Stick, troll!PatrikSundberg skrev:Märker att ni stockholmare gillar att gnälla direkt det inte går er väg.
Ni alla påstår att det Tolsa gjorde förtjänar ett gigantiskt nackskott men ni har ju egentligen minst rätt att gnälla på sådant här spel, då ni inte direkt är det mest oskyldiga laget, utan tvärt om.
"Det gör ont att möta djurgården" är ju erat fin-citat då ni gör en ful armbågstackling eller hugger folk med klubbor, skärp er för fan och bit ihop då folk spelar fulspelet ni (Läs: Ekman och Ölvestad) har gjort er förtjänta av.
Lycka till i kvalserien.
Mvh Patrik
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha! Patetiskt inlägg! Allt jag har att säga.PatrikSundberg skrev:Märker att ni stockholmare gillar att gnälla direkt det inte går er väg.
Ni alla påstår att det Tolsa gjorde förtjänar ett gigantiskt nackskott men ni har ju egentligen minst rätt att gnälla på sådant här spel, då ni inte direkt är det mest oskyldiga laget, utan tvärt om.
"Det gör ont att möta djurgården" är ju erat fin-citat då ni gör en ful armbågstackling eller hugger folk med klubbor, skärp er för fan och bit ihop då folk spelar fulspelet ni (Läs: Ekman och Ölvestad) har gjort er förtjänta av.
Lycka till i kvalserien.
Mvh Patrik
Tack så mycket Patrik! Vi ska göra vårat bästa för att hålla oss kvar...!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- SirDIFalot
Vad spelar det för roll vad våra spelare har för historik? Ska Tolsa bedömas annorlunda i fallet för att det sker mot ett visst lag?PatrikSundberg skrev:Märker att ni stockholmare gillar att gnälla direkt det inte går er väg.
Lycka till i kvalserien.
Mvh Patrik
Du säger heller ingenting i inlägget om vad som legaliserar just Tolsas tacklingar. Att du startar inlägget med att uttrycka en fördom emot stockholmare gör ju att du inte heller riktigt tas på allvar.
Expert.
- Nummer19
Vem här inne har sagt att vi är det "cleanaste" laget i ES?
Däremot tål vi inte när en spelare från fiskrensarna kommer till Hovet och skadar 2 av våra nyckelspelare med flit och kommer i princip undan med det.
Däremot tål vi inte när en spelare från fiskrensarna kommer till Hovet och skadar 2 av våra nyckelspelare med flit och kommer i princip undan med det.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Jo, du har rätt.PatrikSundberg skrev:Märker att ni stockholmare gillar att gnälla direkt det inte går er väg.
Lycka till i kvalserien.
Mvh Patrik
Två av våra bästa spelare blir överkörda med hjärnskakning som utgång varav den ena inte ens är i närheten av pucken. Krock? My ass.
Davvas inlägg och analys i någon annan tråd visade, och övertygade mig om att Tolsa gör det med full medvetenhet. Den typen av spel är inget som just DIF står för även om "fula" incidenter har inträffat. Krävs ingen vidare smart person att förstå att dessa händelser som förekommit enbart beror på individualister. Absolut inget som hela laget ska kopplas ihop med. Det finns idioter överallt och i de flesta lag men att komma hit och skriva att vi helt enkelt ska ta skiten är rent ut sagt för jävla löjligt. Man ska inte tolerera dessa typer av beteende på en ishockeyrink.
Att det är en frölundait som gör de överraskar då det var ett jävla gnäll i media om att man ska visa respekt i den här sporten. Hur skulle du känna om någon kom efter smällen mot Kahnberg och skrev: Äh, det är sånt som händer i ishockey. Bara upp på sadeln igen och visa dem hur hockey egentligen ska spelas!
Störtlöjligt.
PS. Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har från klackkulturen men ta det med en nypa salt för fan.
- Nummer19
Det gjorde tydligen ont för er fiskrensare när Kahnberg blev tacklad, så visst fan gör det ont när våra TVÅ nyckelspelare försvinner pga en spelare från Sveriges backsida inte vet hur man spelar hockey.PatrikSundberg skrev:Stackare. Bli tacklad gör ont i lillhjärtatNummer19 skrev:Vem här inne har sagt att vi är det "cleanaste" laget i ES?
-
Men herregud.. Varför ens komma in på ett DIF forum (eller vilket annat som hellst) om man inte håller på laget och endast skriver inlägg för att provicera.
Lägg ner!
Lägg ner!
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.
Rolig du är, sluta larva dig och gå och lägg dig nu när alla barnprogram är slut.PatrikSundberg skrev:Aldrig påstått att det var en krock, sa att det var en ful tackling och självklart drar dessa två spelare ner djurgården i samma träsk då ni låter dom hålla på så.Struten skrev: Jo, du har rätt.
Två av våra bästa spelare blir överkörda med hjärnskakning som utgång varav den ena inte ens är i närheten av pucken. Krock? My ass.
Davvas inlägg och analys i någon annan tråd visade, och övertygade mig om att Tolsa gör det med full medvetenhet. Den typen av spel är inget som just DIF står för även om "fula" incidenter har inträffat. Krävs ingen vidare smart person att förstå att dessa händelser som förekommit enbart beror på individualister. Absolut inget som hela laget ska kopplas ihop med. Det finns idioter överallt och i de flesta lag men att komma hit och skriva att vi helt enkelt ska ta skiten är rent ut sagt för jävla löjligt. Man ska inte tolerera dessa typer av beteende på en ishockeyrink.
Att det är en frölundait som gör de överraskar då det var ett jävla gnäll i media om att man ska visa respekt i den här sporten. Hur skulle du känna om någon kom efter smällen mot Kahnberg och skrev: Äh, det är sånt som händer i ishockey. Bara upp på sadeln igen och visa dem hur hockey egentligen ska spelas!
Störtlöjligt.
Sen skiter jag fullständigt i Kahnberg, jag är här för att försöka få er att inse att ni förtjänar att bli skadade då dessa två tidigare nämnda spelare spelar i erat lag.
Kan inte nån mod banna denna idiot?
Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
-
Fyndigt värre.Jepe skrev:Rolig du är, sluta larva dig och gå och lägg dig nu när alla barnprogram är slut.
Ja att inte gnälla när det går neråt är väl omänskligt.. Det gnälls överallt om dåliga perioder inom Djurgårdens IF, Färjestad BK, aik, Frölunda, ja det gnälls i varje supportklubb så att du pekar ut det är enbart patetiskt och visar bara varför du registrerade dig på vårt forum.PatrikSundberg skrev:Märker att ni stockholmare gillar att gnälla direkt det inte går er väg.
Lycka till i kvalserien.
Mvh Patrik
Självklart ska det göra ont att möta Djurgården, man ska inte lämna Hovet pigg och kry efter en match mot oss. Hårt spel hör till sporten, håller med om att vissa av spelarna i Djurgården kan lira hårt men blickar vi utåt så har vi drabbats betydligt hårdare.
Andreas Holmqvist fick näsbenet brytet av Anton Hedman förra säsongen efter en oerhört ful armbågstackling.
Dock så hade även Nisse Ekman ett tillhugg på Silfverberg och självklart var det fult, inget vi förnekar. Men tycker du inte det är konstigt om vi skulle ha börjat hota Ekman med brev, email eller whatever efter hans aktion? Det gnälls på spelare, framförallt Djurgårdens IF som hockeyförening men när vi drabbas så är det självklart att gnället riktats utåt - Håller du inte med?
Att Ölvestad spelar hårt är ingen nyhet, det gör ont att möta Jimmie. Skillnaden mellan Jimmie och Tolsa är att Jimmie visar respekt för sina motspelare, hårda men sjysta tacklingar - inga armbågar eller what so ever i huvudtrakterna.
Nästa gång du bestämmer dig för att skriva något (speciellt i någon annans supportföreningsforum) gör det med stil. Vi vill inte ha någon som kommer hit bara för att provocera, vi är gärna med och diskuterar men provoceringar är inte uppskattat.
---------------------------------------------------------
Två matcher för två huvudtacklingar? Jag kan gå med på bedömningen av händelsen om DT men att det blir ca en match böter för tacklingen mot Jimmie är absurt. När man läser disciplinnämndens förklaring (se nedan) och tittar senare mot domen börjar man undra vad det sitter för barn och bestämmer.
Rimligt med cirka EN match avstängning? Helvete heller. Jag hoppas det lämnas in en protest eller liknande, för att detta är fan absurt.Filmsekvenserna visar att Jari Tolsa har fokus på pucken, att han vänder runt för att följa spelet och att detta tillsammans med rörelsemönstret hos en av spelarna i Djurgården leder till en sammanstötning mellan Tolsa och Djurgårdenspelaren. Filmsekvensen visar emellertid även att Jari Tolsa vid sammanstötningen trycker upp höger armbåge mot motspelarens huvud. Nämnden anser att det av filmsekvenserna framgår att Jari Tolsa är i vart fall likgiltig till konsekvensen att hans armbåge träffar motspelarens huvud. Jari Tolsa är därför ansvarig för detta agerande.
