Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Mäklaren »

Att många tycker att det är så tråkigt med Elitserien beror nog på att Djurgården står för den mest chansfattiga och ickekreativa ishockeyn på år och dagar. Det var åt samma håll redan förra säsongen, men då hade vi ändå ett par häftiga spetsspelare som gjorde det någorlunda värt att titta på.

Av allt jag har sett att döma, så spelar DIF den solklart tråkigaste ishockeyn i hela serien.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Jag vet inte, håller inte riktigt med er om kritiken som sådan. Jag tycker ES-hockey är fantastiskt roligt - när Djurgården vinner. Torskar vi är sporten sjukt tråkig dock...

Men visst skulle väl ligan må bra av att göra sig av med lite äldre tränarprofiler, men är det alltid så mycket bättre med yngre influenser? Hur roliga är Luleå under Rönnqvists ledning, exempelvis?
Jag kanske är ensam om det, men jag vill se ett spektakel när jag lägger 3+ timmar av min tid på hovet. Jag vill se spelare som vågar ta risker -- ibland misslyckas det och ibland fungerar det. Jag vill se känslor. Jag vill se en attityd där man vill vinna till det pris som krävs. Kort sagt så vill jag se det som aftonbladet kallar "skandalmatcher".

Det disciplinerade spelet som Luleå med sin unga coach spelar tilltalar mig inte för fem öre. De riktiga skandalmatcherna, enligt mig, är de sömnpiller som vi idag bjuds på och det gäller ES i största allmänhet.

Hurvida DIF vinner eller inte är inte en del i denna aspekt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
xxwinniehxx
Säsongskort: Ja

Inlägg av xxwinniehxx »

Det viktiga är att Djurgårn vinner, sen får det se ut hur fan det vill. Pinsamt att klaga på Luleå och Rönnqvist. Djurgårn spelar för i helvete minst lika tråkigt. Skillnaden är bara att Luleå är bra på det de gör. De har en betydligt mer slipad tränare och definitivt inte ett halvdussin virrpannor där bak..
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

xxwinniehxx skrev:Det viktiga är att Djurgårn vinner, sen får det se ut hur fan det vill. Pinsamt att klaga på Luleå och Rönnqvist. Djurgårn spelar för i helvete minst lika tråkigt. Skillnaden är bara att Luleå är bra på det de gör. De har en betydligt mer slipad tränare och definitivt inte ett halvdussin virrpannor där bak..
Jag tror att du i ganska stor utsträckning missade poängen, om det var mig du syftade till.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Jag vet inte, håller inte riktigt med er om kritiken som sådan. Jag tycker ES-hockey är fantastiskt roligt - när Djurgården vinner. Torskar vi är sporten sjukt tråkig dock...

Men visst skulle väl ligan må bra av att göra sig av med lite äldre tränarprofiler, men är det alltid så mycket bättre med yngre influenser? Hur roliga är Luleå under Rönnqvists ledning, exempelvis?
Jag kanske är ensam om det, men jag vill se ett spektakel när jag lägger 3+ timmar av min tid på hovet. Jag vill se spelare som vågar ta risker -- ibland misslyckas det och ibland fungerar det. Jag vill se känslor. Jag vill se en attityd där man vill vinna till det pris som krävs. Kort sagt så vill jag se det som aftonbladet kallar "skandalmatcher".

Det disciplinerade spelet som Luleå med sin unga coach spelar tilltalar mig inte för fem öre. De riktiga skandalmatcherna, enligt mig, är de sömnpiller som vi idag bjuds på och det gäller ES i största allmänhet.

Skulle älska att se skandalmatcher! Då vet man att spelarna bryr sig. Jag kan inte ens minnas ett litet gruff...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:

Jag vet, och vi har haft det här uppe på tapeten tidigare. För mig är en Djurgårdsseger det allra viktigaste. Men annars vill jag naturligtvis också se ett riktigt engagerat och motiverat Djurgården ute på isen som spelar fysiskt och gör allt för att vinna. Men just vinna sitter i främsta rum för mig personligen...

Luleå är skittråkiga att titta på, ja. Men de vinner (åtminstone oftare än DIF). Hade jag varit Luleåsupporter hade jag således inte brytt mig nämnvärt utan varit nöjd.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Ett litet citat ut expressens artikel om hur bombom såg på petningen:
Brynäs gör två mål där vi ger dem pucken, konstaterar Hardy Nilsson.
Josef Boumedienne var nedstämd och fåordig efter matchen.
- Jag tycker det gick normalt i dag.
Ganska komiskt i min mening :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stulle skrev:Ett litet citat ut expressens artikel om hur bombom såg på petningen:
Brynäs gör två mål där vi ger dem pucken, konstaterar Hardy Nilsson.
Josef Boumedienne var nedstämd och fåordig efter matchen.
- Jag tycker det gick normalt i dag.
Ganska komiskt i min mening :)
:|

...och enligt en artikel i AB i går kväll hade han inte alls (enligt vad som citerades i artikeln, alltså) blivit bänkad, utan hade "lite ont i ett knä".
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

pulverapa skrev:Känns som att vi bör släppa dessa personer inför nästa säsong:

Järlefelt, Hardy, Micke Johansson, Tomas Montén, Fredrik Claesson, Josef Boumedienne, Mattias Carlsson, Mathias Tjärnqvist, Mario Kempe och Patrick Cehlin. Hade gärna släppt Kyle Klubertanz och Daniel Brodin om de inte haft kontrakt även över nästa säsong. Vi bör ändå spara in en hel del lön på Boumedienne, Carlsson och Mathias Tjärnqvist.

