Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/1 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/1 2012.

Inlägg av Rix »

Lidingö DIF skrev:Tur att Djurgården släppte Nicklas Danielsson i alla fall. Följer honom just nu i matchen mot Solna if och han skulle inte passa in i Djurgårdens anfall såsom han spelar. Definitivt inte mot ett lag som Timrå.
Nej Järlan vill inte ha en målskytt som har gjort mål i 15 raka matcher, vi har ju värvat dunder Carlson som ska frälsa oss. Sen vill inte Järlan ha Bremberg som har gjort mest poäng i elitserien någonsin, för där har vi fått in Almtorp som är en bra defensiv center men inte kan skapa något alls. Men det är lugnt grabbar vi har ju i alla fall täckt upp att vi tappade 2-3 bra backar med våra nya stjärnskott #78 och #49.

Matchen då, tror vi vinner trots allt med 4-3 mot ES sämsta lag. Bremberg spelar fram Friberg 3 gånger med passningar som bara han kan, medans DIF gör 4 skitmål signerat SSK firman.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Rix skrev:
Lidingö DIF skrev:Tur att Djurgården släppte Nicklas Danielsson i alla fall. Följer honom just nu i matchen mot Solna if och han skulle inte passa in i Djurgårdens anfall såsom han spelar. Definitivt inte mot ett lag som Timrå.
Nej Järlan vill inte ha en målskytt som har gjort mål i 15 raka matcher, vi har ju värvat dunder Carlson som ska frälsa oss. Sen vill inte Järlan ha Bremberg som har gjort mest poäng i elitserien någonsin, för där har vi fått in Almtorp som är en bra defensiv center men inte kan skapa något alls. Men det är lugnt grabbar vi har ju i alla fall täckt upp att vi tappade 2-3 bra backar med våra nya stjärnskott #78 och #49.

Matchen då, tror vi vinner trots allt med 4-3 mot ES sämsta lag. Bremberg spelar fram Friberg 3 gånger med passningar som bara han kan, medans DIF gör 4 skitmål signerat SSK firman.
Jag tror Djurgården gjorde rätt i att släppa dubbel 4:an. Han spelade inte jättebra när han spelade hos oss och som alla vet utvecklas inte spelare i Djurgårdens A-lag. Det jag försöker säga är att om han hade spelat kvar hade han bara varit en spelare i mängden.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Datsyuk_13 »

DIF-Timrå 1-4 (0-1, 1-1, 0-2)

0-1 Fleury
0-2 Hedström
1-2 Printz
1-3 Fleury
1-4 Fleury (mål i tom kasse)

Skott: 27-24
Publik: 6344

Micke J i en kort kommentar efter matchen:
Självklart bittert att förlora. Tycker ändå att vi kommer ut med bra energi i första där vi har lite oflyt att vi inte får utdelning på alla de chanserna som vi skapade. Hade vi bara tagit ledningen så tror jag att det hade blivit en annan matchbild. Vi vet ju att vi normalt har många erkänt duktiga målskyttar i laget, så därför är det naturligtvis extra frustrerande att vi inte lyckas hitta ett sätt att överlista Stefan i kväll. Men han gjorde en jättematch, det ska vi vara ärliga och säga...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

swallat skrev:
SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Haha, vilket jävla lag alltså, helt otroligt. Den sämsta laguppställningen någonsin på pappret?
Gå in i nyhetsarkivet och välj "Laguppställning mot " random match från 05/06...

Typ denna...

