Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4213808.ab
Nu vet vi inte vad som händer bakom kulisserna på Hovet men något likt detta känns avlägset...
Tänk om Jimmie kunde ryta till mot Josef, Kyle, Tjärnqvist etc.
Säga åt att dem spelar i Djurgården och vad det innebär gentemot denna segerrika klubbs supportrar.
Säga åt dem att det här spelet som vi fått se inte håller. Att vi inte spelar på den nivå och och med den proffessionalismen som DIF ska visa upp.
Säga åt dem att att en Järnkamin ALDRIG ger sig, inte är rädd och fullföljer ALLA situationer till 100 procent och sätter LAGET före en själv.
Att man ska spela I Djurgårdens tröja med STOLTHET!
Okej, tillbaks till reality. Det finns helt enkelt för många inkompetenta personer i denna förening just nu och dem som faktiskt har hjärta och hjärna för klubben försvinner. Det känns som ett stort jävla daltande med truppen där ingen drar gränser eller visar någon form av bestämdhet.
Kommer vi till slutspel är jag nöjd, oavsett hur utgången blir där.
Har nog aldrig under pågående säsong längtat så mycket till nästa säsong som nu.
Nu vet vi inte vad som händer bakom kulisserna på Hovet men något likt detta känns avlägset...
Tänk om Jimmie kunde ryta till mot Josef, Kyle, Tjärnqvist etc.
Säga åt att dem spelar i Djurgården och vad det innebär gentemot denna segerrika klubbs supportrar.
Säga åt dem att det här spelet som vi fått se inte håller. Att vi inte spelar på den nivå och och med den proffessionalismen som DIF ska visa upp.
Säga åt dem att att en Järnkamin ALDRIG ger sig, inte är rädd och fullföljer ALLA situationer till 100 procent och sätter LAGET före en själv.
Att man ska spela I Djurgårdens tröja med STOLTHET!
Okej, tillbaks till reality. Det finns helt enkelt för många inkompetenta personer i denna förening just nu och dem som faktiskt har hjärta och hjärna för klubben försvinner. Det känns som ett stort jävla daltande med truppen där ingen drar gränser eller visar någon form av bestämdhet.
Kommer vi till slutspel är jag nöjd, oavsett hur utgången blir där.
Har nog aldrig under pågående säsong längtat så mycket till nästa säsong som nu.
- Christopher J
Nästan så man borde flytta hemmamatcherna till Globen ett tag för att vända den negativa trenden. Vi har ju knappast blivit bättre hemma sen Hovet blev permanent. Känns som vi måste göra en riktigt bra insats för att vinna nu på Hovet. När vi lirade på Globen så kändes det ju som att vi vann 9 av 10 hemmamatcher och spelade riktigt bra stundtals plus att vi även vann matcher där vi var dåliga.
Nu tänker jag bara, jag menar inte att vi ska flytta dit permanent så ni behöver inte svara och börja prata om publiken och stämning mm. Tänker bara spelmässigt.
Nu tänker jag bara, jag menar inte att vi ska flytta dit permanent så ni behöver inte svara och börja prata om publiken och stämning mm. Tänker bara spelmässigt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
ALDRIG I LIVET!Christopher J skrev:Nästan så man borde flytta hemmamatcherna till Globen ett tag för att vända den negativa trenden. Vi har ju knappast blivit bättre hemma sen Hovet blev permanent. Känns som vi måste göra en riktigt bra insats för att vinna nu på Hovet. När vi lirade på Globen så kändes det ju som att vi vann 9 av 10 hemmamatcher och spelade riktigt bra stundtals plus att vi även vann matcher där vi var dåliga.
Att tro att vi spelar bättre på Globen än på Hovet är ju ungefär som att tro att det spelar någon roll om vi har vit, blå eller röd tröja på oss.
Expert.
För två år sedan applåderades ett försök till dribbling, bryta in på mål och liknande. Man gillade att spelarna försökte. Nu så suckas det mest om någon försöker sig på att bryta mönstret och misslyckas.
Spelarna borde inse att vi är ett bottenlag och börja kriga som ett.
På läktaren borde vi fatta att vi är underdogs i de flesta matcher och börja agera efter det.
Skulle vara intressant att se hur det blev om alla gick in med inställningen att hylla tacklingar, hårt jobb och att spelarna försöker istället för att ta det för givet när någon gör detta och sucka/bua etc när någon misslyckas. Tror det skulle starta en positiv spiral.
DIF mot rubb.
Spelarna borde inse att vi är ett bottenlag och börja kriga som ett.
