Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/1 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/1 2012.

Inlägg av Kall-El »

Har en jävligt obehaglig känsla inför denna match.

Känns som att vi har allt att torsk, massor av spelare borta och ett TIK som kan spela relativ avslappnat då de redan är "klara" för kvalserien.

Skulle inte förvna ett dugg om det blir en målsnål historia som TIK tillslut vinner med 3-1 efter att Bremberg varit inblandad i de två första målen. Sista sätts i öppen kasse.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kan vi inte bara vinna en gång i livet. Jag orkar inte mer. 1-0, Claesson!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Magkänslan säger mig säsongens lägsta publiksiffra :lol:
100% DJURGÅRDSJ***L
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Brodin - Weigel - Blomstrand

kommer aldrig hända..men drömma kan man! jävlar vilken energi denna kedja hade gett oss!
Användarvisningsbild
Cendun
Säsongskort: Ja

Inlägg av Cendun »

Jockmaniac skrev:Magkänslan säger mig säsongens lägsta publiksiffra :lol:
Tänkte också på det men i julas så fick man ju 2 biljetter till denna match om man köpte något i DIF affären för minst 500kr så hoppas det blir rätt mycket folk iaf!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Timrå drar alltid sjukt dåligt med folk. Otroligt att vi kunde ha över 6900 förra hemmamatchen mot dom.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF-Timrå 2-3 (sd)
1-0 Ottosson
1-1 Friberg (Bremberg)
1-2 Murley (Bremberg)
2-2 Ottosson (Eriksson, Eklund)
2-3 Bremberg

Skott: 22-39
Utvisningar 4x2-3x2
Publik: 5347

Micke J:
- Jag måste verkligen säga att jag tycker att grabbarna gör en heroisk insats. Vi hade pratat innan om att använda en bra fart i våra anfall och jag tycker att vi gör det bra som får iväg 22 skott mot ett så försvarsmässigt stabilt lag som Timrå. Jag tycker även att anfallsspelet stundtals fungerar väldigt bra och vi skapar ändå en den chanser, framförallt under fem mot tre-spelet i slutet av andra. Tyvärr så trillar inte riktigt puckarna dit idag, men sådana dagar har man under en säsong. Det går upp och ner och idag studsade det verkligen inte med oss.

- Väldigt roligt förresten att både Stefan och Linkan får kliva in och göra bra matcher. Linkan passar ju i och för sig inte in hos oss, men man ser verkligen att han fortfarande är en fantastiskt skicklig ishockeyspelare, hurra!, avslutar en nöjd Johansson.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Mäklaren skrev:DIF-Timrå 2-3 (sd)
1-0 Ottosson
1-1 Friberg (Bremberg)
1-2 Murley (Bremberg)
2-3 Bremberg

Utvisningar 4x2-3x2

Micke J:
- Jag måste verkligen säga att jag tycker att grabbarna gör en heroisk insats. Vi hade pratat innan om att använda en bra fart i våra anfall och jag tycker att vi gör det bra som får iväg 22 skott mot ett så försvarsmässigt stabilt lag som Timrå. Jag tycker även att anfallsspelet stundtals fungerar väldigt bra och vi skapar ändå en den chanser, framförallt under fem mot tre-spelet i slutet av andra. Tyvärr så trillar inte riktigt puckarna dit idag, men sådana dagar har man under en säsong. Det går upp och ner och idag studsade det verkligen inte med oss.

- Väldigt roligt förresten att både Stefan och Linkan får kliva in och göra bra matcher. Linkan passar ju i och för sig inte in hos oss, men man ser verkligen att han fortfarande är en fantastiskt skicklig ishockeyspelare, hurra!, avslutar en nöjd Johansson.
Hahaha! Alltså Micke Johansson är min största idol genom alla tider, alla sporter, alla kategorier, alla...allt. Så jag kommer aldrig skriva minsta lilla elakhet mot honom, men det här var jäkla kul att läsa faktiskt. Spot on! :lol:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SkönaDjurgårn skrev:
Mäklaren skrev:DIF-Timrå 2-3 (sd)
1-0 Ottosson
1-1 Friberg (Bremberg)
1-2 Murley (Bremberg)
2-3 Bremberg

