Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Kim är tillbaka i Almtuna. Spelade i första backpar mot Oskarshamn igår.
Av det lilla man sett av Kim så måste jag säga att jag föredrar honom alla dagar i veckan framför Gustafsson. När Boumedienne är som sämst eller någon annan spelar uselt så borde Kim således få chansen.... tillbaka från Almtuna, please.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Samtidigt måste en spelare som Kim få speltid för att utvecklas och det kanske är bättre för hans personliga utveckling att få spela hela matcher för Almtuna jämfört med att sitta ombytt hos oss och bara få några minuter ibland.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
android skrev:Kim är tillbaka i Almtuna. Spelade i första backpar mot Oskarshamn igår.
Av det lilla man sett av Kim så måste jag säga att jag föredrar honom alla dagar i veckan framför Gustafsson. När Boumedienne är som sämst eller någon annan spelar uselt så borde Kim således få chansen.... tillbaka från Almtuna, please.
Mjo helt klart hade han spelat upp sig. Samtidigt så kanske man vill ge honom speltid, så man nyttja honom nästa säsong. Är nog bättre för honom att spela 20 min i AS än 10 i ES.

Samtidigt går ju Kims kontrakt ut. Kanske har man inte tänkt förlänga och vill därför spela in spelare med kontrakt (Gustafsson, Holm).

Ska man plocka tillbaka Kim borde man hitta en utlåning för Holm.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Samtidigt måste en spelare som Kim få speltid för att utvecklas och det kanske är bättre för hans personliga utveckling att få spela hela matcher för Almtuna jämfört med att sitta ombytt hos oss och bara få några minuter ibland.
Då skulle jag hellre låta Erik Gustafsson som vi har väldigt långt kontrakt med, spela med Almtuna. Och Kim spela med oss. Dels för att han är bättre än Erik och dels för att han har utgående kontrakt, så vill vi behålla honom kan vi inte hålla honom i Almtuna nu..
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Hej Kvalserien, här kommer DIF! Håll i hatten!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Så Växjö, aik, Modo och Frölunda vann... Kanonbra för oss...
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Och idag är det fredag den trettonde. Torsdag den tolfte är fan så mycket värre (återigen: hoppas jag)!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Timrå och Linköping i de två kommande, sen derbyt snart därefter (fbk emellan). Jag kommer dö. Sjukt viktiga matcher.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Alltså, vad fan händer nu? Har haft brutal ångest sedan gårdagens händelser. Det känns inte alls bra faktiskt. Vilka är borta nu? Jimmie, Mackan, DT. Zibbe? Pontus? Bombom? Printz? Mario? Det är inga dussinlirare (i alla fall inte i DIF anno 11/12, och 10/11).

Nu gäller det att agera. Verkar ju inte finnas några möjliga nyförvärv på marknaden. Hur i helvete löser Järlan och co. det här? Plocka hem Lennhammer ser jag som behövligt. Vi kan ju inte ställa upp med Gustafsson, Holm, Claesson, Arnesson, Honken och Kyle på banan? Jävla hönsgård. Förvånar mig inte ett dugg om Mackan blir avstängd ett antal matcher, Printz likaså, enbart på grund av hockeyligans och lotterinämndens sjuka styre. Ska Slömatte och Spetsmatte få 20 minuter var? Ska Otto bära laget på sina axlar? Kommer Sillen, Brodin och de andra ta mer ansvar? Vad gör Fimpen? Twitthetsar?

Vad händer med DT? Tänk om hans säsong och karriär är över? Då har vi tappat två av Europas backar på bara två säsonger (DT och Ragge). Och om Jimmie inte kommer tillbaka på ett bra tag? Två av lagets absolut bästa spelare den här säsongen. Vi vet hur jävla stor betydelse Jimmie har för laget, inte minst efter hans "återkomst" i slutspelet mot dvärg-Luleå.

Att se på den där flottiga fiskcoachen sitta och snacka skit gör mig ännu mer förbannad. Fiskrens sjuka dubbelmoral. Domarsystemet, domarna i Elitserien. Hockeyligan. Disciplinnämnden. SSK. Solna. Tolsa, Breivik, Hitler. Fuleå. DIF-hockey, Järlan, Hardy. Ednertz slutar. Allt är skit, finns fan inga ljuspunkter just nu. Mitt hockeyhjärta har aldrig bultat så lite som nu. Orkar inte.

Den här och förra säsongen är så åt helvete att inga ord räcker till. Luktar kvalserie långa vägar..
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

lajjnus skrev:Alltså, vad fan händer nu? Har haft brutal ångest sedan gårdagens händelser. Det känns inte alls bra faktiskt. Vilka är borta nu? Jimmie, Mackan, DT. Zibbe? Pontus? Bombom? Printz? Mario? Det är inga dussinlirare (i alla fall inte i DIF anno 11/12, och 10/11).

Nu gäller det att agera. Verkar ju inte finnas några möjliga nyförvärv på marknaden. Hur i helvete löser Järlan och co. det här? Plocka hem Lennhammer ser jag som behövligt. Vi kan ju inte ställa upp med Gustafsson, Holm, Claesson, Arnesson, Honken och Kyle på banan? Jävla hönsgård. Förvånar mig inte ett dugg om Mackan blir avstängd ett antal matcher, Printz likaså, enbart på grund av hockeyligans och lotterinämndens sjuka styre. Ska Slömatte och Spetsmatte få 20 minuter var? Ska Otto bära laget på sina axlar? Kommer Sillen, Brodin och de andra ta mer ansvar? Vad gör Fimpen? Twitthetsar?

Vad händer med DT? Tänk om hans säsong och karriär är över? Då har vi tappat två av Europas backar på bara två säsonger (DT och Ragge). Och om Jimmie inte kommer tillbaka på ett bra tag? Två av lagets absolut bästa spelare den här säsongen. Vi vet hur jävla stor betydelse Jimmie har för laget, inte minst efter hans "återkomst" i slutspelet mot dvärg-Luleå.

Att se på den där flottiga fiskcoachen sitta och snacka skit gör mig ännu mer förbannad. Fiskrens sjuka dubbelmoral. Domarsystemet, domarna i Elitserien. Hockeyligan. Disciplinnämnden. SSK. Solna. Tolsa, Breivik, Hitler. Fuleå. DIF-hockey, Järlan, Hardy. Ednertz slutar. Allt är skit, finns fan inga ljuspunkter just nu. Mitt hockeyhjärta har aldrig bultat så lite som nu. Orkar inte.

Den här och förra säsongen är så åt helvete att inga ord räcker till. Luktar kvalserie långa vägar..
Jag vet att man inte får skratta idag, men HAHAHA....så jäkla skönt inlägg. <3 lajjnus. Vi får bita ihop och hoppas på det bästa, vad nu det kan vara. Jag är säker på att Järlan har något i bakfickan (LOL).
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Satt på familjeläktarn igår (...) Såg firma Zibanejad-Åberg sitta i första period och titta på matchen från hyllan.

Jag vet inte hur spelare följer matcher de inte själv är med i men, ZIBANEJAD SÅG HELT JÄVLA SLITEN UT NÄR KEMPE GÖR 1-0. Åberg satt med mobilen o pillade. Zibanejad bara kollade lite slött på alla åskådare som om dom va djur...

Bryr man sig inte som spelare när man inte spelar?

Både Åberg o Zibanejad är dessutom Difare enligt egen utsago.

De kom inte ens tillbaka i 2a å 3e period.

Är det nåt fel på nånting? NÅT måste vara fel...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Sudden skrev:Satt på familjeläktarn igår (...) Såg firma Zibanejad-Åberg sitta i första period och titta på matchen från hyllan.

Jag vet inte hur spelare följer matcher de inte själv är med i men, ZIBANEJAD SÅG HELT JÄVLA SLITEN UT NÄR KEMPE GÖR 1-0. Åberg satt med mobilen o pillade. Zibanejad bara kollade lite slött på alla åskådare som om dom va djur...

Bryr man sig inte som spelare när man inte spelar?

Både Åberg o Zibanejad är dessutom Difare enligt egen utsago.

De kom inte ens tillbaka i 2a å 3e period.

Är det nåt fel på nånting? NÅT måste vara fel...
Tråkigt Har själv upplevt det där. Satt bredvid Oskar Eklund när han var skadad förra säsongen. Han rörde inte en min när DIF gjorde mål. Klappade inte ens händerna och såg inte intresserad ut för 5 öre av vad som hände på isen. Kan nämnas att han även följde hur det gick för gnaget på sin telefon.
Klart det är tråkigt med sådana här spelare. Minns målvakten Gage när han var skadad på en match på Globen för 10 år sedan. Han både applåderade, såg glad ut och skrev autografer åt massa kidz som kom fram.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

lajjnus skrev:Alltså, vad fan händer nu? Har haft brutal ångest sedan gårdagens händelser. Det känns inte alls bra faktiskt. Vilka är borta nu? Jimmie, Mackan, DT. Zibbe? Pontus? Bombom? Printz? Mario? Det är inga dussinlirare (i alla fall inte i DIF anno 11/12, och 10/11).

Jodå, det kan vi visst. Fråga flertalet på detta forum som i matchtråd efter matchtråd sågat många av spelarna i fråga och sagt att det är bättre vi lirar med J20 laget.
"DT är sämst av alla, låt han vila ett par matcher"
"Jag åker bättre skridskor än Ölve"
"Mackan är bedrövlig"

Kanske har deras böner hörsammats? :?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Ja, det lät ju nästan ännu värre.

Man kanske är naiv, men man känner lite, om inte dom bryr sig, varför ska jag bry mig?

Tänker även att juniorer borde vara ännu mer taggade?
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Åberg - Skadad
Zibanejad - Sjuk
Ölvestad - Skadad
Nilson - Avstängning
BomBom - Skadad
Tjärnqvist - Skadad
Kempe - Sjuk

Om vi leker med tanken på att faktiskt alla dessa kommer saknas nästa match...

Weigel-Ottosson-Tjärnqvist
Brodin-Norman-Cehlin
Carlsson-Almtorp-Eriksson
Blomstrand-Fimpen-..Sebastian Persson?

Kyle-Printz
Holmqvist-Holm
Claesson-Gustafsson

Sweet...
Expert.
Skriv svar