Nilson fick två matchers avstängning för sitt ''slag'' mot linjedomaren enligt P4. Enligt mina slutsatser så tänker jag att Nilson och Tolsa begick samma aktioner då båda fick likadant straff.
Makes no sense - Protestera, och gör det nu..
Att du är här för att provocera har blivit tydligt nu, annars hade du tagit dig tiden och svarat på mitt inlägg istället för ett stycke utav det.PatrikSundberg skrev:Ödslade några sekunder på youtube och hittade detta http://www.youtube.com/watch?v=3XxIsVvNlmwMash skrev: Att Ölvestad spelar hårt är ingen nyhet, det gör ont att möta Jimmie. Skillnaden mellan Jimmie och Tolsa är att Jimmie visar respekt för sina motspelare, hårda men sjysta tacklingar - inga armbågar eller what so ever i huvudtrakterna.
Som sagt, Jimmie visar respekt. Persson var puckförande, det var inte Jimmie när Tolsa kom.
Granskar du filmen (som jag gjort många gånger innan detta) så ser du att tacklingen börjar i bröstet och går olyckligt uppåt. Majoriteten av tacklingarna går uppåt pga fart i själva spelaren, fysik är inblandat.
Jimmie fick 2+10, avstängning samt böter (ingen direkt summa just nu...). Tolsa fick 2 min + 2 matcher avstängning samt 9000kr i böter.
Att disciplinnämnden är ett skämt kan ingen bortse. Syftet med Tolsas tackling mot Jimmie var att få ut han, Jimmie åker emot Persson som är puckförande. Tacklingen hård men gott o väl befogad.
.
Senast redigerad av android den 2012-01-16 21:24:47, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
-
Skulle tippa på att denna gudabegåvade stackare hejar på den där varulven uppe i norr. Nr 1: han tog upp just den tacklingen på Ölvestad mot dvärgen i delfinarenan. Nr 2: Han är bitter på DIFare då flickorna uppe i Luleå gång på gång stört sig på att alla inte lirar innebandy i DIF. Abbottsystrarna, rasse-Osten och den knölen Berglund är exempelvis Kycklingar som håller på med fel sport. Gemensam nämnare? PatrikSundberg! Nr 3: Han skriver som en bonde...PatrikSundberg skrev: Är väll inte direkt en nyhet att jag är här för att provocera.
Sen vet jag inte ifall det är att visa respekt genom att tackla någon i bröstet och sen "råka" lägga upp en armbåge i ansiktet pga sin helt gudomliga fysik men kanske det.
EDIT: Ska följa Jepes råd och gå och sova så ni slipper mig. Varsågod.
Tycker det är kul med lite besök här på forumet. Speciellt när det är intelligensreserver som vandrar in. Djurgården berör uppenbart!
Lycka till med att inte få kramp i högernäven framför World of Warcraft!
100% DJURGÅRDSJ***L
Ja om han är från Luleå så kanske det är lite lindrigare att vara så efterbliven, de kan ju inte hjälpa sin inavel däruppe direkt.Jockmaniac skrev:Skulle tippa på att denna gudabegåvade stackare hejar på den där varulven uppe i norr. Nr 1: han tog upp just den tacklingen på Ölvestad mot dvärgen i delfinarenan. Nr 2: Han är bitter på DIFare då flickorna uppe i Luleå gång på gång stört sig på att alla inte lirar innebandy i DIF. Abbottsystrarna, rasse-Osten och den knölen Berglund är exempelvis Kycklingar som håller på med fel sport. Gemensam nämnare? PatrikSundberg! Nr 3: Han skriver som en bonde...PatrikSundberg skrev: Är väll inte direkt en nyhet att jag är här för att provocera.
Sen vet jag inte ifall det är att visa respekt genom att tackla någon i bröstet och sen "råka" lägga upp en armbåge i ansiktet pga sin helt gudomliga fysik men kanske det.
EDIT: Ska följa Jepes råd och gå och sova så ni slipper mig. Varsågod.
Tycker det är kul med lite besök här på forumet. Speciellt när det är intelligensreserver som vandrar in. Djurgården berör uppenbart!
Lycka till med att inte få kramp i högernäven framför World of Warcraft!
Jag ber också om ursäkt för mitt inlägg om du är från Luleå. Behöver du hjälp med något så skrik till. Stackars.
Född till sportchef.