Utvisningar 4x2-3x2

Micke J:

Hahaha! Alltså Micke Johansson är min största idol genom alla tider, alla sporter, alla kategorier, alla...allt. Så jag kommer aldrig skriva minsta lilla elakhet mot honom, men det här var jäkla kul att läsa faktiskt. Spot on! :lol:
Jo, samma här. Som spelare är Micke troligen den bästa som någonsin har lirat i DIF. Han, tillsammans med Espen är troligtvis det bästa radarparet någonsin. Men jag tycker verkligen inte att han gör något bra intryck som tränare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF-TIK 1-3 (1-0,0-1,0-2)

Montén tycker att:
-.....vi ger oss själva ett bra utgångsläge i & med det tidiga 1-0, sedan blir vi lite passiva & mot ett så pass skickligt lag som Timrå så håller inte det.
Sedan är det ju direkt olyckligt när J.Hedström råkar krocka med Wesslau vilket gör att han måste kliva av.
Man ser ju att båda spelarna tittar på pucken i den situationen & märker därför inte att man håller på åka in i varandra.

Tim Sandberg har varit grym på träning men spänner sig en gnutta i skarpt läge, en bra dag tar han både 1-1 & 1-2 pucken.
Förvånansvärt öppet spel ändå idag med tanke på hur viktig matchen var.
Där tycker jag vi lyckats gjuta mod i spelarna så att dom ändå vågar spela

JoRåBaFöAtt....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bigge

Inlägg av Bigge »

Dyngtorsk gissar jag på.
Ska vi säga 2-5. Linkan ligger bakom 4 av målen.
Blir iofs lite tveksam att vi ens gör två mål. Med tanke på både Mackan och Ölvestad borta, De två som ligger bakom Ottosson i antal mål gjorda.

Lägg därtill att alla lag fruktar vår offensiv. Egentligen behöver bara Timrås backar skydda målet, våra spelare håller till ut i sarghörnen ändå och fintar upp sig själva på läktaren.
Sist men inte minst lär ju Ridderwall storspela för det är DIF han möter.

Efteråt kommer alla fans skrika om Järlans avgång, för att han inte tar in spelare när X antal tusen Djurgårdare har sett detta för längesen att vårt lag behöver förstärkningar.

Järlan svarar kritiken med en artikel på difhockey.se
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=8703
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vinst 6-2.

Weigel två pinnar.
Otto hattrick.

5300 på läktaren.

Skott 30-22.

Nya skador:
Wesslau
Printz

Avstängning:
Erik Gustafsson
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Ja jo ja, det första håller jag obv. med om, Mäklaren!

Att han gör ett överdrivet dåligt intryck som tränare tycker jag dock inte. Eller ja, tränare och tränare, vad vet vi om det. Det är väl mest intervjuerna man drar sina slutsatser av och även om han kan vara irriterande likgiltig så är han ju bara sig själv. Försöker vara samlad och smajlar hellre lite lätt än sänker sitt lag i media. Nog kan man ändå utläsa att han är jävligt förbannad på nötterna på isen? Måste vara en pina att se skiten för ett gammalt spelgeni.

Så ja, just Mickes intervjuer lägger jag inte någon vikt vid alls egentligen men jag kan förstå att folk blir upprörda. Man hoppas ju att han är tuffare på träningarna men det är väl tveksamt det också. Han är kanske för snäll och för bra kompis med spelarna för vårt eget bästa?

Fan så jag skriver, ingen ordning alls, haha... Det är ett känsligt ämne för mig! :)

Hursomhelst, Micke J. <3 <3 <3
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Android>> Om Wesslau och Printz går sönder har vi verkligen nått en ny botten, haha, hemska tanke...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur fan bedömer man hur bra jobb en assisterande tränare gör egentligen? Det vet man ju själv inom idrott. Även när man var spelare hade man ingen aning om vilken tränare som låg bakom vilket beslut... Hur ska vi som supportrar bedöma det då?

Sedan så vill man ju förstås bilda sig en uppfattning men man bör ju ha i åtanke om hur lite man faktiskt vet om vad som pågår...
Expert.
Skriv svar