. Det sista du skriver är oerhört fånigt. Ditt påhittade citat är inte i närheten av vad någon har uttryckt. Din åsikt att folk hellre ska stanna hemma om de inte har koll på sin biljett är så nedlåtande och trångsynt att jag knappt vet var jag ska börja. Du har uppenbarligen ingen som helst kunskap om kundservice eller kundrelationer.

Egentligen skriver jag inte detta för att argumentera med dig. Jag vet att du agerar provokatör. Men skräpet du hasplar ur dig får inte stå oemotsagt, det är ovärdigt dem som faktiskt vill veta mer och förstå problemet.
Karman

Inlägg av Karman »

Salas skrev:Mitt problem? Ja du, det är att vissa personer är så insnöade på att kasta så mycket skit som bara möjligt på DIF Hockey, poliser, ordningsvakter och DIF-säkerhet.
Och i samma värld så är det vissa personer som helt förnekar att det skulle finnas en tillstymmelse till problem kring DIF-säkerhet, när det kommer kontinuerliga rapporter om motsatsen. Man kan fråga sig hur hela den här positiva känslan och uppsvinget kring DIF Hockey inleddes för några år sedan. Jag kan ge dig och alla andra så mycket att det inte var genom att behandla sina trognaste supportrar som boskap.

Vad jag vet har det inte ens kommit ett uttalande från klubben gällande det som hände i derbyt, när Järnkaminernas ordförande (och många andra) blev utslängda från arenan av polis. Det borde vara högsta prioritet för klubbledningen att se till att stävja det missnöje som växer. Men det verkar snarast som att de har beröringsskräck kring problematiken och istället stoppar huvudet i sanden.
gurra

Inlägg av gurra »

Håller med Salas.

Ibland får jag känslan av att folk vill bli felbehandlade och vara martyrer. Tror säkert att det finns vakter och poliser som beter sig fel, vi har ju alla sett filmerna på youtube från matcher då polisen agerar fel. Det går inte att säga emot.

Men kom igen, om man har gått på mer en en match i sitt liv och sitter på sittplats så vet man att man ganska ofta får visa värdarna sin biljett. Om man då tar och slänger den så får man skylla sig själv. Hade detta varit en histora om en förstagångsbesökare som gått in på hovet, slängt biljetten direkt efter ingång för att de inte vet att man måste ha den när man går till sin plats och sedan inte kommit in på sin sektion så hade jag tyckt lite synd om dem men vid en sådan händelse så är jag säker på att det hade löst sig tack vare våra trevliga matchvärdar.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det låter ju helt otroligt att man kan bli avvisad på världens tråkigaste serielunkmatch. Det är alltså möjligt? Vet inte vad jag ska säga eller tro...

Edit: Det hade nog gått att kunna visa lite mer känsla. En gång hade jag glömt min biljett hemma och då frågade jag Janne Ednertz i dörren om jag kunde komma in i alla fall. Jag visade legitimation och säsongskort, inga problem sa han.
Senast redigerad av pulverapa den 2012-01-18 09:38:44, redigerad totalt 1 gånger.
Stadion

Inlägg av Stadion »

gurra skrev:Håller med Salas.

Ibland får jag känslan av att folk vill bli felbehandlade och vara martyrer. Tror säkert att det finns vakter och poliser som beter sig fel, vi har ju alla sett filmerna på youtube från matcher då polisen agerar fel. Det går inte att säga emot.

Men kom igen, om man har gått på mer en en match i sitt liv och sitter på sittplats så vet man att man ganska ofta får visa värdarna sin biljett. Om man då tar och slänger den så får man skylla sig själv. Hade detta varit en histora om en förstagångsbesökare som gått in på hovet, slängt biljetten direkt efter ingång för att de inte vet att man måste ha den när man går till sin plats och sedan inte kommit in på sin sektion så hade jag tyckt lite synd om dem men vid en sådan händelse så är jag säker på att det hade löst sig tack vare våra trevliga matchvärdar.
Såklart att folk VILL bli behandlad som en påse med skit. Jag har då aldrig under alla år fått visa min biljett när jag redan suttit ner på min plats.
gurra

Inlägg av gurra »

Stadion skrev: Såklart att folk VILL bli behandlad som en påse med skit. Jag har då aldrig under alla år fått visa min biljett när jag redan suttit ner på min plats.
Nehe? Är det sant? Intressant. Berätta mer saker som inte hänt dig när du är på hovet. Har du aldrig fått gratis korv? Har du aldrig sett en gris inne på hovet? Berätta gärna om flera intressanta saker som inte hänt dig på hovet.

Folk får gärna kasta sina biljetter men då kan man inte gnälla sen om det blir problem att någon av värdarna vill se din biljett eller om någon annan sitter på din plats och du inte kan visa att platsen är din.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Om man vill sitta på annan plats än den man har köpt (eller kan visa biljett för) så gäller det att försöka smälta in så mycket som möjligt. I det här fallet så misstänker jag att den mindre grupp som blev avvisad har misslyckats med detta.

För övrigt ska de bara vara glada om de slapp se vad som går till historien som den sämsta matchen som spelats i elitserien på många år.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar