Skadekris i Timrå, De får slänga in tredje målvakten. Jaha
Hur mycket ska vi slå vad att den fan hålller nollan eller iallafall ser till att Timrå går där ifrån med 1 eller 2 poäng? Eller varför inte allla 3 poäng.
Eländet slutar aldrig för seriejumbon Timrå. Till kvällens match mot Djurgården saknar man båda sina ordinarie målvakter, Stefan Ridderwall (höft) och Joakim Lundström (förkyld). Dessutom är både lagkaptenen Elias Granath och Nichlas Torp också drabbade av sjukdom och har fått stanna hemma i Sundsvall.
I målet slänger Anders Karlsson Sundsvallslånat Gustaf Lindvall. In i laget kommer också J20-målvakten Rickard Steijer och J20-backen Joel Östman.
Marie Hallman @hallmanmarie 6m
Tunga bortfall i DIF: Mika (sjuk) Daniel Tjärnqvist och Jimmie ölvestad (hjärnskakningar) Marcus Nilson (avstängd) Josef Boumedienne (knä)
SirDIFalot skrev:BomBom var tydligen skadad på riktigt...
Hallmans twitter.
Marie Hallman @hallmanmarie 6m
Tunga bortfall i DIF: Mika (sjuk) Daniel Tjärnqvist och Jimmie ölvestad (hjärnskakningar) Marcus Nilson (avstängd) Josef Boumedienne (knä)
Åh herregud vilket jävla skitlag vi har.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Med lite distans till senaste matchen och allt elände den medförde skalas en del av negativiteten bort.
Fram träder den obotlige optimisten som finns långt inom mig.
Vi maler ned Tikarna efter en stor kämpainsats. Den höjer sedan moralen i laget och vi landar slutligen på den rimliga placering jag tippade inför seriestart, nämligen 6-8.
Tips: 4-2
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm