Coach LeMat 2011/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av Salas »

Nummer19 skrev:
Salas skrev:
Nummer19 skrev:Är det några fler här på forumet som har eller ska skapa ett lag till rond 3?
Givetvis, två lag är betalda och redo.
Härligt! Vågar du visa hur dina lag ser ut? :wink:
Jadå, det ska jag väl kunna göra. Jag kanske ändrar lite innan matchstart dock (pga ev. skador eller någon annan anledning), men överlag så känns lagen stabila till en början.

Bild
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

@Nummer19 Det är väldigt sant att man ska satsa på Danielsson. Det är förstavalet. Sen gäller det att hitta en billig forward som producerar poäng, likt Åberg gjorde i rond 1. I detta fallet tänkte jag mig Max Friberg efter hans "succé" i JVM. Frågan är dock om han kommer att få spela i Timrå?

När det gäller backarna så har Bombom varit ganska bra att ha i laget under hela säsongen i coach lemat. Han är relativt billig, drar på sig en del onödiga utvisningar och gör även lite poäng. När det gäller målvakten är jag väldigt kluven. Vill gärna satsa på Wesslau eftersom att han står nästan varje match, dock håller han väldigt sällan nollan. Funderar istället på att satsa på Christoffer Nihlstorp.

Då återstår det en forward och en back att ta in i laget och budgeten ligger på 5,9 miljoner. Frågan är om man bör splitta dessa och satsa på 2 halvbra spelare som gör halvmycket poäng, eller en som verkligen kan stänka in poäng och en back som man bara har för utfyllnad.

I rond 2 satsade jag på backen Fredrik Carlsson från AIK, vilket visade sig vara ett bra alternativ. Han gjorde några poäng och som helhet var jag nöjd med honom, därför går tankebanan att åter igen köra med honom i laget.

Detta ger mig 4 miljoner att leka med till nästa forward. Då går tankarna direkt till HV71. HV gör mest mål i serien. Varför inte satsa mina sista pengar på Oscar Sundh? Han kan göra mål väldigt ofta och jag tror att det är en bra investering.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

@Salas: Ser bra ut, gillar dock inte råttan du har på backen :wink:

Själv satsar jag på två anfallare som gjorde mycket poäng i rond 2 och som snittar över 10 CLP per match.

Så här ser mitt första lag ut:

Keeper: Ullmark
Backar: Boumedienne (årets chansning) Edström
Anfallare: Friberg Söderberg Danielsson

Starka anfallare som kommer att producera mycket poäng, däremot ser mina backar svaga ut. Min keeper kommer aldrig att få stå säkert, men jag väljer hellre att spendera alla mina pengar på utespelarna.

Mitt andra lag:

Keeper: Gunnarsson
Backar: Ekholm Majesky
Anfallare: Ölvestad Friberg Gynge

Stabila backar, Ekholm kommer nog göra en del poäng. Majesky har man inte sett så mycket av, men tycker att han känns stabil och han hade ett bra pris!
Anfallare: Ölvestad har en gjuten plats. Hoppas Friberg kan fortsätta producera nu i ES, i såna fall är han ett fynd. Tar emot att välja Gynge, men han gör väldigt mycket mål.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Sjöwall skrev:@Nummer19 Det är väldigt sant att man ska satsa på Danielsson. Det är förstavalet. Sen gäller det att hitta en billig forward som producerar poäng, likt Åberg gjorde i rond 1. I detta fallet tänkte jag mig Max Friberg efter hans "succé" i JVM. Frågan är dock om han kommer att få spela i Timrå?
Du kan nog räkna med att Friberg kommer att få spela en hel del. Har för mig att Tik:s nya tränare sa att Friberg kommer ha samma roll i Timrå som han hade i JVM. Så han tycker jag att du ska satsa på! :wink:
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
mb81

Inlägg av mb81 »

Kul att det är lite action igen! Kom tvåa i djurgårdsligan igen! Denna gång var det "b-laget" som tog mig med sitt lag bestående av enbart skellefteåspelare. Jag körde iaf hårt på bom-bom och wesslau och absolut inga gnagare även fast de kanske är prisvärda!

Salas: vad hände i slutet, bortrest eller nåt för du var väldigt inaktiv när det skulle avgöras och känns lite som du gav bort andraplatsen till mig(eller bara nästan). Btw så ser dina tilltänkta lag väldigt lika mina lag som jag har tänkt mig. Inte bestämt mig 100 än men Petterström verkar vara fyndet man kan göra och HV-spelarna var oväntat billiga!
Satsar på topp 10 för hela säsongen(alltså totalen för hela coach lemat inte bara djurgårdsligan) nu iaf och förstaplatsen i ligan ska det verkligen bli i rond 3 efter 2 andraplatser! Skulle jag inte varit brtrest utan internet tillgång i början av denna rond så skulle jag nog skrapat ihop ännu mer pinnar!
mb81

Inlägg av mb81 »

