Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Vore inte direkt genomtänkt att göra sig av med den enda defensiva backen av klass som finns i truppen.
Självfallet skall däremot DT vara kvar.
Bombom behöver man knappast förlängas med då vi mer behöver ha en defensiv back där istället.
Två kontrakt som kanske däremot kan diskuteras är Kyles och Honkens.
Både sitter antagligen på feta löner och rent spelmässigt kanske de inte helt lever upp till ersättningen.
NU menar jag alltså inte att man skall fimpa båda, men kanske se om man kunde byta ut en av dem kanske?
Det viktigaste torde dock fortfarande vara att det kommer in en stor och stark defensiv back för vi saknar helt klart den typen i truppen.
Självfallet skall däremot DT vara kvar.
Bombom behöver man knappast förlängas med då vi mer behöver ha en defensiv back där istället.
Två kontrakt som kanske däremot kan diskuteras är Kyles och Honkens.
Både sitter antagligen på feta löner och rent spelmässigt kanske de inte helt lever upp till ersättningen.
NU menar jag alltså inte att man skall fimpa båda, men kanske se om man kunde byta ut en av dem kanske?
Det viktigaste torde dock fortfarande vara att det kommer in en stor och stark defensiv back för vi saknar helt klart den typen i truppen.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Grejen med Honken och Kyle är att med rätt folk runtom sig och en fungerande spelidé kan båda bidra med offensiv spets för att nå final. Med det sagt bör båda vara kvar.
Säg den glädje som varar
-
Printz, DT och Honken ska alla vara kvar, allt annat vore tjänstefel!
100% DJURGÅRDSJ***L
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Printz måste man göra allt man kan för att behålla.Mäklaren skrev:Herregud. Ska vi göra oss av med vår, och kanske hela Elitseriens bästa defensiva back? Printz har växt ut till en jätte under den här säsongen och känns, för mig, som den absolut solklaraste förlängningen. Ja, till och med före Daniel Tjärnqvist.jensa öhling skrev:Jag skulle inte förlänga med Printz. Han är hygglig defensivt och i närkampsspelet men en back måste kunna göra med mer pucken än slå sarg ut. Printz fyller aldrig på och har bedrövliga uppspel. Ser hellre Claesson/Gustafsson som 6:e back nästa år då får vi mer slantar över till att spetsa laget i stället.
Tyvärr tror jag han kan vara den spelare som det blir svårast att behålla.
Stor, stark, rejäl i närkamperna och kommer alltid till jobbet och kör 100%.
Printz tillhör helt klart topp 3 bland våra backar (övriga DT och Honken).
Har sagt det förut, men om han hade lite bättre teknik vore han given i NHL.
Men dessvärre tror jag han kommer ta chansen att tjäna ihop några sköna slantar för framtiden. Kan tänka mig att han testar KHL eller någon liga söderut.
Har mycket svårt att tro att han blir kvar.
Drömmen vore att få behålla Printz och sedan byta ut Boumedienne (för ojämn) mot antingen Timmy P, Staffan Kronwall eller Fernholm.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Undra om Åkerman är på tapeten..
LETS ALL DO THE CHIBSA
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Knappast va?Hompa1891 skrev:Undra om Åkerman är på tapeten..
Finns väl typ tio anledningar till varför han inte kommer hamna i DIF.
Expert.
No way José.Hompa1891 skrev:Undra om Åkerman är på tapeten..
- SkönaDjurgårn
Bara därför kommer Järlan slå till, haha...kaminor skrev:No way José.Hompa1891 skrev:Undra om Åkerman är på tapeten..

- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Man är ju livrädd för det...SkönaDjurgårn skrev:Bara därför kommer Järlan slå till, haha...kaminor skrev:No way José.Hompa1891 skrev:Undra om Åkerman är på tapeten..
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Varför kan lhc kicka spelare medan vi inte kan det?
i
- Remy Lebeau
För att det kostar mycket pengar?isolerad skrev:Varför kan lhc kicka spelare medan vi inte kan det?
Knappast att Åkerman lämnade gratis och var nöjd..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
LHC har väl sämre ekonomi än vad vi har?Remy Lebeau skrev:För att det kostar mycket pengar?isolerad skrev:Varför kan lhc kicka spelare medan vi inte kan det?
i
-
Det tvivlar jag på. Knappast sämre löneutrymme i alla fall.isolerad skrev:LHC har väl sämre ekonomi än vad vi har?Remy Lebeau skrev:För att det kostar mycket pengar?isolerad skrev:Varför kan lhc kicka spelare medan vi inte kan det?
LHC är väl bland de rikaste klubbarna i sverige men tycker de kastar bort onödigt mycket pengar på vissa spelare(en gammal Åkerman, Hlina och Hlavac) som man kunde valt yngre heta spelare för men å andra sidan har de varit jävligt smarta vad gäller Söderberg! Han visades vara bättre än man kunde tänka sig och förlängde och höjde lönen med honom direkt.isolerad skrev:LHC har väl sämre ekonomi än vad vi har?Remy Lebeau skrev:För att det kostar mycket pengar?isolerad skrev:Varför kan lhc kicka spelare medan vi inte kan det?
Om vi skulle värva Åkerman så har vi mer offensiv bland försvararna än anfallarna och det fattar alla att det inte ska vara så! Fokus extremt förenklat måste vara att ha anfallare som gör mål och backar som kan försvara! Järlan, Hardy mfl måste blandat ihop det och tänker tvärtom!
Fel! LHC klarar sin ekonomi varje år endast tack vare uthyrningen utav Mårtensson och Weinhandl. Dom fick väll om jag inte minns fel tex inför förra säsongen banta sin budget kanska kraftigt pga den sviktande ekonomi.mb81 skrev:LHC är väl bland de rikaste klubbarna i sverige men tycker de kastar bort onödigt mycket pengar på vissa spelare(en gammal Åkerman, Hlina och Hlavac) som man kunde valt yngre heta spelare för men å andra sidan har de varit jävligt smarta vad gäller Söderberg! Han visades vara bättre än man kunde tänka sig och förlängde och höjde lönen med honom direkt.isolerad skrev:LHC har väl sämre ekonomi än vad vi har?Remy Lebeau skrev:För att det kostar mycket pengar?isolerad skrev:Varför kan lhc kicka spelare medan vi inte kan det?
Om vi skulle värva Åkerman så har vi mer offensiv bland försvararna än anfallarna och det fattar alla att det inte ska vara så! Fokus extremt förenklat måste vara att ha anfallare som gör mål och backar som kan försvara! Järlan, Hardy mfl måste blandat ihop det och tänker tvärtom!