Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

"Harold Camping", haha!

Tyclte det var dårskap att släppa Danielsson då han passade utmärkt med Krüger i slutspelet. Engqvist försvann visserligen, men man borde lagt krutet på att hitta en komplement till dem.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag var faktiskt en av dom som ville ha kvar Danielsson. Får några veckor sedan gick jag tillbaka på forumet och kollade vad jag skrev... Jävlar vad jag fick mothugg när jag sa att jag mycket hellre hade släppt Tim än Danielsson.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag var en av dom som tyckte att det inte gjorde något att vi släppte 44an. Dumt så här i efterhand, självklart.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tyckte det var helrätt att släppa Nicky D i det läget vi var i då, och det står jag fortfarande för. Man hade knappast kunnat gissa sig till att han skulle få den utvecklingen som han har fått i Modo...

Har hört att han har runt 100 loppar i månaden i Modo (inga initierade källor dock, så ta det med en nypa salt) - snacka om ett sjukt fynd.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Vet Djurgården vad try out-kontrakt är? Det verkar inte så.
Det skadar ju inte att prova nån som finns på marknaden, nu när allt är skit och halva laget är skadat/sjukt/avstängt/värdelöst.

Bergfors klar för fortsättning i KHL, för övrigt.
http://hockeysverige.se/article/1274630 ... -khl-klubb
Användarvisningsbild
Hompa1891

Inlägg av Hompa1891 »

Lovar att JJ är vaken nu och sitter med datorn i högsta hugg. Han måste hitta en bra och billig resa till i mars innan de tar slut eller blir för dyra. Någon som vill tippa på vart han vill åka?

Jag lägger min röst på Amsterdam, där får han röka brajj lagligt som den brajjare han är.
LETS ALL DO THE CHIBSA
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

kaminor skrev:Vet Djurgården vad try out-kontrakt är? Det verkar inte så.
Det skadar ju inte att prova nån som finns på marknaden, nu när allt är skit och halva laget är skadat/sjukt/avstängt/värdelöst.

Hanulla har ju haft ett så ja dom vet nog
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bjurre skrev:
kaminor skrev:Vet Djurgården vad try out-kontrakt är? Det verkar inte så.

Hanulla har ju haft ett så ja dom vet nog
Killen som förstår ironi.
DIF!
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Läge att ge han snubben i Vityaz som numera är avstängd och således "fystränare" istället kontrakt ett par matcher med 15feb som slutdag på kontraktet?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14184
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

android skrev:Just nu handlar det ju mest om att överleva. Kan man snubbla sig till slutspel så kan man ju få någon form av formtopp helt plötsligt. Till nästa år måste man dock göra om rejält. Nya tankar måste in i ledningen, försvaret måste bli hårdare och anfallet mer kreativt. Blev ganska långt tillslut. Inte säkert att någon orkar läsa. Kan ha gjort misstag här och där också gällande kontrakt, löneuträckningen etc.
Mycket ambitiös och bra sammanställning av dina tankar inför kommande säsong. Föreslår att du startar en ny tråd med namnet "Silly Season 2012/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget" och använder ditt välutvecklade alster som första text.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Östgöten skrev:
android skrev:Just nu handlar det ju mest om att överleva. Kan man snubbla sig till slutspel så kan man ju få någon form av formtopp helt plötsligt. Till nästa år måste man dock göra om rejält. Nya tankar måste in i ledningen, försvaret måste bli hårdare och anfallet mer kreativt. Blev ganska långt tillslut. Inte säkert att någon orkar läsa. Kan ha gjort misstag här och där också gällande kontrakt, löneuträckningen etc.
Mycket ambitiös och bra sammanställning av dina tankar inför kommande säsong. Föreslår att du startar en ny tråd med namnet "Silly Season 2012/2013 - nyförvärv, förluster och lagbygget" och använder ditt välutvecklade alster som första text.
Vi startar den tråden dagen efter vår sista match för säsongen är spelad tycker jag.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
Östgöten skrev:
Mycket ambitiös och bra sammanställning av dina tankar inför kommande säsong. Föreslår att du startar en ny tråd med namnet "Silly Season 2012/2013 - nyförvärv, förluster och lagbygget" och använder ditt välutvecklade alster som första text.
Vi startar den tråden dagen efter vår sista match för säsongen är spelad tycker jag.
Förhoppningsvis är alla förlängningar klara då.
Född till sportchef.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Vad krävs för att Mackan ska börja åka skridskor och jobba hårdare?
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Mårten_ skrev:Vad krävs för att Mackan ska börja åka skridskor och jobba hårdare?
Kommer aldrig hända just är det att gråta i pressen som är proi ett för han
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
android

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Bjurre skrev:
Mårten_ skrev:Vad krävs för att Mackan ska börja åka skridskor och jobba hårdare?
Kommer aldrig hända just är det att gråta i pressen som är proi ett för han
Är det länge göra det
Född till sportchef.
Låst