Btw det här med fina priser som DIF skulle hålla med i coachlemat är fan ett jävla skämt! Inte hört nånting! Några matchbiljetter till mindre attraktiva matcher(har ändå säsongskort men nåt kan de skrapa ihop), nån klubba, signerad matchtröja eller nåt. Skulle inte kosta nånting för DIF direkt!
Skärpning!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:Salas: vad hände i slutet, bortrest eller nåt för du var väldigt inaktiv när det skulle avgöras och känns lite som du gav bort andraplatsen till mig(eller bara nästan).
Jag vet inte vad jag höll på med faktiskt. Glömde i princip helt bort Coach Lemat i ett par dagar, så då fick jag några återstående byten kvar. Lite segt att jag inte använde mig av dom, men så är det ibland.
Jag hade väl lite gett upp hoppet om att kunna komma på en top 15 placering totalt, så därför blev det lite slarv. Men det slutade ju rätt bra ändå, är ändå skapligt nöjd. Men det blir skärpning nästa rond, måste rycka upp mig rejält. Jag är fast besluten om att jaga ikapp totalledaren, så fullt fokus är viktigt nu framöver. Slarvar jag mer så ryker mina chanser direkt.

Har en 14:e plats i totalen, så det känns i alla fall skönt. Klättrade 15 platser i totalen den gär ronden, så det var positivt. Men ack så viktigt det är att få en bra start nu i tredje ronden. Får jag inte det så är nog mina chanser att gå ikapp ledarna rätt så körda tyvärr.
mb81

Inlägg av mb81 »

Ja du missade några givna byten tyckte jag! Vi får pressa varandra mot toppen nu! Jag ska iaf komma topp 10 i totalen! Högre tror jag blir lite väl kämpigt! Det är trots allt mitt första år som coach!
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

mb81 skrev:Kul att det är lite action igen! Kom tvåa i djurgårdsligan igen! Denna gång var det "b-laget" som tog mig med sitt lag bestående av enbart skellefteåspelare. Jag körde iaf hårt på bom-bom och wesslau och absolut inga gnagare även fast de kanske är prisvärda!

Salas: vad hände i slutet, bortrest eller nåt för du var väldigt inaktiv när det skulle avgöras och känns lite som du gav bort andraplatsen till mig(eller bara nästan). Btw så ser dina tilltänkta lag väldigt lika mina lag som jag har tänkt mig. Inte bestämt mig 100 än men Petterström verkar vara fyndet man kan göra och HV-spelarna var oväntat billiga!
Satsar på topp 10 för hela säsongen(alltså totalen för hela coach lemat inte bara djurgårdsligan) nu iaf och förstaplatsen i ligan ska det verkligen bli i rond 3 efter 2 andraplatser! Skulle jag inte varit brtrest utan internet tillgång i början av denna rond så skulle jag nog skrapat ihop ännu mer pinnar!
Riktigt skickligt av dig att ha 3 lag bland topp 10 i ligan. Hade ochså 3 lag men endast 1 lag hamnade topp 10... Mitt bästa lag kom 8 och jag jagade djuret efter dina 2 övriga lag (tredje femman och andra femman) men det skulle visa sig att de 2 lagen var för starka... :wink:
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Är det några fler som har skapat ett lag?
kaminor

Inlägg av kaminor »

FISKEN. Jag hade Gynge i laget när det var en minut kvar till deadline, då satte jag in Mackan Nilson istället. Nu har Gynge skjutit 8 (!!) skott, gjort ett mål och en assist på två perioder. Äckliga aik. Mackan bjuder i sin tur på ett ynka skott efter två perioder!
mb81

Inlägg av mb81 »

Trots nån dum miss och att jag satsade kanske lite väl på hv så blev det en bra första omgång. Trodde dock andersson skulle stå och valde honom och därmed fick jag råd med mattias karlsson så det lönade sig rots allt. Har tre lag och jävligt glad att jag hade Grillfors i 2 lag och att jag prickade in timråbacken Torp. Sen prickade jag in lite anfallare också. Widing och Davidsson tex men jag ska fan aldrig mer köpa lhc-spelare! Nu ryker de!

Kaminor: Du gjorde ändå rätt! Nu kan du leva med gott samvete!
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

mb81 skrev:men jag ska fan aldrig mer köpa lhc-spelare! Nu ryker de!

Kaminor: Du gjorde ändå rätt! Nu kan du leva med gott samvete!
Samma här! Nu ryker Söderberg och fan va alla heter! Nu ska det inhandlas saik och modo spelare!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag hade Max Friberg i laget som nätade. Hade även Johan Davidsson som stod för 2 assist.. I övrigt är det inte mycket att hurra över.
mb81

Inlägg av mb81 »

Sjöwall skrev:Jag hade Max Friberg i laget som nätade. Hade även Johan Davidsson som stod för 2 assist.. I övrigt är det inte mycket att hurra över.

Det roligaste är att jag hade Grillfors och Torp som backpar och de kostade typ 5 mille tillsammans och ger nog runt 50 pinnar!

Sweet!
Skriv svar