Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Hardy Nilsson:
- Alla sliter och en del gör mindre misstag än andra. När Erik Gustafsson är på isen känner man sig lugn.

Ok. Hardy är senil, på riktigt alltså. Herregud.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Hardy Nilsson:
- Alla sliter och en del gör mindre misstag än andra. När Erik Gustafsson är på isen känner man sig lugn.

Alltså Hardy!!!

Han måste ha en tombola hemma där han drar randomspelare att välja som sin älskling! Tjärnqvist den sämre och Erik Gustafsson???
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

mb81 skrev:

Alltså Hardy!!!

Han måste ha en tombola hemma där han drar randomspelare att välja som sin älskling! Tjärnqvist den sämre och Erik Gustafsson???
Vafan är det med han? DIF säsongen 2011/2012 är inget annat än ett skämt! DIf har underpresterat i 36 (?) omgångar nu, men våra tränare envisas med att godkänna spelare match efter match! Skämmes ta mig fan!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
kaminor

Inlägg av kaminor »

Tycker det är en ganska bra intervju med Hardy ändå. Han har ju rätt i att individuella misstag fäller oss. Sen har jag inte sett hela matchen, så jag kan inte uttala mig om Gustafsson. Bra sågning av Bombom i alla fall.
- Han blev petad. Och det var inte för att han var isens bäste aktör.
Användarvisningsbild
Jepe

Säsongen 2011/2012

Inlägg av Jepe »

Typ:
2014-04-07, vad hände?
mb81

Inlägg av mb81 »

Tycker det inte är katastrofalt men det är verkligen inte bra spelmässigt men vi är som i fotbollen massa individuella misstag drar ner oss i skiten. Alla deras mål bjöd vi de på även om det skulle varit utvisning på en brynässpelare vid första så kan man inte drälla så i egen zon! Sen missar vi öppet mål har ribbskott med mera. Det är som många matcher denna säsong inte genomuselt spelat men vissa framförallt Bom-Bom, Kyle, Claesson mfl gör så jävla många individuella misstag som avgör matcherna åt fel håll!

Om man vill bli lite glad så kan man iaf tänka på att vi iaf inte är lhc eller redhawks!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Haha kan förstå att det känns lite provocerande men tycker det är rätt att han går ut och backar upp en kritiserad juniorback.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

Tycker erik är en av våra två bästa backar utan puck igår. Han vet när han ska pincha och inte, någolunda positionssäker och jobbar bra med klubban.
Med puck i egen zon är det dock lika illa som med dom andra.

Finns matchen någonstans? Skulle vilja se den igen för att se om jag har rätt eller bara famlar efter halmstrån.
Född till sportchef.
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Hardy är slut.

Det är även ett mönster som gäller för hela Elitserien. Det är bara att ta en titt i elitserietabellen och fundera på vilka tränare topp- respektive bottenlagen har. Topplagen har unga tränare med nya idéer, Anders Forsberg, Tommy Jonsson, Jonas Rönnqvist osv. Bottenlagen däremot har gamla, trötta och säkerligen extremt envisa fossiler. Se Hardy, Säcken (sparkad nu), Perra (sparkad nu).

Tänk nytt!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

xxwinniehxx skrev:Hardy är slut.

Det är även ett mönster som gäller för hela Elitserien. Det är bara att ta en titt i elitserietabellen och fundera på vilka tränare topp- respektive bottenlagen har. Topplagen har unga tränare med nya idéer, Anders Forsberg, Tommy Jonsson, Jonas Rönnqvist osv. Bottenlagen däremot har gamla, trötta och säkerligen extremt envisa fossiler. Se Hardy, Säcken (sparkad nu), Perra (sparkad nu).

Tänk nytt!
Es har blivit så tråkig i år. Nu är det disciplin och inga misstag som gäller. "Inga onödiga utvisningar" är nya ledordet. Inga känslor skall visas. Kul underhållning..

Blir nog inget nytt säskort nästa år. Underhållningsvärdet är oerhört lågt numera.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bigge

Inlägg av Bigge »

Skulle inte förvåna mig att DIF går ut och säger efter denna säsong att de kört ekonomin i botten, Därav det inte kom några värvningar under säsongen då det gick dåligt.

Är faktiskt den enda anledningen jag kan se varför DIF inte agerar. Finns ju andra anledningar också men mindre troliga som att tränare och styrelsen rökt på eller nått :)
Därav tröjbytena, de tror att spelarna också har bytts ut...

Undra vad det är Hardy och Järlan ser i detta lag som X antal tusen Djurgårds fans INTE ser!!??
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det Elitserien skulle behöva är fan att de 7-8 tränarna, som gått runt i olika ES-klubbar senaste 10 åren, skeppas ut!

Är väl inte konstigt att alla lag blir tråkiga och cementerade i sina spelidéer... Måste verkligen inte lite nya influenser i den här tråkiga ligan som bara tappar i kvalité och blir sämre år för år...
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag vet inte, håller inte riktigt med er om kritiken som sådan. Jag tycker ES-hockey är fantastiskt roligt - när Djurgården vinner. Torskar vi är sporten sjukt tråkig dock...

Men visst skulle väl ligan må bra av att göra sig av med lite äldre tränarprofiler, men är det alltid så mycket bättre med yngre influenser? Hur roliga är Luleå under Rönnqvists ledning, exempelvis?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag vet inte, håller inte riktigt med er om kritiken som sådan. Jag tycker ES-hockey är fantastiskt roligt - när Djurgården vinner. Torskar vi är sporten sjukt tråkig dock...

Men visst skulle väl ligan må bra av att göra sig av med lite äldre tränarprofiler, men är det alltid så mycket bättre med yngre influenser? Hur roliga är Luleå under Rönnqvists ledning, exempelvis?
Det behöver inte nödvändigtvis vara den roligaste hockeyn. Men det vore rätt kul om alla lag inte spelade likadant år efter år... Nu har det syns till en förändring i Luleå. Brynäs nya tränare har infört en riktigt offensiv hockey istället för Czarneckis gamla überdefensiva tänk.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker de flesta lags spelidéer nuförtiden är jävligt diffusa, dock. Är osäker på om man på håll skulle kunna identifiera ett lag med omärkta tröjor längre... (DIF hade inte varit så svårt dock, det skulle märkas från första burskyddet och patetiska uppspelsförsök och sjabbel i egen zon) men jag tror personligen jag skulle ha svårt för att skilja på en hel del lag i serien.
Skriv svar