Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av sensei »

isolerad skrev:Vad ska man göra för att få förening, spelare och tränare att fatta att det här inte är hållbart?
Tyvärr är det bara money talks som gäller. Dra dina egna slutsatser..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:
isolerad skrev:Vad ska man göra för att få förening, spelare och tränare att fatta att det här inte är hållbart?
Tyvärr är det bara money talks som gäller. Dra dina egna slutsatser..
Klubbhjärtat är utbytt mot ett $
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Säsongen 2011/2012

Inlägg av JohanPez »

Skita i matcherna, arga mail, ramsor, banderoller är väl standardgrejerna.
Annars kan man köra Bajen-style och ha en konferens med spelare och tränare efter match genom ett galler. jag tror dock tyvärr att lägre än ajk-siffror på hovet är det enda som får föreningen att förändra något.
Man har gjort det rätt solklart för oss att de inte tänker göra ett jävla dugg trots mailnapalm och dylikt. Jag vill dock understryka att jag inte menar att bojkotta matcher är rätt utan att jag tror att det är det enda som kickar igång självbevarelsedriften hos regalskeppet djurgården hockey.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Tim, Fimpen, Carlsson, Tjärnqvist, Boumedienne, Honken & Kyle, detta är spelare som borde lämna DIF. (nu har jag inte kollat hur deras kontrakt ser ut).
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Låter seriöst när ni säger att 1/3 av laget ska kickas. Dessa spelare är även våra s.k. stjärnor.

Realistiskt så borde Hardy få höra att han inte passar som tränare för DIF. Han har under presterat något enormt med den trupp vi har!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Dessa bör med 100% säkerhet gå, i inbördes ordning:

1. Hardy Nilsson
2. Mikael Johansson
3. Mathias Tjärnqvist
4. Mattias Carlsson
5. Josef Boumedienne
6. Tomas Montén
8. Tim Sandberg

Även Janne J har gjort en spektakulärt dålig Silly, men sett till föregående säsonger så kunde det faktiskt ha gått vägen. Klubertanz, Tjärnqvist och Wesslau var på förhand riktigt bra värvningar, Carlsson och Almtorp hade visat sin potential.

Mycket starkt av dem att motstå frestelsen med Tellqvist. Måste varit enorma påtryckningar från oss fans. Men i denna fråga gjorde man glasklart rätt val.

Av Brodin, Cehlin och Tim bör bara en bort, och det är Tim. Det tar emot att säga det, men de andra två har framtiden för sig, och jag har gett mig fan på att det ska lossna för Cehlin.

Mario Kempe är det inget snack om. Han ska ha förlängt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Dessa bör med 100% säkerhet gå, i inbördes ordning:

1. Hardy Nilsson
2. Mikael Johansson
3. Mathias Tjärnqvist
4. Mattias Carlsson
5. Josef Boumedienne
6. Tomas Montén
8. Tim Sandberg

Även Janne J har gjort en spektakulärt dålig Silly, men sett till föregående säsonger så kunde det faktiskt ha gått vägen. Klubertanz, Tjärnqvist och Wesslau var på förhand riktigt bra värvningar, Carlsson och Almtorp hade visat sin potential.

Mycket starkt av dem att motstå frestelsen med Tellqvist. Måste varit enorma påtryckningar från oss fans. Men i denna fråga gjorde man glasklart rätt val.

Av Brodin, Cehlin och Tim bör bara en bort, och det är Tim. Det tar emot att säga det, men de andra två har framtiden för sig, och jag har gett mig fan på att det ska lossna för Cehlin.

Mario Kempe är det inget snack om. Han ska ha förlängt.
Måste hålla med här. Vi bara måste ha tålamod med killar som Brodin, Cehlin och Norman etc. Gör vi oss av med alla som inte är tillräckligt bra för NHL med en gång, lex Krüger, så kan vi ju lika gärna lägga ner juniorverksamheten. Jag är övertygad om att de ovan tre nämnda kommer att utvecklas till fullgoda elitseriespelare. Jag undrar hur många som gnällde på Fimpen i hans unga år? Att han tog onödigt utvisningar, saknade teknik osv. Har vi tålamod med Brodin kan han bli sjukt nyttig över en lång tid framöver. Cehlin har riktigt mycket hockey i sig. Fenomenal på skridskorna och har ju visat i JVM vilken producerande spelare han kan vara, är bara en tidsfråga innan vi ser den Cehlin på A-lagsnivå. Norman kan vi ju jämföra med Ottosson. Otto hade väl typ en poäng sin närmare 100 första A-lagsmatcher? Tålamod. Det finns uppenbarligen talang här.