Målvakter
35. Teemu Lassila
(30. Mattias Andersson)

Förstafemman
19. Jimmie Ölvestad - 16. Nichlas Falk - 36. Marcus Kristoffersson
6. Ronnie Pettersson - 4. André Mattsson

Andrafemman
41. Patrick Thoresen - 23. Fredrik Bremberg - 70. Per Eklund
7. Alexander Ribbenstrand - 38. Adam Andersson

Tredjefemman
18. Patric Hörnqvist - 17. Christofer Löfberg - 15. Johan Eneqvist
21. Antti-pekka Lamberg - 40. Jesper Björck

Fjärdekedja
24. Jimmy Jensen - 13. Tim Johansson-Bräck - 10. Patrik Nilson

Extra backpar
33. Erik Ryman - 29. Jonas Liwing
dom som skulle platsa idag skulle väll vara
Jimmie Ölvestad
Nichlas Falk
Patrick Thoresen
Fredrik Bremberg(synd att alla förutom JJ fattar det)
Patric Hörnqvist
Den Patric Hörnqvist som spelade 05/06 gjorde 7 poäng på 47 matcher. Den Patric skulle inte platsa idag :)
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Datsyuk_13 skrev:DIF-Timrå 1-4 (0-1, 1-1, 0-2)
0-1 Fleury
0-2 Hedström
1-2 Printz
1-3 Fleury
1-4 Fleury (mål i tom kasse)
Läskigt, drömde om precis detta resultat i natt, förutom att Bremberg gjorde 4:an
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ingen värvning kommer att komma och så kommer det skyllas på att vi har kort med folk om vi förlorar och att grabbarna ändå gjorde en bra match trots det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Jim Morrison skrev:Ingen värvning kommer att komma och så kommer det skyllas på att vi har kort med folk om vi förlorar och att grabbarna ändå gjorde en bra match trots det.
Järlefelt måste vara årets största skämt! Om det är så att eventuella förstärkningar är uteslutet är det väl bara att gå ut med det på hemsidan!? Otroligt amatörmässig stil mot oss supportrar!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nummer19 skrev:
Salas skrev:Liwing hade ju lätt platsat i Djurgården mot Timrå, vilket tar emot att säga, för att då förstår man verkligen hur usla backar vi har.
André Matsson hade även platsat. Han hade blivit en stjärna i dagens DIF.
Liwing har utvecklats rejält sedan då. Han var riktigt dålig den säsongen.

André Matsson hade verkligen INTE platsat. Nu överdrev du Nummer19. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Nummer19 skrev:
Salas skrev:Liwing hade ju lätt platsat i Djurgården mot Timrå, vilket tar emot att säga, för att då förstår man verkligen hur usla backar vi har.

Haha, var en aning bitter och ironisk när jag skrev det inlägget... :wink:
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Den blågula sköld med blodrött band

den vilja vi ära,

med heder den föra kring skandiens land,

den trohet vi svära.

De blågula fält bära Sveriges färg,

den röda kärlekens är

Oss trohet i hjärtat och stål i märg

de två oss lär.

Den tredje oss binder med oslitliga band

Djurgårdare alla,

Den skölden, den lär oss älska vårt land,

att stå eller falla.
Bild

Stå upp för skölden nu DIF.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

jaha, detta är en av mina julklappar från sambon.. . hoppas hon för lite tur med sig då vi kommer med b-laget pga alla som är borta... vilket iof kanske inte spelar roll med tanke på hur vi lirat senaste tiden.

vågar man tippa vinst? 3-2 efter sudden kanske? Eller är det så enkelt att det "äntligen" börjar vända för Timrå och de time:ar in det så bra att det givetvis är mot oss! :/
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nummer19 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Nummer19 skrev:

Haha, var en aning bitter och ironisk när jag skrev det inlägget... :wink:
Hehe...anade det. Tänkte bara "Matsson, nu jävlar är råttet mågat". :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Citerar Kentta: "Vinn eller avgå." Vinst är ett jävla måste. Inget annat finns på världskartan.
Donkels

Inlägg av Donkels »

3 - 2 till oss efter full tid. Kung Otto den sista Djurgårdaren avgör!!!
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

Man blir förbannad när man tänker på hockey nu för tiden.

Håller med er om det negativa men jag tror DIF tar hem tre poäng ganska enkelt. Men spelar #78 blir jag riktigt förbannad, han gör fan inget rätt.

Nu måste Järlan ta sitt ansvar, AVGÅ!

Andras sportchefer agerar genom värvningar och tränarbyten, Järlan kommer snart prova med vita dräkter hemma, MUPP!
Skriv svar