Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.

Inlägg av DIF_Soldier »

Fimpen på Twitter skrev:Tro mig, hade velat klippt Tolsa men vi hade inte många spelare kvar. Kommer en match i Gbg också.
Bra Fimpen. Tolsa ska få igen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
Fimpen på Twitter skrev:Tro mig, hade velat klippt Tolsa men vi hade inte många spelare kvar. Kommer en match i Gbg också.
Bra Fimpen. Tolsa ska få igen. Gör en Bertuzzi för all i care.
Härligt Fimpen.

Det där kommer dock anmälas av någon motståndare som ser till Fimpen blir avstängd pga "Abuse of keyboard".
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

Mackan åkte fram mot kramhögen efter smällen mot #34 och en linjedomare sträckte ut armen för att försöka stoppa honom från att komma fram. Nilson slog då undan armen på domaren för att komma fram till Frölundaspelarna.

Lite normalt gruff.

I nästa match mot Frölunda kräver jag av våra spelare att sänka Tolsa. Annars kan vi sätta en armbåde i ansiktet på Kahnberg så deras bästa spelare också försvinner, för det måste ju anses som fair play av de hycklande sillstryparna.

Att inte våra killar stod upp för varandra bättre idag gjorde mig illamående på läktaren. Heder åt Mackan som visade lite känslor.

Det var en kyckling som hette Tömmernes........
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Fyfan för fiskrens, fyfan för tolsa, fyfan för hockeyligan, fyfan för hockey. Mår fan illa.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Ändå konstigt att MT inte står upp för sin bror och tar en fight! Skulle även vilja se Micke Johansson kliva över till fhc båset och ge sin brorsa en snyting!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Annars måste jag bara försöka säga något om matchen, det kändes som vi spelade på 2 femmor ungefär halva tillställningen och grabbarna slet verkligen (Holm som forward, gjorde en "Lassen". Helt OK).

Men vårt spel i egen zon håller knappt styrfart i Division 2 stundtals. Herregud vilka utsatta lägen vi sätter Wesslau i gång efter gång efter gång...vad i helvete är problemet?

Svårt dock att fokusera på matchen när man är så jävla förbannad. :|
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Snacka om att Tolsa vinner den här matchen. Och kanske sätter stopp på Tjärnqvists karriär då han haft 2 hjärnskakningar tidigare och vart borta 3 månader för varje och därmed skickar ned DIF i kvalserien. Kul kväll.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Printzen klubba mot tolsa är är väl typexempel på 2 minuter för för hög klubba eller?

Samma sak med Normans för övrigt.

Att Tolsa inte för matchstraff för första smällen är märkligt, Ölvestad har ju fått flera matcher för smällar som inte ens inneburit skador.

Att Mackan får det tyder på jävligt svag spelförståelse från domarnas sida med tanke på vad som hänt tidigare under matchen.

Att norbaggen sedan inte vågar slåss säger väl det mesta om fisklunda och deras spelare.

Avslutningsvis vill jag bara dämpa ner Kentas kommentar om att han hoppades att DT var skadad. Kenta är en fin kille och jag är 99.9% säker på att hans svar har att göra med att domarna blåste av precis innan Frölunda gjorde mål. Hans svar skall alltså tolkas som att han hoppades att domarna agerade rätt helt enkelt.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Blir extra tydligt när man ser överfallen i efterhand. Detta är riktigt riktigt fula tilltag. Om han inte stängs av minst tio matcher är det skandal. Jag tycker att båda tacklingarna är nästan lika illa som Sebastian Karlssons på Kahnberg. Och i det här fallet var det inte bara en tackling, utan två. Parodi. Skandal.

Skjut Tolsa!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mmm, speciellt när Tolsa lyckas med sitt överfall utan repressalier. Och ännu mer när jag nu på riktigt allvar börjar frukta för vår överlevnad. En kvalserie hade vi klarat innan den här matchen... men nu?

Herre satans helvete, det här är riktigt illa.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Just nu skiter jag i att vi ligger under slutspelsstrecket! Det enda jag bryr mig om är att f*ttan Tolsa ska få det längsta avstängnings straffet någonsin. Vi vill inte se fega spelare som honom på isen.

Bekräftat att Jimmie Ölvestad har åkt på en hjärnskakning. Hoppas att Tolsa blir misshandlad av Fimpen nästa gång lagen möts i gbg!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

DIF_Soldier skrev:Mmm, speciellt när Tolsa lyckas med sitt överfall utan repressalier. Och ännu mer när jag nu på riktigt allvar börjar frukta för vår överlevnad. En kvalserie hade vi klarat innan den här matchen... men nu?

Herre satans helvete, det här är riktigt illa.

En kvalserie och att vi lyckas hålla oss kvar. Kanske det som behövs för att våran sovande förening skall vakna till liv och förstå att det är allvar.
Mash

Inlägg av Mash »

Lägre kompetens får man leta efter, minst sagt besviken... Kändes inte ens bra när 1-0 pucken studsade in i mål, kanske var det för att jag kände att vi inte förtjänade ett mål framåt. Snarare bada i Östersjön eller liknande, på Hovet skulle ni inte vara ikväll grabbar.. Att Nilson står ensam emot varenda lirare i Frölunda är pinsamt, att endast Nilson åker fram och vill slå idioten som tacklade DT i mittzon är pinsamt. Stå upp för Djurgården eller stick, helt ärligt.

Hade det blivit lite blod och rättvisa skipats på hockeyspråk så hade jag struntat fullständigt i förlusten, men nu blev det ett jävla bottennapp. Patetiskt dålig jävla insats.
Kyle SKA göra Bombom sällskap på bänken, herrejävlar vad usel du är. You can't even shoot....

Jag vill inte påminnas om derbyt inom en snar framtid, ska vi bli våldtagna a lá säsongen 10/11? Helvete heller. Stå upp för skölden eller så går ni och skaffar er ett kontorsjobb, där slipper ni röra på er!

Ölvestad hjärnskakning, DT skadad och Kempe magsjuk - YES! Eller?? Även fast jag varit emot DTs uppträdande på isen så är detta fan inte acceptabelt. Får Nilson straff för sitt ''sving'' mot domaren så ska fan Toolsa ha straff för samtliga gärningar. Att han inte åkte ut tillsammans med Nilson är ett mirakel, vad är det för låg kompetens på domarstaben i Elitserien? Fick stå och skrika ''6 man'' flera sekunder innan domarna ens reagerade - Patetiskt.

FY FAN VAD ILLA, Jag joinar Kempe med att spy....
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja...visst vart det en trevlig kväll.

Jimmie lär vara borta ett tiotal matcher, Tjärnqvist tror jag ärligt talat inte kommer tillbaka, Mackan blir avstängd minst 5 matcher eller liknande.

Om man tyckte det såg dystert ut innan den här tillställningen så finns det knappt ord för läget nu... Känns väldigt läskigt & skört att hoppas på att LHC's kräftgång fortsätter säsongen ut.
Skriv svar