DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Daniel942 »

seppuko skrev:Hoppas det är Wikegård som är i studion på C+ i fhc -aik matchen idag. Dom bör ju snacka om detta.
Det är måndag, så Wikegård bör vara där.
DIF!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Daniel942 skrev:
seppuko skrev:Hoppas det är Wikegård som är i studion på C+ i fhc -aik matchen idag. Dom bör ju snacka om detta.
Men vad ska han göra? Wikegård i all ära, men han har inget mandat. Han är helt maktlös.

Nu när tärningen är kastad, av allt ifrån offret till linjeman som blev puttad -- till disciplinnämnden, så handlar det enbart om politik och prestige.

Inte en chans i helvetet att protester från fans och proffstyckare kan göra saker bättre. Snarare kan saker och ting förvärras (för oss fans) nu när detta beslut skall försvaras genom ett konsekvent hanterande av den här typen av frågor.

Enda hoppet är att de gamla stötar som idag förpestar hela elitserien genom hockeyförbund, idrottsförbund och disciplinnämnd fasas ut. Helst borde hockeyligan brytas ut ur hockeyförbundet. Jag vet dock inte riktigt vad det skulle betyda i praktiken när det gäller arenor och andra typer av frågeställningar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sensei skrev:Den linjeman som har gråtit ut på grund av en puff på armen när två spelare ligger knockade med hjärnskakningar borde outas och publikt förlöjligas.

Vad är detta för människa? Jag har så svårt att ta det på allvar. Jag har svårt att ens ta in det i mitt system.

Det hela är helt sjukt. Typ -- Hej, jag är här, jag vill ge hockeyligan pengar genom att köpa er produkt, jag vill vara intresserad. Men "dom" bara pissar på mig och andra fans rakt i ansiktet. Nu tar dom alltså bort en av de stora attraktionerna (Mackan) på grund av denna putt på armen.

NHL lurar bakom hörnet när det gäller mitt hockeyintresse..
Ok, jag ska erkänna att jag har inte 100% koll på situationen. Men av det jag sett och hört är min fundering följande:
Linjemannen är supporter till ett annat lag och ser här en stor möjlighet att jävlas med allas "hatlag" DIF. (ja, är man inte DIF:are är 08-lagen de stora hatlagen).

"Finnen" får 2 matcher för att ha orsakat två spelares hjärnskakning.
Jag menar, OM de nu funnit honom SKYLDIG till hjärnskakningarna och han är ÅTERFALLSFÖRBRYTARE. Hur kan man då döma honom till bara 2 matcher plus böter?

Fyfan säger jag bara. Vilket jävla skämt diciplinnämnden är.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Den linjeman som har gråtit ut på grund av en puff på armen när två spelare ligger knockade med hjärnskakningar borde outas och publikt förlöjligas.

Vad är detta för människa? Jag har så svårt att ta det på allvar. Jag har svårt att ens ta in det i mitt system.

Det hela är helt sjukt. Typ -- Hej, jag är här, jag vill ge hockeyligan pengar genom att köpa er produkt, jag vill vara intresserad. Men "dom" bara pissar på mig och andra fans rakt i ansiktet. Nu tar dom alltså bort en av de stora attraktionerna (Mackan) på grund av denna putt på armen.

Wikan (Wikegård) är hela tiden inne på det. Domarnivån i Sverige är sjukt låg. Jag ber inte er domarfadäser om ursäkt för mitt generaliserande - nej - Ni bör avveckla er själva och hockeyligan/swehockey bara måste fixa ett annat system för att ta upp domare/utbilda nya domare.

Disciplinnämnden är ett enda stort unket ruttet förbannat sjukt skämt. Om inget görs för att få bort den här stinkande skitnämnden från Svensk hockey .. ja, NHL. Det blir min nya drog i så fall. Undrar om denna skräphög till företeelse inser att den inte har någon positiv påverkan på svensk hockey. Fattar människorna där att de är usla, i paritet med domarna..

Näe, skit.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:

Wikan (Wikegård) är hela tiden inne på det. Domarnivån i Sverige är sjukt låg. Jag ber inte er domarfadäser om ursäkt för mitt generaliserande - nej - Ni bör avveckla er själva och hockeyligan/swehockey bara måste fixa ett annat system för att ta upp domare/utbilda nya domare.

Disciplinnämnden är ett enda stort unket rutten förbannat sjukt skämt. Om inget görs för att få bort den här stinkande skitnämnden från Svensk hockey .. ja, NHL. Det blir min nya drog i så fall. Undrar om denna skräphög till företeelse inser att den inte har någon positiv påverkar på svensk hockey. Fattar människorna där att de är usla, i paritet med domarna..

