Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av seppuko »

Hade jag varit Wesslan och fått erbjudande från KHL och inte NHL hade jag övervägt det ett litet tag, men antagligen tackat ja. Spela ett par år där borta och sedan komma tillbaka. Tror man känner sig lite bättre som person om man har tryggat ekonomin ett par år framåt. Dock, får man ett mindre bra erbjudande så stannar man nog, för i KHL kickar dom folk till höger och vänster och det finns en hel del skitlag där borta.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Inget att snacka om; självklart skulle jag också ta chansen om den dök upp! Men frågan är om den verkligen kommer dyka upp med den statistik han har nu.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jag skulle inte förlänga med Printz. Han är hygglig defensivt och i närkampsspelet men en back måste kunna göra med mer pucken än slå sarg ut. Printz fyller aldrig på och har bedrövliga uppspel. Ser hellre Claesson/Gustafsson som 6:e back nästa år då får vi mer slantar över till att spetsa laget i stället.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

jensa öhling skrev:Jag skulle inte förlänga med Printz. Han är hygglig defensivt och i närkampsspelet men en back måste kunna göra med mer pucken än slå sarg ut. Printz fyller aldrig på och har bedrövliga uppspel. Ser hellre Claesson/Gustafsson som 6:e back nästa år då får vi mer slantar över till att spetsa laget i stället.
Herregud. Ska vi göra oss av med vår, och kanske hela Elitseriens bästa defensiva back? Printz har växt ut till en jätte under den här säsongen och känns, för mig, som den absolut solklaraste förlängningen. Ja, till och med före Daniel Tjärnqvist.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Backsidan är ju ganska enkel egentligen.

Printz, Holmqvist och Tjärnqvist ska ha förlängt. Claesson likaså, och förhoppningsvis lockar inte AHL ännu. Sticker han är det ingen katastrof, Holm/Gustafsson kan nog vara fullgoda ersättare nästa år.

Boumedienne är i sina bästa stunder briljant och landslagsmässig, men han är alldeles för ojämn. Kontraktet KAN inte förlängas. Han ersätts med Fernholm eller Timmy Pettersson. Staffan Kronwall är så klart drömmen, men chansen att han lämnar KHL är nästintill obefintlig. Kim Lennhammer får nog lira i Allsvenskan.

Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Kyle
Claesson - NY (Kronwall, Fernholm, Timmy)
Gustafsson - Holm

Gustafsson/Holm kan lånas ut, under förutsättning att DIF kan plocka tillbaka dem vid behov.

Om Wesslau lämnar för KHL ska man satsa på att locka hem Eddie Läck.

Edit: Oscar Eklund har skrivit nytt kontrakt med Kärpät.
Senast redigerad av kaminor den 2012-01-09 13:32:25, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förstår inte riktigt heller hur man tänker om man vill droppa Printz; han har varit väldigt väldigt stabil senaste säsongerna och är i mitt tycke en av de viktigaste kuggarna i det här lagbygget. Förlängningen måste vara given!
Användarvisningsbild
Jepe

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Mäklaren skrev:
jensa öhling skrev:Jag skulle inte förlänga med Printz. Han är hygglig defensivt och i närkampsspelet men en back måste kunna göra med mer pucken än slå sarg ut. Printz fyller aldrig på och har bedrövliga uppspel. Ser hellre Claesson/Gustafsson som 6:e back nästa år då får vi mer slantar över till att spetsa laget i stället.
Herregud. Ska vi göra oss av med vår, och kanske hela Elitseriens bästa defensiva back? Printz har växt ut till en jätte under den här säsongen och känns, för mig, som den absolut solklaraste förlängningen. Ja, till och med före Daniel Tjärnqvist.
Helt enig ned Mäklaren, att inte försöka förlänga med Printz är totalt tjänstefel. Tycker att Printz utvecklat sig både i uppspelsfasen och i anfallszon. Ser helst att man försöker skriva ett två års kontrakt med honom.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Mäklaren skrev: Herregud. Ska vi göra oss av med vår, och kanske hela Elitseriens bästa defensiva back? Printz har växt ut till en jätte under den här säsongen och känns, för mig, som den absolut solklaraste förlängningen. Ja, till och med före Daniel Tjärnqvist.
Håller med.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Alla brukar ha rätt till sin åsikt, men det här är fan gränsfall :lol:

Printz är Djurgårdens klart bästa och viktigaste back, och den enda man kan lita på i egen zon!
100% DJURGÅRDSJ***L
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

starvin_marwin skrev:
Mäklaren skrev: Herregud. Ska vi göra oss av med vår, och kanske hela Elitseriens bästa defensiva back? Printz har växt ut till en jätte under den här säsongen och känns, för mig, som den absolut solklaraste förlängningen. Ja, till och med före Daniel Tjärnqvist.
Håller med.
Dito. Är snarast rädd att Printz är på väg att bli lite för bra för vad som ligger i vårt (DIFs) intresse. KHL-spöket aktualiseras...
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://www.hockeykanalen.se/1.2491272/2 ... _i_finland

Oscar Eklund kan vi skriva av helt nästa säsong i varje fall. Personligen hoppas jag mycket på Fernholm...
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Printz måste erbjudas ett bra kontrakt! Fan den enda backen som är riktigt hård i defensiven. Finns ju ingen som står upp och skyddar Wesslau som han. Han är stor, stark och jävligt viktig! tycker även han faktiskt varit riktigt bra på offensiv blå i år och gjort grymt bra avvägningar på när han ska kliva på och när han ska backa hem!
Vår bäste back efter DT!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:
Ja, helt enig. Printz har dessutom dubblat sin skicklighet med klubba och puck sedan -07. För mig är han även ett klarare kaptensämne än Mackan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

kaminor skrev:Backsidan är ju ganska enkel egentligen.

Printz, Holmqvist och Tjärnqvist ska ha förlängt. Claesson likaså, och förhoppningsvis lockar inte AHL ännu. Sticker han är det ingen katastrof, Holm/Gustafsson kan nog vara fullgoda ersättare nästa år.

Boumedienne är i sina bästa stunder briljant och landslagsmässig, men han är alldeles för ojämn. Kontraktet KAN inte förlängas. Han ersätts med Fernholm eller Timmy Pettersson. Staffan Kronwall är så klart drömmen, men chansen att han lämnar KHL är nästintill obefintlig. Kim Lennhammer får nog lira i Allsvenskan.

Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Kyle
Claesson - NY (Kronwall, Fernholm, Timmy)
Gustafsson - Holm

Gustafsson/Holm kan lånas ut, under förutsättning att DIF kan plocka tillbaka dem vid behov.

Om Wesslau lämnar för KHL ska man satsa på att locka hem Eddie Läck.

Edit: Oscar Eklund har skrivit nytt kontrakt med Kärpät.
Spontant så känns Timmy Pettersson inte som ett alternativ. Hög ålder med egentligen bara 1 säsong bakom sig där han var riktigt bra i DIF.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Äntligen är forumet enigt om något. Dom som anser att Printz är dålig måste ha gamla minnen i åtanke. Han var väl inte hetast i stan i inledningen av säsongen 09 men efter ett tag in så vart han grym och har varit sen dess. Senaste säsongerna har han ju även gått upp och avlossat ett par skott som inte varit alltför dåliga de heller. Grym defensiv pjäs som inte heller tar för många utvisningar längre. En ryggrad i DIF just nu.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Låst