Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Billx

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

Om DT har fått en hjärnskakning så är kvalserien ett faktum.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Vad bra att vi inte värvade Fernholm och Linkan när vi hade chansen. *ironi*

Klåpare!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Den obefintliga satsningen på nya spelare kanske har att göra med att ledningen räknat ut att vi ekonomiskt vinner på att spela i kvalserien med 5 hemmamatcher?

Haken är bara det att jag inte är så övertygad om att vi skulle klara av en kvalserie med tanke på den inställning som verkar ha infunnit sig i laget.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Djurgårdens "sitta still i båten" och "nuvarande lag ska vända skeppet" visar sig vara kanske det mest förödande misstaget i klubbens historia. Nu är Jimmie Ölvestad borta med hjärnskakning och Daniel Tjärnqvists karriär kan vara över. Och med dom borta och inga dugliga ersättare så kan Allsvenskan vara ett seriöst alternativ nu.

Och kom inte och säg "men hur kunde dom veta att det skulle hända?" för det var i helvete bara det som var kvar ATT hända. Vi har behövt nya spelare hela jävla säsongen och nu när nåt sånt händer så är vi ännu mer körda.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Nummer19
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Nyförvärv är ett måste nu! Det måste även Järlan förstå! Vi kan ju inte ha Holm på centern den saken är ju glasklar!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Och att nyförvärv kommer NU vid två HJÄRNSKAKNINGAR ÄR HELT SJUKT

Att det ska krävas att någons KARRIÄR TAR SLUT för att ledningen ska vakna (för det måste dom väl nu?) gör mig så jävla ledsen. Ni håller på att ta död på min kärlek till Djurgården just nu. Hoppas ni skäms.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
haak

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av haak »

1 kanadensare som kan stå upp för laget!

1 bra back

1 spelskicklig Fwd/c

Lär ju inte hända :'(
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jim Morrison skrev:Och att nyförvärv kommer NU vid två HJÄRNSKAKNINGAR ÄR HELT SJUKT

Att det ska krävas att någons KARRIÄR TAR SLUT för att ledningen ska vakna (för det måste dom väl nu?) gör mig så jävla ledsen. Ni håller på att ta död på min kärlek till Djurgården just nu. Hoppas ni skäms.
Brynäs spelar bländande hockey och vinner alla matcher. Ändå ville de ha Nagy.

DIF har väl inte ens hört av sig.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Mäklaren skrev: Brynäs spelar bländande hockey och vinner alla matcher. Ändå ville de ha Nagy.

DIF har väl inte ens hört av sig.

Och de vinner trots att de saknar spelare som Dackell och Lauritzen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Massbeställning på spyhinkar till kvalserien, vem vill ha? Philip Holm leder offensiven och Fredrik Claesson defensiven. Järlan lyssnar på sportradion från Playa del Ingles. Fantastiskt.
Användarvisningsbild
Nummer19
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Är det någon som har koll på vilka heta spelare som finns på marknaden?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Stadion

Inlägg av Stadion »

kaminor skrev:Vad bra att vi inte värvade Fernholm och Linkan när vi hade chansen. *ironi*

Klåpare!
Om Fernholm hade valt och lira i Sverige så hade han åkt på en skattesmäll som heter duga vilket såklart ingen hockeyspelare är speciellt sugen på.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Jim Morrison skrev:Och att nyförvärv kommer NU vid två HJÄRNSKAKNINGAR ÄR HELT SJUKT

Så som dif har agerat sedan förra säsongen så ska det till mycket för att de ska agera nu. Kommer bli att fylla på med juniorer och plocka hem spelare från allsvenskan. När Järlan hade gått ut i media till och med och sagt att de skulle försöka hitta ersättare till de spelare som stack iväg på JVM, hände något där? Var de ens i några diskussioner?

Önskar att ledningen kunde visa någon form av medkänsla och agerande, för att i alla fall ge oss hopp, inte ens det kan de ge.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Stadion skrev:Om Fernholm hade valt och lira i Sverige så hade han åkt på en skattesmäll som heter duga vilket såklart ingen hockeyspelare är speciellt sugen på.
Jag är medveten om den skattetekniska biten. Men DIF visade inte ens intresse. Den 24:e oktober stod detta i Marie Hallmans blogg, efter en intervju med Fernholm. Baserat på detta hade han säkert kunnat tänka sig spel i Djurgården.
Marie Hallman skrev:… dialogen med Djurgården, Frölunda och Helsingfors:– Jag ville till Djurgården men där var det fullt på backsidan, de behöver en forward mer.
[...] någonstans satt jag ändå och väntade lite på Djurgården under den tiden också. Där sa de att de skulle få besked om Mika (Zibanejad) i helgen så de visste om de kunde skriva med en back eller inte men det kom inget besked från Ottawa och jag kände till slut att jag inte kunde sitta och chansa om han kommer hem eller inte. Då var det bättre att ta ett eget beslut.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... en-av.html
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Gjorde ett konto enbart för att kunna posta länken. Brukar läsa här mycket, men aldrig skriva. Nu brast det.

Het spelare på marknaden nästa säsong: http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... mnar-timra

Det är dags nu va? Han flyttar till och med hem till Stockholm. Finns bara ett beslut som jag ser det.

Efter säsongen då, läste artikeln utan hjärnan först.
Senast redigerad av Mattebo den 2012-01-13 13:55:03, redigerad totalt 1 gånger.
Låst