Tim orkar jag inte gnälla mer på, i korta drag, för dålig för att vara i en producerande kedja, för vek för att vara i en checking line, och tar bara upp en plats för en lovande junior i en eventuell tredjekedja.

Kempe måste bli kvar. Han spelar fysiskt, har teknik och målsinne. Han kan mycket väl bli en spelare som gör sina pålitliga 15 mål per säsong och kan ta en roll i en checking line, och en producerande kedja.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

1. Hardy Nilsson
2. Mikael Johansson
3. Mathias Tjärnqvist
4. Mattias Carlsson
5. Josef Boumedienne
6. Tomas Montén
8. Tim Sandberg
Vem är nr. 7?
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

kaminor skrev:

1. Hardy Nilsson
2. Mikael Johansson
3. Mathias Tjärnqvist
4. Mattias Carlsson
5. Josef Boumedienne
6. Tomas Montén
8. Tim Sandberg
Vem är nr. 7?
Honken! :wink:
JesperDIF

Inlägg av JesperDIF »

Det stora problemet DIF lider av är att inte en jävel har glöden!! Ingen ledare som kan säga till diverse spelare att du behöver inte besvära dig att komma på träningen imorgon. För du var så jävla dålig idag. Har ni hört Johansson säga ett ont ord? Sen stå o säga att man skäms efter dagens insats. Men va fan gör nått åt det då. Tycker så jävla många spelare har sjukt dålig moral.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Om vi ska ha inställningen att hela tiden förlänga med spelare för att de kan "blomma ut på sikt" så kommer vi aldrig mer att vinna något guld. Man vinner inga guld med juniorer som stomme. Man vinner guld med rutinerade spetsspelare. Undantagslöst.

Cehlin tycker jag vi måste göra oss med. En utlåning till Allsvenskan känns rimligt. Kempe kanske kan få stanna, men tror att han frivilligt kommer att lämna. Brodin har kontrakt och bör stanna av den anledningen, inte nån annan. Norman ska absolut stanna.

Jag är grymt trött på impotenta "lovande" rightskyttar som inte kan annat än åka rakt in i sargen och ramla.

Det viktigaste är att vi förlänger med Ottosson. Fy fan vad bra han är.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
MGC

Inlägg av MGC »

Problemet de senaste åren som jag ser det är att de yngre spelarna inte verkar få den hjälp och coachning som behövs för att "blomma ut". Med andra tränare som förstår sig på kommunikation med den yngre generation, tror jag många skulle utvecklas mycket mer och snabbare i rätt riktning. Om kritiken som har framförts i media har någon sanning, är det bl.a. just denna kommunikation som inte har fungerat helt. Varför blir någon bänkad, vad kan göras i stället osv.

Sen behöver vi mer spets än vad vi har i dag så alla kan inte vara kvar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

kaminor skrev:

1. Hardy Nilsson
2. Mikael Johansson
3. Mathias Tjärnqvist
4. Mattias Carlsson
5. Josef Boumedienne
6. Tomas Montén
8. Tim Sandberg
Vem är nr. 7?
Du! ;)
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

1. Hardy Nilsson
2. Mikael Johansson
3. Mathias Tjärnqvist
4. Mattias Carlsson
5. Josef Boumedienne
6. Tomas Montén
8. Tim Sandberg
Varför sätter du Montén först på 6:e plats när övrig lagledning kommer 1 och 2?

Bra inlägg i övrigt. Håller dock ej med om Bombom då jag gärna ser att han förlänger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Anser helt enkelt att de andra fem är uslare än Tomas, som är den enda som försöker.
Säg den glädje som varar
Skriv svar