JesperDIF skrev:Det stora problemet DIF lider av är att inte en jävel har glöden!! Ingen ledare som kan säga till diverse spelare att du behöver inte besvära dig att komma på träningen imorgon. För du var så jävla dålig idag. Har ni hört Johansson säga ett ont ord? Sen stå o säga att man skäms efter dagens insats. Men va fan gör nått åt det då. Tycker så jävla många spelare har sjukt dålig moral.
Mycket bra skrivet.
Var är hjärtat?
Var är stoltheten?
Många i laget uppträder som ett gäng legoknektar helt utan klubbkärlek.
Imorgon kommer vi att möta en klubb där spelarna älskar att spela och visa hjärta för sitt lag och stad. De leder också serien med ett gäng som i grunden är uppbyggt på allsvenska spelare som sedan vuxit ut till gedigna elitseriespelare med hunger efter framgång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Många spelare är legoknektar utan klubbkärlek. Boumedienne har spelat i hela världen, Almtoro har representerat Nästan hälften av alla elitserieklubbar och Carlsson är inte långt därefter.
DIF_Soldier skrev:Många spelare är legoknektar utan klubbkärlek. Boumedienne har spelat i hela världen, Almtoro har representerat Nästan hälften av alla elitserieklubbar och Carlsson är inte långt därefter.
Sant, men varför har Saiks och Luleås legoknektar så mycket bättre inställning?
De ser då ut att visa mer hjärta för laget de spelar för?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
swallat skrev:Spelar Claeson som i jvm så är han nog fan 4 bästa back efter DT, Printz och Honk
Håller med. Claesson var riktigt bra de sista två matcherna. Har alltid tyckt att han uppträtt så jävla mekaniskt ute på isen. Nu såg han ut att kunna improvisera med att göra fina frånvändningar under stress och en hel del klockrena uppspel. Mycket glädjande att se.
Han har däremot fortfarande svårt med följsamheten när han bli utmanad. Hamnar emellanåt efter i situationerna och blir då en säkerhetsrisk.
Men killen är inte lastgammal så hopp finns ju.
DIF_Soldier skrev:Många spelare är legoknektar utan klubbkärlek. Boumedienne har spelat i hela världen, Almtoro har representerat Nästan hälften av alla elitserieklubbar och Carlsson är inte långt därefter.
Sant, men varför har Saiks och Luleås legoknektar så mycket bättre inställning?
De ser då ut att visa mer hjärta för laget de spelar för?
De har tränare som är engagerade och kompetenta på sina respektive områden. Hockeyspelare är en bräcklig grupp människor som konstant behöver påminnas om vad som ska göras och hur det ska göras. Vår tränartrio klarar inte av det. Enkelt.
maag--80 skrev:Jag har ändå en förhoppning efter senaste matcherna, och hemkommande spelare, och någon avklarad skada. Detta ser riktigt häftigt ut enligt mig:
Ölvestad Ottosson Nilson
Tjärnqvist Holmqvist
Åberg Norman Kempe
Printz Klubertanz
Tjärnqvist Almtorp Zibanejad
Boumedienne Claesson
Carlsson Eklund Cehlin
Då har jag strukit de som verkat mest aktuella att bänka för tillfället, Brodin och Eriksson.
Vad tycks om uppställningen?
Jag hade nog ändrat lite, men i stora hela ser det bra ut. Vill dock ha in mika i en Center roll, Norman har varit ganska usel vad gäller tekningar så om man byter plats på Norman O Zibbe?
Sen har jag också jättsvårt för Carlsson, Sägs att han lyfter en tung lön och sen har han inte presterat något. Tim skapar iallafall lägen och han forecheckar bra, samma med Broddas, han är en riktig krigare. Som ngn skrev lite längre upp, hade man haft tränare som kunde hjälpa spelare att plocka ut det lilla extra som kräv så hade det varit perfekt. Gillar uppställningen annars.
Kentta skrev:Zibbe ska vara på kanten, åka en jävla massa och skjuta en jävla massa. På centern så är han alldeles för defensiv.
Tycker inte heller han kommer ut till sin rätt som center riktigt. Mika är perfekt för att snappa upp en dålig pass eller liknande och skapa frilägen när han spelar som vinge.
Härligt att de blå tröjorna vädrades igen för övrigt, de får gärna vara kvar resten av säsongen!
Kentta skrev:Zibbe ska vara på kanten, åka en jävla massa och skjuta en jävla massa. På centern så är han alldeles för defensiv.
Tycker inte heller han kommer ut till sin rätt som center riktigt. Mika är perfekt för att snappa upp en dålig pass eller liknande och skapa frilägen när han spelar som vinge.
Härligt att de blå tröjorna vädrades igen för övrigt, de får gärna vara kvar resten av säsongen!
Mika ska skjuta på ALLT som rör sig! Då kommer det lossna för grabben även i DIF tröjan!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Förra året efter 35 omg. hade vi 15v och 20f (OT/straffar inräknat) och totalt 52p.
Efter 35 omg. i år har vi 18/17 och 52p.
Förra året vann vi 3-4 matcher i rad för att sen torska 3-4 st.
I år vet vi ju hur det ser ut.
Vad väljer ni, förra årets säsong med ett hopp som kunde vara sänkt i flera omgångar eller på topp i flera och där man trodde att nu djävlar, nu är svackorna borta.
Eller årets säsong där hoppet nog aldrig infunnit sig?
Om jag måste välja så väljer jag nog ändå årets, går vi till slutspel i år så har jag inte så stora förväntningar men jag tror inte vi torskar 3 matcher i rad mot vilken motståndare vi än möter.
En sak man egentligen bör ta med är att årets säsong är jämnare och dessa 52p räcker inte lika långt som förra året.
Känns som att vi bör släppa dessa personer inför nästa säsong:
Järlefelt, Hardy, Micke Johansson, Tomas Montén, Fredrik Claesson, Josef Boumedienne, Mattias Carlsson, Mathias Tjärnqvist, Mario Kempe och Patrick Cehlin. Hade gärna släppt Kyle Klubertanz och Daniel Brodin om de inte haft kontrakt även över nästa säsong. Vi bör ändå spara in en hel del lön på Boumedienne, Carlsson och Mathias Tjärnqvist.
Jag har inte ett tränarnamn ännu riktigt. Värva två-tre utländska forwards som kan producera lite poäng. Typ Bartecko, Nagy och Pihlström. Det finns mycket man kan kontraktera. Värva två stabila backar. Flytta upp lite junisar.
Edit: Jag har nu gett upp säsongen. Undviker vi kvalserien ska jag bada i fontänen i Sergels Torg och tacka högre makter för att vi blivit skonade. Detta möjliga event kommer att filmas av JohanPez och läggas upp i den här tråden onsdag den 7 mars.
Senast redigerad av pulverapa den 2012-01-10 21:54:21, redigerad totalt 6 gång.
Jag tycker, precis som Pulverapan, att några spetsnamn från utlandet bör värvas in. Det är inte framgångsrikt för fem öre att satsa enbart hemvävt, det har vi sett under de senaste säsongerna. Om man ska vinna guld ska man ha en stomme med spelare som har hjärta för klubben, kryddat med tre-fyra importer/svenska spetsspelare. Det är tamigfan vetenskapligt bevisat.