Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.

Inlägg av Stulle »

DIF_Soldier skrev:Är det ingen expert i tv som uppmärksammar detta? Vad säger Renberg? Boork? Wikegård?
Boork sa i sport1 att han tyckte domarna gjorde rätt i att inte ge något matchstraff till Tolsa.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Mäklaren skrev:Jag tycker att det är helt rätt av Mackan att öppet gå in och markera. Han växte i mina ögon där.
.
Om du som kapten endast lyckas vifta en domare i ansiktet som "hämd" så blir det svårt att växa i mina ögon.

Ser hellre att Nilson "gjort en Otto" och svalt stoltheten (vilket man ändå gjort hela denna säsongen) & kanske då behållit 3 blytunga poäng och dessutom haft Nilson kvar till nästa match.
Nilson är ju för faan inte 17år längre, han måste som kapten i det läget kunna se till lagets bästa
Men sen handlar det om stoltheten också. Ska vi bara låta oss bli våldtagna med fula armbågar i mot huvudet på våra bästa spelare, samtidigt som övriga spelare bara står och tittar på? Det är bra för lagmoralen när spelarna står upp för varandra, och en signal till både domare och motståndare att laget står enat.
Stå upp javisst, men droppa handskarna mot en man vet inte kommer ställa upp är bara idiotiskt. Sen huruvida han slog domaren medvetet vettefan, men kan säga att jag inte är förvånad om det är sant när det gäller Mackan.
100% DJURGÅRDSJ***L
Berglund

Inlägg av Berglund »

Ska fan skicka in en anmälan själv på tolsa
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Har mailat Peter Andersson, domarbasen, och bett att få Tolsas aktioner granskade.

peter.andersson@swehockey.se
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Berglund skrev:Ska fan skicka in en anmälan själv på tolsa
Framförallt den på Tjärna tycker jag känns ruggigt ful och feg. Kentas uttalande gör itne saken bättre. Kalrt som fan att man får ett friläge om du har en snubbe åkandes på offensiva blå och knockar alla backarna bakifrån. Usch vad smutsigt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Berglund skrev:Ska fan skicka in en anmälan själv på tolsa
Ta en på Kuben också. Skriv att Tolsa med uppsåt försökt skada två nyckelspelare i ett högst konkurrerande lag, och han bör tilldömas dubbla straff.
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev: Håller faktiskt med dig, att börja vifta känns väl kanske befogat i bland men man måste också (speciellt som veteran & kapten) inse vart man gör bäst nytta.
Det var inte direkt en skock med DIF-spelare som stod i kö för att stå upp för våra två bästa spelare.

Att Mackan tvingas göra detta är bara ett tecken på vilken rutten mentalitet av egoism och kortsiktighet som finns i laget. Ingen uppoffring görs för någon annan i laget, ens våra viktigaste spelare -- bara jag får vara med i nästa match och förbättra mina assistpoäng tycks vara inställningen bland majoriteten av spelarna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

http://www.expressen.se/sport/kronikore ... sons-ilska

Äntligen något vettigt om det hela. Undantaget Boorken och Nyström håller expressen så mycket högre klass än kommunistblaskan!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev: Håller faktiskt med dig, att börja vifta känns väl kanske befogat i bland men man måste också (speciellt som veteran & kapten) inse vart man gör bäst nytta.
Det var inte direkt en skock med DIF-spelare som stod i kö för att stå upp för våra två bästa spelare.

Att Mackan tvingas göra detta är bara ett tecken på vilken rutten mentalitet av egoism och kortsiktighet som finns i laget. Ingen uppoffring görs för någon annan i laget, ens våra viktigaste spelare -- bara jag får vara med i nästa match och förbättra mina assistpoäng tycks vara inställningen bland majoriteten av spelarna.
Nä, håller med dig att det var fel som fan att inte någon annan agerade. Men tycker man som kapten kan hålla sig lite kyligare och påtala fakta för någon annan i laget som är "mindre viktigt". Men jag sågar inte Mackans agerande helt & hållet, kan till viss del förstå honom...

I övrigt så blir jag helt jävla vansinnig på den dubbelmoral Frölunda kör med; gråta ut i media om hur jävla synd det är om deras spelare som får hjärnskakningar efter fula tacklingar, buhu buhu, och sen så kommer man med det här jävla fega pissliret med tjuvsmällar och rena rama uppsåtliga skadetacklingar.

Åt helvete med hela jävla Göteborg.
Användarvisningsbild
super djurgårn

Inlägg av super djurgårn »

Magnutz skrev:Har mailat Peter Andersson, domarbasen, och bett att få Tolsas aktioner granskade.

peter.andersson@swehockey.se
Skickade också iväg ett mail.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Underbar matchtext av Uhlin:

Naturligtvis kommer ändå domen vara stenhård från den egna föreningen mot Tolsa, Frölunda har ju tidigare under säsongen varit väldigt tydliga i många offentliga sammanhang med att det ska vara nolltolerans mot farliga tacklingar och att spelarna måste visa respekt när deras egna spelare Lundqvist och Kahnberg blivit skadade..
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Skickade precis in ett mail till Peter Andersson jag också. Det här är inte acceptabelt.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4204533.ab

ska vi gissa, 2 matcher medens mackan får 6
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
kaminor

Inlägg av kaminor »

Skriv svar