Elitserien 2011/2012
Re: Elitserien 2011/2012
Cluben möter Modo... där är ett oavgjort res med Cluben-vinst i OT/Str önskvärt.. eller tvärtom.. faaaaaaaaaan..
Vinner Modo håller de undan. Vinner Cluben tar de in på oss.
jag vågar alltså inte alls räkna med att vi tar 3p mot något lag i serien eftersom det bara finns två lag som är lika bra eller sämre än oss just denna säsong.
HATA FISKELUNDA FÖR ATT DE SKADAT DT OCH JIMPA!
(ursäkta capslock.)
Vinner Modo håller de undan. Vinner Cluben tar de in på oss.
jag vågar alltså inte alls räkna med att vi tar 3p mot något lag i serien eftersom det bara finns två lag som är lika bra eller sämre än oss just denna säsong.
HATA FISKELUNDA FÖR ATT DE SKADAT DT OCH JIMPA!
(ursäkta capslock.)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Egentligen håller jag med dig fullt ut... men man har ju ändå någon slags barnslig förhoppning om att "det kommer ordna sig till slut", "vi tar oss till slutspel med god marginal". Sure.Lee Harvey Oswald skrev: Ur ett rent sportsligt "icke-DIF perspektiv" vore det mest rättvist så
-Som man bäddar får man ligga
DIF har inte bäddat alls, följaktligen kommer man inte ens vara med när festen börjar
Jag hoppas verkligen att vi krigar oss till en sista slutspelsplats, om inte annat är det galet viktigt för den redan ruggiga ekonomin.
- Lee Harvey Oswald
Men absolut, det är ju därför man dragit ut lite på "balkong-hoppet"-daniel- skrev:Egentligen håller jag med dig fullt ut... men man har ju ändå någon slags barnslig förhoppning om att "det kommer ordna sig till slut", "vi tar oss till slutspel med god marginal". Sure.Lee Harvey Oswald skrev: Ur ett rent sportsligt "icke-DIF perspektiv" vore det mest rättvist så
-Som man bäddar får man ligga
DIF har inte bäddat alls, följaktligen kommer man inte ens vara med när festen börjar
Jag hoppas verkligen att vi krigar oss till en sista slutspelsplats, om inte annat är det galet viktigt för den redan ruggiga ekonomin.

Växjö & Modo har det senaste 7-8 matcherna gått som tåget medan DIF, lhc & tänkta topplag gått ner sig rejält.
Så om vi helt enkelt skiter i sportslig rättvisa så kommer troligtvis både Modo & Växjö hinna med minst en "nedåt-kurva" till innan 55 omgångar är spelade.
Har sagt det förut,
Att vi har 2st derbyn kvar & att dessa troligtvis kommer skicka nån av lagen till KS känns klart mer skrämmande än spännande.
Under de 10 sista omgångarna möter vi aik, Växjö, lhc, Tik, Modo.
Vi har även frölunda & fbk under samma period, som båda faktiskt riskerar att dras in i sträckstriden.
Rätt så Naaaajs...!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Det sjuka är att Växjö inte spelat bra i någon av deras senaste 4 matcher som de vunnit...allvarligt, matchen i går var ett stort skämt. Samma när vi spelade mot dem borta; de vann på DIFs totalt oförmåga att ens försöka göra match av det hela. Nä, Lakers kommer med stor sannolikhet åka på en dipp till som jag tror kan ta dem ner i träsket igen på allvar, dock är det jävligt starkt att spela så disciplinerat som de gjort med alla dessa skador...
Modo vet jag inte riktigt, risken (chansen) finns att de snart "gör en DIF" och tror de är bättre än de egentligen är och går ner sig rejält igen. Brukar liksom bli så...
Kommande period blir "rolig" för DIFs del, ja...härligt om våra viktigaste spelare blir borta en period också.
Modo vet jag inte riktigt, risken (chansen) finns att de snart "gör en DIF" och tror de är bättre än de egentligen är och går ner sig rejält igen. Brukar liksom bli så...
Kommande period blir "rolig" för DIFs del, ja...härligt om våra viktigaste spelare blir borta en period också.

- SirDIFalot
Såhär några månader efter Frölundas inledande bra matcher kanske ni har landat på jorden pojkar?Jockmaniac skrev:Tippade Frölunda som SM-Guld vinnare inför säsongen och blev i stort sett utskrattadDIF_Soldier skrev:Man kanske borde satsat en slant...DIF_Soldier skrev:1. Frölunda![]()
Vafan säger ni nurå era jävla sopor
(Så nu fick jag avreagera mig för att jag har så satans rätt hela tiden)
HATA FRÖLUNDA

Expert.
- DIF_Soldier
Vet inte om det är så rättvist. Frölunda har åkt på riktigt många skador och hade inte de satt stopp så hade nog lagets framfart sett annorlunda ut.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Frölunda vs Aik
Linköping vs Modo
Hyfsat spännande matcher i kväll....
Känns äckligt att heja på FHC efter senast men jag blir tyvärr tvingad till det trots allt, och helt värdelöst att sitta och hoppas på Modo när vi krigar om samma slutspelsplats men känns rent ut sagt livsfarligt om LHC vinner sin match och vi inte kammar full pott mot Timrå imorgon.
Linköping vs Modo
Hyfsat spännande matcher i kväll....
Känns äckligt att heja på FHC efter senast men jag blir tyvärr tvingad till det trots allt, och helt värdelöst att sitta och hoppas på Modo när vi krigar om samma slutspelsplats men känns rent ut sagt livsfarligt om LHC vinner sin match och vi inte kammar full pott mot Timrå imorgon.
Hoppas på många skador och avstängningar i samtliga fyra lag som spelar idag. Tre skadade och tre avstängda i varje lag blir bra.
Född till sportchef.
4-2 till Linköping i början av andra.
JÄVLA SKIT.
Vänd på det här Modo.
Edit: Jaha, där kom 6-2. Modoröv. Allt verkligen går med oss.
Vi får förresten aldrig bli som LHC. Aldrig.
JÄVLA SKIT.
Vänd på det här Modo.
Kentta skrev:4-2 till Linköping i början av andra.
JÄVLA SKIT.
Vänd på det här Modo.
Alltså, det är ju omöjligt att veta vad som är bäst - om lhc eller modoh vinner.
Även vid seger ligger ju Linköping två poäng efter oss, med två matcher mer spelade.
Fiskrensarna får fan se till att göra mål på gnägget.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Faaan, era jävla fiskben.
10 poäng skiljer mellan plats 4-11. Helt sjukt.
10 poäng skiljer mellan plats 4-11. Helt sjukt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
aih tar det OT- 2p till sork inc och 1 till sillstrypers
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.