Hardcore
Sådär, suttit på möten hela eftermiddagen.
Hurvida en låginkomstagare som idoliserar överviktiga, skäggiga och berusade män tror mig eller ej faller under rubriken "Kunde inte bry mig mindre".
Jag kommer att vidhålla att det är pinsamt att stå med bar överkropp i en klack, med en bärs i handen och leka neandertalare.
Om du tycker att det är ballt och "hardcore". Varsågod! Alla har vi våra perversioner här i livet. jag dömer ingen. Men döm inte mig för att jag tycker att det är pinsamt och en skam för DIF.
Jantelagen är komisk, så fort man nämner att man är stenrik så "rasar" och "stormar" pöblen. Endast i Sverige.
Hurvida en låginkomstagare som idoliserar överviktiga, skäggiga och berusade män tror mig eller ej faller under rubriken "Kunde inte bry mig mindre".
Jag kommer att vidhålla att det är pinsamt att stå med bar överkropp i en klack, med en bärs i handen och leka neandertalare.
Om du tycker att det är ballt och "hardcore". Varsågod! Alla har vi våra perversioner här i livet. jag dömer ingen. Men döm inte mig för att jag tycker att det är pinsamt och en skam för DIF.
Jantelagen är komisk, så fort man nämner att man är stenrik så "rasar" och "stormar" pöblen. Endast i Sverige.
Vad har detta med hur mycket pengar man tjänar? Visst jag håller med dig Jojje, ja tycker också det är fullkomligt äckligt när de står feta män i bar överkropp och gör skam över DIF, men döm inte alla bara för det! Vanlig medel-svensson är inte så mycket sämre än dig. Pengar gör livet lättare, men det finns ju åtskilliga exempel på att lycka inte går att köpa för pengar (säg fan inte emot där), det är bara materiella ting du kan köpa för pengar.
Saknar Kung Wikegård!
- fullfartframaat
Alltså, helt jävla allvarligt...Hardcore?
Jag tror att jag för första gången förstår Jojje lite grann. FullFartFramått försökte sig på en "klasskillnad" med att höja de som är "Hardcore" och de som inte är det, enligt hans tyckte.
Jojje drog då en annan klasskillnad, rika och mindre rika (kanske fattiga, vad vet jag) och hade en liten poäng faktiskt. Det spelar ingen roll vilken klass du är i...Därför gillar jag inte ordet "hardcore"...Alla är Djurgårdare!
Vi behöver klack så som vi behöver slipsnissar.
Angående att sen stå i minusgrader med bar överkropp...tjae, det är de själva som får ta hand om diverse sjukdomar efteråt
Ha det!
Jag tror att jag för första gången förstår Jojje lite grann. FullFartFramått försökte sig på en "klasskillnad" med att höja de som är "Hardcore" och de som inte är det, enligt hans tyckte.
Jojje drog då en annan klasskillnad, rika och mindre rika (kanske fattiga, vad vet jag) och hade en liten poäng faktiskt. Det spelar ingen roll vilken klass du är i...Därför gillar jag inte ordet "hardcore"...Alla är Djurgårdare!
Vi behöver klack så som vi behöver slipsnissar.
Angående att sen stå i minusgrader med bar överkropp...tjae, det är de själva som får ta hand om diverse sjukdomar efteråt

Ha det!
Håller med dig, ditt supporterliv består knappast av att dricka öl och skrika könsord, du har väl inte åldern inne. Men, men att bo i en villa gör ju ingen bättre djurgårdare... eller?oswä0216 skrev:Jag håller stenhårt på Jojje i även denna fråga. Vem vill förknippas med dessa människor. Ja, jag står i klacken, ingen behöver fråga om det men mitt supporterliv består inte av att dricka öl, skrika könsord och se ovårdad ut.
Kom ihåg att vuxna är fördömmen för barn och vi tar åt oss, inte är dessa människor några förebilder.
Jag har liksom jojje gott ställt, bor i nacka i fin villa men jag tycker att ni kritiserar jojje för att han kan formatera en mening, titta dessutom, han bor på östermalm, var bor du jojje, strandvägen, kan tänka mig det.
Eller förresten diplomatstaden är också ok, eller hur.
DIF: Mer än KÄRLEK
Jag tog upp det sista i mitt inlägg för att visa att man inte behöver tracka på folk för att dom kanske har gott ställt. Men denna tråd handlar om "hardcore" hurvida man är hardcore om man åker med ölmage, skriker könsord och se ovådad ut eller om "hardcore" är att man hejar på DIF, man går på endel matcherna och klubben finns i ens hjärta. Men det beror på hur man ser på det hela men jag är inte "hardcore" om Alt 1: är att vara "hardcore"
Har inte du något KLOKT inlägg isället för att bara säga "du har inte åldern inne"
Nä, man blir trött på endel ibland...
Har inte du något KLOKT inlägg isället för att bara säga "du har inte åldern inne"
Nä, man blir trött på endel ibland...
- fullfartframaat
Höjer "statusen" att stå i klacken? Misstänker att du menar hockeyklacken. Vad har i så fall "statusen" i hockeyklacken med dessa bilder att göra? Jag tror inte heller att bilderna var menat att höja någon status någonstans.Jojje skrev:Var du tvungen att länka in dessa? Tror det du höjer statusen på att stå i klacken?
Vad är det för fråga? Ingen förutom personerna på bilderna kan väl förknippas med dem?Jojje skrev:Vill någon förkippas med dessa människor?
Det får du givetvis tycka. Bar överkropp på DIF´s bandymatcher sker ungefär varannat år. Än så länge har ingen tagit skada. Du behöver heller inte skämmas, då du inte är med på någon av bilderna.Jojje skrev:Jag tycker såntdär är pinsamt och att det inte hör hemma på ett idrottsevenemang.
Menar du att dessa bilder visar att du har rätt? Sjunger högt på läktaren och dricker öl gör vi varje match, oavsett motståndare. Glögg och whiskey dricker vi också för den delen.Jojje skrev:Jag fick skit förut när jag påpekade att klacken ibland bryr sig mer om när det är bäst att dricka öl än vilken match som är bäst.
Visar att jag hade rätt.
Är det en likhet menar du?Jojje skrev: Den enda likheten de har med "hardcore" är att det borde vara förbjudet för barn att se på dem.
F.ö. anser jag inte att det är hardcore att gå på DIF bandys hemmamatcher.
19/11 kl.16:00 är det bandypremiär på Spånga IP. Vi kanske ses då "Jojje"?
http://www.DIFbandy.se/