Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

70KG kommer man inte långt på, helt klart, så där måste han ju lägga på sig 5 pannor (muskler) minst så fall...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ser också en förlängning med Mario. Vet inte vart bara. Kanske på weigels plats och en utlåning på honom. Han ska ju helst spela i mitten.

Det är ju inga knattar i J20 topp-10 heller. Men nog skulle han behöva 7-8 kg till.

Caslava blir svår ja. Mest spelartypen. Fernholm kanske, liten för dålig offensivt för mig. Dock funkar han väl.
Född till sportchef.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

android, jag vet faktiskt inte om det laget du presenterade skulle göra spelet och situationen så mycket bättre. Du har rätt i att det blir tydligare roller, men guldlag? Nja, vi kan ju överraska som 09/10. Nya tränare kanske också gör det bättre. Men det känns som att du bytt in och ut ungefär samma material, jag har inget emot Bremberg, men han är ett år äldre, Engqvist skulle tillföra laget mycket men jag vet inte om han skulle vara så pass bra att kunna dra lasset till en final.
Det kan ju komma fram nya spelare som överraska som det tidigare gjort, men att tappa Zibbe är fruktansvärt frustrerande, han gör inte massvis med poäng men hans backchecking är ju brutal och jobbar oavbrutet. Tror dessutom mer på Kempe än Hank, Kempe tror jag är bra för framtiden.
Som sagt, det är inget guldlag du satt ihop men du kanske är mer realistisk och bara vill undvika kvalet kanske?

EDIT: Varför kan vi inte satsa på guld någon gång? Jag förstår inte hur ekonomin kan vara så dåligt i Djurgården som den är om man jämför vad alla andra klubbar i elitserien spenderar pengar på nyförvärv...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ärligt talat, med all respekt till Ottosson som har gjort en helt grym säsong så här långt, så vill jag nog inte ha honom som förstecenter nästa säsong. Vill ha in någon grym poängplockare. Som är bra i "varenda" match och alltid är farlig. Som kan styra ett power-play helt och hållet. Tänk Mike Iggulden, Jason Krog typ. Men självklart vill jag förlänga med Ottosson också, ingen tvekan om det.

NY center
Engqvist
Ottosson

Så skulle jag nog vilja se våra centrar nästa säsong.

(http://eliteprospects.com/player.php?player=9069 är min absoluta dröm som den centern nästa säsong, men det blir nog rätt svårt :lol: )
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Ärligt talat, med all respekt till Ottosson som har gjort en helt grym säsong så här långt, så vill jag nog inte ha honom som förstecenter nästa säsong. Vill ha in någon grym poängplockare. Som är bra i "varenda" match och alltid är farlig. Som kan styra ett power-play helt och hållet. Tänk Mike Iggulden, Jason Krog typ. Men självklart vill jag förlänga med Ottosson också, ingen tvekan om det.

NY center
Engqvist
Ottosson

(http://eliteprospects.com/player.php?player=9069 är min absoluta dröm som den centern nästa säsong, men det blir nog rätt svårt :lol: )
Sån där värvning är faktiskt inte helt omöjligt. Se på Jason Krog i HV. Samma AHL-facit. Typ samma ålder.
Expert.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Ärligt talat, med all respekt till Ottosson som har gjort en helt grym säsong så här långt, så vill jag nog inte ha honom som förstecenter nästa säsong. Vill ha in någon grym poängplockare. Som är bra i "varenda" match och alltid är farlig. Som kan styra ett power-play helt och hållet. Tänk Mike Iggulden, Jason Krog typ. Men självklart vill jag förlänga med Ottosson också, ingen tvekan om det.

NY center
Engqvist
Ottosson

Sån där värvning är faktiskt inte helt omöjligt. Se på Jason Krog i HV. Samma AHL-facit. Typ samma ålder.
Tänkte precis skriva samma sak. Tror faktiskt att det är mer troligt med Aucoin än Engqvist till nästa säsong, då jag utgår ifrån att Engqvist inte vill ge upp drömmen om NHL redan nu.

Dock vet jag inte vilka summor Aucion kräver.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

jokohanho skrev:android, jag vet faktiskt inte om det laget du presenterade skulle göra spelet och situationen så mycket bättre. Du har rätt i att det blir tydligare roller, men guldlag? Nja, vi kan ju överraska som 09/10. Nya tränare kanske också gör det bättre. Men det känns som att du bytt in och ut ungefär samma material, jag har inget emot Bremberg, men han är ett år äldre, Engqvist skulle tillföra laget mycket men jag vet inte om han skulle vara så pass bra att kunna dra lasset till en final.
Det kan ju komma fram nya spelare som överraska som det tidigare gjort, men att tappa Zibbe är fruktansvärt frustrerande, han gör inte massvis med poäng men hans backchecking är ju brutal och jobbar oavbrutet. Tror dessutom mer på Kempe än Hank, Kempe tror jag är bra för framtiden.
Som sagt, det är inget guldlag du satt ihop men du kanske är mer realistisk och bara vill undvika kvalet kanske?

EDIT: Varför kan vi inte satsa på guld någon gång? Jag förstår inte hur ekonomin kan vara så dåligt i Djurgården som den är om man jämför vad alla andra klubbar i elitserien spenderar pengar på nyförvärv...
Förstår inte. Försöker bygga realistiskt utan att bli ett nytt Modo.

