DIF Fotboll
DIF Fotboll
Kan bli ett intressant år med DIF Fotboll. Ska bli intressant att se hur MP sköter laget från start nu när han får en hel säsong på sig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
DIF Fotboll
En försäsong och chansen att bygga laget mer som han vill, istället för att rädda upp Alvéns jävla bygge. Kan bara bli bättre!Jepe skrev:Kan bli ett intressant år med DIF Fotboll. Ska bli intressant att se hur MP sköter laget från start nu när han får en hel säsong på sig.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF Fotboll
Är dock lite orolig gällande målvaktsidan. Känns lite riskabelt att värva en andra keeper från Danmark. Visst, nu har jag aldrig sett Jensen spela så egentligen ska jag inte uttala mig, men känslan säger att vi skulle gått all in på Nordfeldt.Enbom skrev:En försäsong och chansen att bygga laget mer som han vill, istället för att rädda upp Alvéns jävla bygge. Kan bara bli bättre!Jepe skrev:Kan bli ett intressant år med DIF Fotboll. Ska bli intressant att se hur MP sköter laget från start nu när han får en hel säsong på sig.
Men men, jag hoppas att han är väl scoutad.
In MP we trust

"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Fast Jensen konkurrerade tydligen med en av stor målvakts talang så det kanske inte så konstigt att han blev tvåaNummer19 skrev:Är dock lite orolig gällande målvaktsidan. Känns lite riskabelt att värva en andra keeper från Danmark. Visst, nu har jag aldrig sett Jensen spela så egentligen ska jag inte uttala mig, men känslan säger att vi skulle gått all in på Nordfeldt.Enbom skrev:En försäsong och chansen att bygga laget mer som han vill, istället för att rädda upp Alvéns jävla bygge. Kan bara bli bättre!Jepe skrev:Kan bli ett intressant år med DIF Fotboll. Ska bli intressant att se hur MP sköter laget från start nu när han får en hel säsong på sig.
In MP we trust
- SirDIFalot
Tyvärr så var det så att Jensen fick chansen. Sex matcher första matcherna och tog den inte. Blev petad.sthlm1891 skrev:Fast Jensen konkurrerade tydligen med en av stor målvakts talang så det kanske inte så konstigt att han blev tvåaNummer19 skrev:Är dock lite orolig gällande målvaktsidan. Känns lite riskabelt att värva en andra keeper från Danmark. Visst, nu har jag aldrig sett Jensen spela så egentligen ska jag inte uttala mig, men känslan säger att vi skulle gått all in på Nordfeldt.Enbom skrev:En försäsong och chansen att bygga laget mer som han vill, istället för att rädda upp Alvéns jävla bygge. Kan bara bli bättre!Jepe skrev:Kan bli ett intressant år med DIF Fotboll. Ska bli intressant att se hur MP sköter laget från start nu när han får en hel säsong på sig.
In MP we trust
Jag måste erkänna att jag är riktigt orolig över målvaktssidan efter att ha hört mig omkring..
Expert.
DIF Fotboll
Hoppas på att man kommer ge Vaiho chansen lite oftare att slå sig in på riktigt.
Just målvakter i DIF diskuteras ju alltid, när vi hade mr Dembo så visste man ju inte från match till match om man hade den bästa eller sämsta målvakten. Han var ju väldigt uppochner, men man älskade honom ändå!
Har hört alldeles för lite om Jensen för att kunna dra några egna slutsatser, utan får lita helt på att MP vet vad han gör.
Just målvakter i DIF diskuteras ju alltid, när vi hade mr Dembo så visste man ju inte från match till match om man hade den bästa eller sämsta målvakten. Han var ju väldigt uppochner, men man älskade honom ändå!
Har hört alldeles för lite om Jensen för att kunna dra några egna slutsatser, utan får lita helt på att MP vet vad han gör.
2014-04-07, vad hände?
- reservjesus
Bara hoppas att Vaiho utvecklas än mer, för som ni pratat om så känns inte dansken speciellt säker. Har inte hört mycket positivt om den karln.
clowns to the left of me, jokers to the right
Ricardo Santos klar! http://dif.se/2012/01/17/valkommen-ricardo-santos/
- reservjesus
Det är en spännande värvning, Ricardo är en fysiskt stark spelare, som har näsa för mål. Han borde ha gjort fler mål förra säsongen, bara hoppas på att han gör det i DIF.
clowns to the left of me, jokers to the right
- DIF_Soldier
Vilken oerhörd klasskillnad på DIF Fotbolls web-tv. Saknar dig här Wille!
Voice overn i början måste väl ändå vara Sektion B's sångare?
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Ja Pedda, jobbar också på DIFTV.DIF_Soldier skrev:Vilken oerhörd klasskillnad på DIF Fotbolls web-tv. Saknar dig här Wille!
Expert.
Laget börjar faktiskt se riktigt intressant ut, det enda stora frågetecknet som jag har är nog målvaktssidan. Men det hade man ju rätt ofta med Dembo också!
- Nummer19
Riktigt intressant nyförvärv! Tycker MP imponerar med sitt lagbygge, riktigt starkt gjort!
Vet någon vad som händer med Keene och Ääritalo nu? För vi ska väl ta in en anfallare till?

Vet någon vad som händer med Keene och Ääritalo nu? För vi ska väl ta in en anfallare till?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
MP var på Timråmatchen igår tillsammans med Santos och Keene, så det känns ju verkligen som om det var något på G. Fan bryr sig en brasse och en engelsman om hockey för liksom?
Tror att både Keene och Ääritalo är på väg in.
- SirDIFalot
MP sa dock att TVÅ anfallare skulle in och en är klar...Enbom skrev:MP var på Timråmatchen igår tillsammans med Santos och Keene, så det känns ju verkligen som om det var något på G. Fan bryr sig en brasse och en engelsman om hockey för liksom?
Wille Bäckström berättade för övrigt att MP inte var på hockeyn igår och att Santos inte var där heller.
Expert.