Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Mäklaren »

Harold Camping skrev:
Mäklaren skrev:
Harold Camping skrev:Enligt Micke Johansson så ska alltså Fredric Weigel ta en plats i morgondagens laguppställning.
Verkar vara en väldigt liten och produktiv spelare.

Någon har koll på Weigel?
Vad jag har hört så ska han likna Marcus Krüger i spelsättet.
Fruktansvärt passningsskicklig på J20-nivå, bra skridskoåkning. Väger lite lätt i närkamperna och har svårt att göra mål.
Låter ju lovande. Har du bra koll på J20?

Funderade nämligen vilka andra som ligger nära till hands att tas upp nu när vi har både skador och avstängningar. Blomstrand antar jag? Sebastian Persson?
Nja, ser några matcher ibland. Har sett sex matcher den här säsongen. Weigel är ofta en av isens bästa spelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:
Harold Camping skrev:
Mäklaren skrev:
Harold Camping skrev:Enligt Micke Johansson så ska alltså Fredric Weigel ta en plats i morgondagens laguppställning.
Verkar vara en väldigt liten och produktiv spelare.

Någon har koll på Weigel?
Vad jag har hört så ska han likna Marcus Krüger i spelsättet.
Fruktansvärt passningsskicklig på J20-nivå, bra skridskoåkning. Väger lite lätt i närkamperna och har svårt att göra mål.
Låter ju lovande. Har du bra koll på J20?

Funderade nämligen vilka andra som ligger nära till hands att tas upp nu när vi har både skador och avstängningar. Blomstrand antar jag? Sebastian Persson?
Jag tror Blomstrand är med imorgon. Sebastian Persson är det osäkert kring. Han har varit borta ett tag av personliga skäl.

Ok! Är det dessa 3 herrar som är aktuella vid sådana här eventuella tillfällen? eller finns det andra som du/ni tror har potentialen att kliva upp.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Blomstrand och Weigel känns ju givna.

Dansktvillingarna verkar inte vara nära, men det gör ju OK med poäng i J20. Linus Arnesson på backsidan har väl varit uppe med A-laget ett par gånger.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Beror väl på vart man ska spela dom. Att spela Weigel i en kedja som ska smälla på och jobba hårt är väl inte helt rätt (jobba hårt kan han väl förvisso). Då passar Blomstrand, Persson eller Nyberg bättre.

Weigel borde testas i en offensiv roll.

Dansktvillingarna är rörliga och spelskickliga. På något sätt känns dom ändå rätt uddlösa.

Sedan är det ju många -94or som börjat komma igång nu. Förutom Nyberg tycker jag Kalin och Anderberg har spelat upp sig rejält. Bra fysik också. Alexander Wennberg kanske skulle fungera i en roll med mycket puck.

Är ju rätt svårt att avgöra också. Antagligen bara Weigel, Blomstrand och Persson som skulle kunna spela stabilt. Litet frågetecken för Perssons skridskoåkning på högre nivå.
Född till sportchef.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

NU har dessutom DN återigen visat att de har en regelbok för oss och en för resten av Sverige.

Tolsa skadar två spelare efter fula tacklingar med armbågar högt upp och kommer undan med 2 matchers avstängning. ( Boten på 1 match känns löjlig. )

Ölvestad fick väl 8 matcher för en liknande grej.

Hade det funnits någon som helst jämlikhet inför lagen borde rimligtvis tolsa fått 2x8 matcher för sitt agerande.

Mackan Nilsson stängs dessutom av i två matcher för att en knasig linjedomare hävdar att Nilson varit på honom. En Nilson som enbart villa fram och säga ett och annat till Tolsa / Tömmernäs. Det finns dessutom inga bilder som visar upp det som hänt mellan domare och Nilson så här dömar alltså DN enbart på domarens ord vilket är helt sinnesrubbat.

Hade DN och linjedomare haft minsta vett i huvudet hade Tolsa fått 14-16 matchers avstängning och Nilsons straff skulle självfallet inte blivit något alls. Allra värst med denna soppa är dock att linjedomaren inte inser att Nilson är på jakt efter en snubbe som skadat två av hans lagkamrater. Att då ens en gång komma på tanken att ens gå ivägen är så jubelidiotkorkat att snubben bara av den anledningen inte borde få döma mer alls.

Hoppas innerligt att man överklagar Nilsons dom, egentligen skulle jag vilja se en överklagan även på Tolsas från vår sida, men det är väl inte möjligt utgår jag från.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:NU har dessutom DN återigen visat att de har en regelbok för oss och en för resten av Sverige.

Tolsa skadar två spelare efter fula tacklingar med armbågar högt upp och kommer undan med 2 matchers avstängning. ( Boten på 1 match känns löjlig. )

Ölvestad fick väl 8 matcher för en liknande grej.

Hade det funnits någon som helst jämlikhet inför lagen borde rimligtvis tolsa fått 2x8 matcher för sitt agerande.

Mackan Nilsson stängs dessutom av i två matcher för att en knasig linjedomare hävdar att Nilson varit på honom. En Nilson som enbart villa fram och säga ett och annat till Tolsa / Tömmernäs. Det finns dessutom inga bilder som visar upp det som hänt mellan domare och Nilson så här dömar alltså DN enbart på domarens ord vilket är helt sinnesrubbat.