Näe, skit.
Haha varför skriver du sådär? Poängen med förkortningar är väl att det ska bli mindre att skriva. Om man ändå ska lägga till vad personen heter egentligen är det väl lika bra att bara skriva hans vanliga namn? :P
Expert.
Magnutz

Re: Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:

Disciplinnämnden är ett enda stort unket rutten förbannat sjukt skämt. Om inget görs för att få bort den här stinkande skitnämnden från Svensk hockey .. ja, NHL. Det blir min nya drog i så fall. Undrar om denna skräphög till företeelse inser att den inte har någon positiv påverkar på svensk hockey. Fattar människorna där att de är usla, i paritet med domarna..

Näe, skit.
Haha varför skriver du sådär? Poängen med förkortningar är väl att det ska bli mindre att skriva. Om man ändå ska lägga till vad personen heter egentligen är det väl lika bra att bara skriva hans vanliga namn? :P
.
;) sorry blev ambivalent.. tänkte att jag kanske var otydlig. Ska tilläggas att jag forcerat 10km i iskall (nåja) halka precis innan inläget gjordes. Kan ha påverkat.8-)
sensei
Kontakt:

Re: Re: DIF i Media

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:

Näe, skit.
.
;) sorry blev ambivalent.. tänkte att jag kanske var otydlig. Ska tilläggas att jag forcerat 10km i iskall (nåja) halka precis innan inläget gjordes. Kan ha påverkat.8-)
Man måste ju medge att alla sköna och i många fall riktigt vassa skribenter i viss mån lindrar den plåga som man utsätts för som svensk hockeysupporter :)

Finns det hopp för framtiden eller kommer idioterna vinna i slutändan? Den som lever får se.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... stitiemord

Marcus Nilson:
-"Jag trodde dom skulle ta ner straffet till game penalty. Jag har inte gjort någonting samtidigt som vi spelar för vår existens. Det står väldigt mycket på spel och det måste krävas mer för att få en spelare avstängd"

Bra Mackan, spelarna inser att det är mycket som står på spel! Börja visa det nu ni som är med imorgon. Ta med er det tills blodbadet i Linköping på torsdag.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

DIF i Media

Inlägg av seppuko »

sensei skrev:
Daniel942 skrev:
Men vad ska han göra? Wikegård i all ära, men han har inget mandat. Han är helt maktlös.

Nu när tärningen är kastad, av allt ifrån offret till linjeman som blev puttad -- till disciplinnämnden, så handlar det enbart om politik och prestige.

Inte en chans i helvetet att protester från fans och proffstyckare kan göra saker bättre. Snarare kan saker och ting förvärras (för oss fans) nu när detta beslut skall försvaras genom ett konsekvent hanterande av den här typen av frågor.

Enda hoppet är att de gamla stötar som idag förpestar hela elitserien genom hockeyförbund, idrottsförbund och disciplinnämnd fasas ut. Helst borde hockeyligan brytas ut ur hockeyförbundet. Jag vet dock inte riktigt vad det skulle betyda i praktiken när det gäller arenor och andra typer av frågeställningar.
Ju mer sakkunnigt folk som ryter ifrån, desto bättre är det. Tystnad löser aldrig problem. Sen att han kanske anses som en mediekåt mobbare är en annan sak, men ordet är sagt oavsett och många håller med honom.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Skulle vara otroligt intressant om denne Björn Wettergren reggade sig här och förklarade hur det kändes med putten / puffen som Mackan påstods dela ut (även om det mystiskt nog nte syns på några tv-bilder), och om han har några men efter denna otäcka incident.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Skulle vara otroligt intressant om denne Björn Wettergren reggade sig här och förklarade hur det kändes med putten / puffen som Mackan påstods dela ut (även om det mystiskt nog nte syns på några tv-bilder), och om han har några men efter denna otäcka incident.
hahaha.. ja, det lär ju hända med den ryggrad den "karln" har... Sån kille som grinade när nån annan unge snodde hans spade i sandlådan. ;)

Men, håller med. Det hade varit kul att få ta del av denne illa trängde mans våndor.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://difhockey.se/nyhet.php?news=9029

Säkert nämnt, men varför i helvete får vi en sådan här "nyhet" NU? När alla skriker efter intervjuer med Mackan, JJ och dylikt? Vad i helvete?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

Jim Morrison skrev:http://difhockey.se/nyhet.php?news=9029

Säkert nämnt, men varför i helvete får vi en sådan här "nyhet" NU? När alla skriker efter intervjuer med Mackan, JJ och dylikt? Vad i helvete?
För att man behöver 50 000:-......?

Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jepe skrev:
Jim Morrison skrev:http://difhockey.se/nyhet.php?news=9029

För att man behöver 50 000:-......?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller kanske en mobilkupong på valfri Onico.

Mattias Carlsson kan ge tillbaka 50 000 till klubben varje månad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Late Night Elitserien gästas ikväll av Mackan Nilson. Situationen mot Frölunda lär väl redas ut och det ska bli RUGGIGT intressant att höra Mackans synpunkter på saker och ting, händer inte ofta.

http://wikegard.hockeykanalen.se/
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Skriv svar