JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JVM

Inlägg av DIF_Soldier »

Grive, seriöst. Jag har hört en del referat, och ibland undrar man ju om gubben stendött däruppe med lurarna på. Sanslös gubbe.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Grive, seriöst. Jag har hört en del referat, och ibland undrar man ju om gubben stendött däruppe med lurarna på. Sanslös gubbe.

Neej....inte så seriöst.

Men vi från sent 60/tidigt 70-tal är barn av en annan tid, lite som du var inne på.
Man fick dras med det som fanns, Staffan Westerberg & Hajk osv.

Det var liksom inte kommentatorerna som var i fokus då, det var den sportsliga prestationen som man sögs in i, resten "bara var där".
(Med Björn Borg, Stenmark & Tre Kronors dubbla vinster mot CCCP i VM 1977 som absoluta personliga höjdpunkter)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

I min värld kommer Holmgren långt före Härenstam. Dessutom brukar konstellationen vara Holmgren & Calle Johansson vilket gör avståndet än större till Härenstam och Rehnberg (där den sistnämnde borde avgå faktiskt).

Edit: Men jag håller med om att Härenstams entusiasm och inlevelse håller väldigt hög klass.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Sorry I'm a bit late to the party....men...herregud vilken 0-0 match. Så otroligt roligt för Zibanejad att få avgöra också (tyckte han var lysande matchen igenom, ta med lite av den energin tillbaka till DIF så småningom tack).

En av de roligaste hockeymatcher jag skådat!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

sensei skrev:I min värld kommer Holmgren långt före Härenstam. Dessutom brukar konstellationen vara Holmgren & Calle Johansson vilket gör avståndet än större till Härenstam och Rehnberg (där den sistnämnde borde avgå faktiskt).

Edit: Men jag håller med om att Härenstams entusiasm och inlevelse håller väldigt hög klass.
Holmgrens kommentatorskola:
1. Namn 2. Klubb 3. Antal poäng 4. Draftad av...

Satt hemma i soffan och frågade ut Holmgren. Nästan parodiskt.
Holmgren: Pulkkinen...
Jag: Var spelar han?
Holmgren: ...som spelar i finska Jokerit...
Jag: Okej, hur många poäng har han gjort?
Holmgren: ...och har gjort nio måååål... och tretton passningspoäng på 32 spelade matcher.
Jag: Av vilka är han draftad?
Holmgren: Pulkkinen som är draftad av Detroit Red Wings i fjärde rundan.
Jag: Okej, tack för det.

Jag skämtar inte. Det var parodi.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev: Underbart med guld men kan inte stämma in i hyllningen av SVT-sändningen. Renberg är så skitnödig i munnen att jag får spader. Så satans krystat och efterspelet var fan pinsamt.
Ehh, karln bröt ju ihop av glädje. Stod ju fan och grinade nere i mixade zonen. Visst, Wikegård och Renberg har olika stilar och jag föredrar också Niklas, men passionen hos Micke kan man ju fan inte klaga på.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIF_Soldier skrev:
Jockmaniac skrev: Underbart med guld men kan inte stämma in i hyllningen av SVT-sändningen. Renberg är så skitnödig i munnen att jag får spader. Så satans krystat och efterspelet var fan pinsamt.
Ehh, karln bröt ju ihop av glädje. Stod ju fan och grinade nere i mixade zonen. Visst, Wikegård och Renberg har olika stilar och jag föredrar också Niklas, men passionen hos Micke kan man ju fan inte klaga på.
Jo jättegulligt och så vidare, men han är samtidigt där för att göra ett jobb... Tycker det blev en oerhört konstig och snudd på pinsam stämning i studion efter matchen!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Mickes reaktion igår var ju bara underbar! Men Wikegård kommer alltid vara favoriten. Älskar DEN SKA UUUUUUT!!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:
DIF_Soldier skrev:
Jo jättegulligt och så vidare, men han är samtidigt där för att göra ett jobb... Tycker det blev en oerhört konstig och snudd på pinsam stämning i studion efter matchen!
Äh, lev lite förfan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
JohanPez

JVM

Inlägg av JohanPez »

DIF_Soldier skrev:
Jockmaniac skrev:
DIF_Soldier skrev:
Äh, lev lite förfan.
Ekwall och Fredrik Backman hade en liten dust på twitter gällande detta, rätt underhållande :)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

JVM

Inlägg av seppuko »

Det jag har problem med Renberg är att i Rena Rama Renberg så "snor" han från andra mest hela tiden. Men när han expertkommenterar tycker jag han är ok. Känslorna han visade under JVM med Chris är klassiska redan. Men man får ju inte visa känslor i Sverige, så det var väl dåligt då... Tur att man får tycka annorlunda.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag tycker om Renberg. Han verkar ha ett gott hjärta och sånt gillar jag. Stor erfarenhet och kul historier också, löjligt att dissa honom om jag får säga mitt!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Stackars Pontus Åberg. Att få mötas av två överlyckliga lagkamrater med guldhjälmar... Usch. Lider verkligen med Pontus.
Säg den glädje som varar
kaminor

Inlägg av kaminor »

DIF_Soldier skrev:Stackars Pontus Åberg. Att få mötas av två överlyckliga lagkamrater med guldhjälmar... Usch. Lider verkligen med Pontus.
Ja, det måste vara riktigt tungt, även om han är glad för deras skull. Han får ju i alla fall en ny chans nästa år, förhoppningsvis. Med på scenen vid hyllningarna fick han också vara.

Skönt att nån klistrade på ett DIF-klistermärke på Zibbes bröst, på Arlanda tror jag. Syntes bra i tv4. :)
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

kaminor skrev: Skönt att nåt klistrade på ett DIF-klistermärke på Zibbes bröst, på Arlanda tror jag. Syntes bra i tv4. :)
Både Claesson och Zibbe var klibbade!
Skriv svar