Hade DN och linjedomare haft minsta vett i huvudet hade Tolsa fått 14-16 matchers avstängning och Nilsons straff skulle självfallet inte blivit något alls. Allra värst med denna soppa är dock att linjedomaren inte inser att Nilson är på jakt efter en snubbe som skadat två av hans lagkamrater. Att då ens en gång komma på tanken att ens gå ivägen är så jubelidiotkorkat att snubben bara av den anledningen inte borde få döma mer alls.

Hoppas innerligt att man överklagar Nilsons dom, egentligen skulle jag vilja se en överklagan även på Tolsas från vår sida, men det är väl inte möjligt utgår jag från.
Egentligen skulle DIF och alla andra klubbar gemensamt skita i Disciplinnämnden. Det är den sorgligaste jävla clownsammansättning inom svensk sport. Vi ska inte överklaga för genom att göra det visar vi att vi böjer och för skräpnämnden.

USCH FAN........
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kaminor

Inlägg av kaminor »

DIF har ju gått ut med att Nilsons dom överklagas.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

kaminor skrev:DIF har ju gått ut med att Nilsons dom överklagas.
Jo, jag vet. Ett jävla nederlag är vad det är.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Magnutz skrev:
Varför? Tycker det är helt rätt att överklaga. Beslutet är barockt.
Magnutz

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

kaminor skrev:
Magnutz skrev:
Varför? Tycker det är helt rätt att överklaga. Beslutet är barockt.
I det har du naturligtvis rätt.

Det jag menar är att ett överklagande rättfärdigar nämndens existens. Det är anus.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Säsongen 2011/2012

Inlägg av seppuko »

Och vad händer då om man skiter i besluet? Tänk lite nyktert nu Magnus :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Och vad händer då om man skiter i besluet? Tänk lite nyktert nu Magnus :)
Jag vet.. Då blir hockeyligan sura och DIF får mer skit.. men jag drömmer ju här! :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ok, det är de här lagen som fajtas om slutspelsplatser och att undvika en kvalserieplats.

Frölunda 57
Färjestad 57
Växjö 38 57
AIK 55
MODO 55
Djurgården 53
Linköping 51

Om vi tar den individuella statistiken för DIF mot lagen runt om oss är det som följer:

LHC: Här har vi 8-1 (dvs 8 pinnar till oss och 1 till LHC) på 2 hemmamatcher och en bortamatch. Vi har kvar att möta Linköping en gång borta och en hemma.

Modo: Här är det 2-7 i Modo favör på 2 hemmamatcher och 1 borta. Modo möter vi en gång borta och en hemma innan säsongen skall summeras.

Aik: 5-4 till oss efter 2 hemmaderbyn och 1 borta, som alla vet har vi 1 borta och en hemma kvar.

Växjö: 8-4 i vår favör på 2 hemma och 2 bortamatcher. Vi möter Lakers en gång hemma.

Färjestad: Otippat nog står det 5-1 till oss efter 2 matcher (1 hemma/borta). Vi möter FBK en hemma och 2 bortamatcher.

Frölunda: Här har FHC förkrossande 9-3 på 2 hemma & 2 bortamatcher. 14:e februari är det tid för hämnd i Fiskarena.

En tabell på individuella möten mellan alla dessa strecklag ger lite överraskande följande tabell:

1) LHC 33p (22 spelade matcher)
2) AIK 32p (21 spelade matcher)
3) Växjö 32p (21 spelade matcher)
4) DIF 31p (19 spelade matcher)
5) FBK 30p (19 spelade)
6) FHC 30p (21 spelade)
7) Modo 28p (21 spelade)

Man kan lugnt säga att LHC har tagit poäng mot rätt motståndare i slutspelskampen, kommer det hålla i sig framöver om spelet börjar stämma för dem lite bättre?

Vi har bara 19 matcher spelade med 31 pinnar mot de vi främst krigar mot vilket kanske talar för oss? Modo har helt klart vunnit mot "fel" motståndare.

[Captain Obvious]Sammanfattningsvis: ES är jävligt oviss![/Captain Obvious]
viktig

Inlägg av viktig »

-daniel- skrev: En tabell på individuella möten mellan alla dessa strecklag ger lite överraskande följande tabell:

5) FBK 30p (19 spelade)
6) FHC 30p (21 spelade)
7) Modo 28p (21 spelade)
Då den haltar betänkligt kanske det blir tydligare med en version viktad efter snittpoängen istället, blir då såhär

1) DIF 1.63 (31/19)
2) FBK 1.58 (30/19)
3) VLH 1.52 (32/21)
3) AIK 1.52 (32/21)
5) LHC 1.50 (33/22)
6) FHC 1.43 (30/21)
7) Modo 1.33 (28/21)

Jävligt otippat, må jag säga.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

viktig skrev:
-daniel- skrev: En tabell på individuella möten mellan alla dessa strecklag ger lite överraskande följande tabell:

5) FBK 30p (19 spelade)
6) FHC 30p (21 spelade)
7) Modo 28p (21 spelade)
Då den haltar betänkligt kanske det blir tydligare med en version viktad efter snittpoängen istället, blir då såhär

1) DIF 1.63 (31/19)
2) FBK 1.58 (30/19)
3) VLH 1.52 (32/21)
3) AIK 1.52 (32/21)
5) LHC 1.50 (33/22)
6) FHC 1.43 (30/21)
7) Modo 1.33 (28/21)

Jävligt otippat, må jag säga.
Japp, höll just på och filade på en sådan men du hann före. Otippat ja...
Skriv svar