På läktaren borde vi fatta att vi är underdogs i de flesta matcher och börja agera efter det.
Skulle vara intressant att se hur det blev om alla gick in med inställningen att hylla tacklingar, hårt jobb och att spelarna försöker istället för att ta det för givet när någon gör detta och sucka/bua etc när någon misslyckas. Tror det skulle starta en positiv spiral.
DIF mot rubb.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Allt är 09/10's "fel"...folks förväntningar har varit helt sanslösa efter den säsongen (mig själv inkluderad). Innan där så var man överlycklig när vi lyckades ligga på slutspelsplats, och nu är det upprorsstämning när vi inte tillhör toppen.
Det finns väl två klasser av upprorsmän här på forumet:-daniel- skrev:Allt är 09/10's "fel"...folks förväntningar har varit helt sanslösa efter den säsongen (mig själv inkluderad). Innan där så var man överlycklig när vi lyckades ligga på slutspelsplats, och nu är det upprorsstämning när vi inte tillhör toppen.
Klass 1: Kräver resultat till varje pris. DIF skall vinna, punkt slut, oavsett om det innebär neutral zone trap eller annat piss-spel.
Klass 2: Kräver inte primärt poängresultat eller sambahockey. Kräver däremot att vi inte körs över av bonnlag där ute. Kräver istället lagmoral, svett, tårar och utslagna tänder. Kräver definitivt att killarna står upp för varandra.
Inte helt oväntat tillhör jag klass 2, så succesäsongen var väldigt rolig, men roligast har jag när jag märker att spelarna försöker ge mig sitt yttersta. Så för mig så har inte succesäsongen saboterat något alls vad jag är medveten om..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Jag satt och kollade igenom Silly-tråden kring den tidpunkten när vi värvade Almtorp och Carlsson bland annat. Fan nästan alla här inklusive mig sågade ju bygget och sa att exakt det som nu hänt skulle hända. Ingen kreativitet, inga målskyttar. För "jämnmedelbra" centeruppsättning och så vidare... Men sedan under sommarens gång blev folk lite omvända, även jag, trodde vi skulle hamna 5-6a i alla fall. Vet inte om det var att vi lyckades få in både Kyle och Tjärnqvist som gjorde det. Eller om det var att typ alla medier tippade DIF som 1:a, av någon jävla anledning som jag fortfarande inte kan räkna ut.-daniel- skrev:Allt är 09/10's "fel"...folks förväntningar har varit helt sanslösa efter den säsongen (mig själv inkluderad). Innan där så var man överlycklig när vi lyckades ligga på slutspelsplats, och nu är det upprorsstämning när vi inte tillhör toppen.
Expert.
- SirDIFalot
Alltså, typ alla lag är väl bonnlag. Det där med svett, tårar och utslagna tänder är väl lite av en klyscha? Jag tror det kämpas lika hårt som det alltid gjorts. Men saknar man kreativitet, målskyttar, backar som funkar i egen zon, en taktik som inte är sönderläst, då spelar det i slutändan ingen roll hur mycket man kämpar.sensei skrev:Det finns väl två klasser av upprorsmän här på forumet:-daniel- skrev:Allt är 09/10's "fel"...folks förväntningar har varit helt sanslösa efter den säsongen (mig själv inkluderad). Innan där så var man överlycklig när vi lyckades ligga på slutspelsplats, och nu är det upprorsstämning när vi inte tillhör toppen.
Klass 1: Kräver resultat till varje pris. DIF skall vinna, punkt slut, oavsett om det innebär neutral zone trap eller annat piss-spel.
Klass 2: Kräver inte primärt poängresultat eller sambahockey. Kräver däremot att vi inte körs över av bonnlag där ute. Kräver istället lagmoral, svett, tårar och utslagna tänder. Kräver definitivt att killarna står upp för varandra.
Inte helt oväntat tillhör jag klass 2, så succesäsongen var väldigt rolig, men roligast har jag när jag märker att spelarna försöker ge mig sitt yttersta. Så för mig så har inte succesäsongen saboterat något alls vad jag är medveten om..
Expert.
Hur fan kan vi med den backsida vi har släppt in näst mest mål på 37 matcher? Förra året hade vi Ridderwall i målet.. Vafan?
Alltid oavsett.
- -daniel-
Tror det vände när Kyle & Tjärna signades. Jag vill minnas att jag framförallt sågade M.Tjärnqvist förlängningen längs fotknölarna - herregud då var jag putt, speciellt med tanke på de mesvärvningar i form av Almtorp & Carlsson man just hade gjort innan.