Du får gärna bygga och motivera ditt egna lag, guldlaget.
Född till sportchef.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

android skrev: Förstår inte. Försöker bygga realistiskt utan att bli ett nytt Modo.

Jag vet att försöket 10/11 misslyckades. Men på pappret var det ett bra försök som floppade, vem visste att Nisse skulle bli sjuk? Vem visste att Widing skulle få måltorka? Vem visste att Bombom skulle floppa? Innan han kom till DIF så tyckte jag han var en skaplig spelare som skulle vara en viktig kugge för DIF, men så blev inte fallet.
Jag har tyvärr inga egna större funderingar för laget 12/13, men vad vi är rörande överens om är att förändringar bör göras och jag tror inte ditt lagbygge skulle göra någon jättestor skillnad, faktiskt. Du motiverar dig fint, men jag är bara helt enkelt skeptisk utan att vilja klanka ner på dina funderingar.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Tycker själv att Androids lagbygge är väldigt bra och en modell jag själv har önskat hela säsongen.
Dock så tycker jag att det är alldeles för riskabelt att värva Bremberg. Absolut så är han fortfarande en skicklig playmaker och har kvar sina vassa handleder.

MEN vad händer om han lägger av direkt efter den säsongen? om han blir skadad? hans kropp har blivit till åren och motivationen kan nog ifrågasättas.

Problemet blir att man måste hitta ännu en ersättare till honom som ska fylla din viktiga " playmaker-rollen " och det blir inte lätt. Bättre att satsa på en yngre spelare som vi kan signa upp för flera år framöver och som har en större hunger och bättre kropp. Lite mera långsiktigt.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

jokohanho skrev:
android skrev: Förstår inte. Försöker bygga realistiskt utan att bli ett nytt Modo.

Jag vet att försöket 10/11 misslyckades. Men på pappret var det ett bra försök som floppade, vem visste att Nisse skulle bli sjuk? Vem visste att Widing skulle få måltorka? Vem visste att Bombom skulle floppa? Innan han kom till DIF så tyckte jag han var en skaplig spelare som skulle vara en viktig kugge för DIF, men så blev inte fallet.
Jag har tyvärr inga egna större funderingar för laget 12/13, men vad vi är rörande överens om är att förändringar bör göras och jag tror inte ditt lagbygge skulle göra någon jättestor skillnad, faktiskt. Du motiverar dig fint, men jag är bara helt enkelt skeptisk utan att vilja klanka ner på dina funderingar.
Den största skillnaden till nästa säsong kommer märkas på tränarsidan. Hardy med vänner ÄR slut, en ny tränare kommer göra susen. Laget vi har ska ligga högre upp, synd bara att vi har Hardy som tränare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag har alltid gillat Linkan och velat ha honom i DIF och tyckte att man skulle tagit in honom i år. Men... Kan knappast säga att jag ser honom som "given" att ta tillbaka. I år hade jag gärna gjort det. Men Linkan säsong 12/13? Njae.. börjar nästan bli för sent snart va? Borde i alla fall inte ses som helt givet.
Expert.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Kentta skrev:
jokohanho skrev:

Den största skillnaden till nästa säsong kommer märkas på tränarsidan. Hardy med vänner ÄR slut, en ny tränare kommer göra susen. Laget vi har ska ligga högre upp, synd bara att vi har Hardy som tränare.
Enligt mig är det enda som skulle fått oss att ligga högre ett bättre försvarsspel. Vi har förutsättningarna för ett bra försvarsspel men när spelarna inte tar det ansvarets som krävs blir det såhär. Med dagens forwardsbesättnig så tycker jag positionen som vi har nu är rimlig. Vi har ingen direkt spetsspelare i hela laget.

Marcus Nilson är närmast den spelaren men jag tycker han har långt kvar till spelare som Danielsson, Silfverberg, Iggulden för att nämna några. Kapaciteten finns helt klart, men han måste jobba betydligt hårdare för att få ut den.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag är helt, hundraprocentigt säker, på att Linkan skulle vinna den interna poängligan om han kom tillbaka. Det är klart att han inte skulle göra 65 poäng som förut, men 40-45 tror jag garanterat att han är kapabel till nästa säsong. Tänk att få lira Linkan och Åberg ihop, exempelvis.

Jag vet dessutom att det är DIF han vill spela med.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mäklaren skrev:Jag vet dessutom att det är DIF han vill spela med.
Jag är tämligen övertygad om att vi får se Linkan i Djurgården nästa säsong. Förmodligen är det Hardy som från första början sagt ett strikt nej, och då har inte värvningen blivit av.
Tar Challe över så ser vi garanterat Linkan i Djurgården nästa säsong.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Jag är helt, hundraprocentigt säker, på att Linkan skulle vinna den interna poängligan om han kom tillbaka. Det är klart att han inte skulle göra 65 poäng som förut, men 40-45 tror jag garanterat att han är kapabel till nästa säsong. Tänk att få lira Linkan och Åberg ihop, exempelvis.

Jag vet dessutom att det är DIF han vill spela med.
Jo jag vill nog ha in honom också. Men känns inte lika givet år 12/13 som tidigare givetvis. Jag tror garanterat att han är god för 35 poäng på 55 matcher i alla fall.
Expert.
Låst