Jag har inte ett tränarnamn ännu riktigt. Värva två-tre utländska forwards som kan producera lite poäng. Typ Bartecko, Nagy och Pihlström. Det finns mycket man kan kontraktera. Värva två stabila backar. Flytta upp lite junisar.

Edit: Jag har nu gett upp säsongen. Undviker vi kvalserien ska jag bada i fontänen i Sergels Torg och tacka högre makter för att vi blivit skonade. Detta möjliga event kommer att filmas av JohanPez och läggas upp i den här tråden onsdag den 7 mars.
En kreativ & bra idé!
Är nästan sugen att haka på...

Men rätta mig gärna om jag har fel, finns det verkligen vatten i den plaskdammen 7:e Mars?
Blir ju inte lika effektfullt med torrsim
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Lee Harvey Oswald skrev:
pulverapa skrev:Känns som att vi bör släppa dessa personer inför nästa säsong:

Järlefelt, Hardy, Micke Johansson, Tomas Montén, Fredrik Claesson, Josef Boumedienne, Mattias Carlsson, Mathias Tjärnqvist, Mario Kempe och Patrick Cehlin. Hade gärna släppt Kyle Klubertanz och Daniel Brodin om de inte haft kontrakt även över nästa säsong. Vi bör ändå spara in en hel del lön på Boumedienne, Carlsson och Mathias Tjärnqvist.

Jag har inte ett tränarnamn ännu riktigt. Värva två-tre utländska forwards som kan producera lite poäng. Typ Bartecko, Nagy och Pihlström. Det finns mycket man kan kontraktera. Värva två stabila backar. Flytta upp lite junisar.

Edit: Jag har nu gett upp säsongen. Undviker vi kvalserien ska jag bada i fontänen i Sergels Torg och tacka högre makter för att vi blivit skonade. Detta möjliga event kommer att filmas av JohanPez och läggas upp i den här tråden onsdag den 7 mars.
En kreativ & bra idé!
Är nästan sugen att haka på...

Men rätta mig gärna om jag har fel, finns det verkligen vatten i den plaskdammen 7:e Mars?
Blir ju inte lika effektfullt med torrsim
Jarå, det blir en mild vinter. ;)
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Mäklaren skrev:Att många tycker att det är så tråkigt med Elitserien beror nog på att Djurgården står för den mest chansfattiga och ickekreativa ishockeyn på år och dagar. Det var åt samma håll redan förra säsongen, men då hade vi ändå ett par häftiga spetsspelare som gjorde det någorlunda värt att titta på.

Av allt jag har sett att döma, så spelar DIF den solklart tråkigaste ishockeyn i hela serien.
SÅ sant. Små ljusglimtar då och då och man blir överlycklig för några bra byten. Man har sänkt underhållningsribban skapligt. Detta DIF gör så in i helsike ont i hjärtat att se på isen, kan inte minnas när man nästan får avsmak för hockey senast. Hoppas bara att denna säsong rullar på och att vi fortfarande spelar i ES nästa säsong så förhoppningsvis kommer mycket att förändras innan det är dags till hösten igen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Slog mig nu. Var tog Lennhammer vägen? Har han skickats tillbaka till Almtuna eller är han fortfarande med och tränar? Tycker att han gjorde ett stabilt intryck när han var här. När insatserna från våra ordinarie backar är så dåliga som de oftast är, tycker jag att det är extremt orättvist mot Kim att han inte ens får vara ombytt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Slog mig nu. Var tog Lennhammer vägen? Har han skickats tillbaka till Almtuna eller är han fortfarande med och tränar? Tycker att han gjorde ett stabilt intryck när han var här. När insatserna från våra ordinarie backar är så dåliga som de oftast är, tycker jag att det är extremt orättvist mot Kim att han inte ens får vara ombytt.
Håller med fullt ut, och tänkte faktiskt på samma sak i går.

Tillbaka med Kim, tack!
Magnutz

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Slog mig nu. Var tog Lennhammer vägen? Har han skickats tillbaka till Almtuna eller är han fortfarande med och tränar? Tycker att han gjorde ett stabilt intryck när han var här. När insatserna från våra ordinarie backar är så dåliga som de oftast är, tycker jag att det är extremt orättvist mot Kim att han inte ens får vara ombytt.
Håller med.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kim är tillbaka i Almtuna. Spelade i första backpar mot Oskarshamn igår.
Född till sportchef.
Skriv svar