- -daniel-
Kategoriseringen får stå för dig, men rent allmänt så är det verkligen en annan attityd till hela DIF Hockey bland fans jämfört med hur det var tidigare... på läktarna gnäller folk konstant, här gnälls det konstant (med all rätt, skall tilläggas). Gemene man har helt uppenbarligen för höga förväntningar på laget.sensei skrev:Det finns väl två klasser av upprorsmän här på forumet:-daniel- skrev:Allt är 09/10's "fel"...folks förväntningar har varit helt sanslösa efter den säsongen (mig själv inkluderad). Innan där så var man överlycklig när vi lyckades ligga på slutspelsplats, och nu är det upprorsstämning när vi inte tillhör toppen.
- SirDIFalot
Ja, det var exakt det som ältades då. Även fast Tjärna var vår bästa målskytt ifjol så ville 95% av hela forumet inte ha en förlängning med honom då vi redan hade tagit in hans ersättare, trodde vi, i Carlsson. Och att vi nu skulle ha in en annan spelartyp, som saknades.-daniel- skrev:Tror det vände när Kyle & Tjärna signades. Jag vill minnas att jag framförallt sågade M.Tjärnqvist förlängningen längs fotknölarna - herregud då var jag putt, speciellt med tanke på de mesvärvningar i form av Almtorp & Carlsson man just hade gjort innan.
Sjukt att hela forumet förstod det men inte ledningen. (Och med det menar jag inte bara Järlan)
Expert.
- -daniel-
Ja.. det är sjukt och faktiskt helt ofattbart. Jag tror man förlängde med MT av en anledning; att "locka hit" brorsan.SirDIFalot skrev:Ja, det var exakt det som ältades då. Även fast Tjärna var vår bästa målskytt ifjol så ville 95% av hela forumet inte ha en förlängning med honom då vi redan hade tagit in hans ersättare, trodde vi, i Carlsson. Och att vi nu skulle ha in en annan spelartyp, som saknades.-daniel- skrev:Tror det vände när Kyle & Tjärna signades. Jag vill minnas att jag framförallt sågade M.Tjärnqvist förlängningen längs fotknölarna - herregud då var jag putt, speciellt med tanke på de mesvärvningar i form av Almtorp & Carlsson man just hade gjort innan.
Sjukt att hela forumet förstod det men inte ledningen. (Och med det menar jag inte bara Järlan)
Aja, känns helt meningslöst att älta detta då det skrivits så ofantligt många gånger förut.
Jag tillhör klass 2 helt klart.-daniel- skrev:Kategoriseringen får stå för dig, men rent allmänt så är det verkligen en annan attityd till hela DIF Hockey bland fans jämfört med hur det var tidigare... på läktarna gnäller folk konstant, här gnälls det konstant (med all rätt, skall tilläggas). Gemene man har helt uppenbarligen för höga förväntningar på laget.sensei skrev:Det finns väl två klasser av upprorsmän här på forumet:-daniel- skrev:Allt är 09/10's "fel"...folks förväntningar har varit helt sanslösa efter den säsongen (mig själv inkluderad). Innan där så var man överlycklig när vi lyckades ligga på slutspelsplats, och nu är det upprorsstämning när vi inte tillhör toppen.
Tycker att förväntningarna absolut ska (skulle) skruvas upp. Jag menar bättre resultat på plan ger mer publik och mer sponsorpengar. Där till att flera var med och vet vad som kan vänta i ett slutspel. Klart att förväntningarna blev högre än att "bara" gå till slutspel.
Sen ersattes inte tappet av bra spelare med lika bra (så här i efterhand) men då kändes det bra.
Fakta kvarstår i alla fall att tränartrojkan inte klarar av att lotsa och utveckla spelarna, samt att om inte alla krigar för varandra får vi inga poäng.
Att början av försäsongen och media förblindade dom flesta är något som är säkert. Spelare som man har trott på har inte motsvarat förväntningarna, våra unga har inte tagit ett steg till. Dåliga prestationer och utebliven utveckling av unga har onekligen fått detta lagbygge att gå jävligt knackigt. Att vi inte har haft någon riktig spets är alla överens om men att vi skulle kämpa och kriga ner lag var ju något man trodde på.
Nu gäller det att alla spelare går till sig själv och börjar kämpa för oss supportrar och klubben. Stå upp för varandra, stå upp för klubben och stå upp för oss fans. Det är fan dags nu.
Nu gäller det att alla spelare går till sig själv och börjar kämpa för oss supportrar och klubben. Stå upp för varandra, stå upp för klubben och stå upp för oss fans. Det är fan dags nu.